SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-12, 19:12   

Jeśli w Saxo/P106 słychać stuki przy przyśpieszaniu/zwalnianiu oraz przy puszczeniu pedału gazu i nie są to problemy z zawieszeniem trzeba koniecznie sprawdzić czy nie jest to dolny wieszak silnika.


_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1207
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-12-07, 07:38   

Pytanie do znawców: gdzie znaleźć złącze OBD w starej wersji Peugeota, jeśli istnieje?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 08:56   

Pierwsza serja Peugeotów miała gniazdo diagnostyczne umijscowione w komorze silnika w formie takiej małej zielonej wtyczki lub czasami gniazda z boku małej skrzynki bezpieczników mocowanych do górnej trójki - zazwyczaj z 3 złaczami



Żeby połączyć się z ELM-em musisz zrobić mały kross do pinów
masa - pin 5
+12V pin 16
K-line pin 7
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1207
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-12-07, 17:00   

Wtyczke z jednym pinem znalazlem za schowkiem/kieszenią prawą, wpięta jak na rysunku tylko by nie latała. Jesli to "k" to mozna juz odczytać. Przedzwonie czy wchodzi na odpowiedni pun do kalkulatora, jeśli tak to zobaczymy czy coś da się odczytać. :)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1207
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-12-07, 21:55   

Dla informacji czytających, udało mi się połączyć ale raz przez ten pin pojedynczy za schowkiem. Kolejne próby nie wychodziły. Kiedy indziej potestuję.
Najpierw priorytet zrobić ładowanie. Bez tego ani rusz..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 14
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-08, 21:57   

Witam ponownie, użytkownikom Citroena Saxo Electrique chciałbym opisać dość ciekawy przypadek techniczny z jakim spotkałem się ostatnio podczas eksploatacji tego samochodu, z którego bądź co bądź jestem bardzo, bardzo zadowolony. Otóż po zapaleniu się, po ok 3 tys. km jazdy, pomarańczowej kontrolki serwisu wodnego i uzupełnieniu akumulatorów wodą demineralizowaną jeździłem z zapaloną tą kontrolką w oczekiwaniu na uprzejmość Kolegi Pir-serwisa polegającą na skasowaniu tego błędu. Po którymś nocnym ładowaniu zauważyłem na wyświetlaczu cyfrowego zewnętrznego licznika pobranej energii, że ładowanie zakończyło się na prądzie 13,8 A co mnie zaniepokoiło bo zawsze kończyło się na ok. 5,6 A lub 70 mA. Po odłączeniu wtyku ładowania od Saxo nie powiodła się próba uruchomienia samochodu :shock: :oops: . Dodatkowo oprócz kontrolki serwisu wodnego zapaliła się pomarańczowa kontrolka błędu elektryki /dioda z błyskawicą/. Stycznik nie załączał i nie gasła czerwona kontrolka STOP. Naładowanie pokazywało 90%. Po ponownym podłączeniu wtyku ładowania 230 V Saxo nie reagował i w ogóle nie podejmował ładowania sieciowego. No to pomyślałem - "pozamiatane" i koniec tej radości z posiadania tego samochodu. Po kolejnych nieudanych próbach uruchomienia ot tak "od niechcenia" odłączyłem główny bezpiecznik trakcji w komorze silnika na ok. kilka minut. Po ponownym podłączeniu bezpiecznika i następnie po pierwszym załączeniu stacyjki efekt był niestety ten sam jak poprzednio. Ale już po drugim jej załączeniu ZGASŁY WSZYSTKIE KONTROLKI BŁĘDU, ZADZIAŁAŁ STYCZNIK, SAXO ODPALIŁ I POJECHAŁ. :-D Po kolejnym załączeniu stacyjki zapaliła się ponownie jedynie kontrolka błędu serwisu wodnego. Saxo podjął także ładowanie z sieci 230 V. Nie wiem co to był za błąd gdyż dopiero za ok. tydzień po tym fakcie ściągnąłem i zainstalowałem na swoim smartfonie zmodyfikowaną o błędy aplikację od Kolegi Jas_pika, za udostępnienie której bardzo gorąco Koledze dziękuję. Jak się spotkamy przy okazji nie omieszkam zrewanżować się dobrym trunkiem :kufel :) . Pozdrawiam
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-08, 23:38   

