SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamowanie odzyskowe
Autor Wiadomość
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 19
Wysłany: 2015-11-20, 16:49   Hamowanie odzyskowe

Zastanawiam się jak działa hamowanie odzyskowe w seryjnych samochodach elektrycznych
w temperaturach poniżej zera.
Akumulatorów Li-ion jak wiadomo nie można ładować w temperaturze poniżej zera, a jak auto
stoi pod chmurką dwa dni przy -10 to i akumulatory będą miały taką temperaturę.

Sławek
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-11-20, 18:24   

Przecież jak stoi to nie może odzyskiwać bo nie hamuje :mrgreen:
Jak go będziesz rozpędzał aby później móc zahamować będziesz pobierał spory prą - wtedy się rozgrzeje i to bardzo szybko - i nie będzie już problemu z jego temperaturą.
Chyba że staniesz na szczycie jakiejś góry poczekasz aż się mocno schłodzi - wtedy może być problem - ale raczej nikt nie projektuje pod takie warunki - bo jednak uruchamiając pojazd ( zapłon/przetwornica/światła) następuje pobór prądu z akumulatorów - czym je rozgrzewasz.
Prawda znana z dawnych lat i kwasówek - po mroźnej nocy włączało się światła pozycyjne aby rozgrzać akumulator przed uruchomieniem rozrusznika.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2015-11-20, 18:34   

sbom napisał/a:
Zastanawiam się jak działa hamowanie odzyskowe w seryjnych samochodach elektrycznych w temperaturach poniżej zera.

Niektóre można ładować poniżej zera, ale nie ważne. Projektant pojazdu musi to uwzględnić, jeżeli ma to być niezawodne i gdy akumulatory są zimne, po prostu odzysku nie ma lub jest mocno ograniczony do momentu aż będą warunki do przyjęcia tych kilkunastu-kilkudziesięciu kW.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 19
Wysłany: 2015-11-20, 19:40   

Z tym szybkim rozgrzanie ogniw to może być problem , nie wiem jak zimą bo latem temperatura niewiele rosła, zaledwie o 3,4 stopnie po 50 km jazdy. Dlatego ciekawi mnie jak to jest w fabrycznych samochodach.
 
 
MojaTesla 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2015-11-25, 01:35   

U mnie w Tesli jak jest tak -5 stopni i rano wsiadam, to ostrzega mnie, ze nie ma hamowania odzyskowego i abym uwazal. Po przejechaniu kilku kilometrow, zaczyna sie pojawiac, ale nie wiele hamuje, dopiero tak po pol godziny uczciwej jazdy mam juz z 30kW odzysku, po ok 45minutach mam juz dostepne cale 60kW odzysku i zadnego ograniczenia.
Hamowania odzyskowego tez nie mam jak naladuje baterie do 100%. Wtedy poprostu taka moca 60kW nie da sie ladowac pelnej baterii
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
 
 
szano 
Szano

Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 37
Wysłany: 2016-09-12, 14:40   

MojaTesla napisał/a:
U mnie w Tesli...

Hamowania odzyskowego tez nie mam jak naladuje baterie do 100%. Wtedy poprostu taka moca 60kW nie da sie ladowac pelnej baterii


Temat stary, ale tak z ciekawości-ładować się nie da bo nie ma co jak naładowane full, ale hamować elektrodynamicznie się da czy nie?
Żeby się dało musiałaby t aenergia być gdzieś rozpraszana jak naładowane baterie.
Ciekaw jestem jak to jest rozwiązane w Tesli?
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-09-12, 17:45   

Przecież napisane że naładowana Tesla nie hamuje odzyskowo więc po odpuszczeniu gazu zachowuje się pewnie jak Diesel, znikoma siła spowalniająca.

Do hamowania elektrodynamicznego potrzebny byłby hamulec elektrodynamiczny który wymaga jednak dobrego chłodzenia (60kW ciepła to nie przelewki), silnik nie może tak hamować gdyż wytwarza prąd który musi być spożytkowany w jakimś rezystorze którego Tesla też nie ma bo po co.

Montaż hamulców i rezystorów tylko po to żeby przez 10lat eksploatacji pojazdu wykorzystać to może kilka razy na chwile to głupi pomysł, samochód ma być lekki i dynamiczny a nie zabezpieczony w myśl zasady "A co gdyby..."
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1142
Wysłany: 2016-09-12, 17:55   

Poza tym tesle do 100% laduje sie raczej rzadko, tzn. aby nie stala za dlugo tak naladowana, wiec np. przed wyruszeniem w dluzsza podroz.

Bez odzysku tesla "hamuje" mniej, czyli jezdzi przez kilka km jak wyzej jest napisane, czyli jak "zwykly" samochod.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-12, 18:28   

MojaTesla napisał/a:
U mnie w Tesli jak jest tak -5 stopni i rano wsiadam, to ostrzega mnie, ze nie ma hamowania odzyskowego i abym uwazal.
W Amperze nie zanotowałem tego - głównie pewnie dlatego, że na noc jest podłączona do prądu i bateria jest podgrzewana do +6 stopni. Jeśli chodzi o odzysk to do 50kW - przy mniejszych prędkościach (mniej niż jakieś 30km/h) mniej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
theRambler

Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-11-24, 00:02   

Skąd info, że nie można ładować poniżej zera?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12