SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-11, 11:33   

Umyj szyby od środka pianka do golenia :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-13, 18:34   

Pianka do golenia przetestowana , to naprawdę działa.
Teraz mogę do miasta wjechać z własnym powietrzem i się odizolować od smogu i spalin.
Ostatnio zmieniony przez wik6 2017-11-13, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-13, 18:47   

Zrobiło się zimno ubrałem cieplejsze buty(buty w których się prowadzi mają duże znaczenie na energooszczędną jazdę) ,włączyłem podgrzewanie foteli , światła nocne i ledwo przejechałem 80km na jednym ładowaniu.
Wnerwiony zaistniałą sytuacją dokupiłem akumulator 100 ah, i mam zamiar zasilać z niego i z rozruchowego całą instalację 12V , razem 160 ah.
Tylko nie wiem czy mogę je ładować razem spięte ładowarką pokładową czy lepiej akumulator 100 ah ładować osobno z zewnętrznej ładowarki ?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-13, 20:16   

Możesz :)
Ładowarka DC/DC daje prąd 70A - na pewno doładuje.
Chłodnica zasłonięta?
Temperatury robią swoje - niestety.
I ustawiaj zawsze tak aby ładowanie kończyło się tuż przed planowaną godziną odjazdu.
Checkelec zainstalowany?
Nie będziesz musiał tak często przez lupę patrzeć na wskazania ekonometru .
No i sprawdzaj czy nie masz żadnych błędów.
A przy okazji uwagi poproszę do działania aplikacji i tłumaczenia
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1050
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-13, 23:15   

Niestety, ale sądzę, że dodanie aku nie wiele zmieni, ponieważ ładowarka pokładowa stara się utrzymać je naładowane. Moim zdaniem lepiej zainwestować w Li-ion 4S i przetwornicę, która będzie dawać trochę wyższe napięcie niż pokładowa.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-14, 12:01   

Zainstalowałem wyłącznik między akumulatorami a ładowarką .
Po naładowaniu rozłączam i instalacją 12V hula na akumulatorach 12V a ładowarka jest odcięta od instalacji.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-11-14, 12:41   

Z tego co mi wiadomo grozi to uszkodzeniem konwertera dc/dc.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-14, 13:11   

Zgadza się , pisałem o tym już nie raz.
Ale może trzeba zrobić protezę - wstawić klika kondensatorów (GoldCapów) na napięcie 12V żeby konwerter DC/DC miał cały czas źeródło napięcia stałego i wtedy konwerter przy sprawdzaniu nie będzie się uruchamiał - osiągniesz to co chcesz a takie goldacapy są niedrogie , lekkie i tanie ( te na 2,7V) ale ich trzeba połączyć w szeregu co najmniej 6 sztuk
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-11-14, 13:26   

Mnie ciekawi czy to mieszanie ma jakikolwiek miarodajny sens?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-14, 14:55   

Musisz zrobić sobie bilans energetyczny instalacji 12V w swoim samochodzie i się wtedy dowiedz czy to ma sens.
U mnie to jest plus 20% zasięgu i nie muszę oszczędzać na komforcie jazdy.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-11-14, 15:44   

Ale ja mam tą samą elektryke na pokładzie.
I ciężko mi uwierzyć w te 20%.
Glowny odbiornik to wspomaganie, światła,nadmuch,pompy.
Ty wyłączasz wspomaganie?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-14, 16:46   

Tak wyłączam pomę.
Podgrzewam dwa fotele 120W razem.
Oszczędności liczą sie prawie podwójnie.
Raz zostaje ci więcej energii dwa obciążasz akumulatory trakcyjne mniejszym prądem to powoduje większą ich wydajność.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-11-14, 18:44   

Mam jeden taki samochód na którym mogę eksperymentować.
Zostawię więc go i zobaczę latem.
Dobry do wszelkich testów.
Bo gdyby coś się nawet wykrzaczyło to nie szkoda.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-14, 19:45   

@Pir-serwis
Nie wykrzaczy się tylko z Sagemboxem wersji 3000 , bo problem z konwerterem DC/DC był zawsze wersji 1000 ( dla Saxo/P106) . To samo jest w Berlingo , bezpieczne są wersje Sagemboxa 4000 a padały wersji 2000

Możesz zaoszczędzic na ogrzewaniu pleców i ich dolnej częsci kupując w Biedronce matę grzejną .
Moc 40 W cena 29.99 zł

Okazja tylko do 22/11/17
Cytat:
Mata grzewcza do samochodu
zapewnia komfort w chłodne dni
zasilana za pomocą gniazdka samochodowego 12 V
wymiary: 46x94 cm
dwa programy nagrzewania

http://www.biedronka.pl/p...za-do-samochodu
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-22, 18:26   

Trochę już pojeździłem z dodatkowym akumulatorem,którym zazwyczaj zasilam osobno przenośny nawiew 300W umieszczony pod fotelem skierowany na nogi. Plus do tego 3x mata grzewcza na fotele plus do tego 150W nawiewniki na przednią szybę.
Ogólnie komfort jazdy się poprawił jest ciepło i psychicznie lepiej się czyje , że ogrzewaniem nie zmniejszam sobie zasięgu.
Tak więc polecam takie rozwiązanie.
A awaryjnie włączam go w instalację odłączam ładowarkę przykładową i zasilania nim całą instalację 12V a prąd z akumulatorów trakcyjnych idzie tylko w napęd.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-11-23, 07:12   