Sprawdź czy ci działa pompka obiegu cieczy chłodzącej, to co opisałeś jest typowe kiedy ona się zatrzyma i sagembox się zagrzeje i zadziała zabezpieczenie termiczne, najlepiej wymień na bez szczotkową.
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-09, 01:31   

Aktualna wersja apki kasuje także lampkę serwisu wodnego :mrgreen:
Przy okazji jeśli będziecie coś robić w swoich pojazdach to sprawdźcie za pomocą miernika uniwersalnego czy napięcie pokazywane przez aplikację pookrywa się z napięciem pokazywanym przez aplikację ( jesli będziecie przysyłać dane do mnie to poproszę o wskazania oraz numer wersji Sagembox-a oraz numer wersji kalkulatora) bo być może w niektórych wersjach napięcie może się różnić.
A tak dla przypomnienia - bo nasze pojazdy maja już trochę lat warto co jskiś czas sprawdzić :
- działanie pompki wody ( jednej w saxo) dwóch w Berlingo
- działanie wentylatora silnika
- wyłączanie sie pompy podciśnienia
Oraz za pomocą aplikacji temperatury akumulatorów i silnika
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-02, 00:54   

Jest już nowsza wersja apki Chckelec 2.1
Co zostało poprawione:
Poprawki błędów dla pomiaru napięć
Poprawiono zachowanie wykresu podczas obracania ekranu i długich przestojów
Dodano język chorwackiego (podziękowania dla Marin za tłumaczenie)
Dodano język rosyjski (podziękowania dla DeLike za tłumaczenie)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-12, 00:50   

Jeśli wszystko pójdzie dobrze (dziękuję w szczególności Maxxc) to może uda się zaimplementować w następnej wersji Chceckelec możliwość zmiany parametrów Sagembox-a.
Samo oprogramowanie kalkulatora składa się z trzech niezależnych części oprogramowania wewnętrznego
Oprogramowanie wysokiego napięcia, które zarządza częścią trakcyjną oraz uruchamianiem stycznika głównego itp.
Oprogramowanie niskonapięciowe, które zarządza urządzeniami niskonapięciowymi (przekaźniki, informacjami wyświetlanymi na desce rozdzielczej/ wentylatorami oraz sterowaniem ładowarką )
Oprogramowanie AutoDiag, które zarządza diagnozą i komunikacją za pośrednictwem OBD (zbieranie i przechowywanie błędów , wysyłaniem wiadomości itp.)

Dalsze informacje rozgryzania oprogramowania Sagembox-a mam nadzieje że nastąpią szybko - chociaż jest to trudniejsze niż myślałem
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-20, 22:02   

Prosty spsób na podgrzewanie akumulatorów przy uzyciu webasto .
Obraz wart więcej niż 1000 słów :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 22:49   

Można użyć wymiennika ciepła :idea:
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-21, 00:11   

To właśnie prosty wymiennik ciepła za pomocą odcinka metalowej rurki :)
Ale to nie moje rozwiązania - ja już chyba nie wrócę do starych PSA - to już taka zbieranina danych które mi zostały na komputerze.
Udostępnię jeszcze dane dotyczące zmian w Sagemboxie ( ważne dla tych którzy będą zapewne zmieniać akumulatory na lit - może z Tesli :) )
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 867
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-21, 06:57   

Sposób ciekawy, ale wzrost temperatury powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Ciekawe, jak to znosi taki poklejony zbiorniczek. Chyba lepiej byłoby zrobić coś mniej inwazyjnego (użyć typowego wymiennika ciepła, albo owinąć kilkakrotnie przewód chłodzenia tym cienkim przewodem od webasto).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-21, 09:27   

Akurat w tym układzie webasto nie ma żadnego ciśnienia :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-21, 09:29   

Wspominałem już nie raz o programie do zmiany parametrów Sagembox-a .
Jako że juz nie mam dostepu do żadnego samochodu to podaję link do kolegi DeLike który zaczyna powoli rozgryzać ten soft
http://electroavtosam.com...php?f=28&t=2171
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 867
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-21, 09:31   

Chodzi o zbiorniczek wyrównawczy. W nim nie ma ciśnienia? To nie jest układ zamknięty?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-21, 09:47   

