SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto kupić Teslę S/X/3 z USA?
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2954
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-20, 11:29   

deadaster napisał/a:
Ten Model S z linku mam jego zdjęcia sprzed naprawy - była niezła kolizja dodatkowo sprzedawca twierdzi bardzo ciekawe rzeczy - wkleje Wam jutro przebieg rozmowy bo jest wart uwagi. Gdyby jedynym problemem Tesli z USA był SC to bym taką też kupił ale brak gwarancji problemy z navi są zbyt ciężkie do przejścia... Już prędzej kupie EU uszkodzone ale nie zablokowane by naprawić.


Najlepsze, że znam kogoś kto kupił Teslę z tego komisu (oczywiście USA)
Niestety tak działają sprzedawcy i ciekawe kiedy rynek takich wyeliminuje.
I bardzo dobrze, że każde auto z USA można tak dokładnie sprawdzić po VINie.
Osobiście nie mam nic do uszkodzonych i dobrze naprawionych aut - pod warunkiem, że sprzedawca o tym informuje.

sam ostatnio trafiłem na nieuczciwy komis (chcialem kupić busa dostawczego) - dałem zaliczke w czerwcu, komis do dziś nie potrafi ogarnąć dokumentów, ale najgorsze, że autem jeżdżą i zrobili nim 7000km w miesiąc. Zwrotu zaliczki nie mogę się doprosić. Będzie Sąd.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2521
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-20, 12:02   

vwir napisał/a:
230V w stanach to coś zupełnie innego niż u nas. Tam jest to właśnie 2x110V, jak kolega wyżej wspominał. Czyli masz dwie fazy po 110V, a nie fazę 230V i zero jak u nas.
A brak możliwości ładowania na SC dla niektórych (na przykład dla mnie) to żaden minus.
Dla łądowarki w samochodzie to żadna różnica - i tak do jej dwóch przewodów wejściowych zostanie podane sumaryczne napięcie 220V. We wtyczce Tesli są tylko dwa przewody, tak jak w Type 1 (nie liczę uziemienia ochronnego, ale ono nie ma tu znaczenia). W ten sam sposób działają u nich urządzenia na 220V jak suszarki do prania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Carlos 
EV Owner


Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 79
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-11-19, 10:31   

Ja konsultowałem w Austrii w serwisie Tesli możliwość przeróbki modelu S 2016rok USA na Europę.
Sama przeróbka systemu ładowania i aktywacja supercharger to 9000EU.
Do tego lampy i kablologia to kolejne 5000EU.
900EU przegląd dopuszczający auto po dzwonie. (naprawa chałupnicza usuwania informacji o wypadku z modułu SRS kończy się jego wymianą na nowy)
Jak ktoś połatał aluminium na nity i zamazał klejem to ten numer nie przejdzie w serwisie
O kwestię GSM czy GPS już nie pytałem bo podsumowanie kosztów daje odpowiedź czy warto.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 872
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-07, 13:29   

Temat stary, ale akurat ostatnio się pojawiła taka ciekawostka: https://www.youtube.com/watch?v=bWf_-N7v08U
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 302
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-07, 13:42   

Myślę że kabel/przejściówka, albo samo auto ma jakieś "bebechy" z europejskiej wersji. I tyle. Wcale nie powiedziane że tesla nie zablokuje ładowania jak się połapie.
Ostatnio zmieniony przez kalex 2018-11-07, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-07, 13:44   

Ja po raz kolejny powtorze: nie oplaca sie. Ze cos sie „da“ nie znaczy, ze bedzie sie dawac zawsze, o naprawach i braku supportu nie wspominajac.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 872
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-07, 13:45   

Albo to auto ma 'bebechy' z wersji europejskiej. Bo gość w komentarzach napisał, że opcja dostępna tylko gdy kupujemy u niego auto. Czyli pewnie to nie tylko kwestia przejściówki, ale też samochodu.
 
 
Carlos 
EV Owner


Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 79
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-07, 14:27   

Jest mały myk z zakłóceniem komunikacji między autem a ładowarką.
Ukraińcy to rozpracowali jakiś czas temu.
Ten gamoń próbuje na tym zbić hajs. Typowe polactwo...
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-07, 15:03   

Carlos napisał/a:
Ukraińcy to rozpracowali jakiś czas temu.