Webasto przecież zużywa mniej energii elektrycznej i daje wiekszy komfort cieplny, dla mnie niezrozumiałe, po co te dodatki.
Ja dołożyłem grzanie baterii, przedwczoraj, i to daje o niebo większe rezultaty.
Na dolocie do zbiornika z plynem grzalka przepływowa 1.5KW, ograniczona do 750W.
Podnosi temperature płynu do 20st. wymienione termiki na temp.30st.
Podczas jazdy nie tracę energii a każde ładowanie powoduje poprawę komfortu cieplnego baterii.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-11-23, 07:42   

Może to trochę zakręcone ale wygląda to tak :
- akumulator głównie został zamontowany aby zasilać instalacje 12V i odciążyć akumulatory trakcyjne
- skoro już jest to , a max zasięg potrzebny jest tylko czasem to niech pracuje (jak elektryk to elektryk)
-a wszystko to by w przyszłości przenieść te rozwiązania na Nissana Lief
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-12-07, 08:16   

Mam problem?
Spadł mi zasięg do 70km i po dolaniu wody zaczął wyciskać elektrolit z tylnego pakietu akumulatorów.
Co to znaczy i jak się ściga tylny pakiet akumulatorów w Berlingo ?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 09:11   

Zainstalowałeś aplikację "Checkelec" ?
I uruchomiłeś przed dolewaniem wody ładowanie "konserwacyjne"

Jeśli nie to pewnie przelałeś za dużo wody.
Jeśli zrobiłeś to poprawnie to odpowiedź na pytanie.
Skąd Ci się leje z rurki przelewowej z lewej lub prawej czy cieknie ze środka pakietu?
Jesli ze środka to może być kilka innych przyczyn - pękniecie wężyka albo też przegrzanie ( hot point akumulatora " i wyciek elektrolitu.
A może cieknie ci płyn chłodniczy ? też przyczyną może być pęknięcie albo rurki instalacji albo przegrzanie akumulatora.
Demontaż - najłatwiej jeśli masz dostęp do kanału i podnośnika kanałowego , jeśli nie to podnośnik motocyklowy . Masz 6 śrub mocujących pakiet - uwaga klucz 18 , 2 złącza elektryczne pod bezpiecznikami - torx chyba 40 oraz konektory płynu chłodzącego ( wejście i wyjście) oraz 2 rurki do uzupełnienia wody prawa i lewa .
Ale zazwyczaj takie zmniejszenie zasięgu to problem z uszkodzeniem 1-2 akumulatorów - zrobiłeś hotpointa jeżdżąc na maks zasięgu w warunkach poniżej 20% energii .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-12-07, 09:18   

Jest to elektrolit, ponieważ ma odczyn zasadowy.
Leje się ze skrzyni , nie z rurki.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 09:24   

To najbardziej podejrzane - hotspot którejś z celi .
Najszybciej zdejmuj pakiet i zmieniaj akumulator albo i dwa niestety.
I staraj się nie jeździć na maksymalny zasięg - bo to była główna przyczyna.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-12-07, 09:27   

Co to hotspot?
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-12-07, 09:30   

Jak w praktyce wygląda ściąganie pakietu tylnego.
Unieść lekko samochód i podjechać podnośnikiem i podeprzeć skrzynie.
I co wcześniej odłączyć.
  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1378
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 09:51   

Cytat:
przegrzanie ( hot point)

Czasami może też nastapić wybuch gdy w aku było za mało wody
Jak na tym filmiku
https://youtu.be/cJ0sNEqYw9w
Przecież napisałem jak zdemontować - zależy jakie masz wyposażenie warsztatowe - jakie podnośniki.
Uważaj - ten kufer waży około 145 kg - nie rób tego samodzielnie bez pomocy.
Najpierw wszystko odłaczasz ( warto złapać płyn chłodniczy )
Jak odłączysz wszystko i zabezpieczysz podnonikiem kufer - możesz odkręcac śruny mocujące - opuszczasz pakiet - wyjeżdzasz spod samochodu z nim rozpinasz klamerki i masz dostęp do wszystkich akumulatorów .
Nie pomyl się przy biegunowości - uważaj bo sa dwa rodzaje Prawy - D - droit i Lewy - G - gauche
Nie ma w tym wielkiej filozofii - ale trochę pracy jest - szczególności przy składaniu i powtórnym montazu.
Filmik z wymiany aku masz na YT
https://youtu.be/-vXcE-MCHyg
https://www.youtube.com/watch?v=Csh5WVYZM-c
Ale jak nie masz zapasowego akumulatora ( czy tez dwóch) to nie ma co tego opuszczać - chyba że sobie podmienisz z górnej czwórki z przodu .
Bo z przodu łatwiej się wymienia .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
  
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2017-12-07, 12:11   

Gdzie się znajduje pompa chłodzenia akumulatorów,ustaliłem, że nie działa. Czy powinna pracować ciągle czy tylko przy określonej temperaturze ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12