Układ ogrzewania Webasto w starych PSA w tym przypadku jest układem otwartym a zbiornik nie jest zbiornikiem wyrównawczym tylko przepływowym - nie ma w nim ciśnienia
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2519
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-21, 09:48   

vwir napisał/a:
Chodzi o zbiorniczek wyrównawczy. W nim nie ma ciśnienia? To nie jest układ zamknięty?
Może i jest, ale w nim są niższe temperatury (zwykle pewnie 40 stopni nie przekracza), do tego nie ma powodu podnosić ciśnienia - to nie jest chłodzenie spaliniaka, gdzie trzeba zapobiegać zagotowaniu wody.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-23, 14:50   

Ponieważ nowi nabywcy starych PSA nie wiedza jak wymieniać szczotki to podaję link do strony gdzie pięknie to opisali ( ze zdjęciami)
http://www.elektro-auto.n...t/article?id=49
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-17, 20:09   

Elektryczny kolega ze Słowenii - Martin znalzł świetne rzowiazanie do starych samochodów PSA w postaci :
- kamery zapisującej obraz w czasie jazdy
- zestawu głośnomówiącego z BT
- nawigacji
-kamery cofania
Oraz urzadzenia pracującego pod kontrolą Androida - idealnie realizującego wyśiwtlanie inforamcji z aplikacji Checkelec oraz jakigoś chińskiego BMS-a ( bo juz zlitował swoje Saxo )
Urzadzenie jest dostepne na chińskich portalach aukcyjnych w cenach 45 - 85 Euro w zależności od wersji i ilości funkcji.
Oczywiście przy wygaszeniu funkcji działa jak standardowe lusterko.
Może być użyte w innych samochodach - np w trojaczkach :mrgreen:









_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-06-14, 22:33   

Od dawna nic juz nie piszę bo nie mam żadnego staruszka z PSA.
Ale że wciąż jestem w kontakcie ze Stefanem (Steens) którey był głównym twórca aplikacji Checeleck doszlismy do pewnych wnisków po analizie wielu danych z aplikacji.
Z analizy danych wynika że akumulatory SAFT najczęsciej uszkadzją się w trakcie wykonywania usługi wodnej .
nakłada się na to :
- brak wody w akumulatorach
- oraz pecedura ładowania
W czasie ładowania nastepuje silne nagrzewanie akumulatorów.
Uważam że trzeba natychmiast po spadku napięcia ( tzw delta pik) natychiast przerwać ładowanie i uzupełnić wodę .

Wykres pokazuje spadek napięcia ładowania po 3 godzinach ładowania ( w tym przypadku)
Proponuję obserwować własnie wskazania aplikacji i po takim skoku napięcia natychmiast przerwać dalsze ładowanie i uzupełnić wodę .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-14, 22:50   

Dla mnie ta ichnia obsługa jest jakaś dziwna. W zasadowych gęstość elektrolitu się nie zmienia, więc powinno się uzupełniać aku rozładowany i ja tak robię, a obsługę robię jak mi się kontrolka zapali (procedurę).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1978
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-06-15, 00:14   

Tyle że z powodu błędu oprogramowania zrobionego przez PSA lampka zapala się dwa razy za późno.
Wg PSA usługe wodną zaprogramowano co 600 Ah przeładowań a to niestety jest zbyt rzadko.
Wg danych firmy SAFT ( producenta akumulatorów) pownno być to robione nie rzadziej niż co 400 a najpóźniej co 500 Ah przładowań. Zbyt częste łądowanie "konserwacyjne" czyli to do usługi wodnej niestety nie jest dla akumulatorów zbyt dobre .
To że uzupłniasz rozładowany powoduje wylanie nadmiaru elektrolitu - czyli rozwodnienie elektrolitu a w efekcie spadek pojemności .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 279
Wysłany: 2018-06-16, 05:52   

Z tymi aku. coś jest nie tak.
Jak co roku latem pada mi kilka aku.
Temperatura aku. zawsze poniżej 30C
Zauważyłem , że bardzo im szkodzi parkowanie samochodu w pełnym słońcu.
Tracą mocno na pojemności.
Lub psują się kiedy jadę bardzo długo przy małej prędkości 30km/h dystans około 100km.
Oceńcie co robię nie tak bo już sam nie wiem ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12