Znasz ?
Jeśli tak to się z tym podziel na forum
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Carlos 
EV Owner


Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 79
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-07, 15:12   

Ten bug lada dzień zostanie wyeliminowany w oprogramowaniu supercharger.
Polega on na furtce w sofcie , która umożliwia ładowanie pomimo braku weryfikacji ładowarki z autem.
To coś jak canbloker na licznik w aucie żeby nie zliczał kilometrów a pomimo to funkcjonował.
Szczegółów nie zdradzę bo to forum czytają ludzie różnej maści.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-07, 15:20   

Ale dlaczego?
Chętnie bym się ładował na superchargerze nie mając tesli.
Bo jeśli ełasciciele tesli się ładują na Chademo mimo że nie mają takiego gniazda w samochodzie to ja tez bym chciał skorzystać z ładowarek tesli mimo że nie mam takiego gniazda w samochodzie (może sobie zrobię przejściówkę :mrgreen: )
Podaj link źródłowy w takim razie
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-07, 16:23   

jas_pik - serio? Tesla wpakowala miliardy w system, bez zadnych dotacji. To nie greenway.
Jeszcze tez nigdy nissan mi sie nie pozwolil u siebie ladowac.

I tesla swoja usluge sprzedaje - albo w cenie auta, albo dzis na minute/kWh.

A ze ma super system, ktory pozwala korzystac z innych gniazd? Kazdy moze.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-07, 16:33   

Serio.
Chademo też wydało sporo kasy a tesla nie podpisała porozumienia i korzysta - nieprawdaż?
Tesla rozgryzła system Chademo - tak czy nie ?
Co ma do tego greenway - znalazł lukę na rynku iz niej korzysta (może nawet i zarabia ?).
Skoro jest bug w sysemie tesli to zrobię przejsciówkę odworotną do tesli i będe korzystał z superchargerów , a jak trzeba będzie płacić to będę płacił tesli .
Ja tez nie korzystałem z ładowarek Nissana :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-07, 17:15   

rozumiem, że jak Twój sąsiad podejrzy kod do kłódki zabezpieczającej Twoje gniazdo w garażu i będzie sie ładować za darmoszkę pod Twoją nieobecność to też spoko?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-07, 17:42   

A o czym piszesz ?
Chcę poznać sekret ładowania na superchargerze aby ładować swój samochód w którym mam gniazdo chademo.
Powtórzę jeszcze raz jesli ktoś nie zrozumiał.
tak jak tesla korzysta z ładowania na Chademo ( nieważne płatnego czy nie) tak ja chcę korzystać z ładowania na superchargerze .
Gwarantuję że długo nie będę okupował superchargera ( dla mnie wystarczy 10 minut) .
Zapłacę ale chcę mieć taką możliwość ładowania.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2521
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-07, 21:20   

jas_pik napisał/a:
tak jak tesla korzysta z ładowania na Chademo ( nieważne płatnego czy nie) tak ja chcę korzystać z ładowania na superchargerze .
Ja wiem, że święte prawo własności bywa łamane, ale nie dokładajmy do tego - to właściciel stacji decyduje, czy i komu ją udostępnia, czy to będzie Nissan, czy Tesla, czy Greenway, czy PatrykS na swojej działce, czy jas_pik na swojej hacjendzie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-08, 09:30   

I jeszcze: Tesla niczego nie musiala rozgryzac, bo standard chademo jest jasno opisany
  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-08, 18:18   

To znów wrzucę kij w mrowisko.
Tesla przyłączyła się do stowarzyszenia Chademo :)
Ale tez UE nie chce wydać Tesli zgody na sprzedaż TM 3 zw względu na "olanie przez Teslę " Dyrektywy 2014/94/EU
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-08, 18:26   

jas_pik napisał/a:

Ale tez UE nie chce wydać Tesli zgody na sprzedaż TM 3 zw względu na "olanie przez Teslę " Dyrektywy 2014/94/EU


Zrodlo?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-09, 20:30   

Kuluary. KE Naciska na wdrożenie w wersjach EU złącza CCS.
T broni się wskazując na zastosowanie standardu IEC 62196 jako standardu wciąż obowiązującego.
I wszystko wskazuje że się wybroni :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2521
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-10, 10:28   

jas_pik napisał/a:
I wszystko wskazuje że się wybroni
Trzymam za nich kciuki - nie mam nic przeciwko temu, żeby wtyczka DC miała malutki rozmiar Type 2, nawet jeśli to będzie "tylko" 50kW. I chyba nie jestem odosobniony:
https://www.electrive.com...or-switzerland/
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: Wczoraj 11:42   

Niestety się nie wybroniła
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 872
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Wczoraj 11:53   

I bardzo dobrze. Myślę, że użytkownicy tesli się ucieszą, że nie będą musieli kupować jeszcze jednej dodatkowej przejściówki i wozić jej w bagażniku, żeby móc się ładować z CCS type 2. A istniejące gniazdo przecież nadal może działać tak jak w pozostałych teslach (czyli zarówno DC jak i AC). Zresztą musi tak być, jeśli ma mieć możliwość ładowania się na SC. Więc nie rozumiem, w czym problem.
  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: Wczoraj 18:52   

Ale walsnie o to chodzi, ze przejsciowka bedzie, bo podobno maja zaczac zmieniac na CCS- ja tam na kilka pat chce miec swoja tesle, i jesliby adapter byl- kupilbym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11