SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-07, 13:47   

Pompę znalazłem ,napięcie dostaje więc chyba jest spalona.
Czy się ją naprawia jak nie to kto mi ją sprzeda ?
Pomierzyłem akumulatory
Pakiet tylny ma 38.1V i poszczególne 5,45. 5,40. 6,80. 6,82. 6,69 6,80
Pakiet górny ma 27,2V
Pakiety dolne razem 143,9V
To gdzie jest uszkodzony akumulator ?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 14:18   

Pompa musi działać cały czas.
Być może to jej wina dobrze że nie ugotowały się akumulatory.
Masz dwie pompy bo masz dwa obiegi - jeden do Sagemboxa a drugi do akumulatorów.
Mam jedną pompę - szczotkową za 30 zł . Bezszczotkowe będe miał za miesiąc po 70 zł . Jak potrzebujesz na już to szukaj pomp od Webasto ale na portlach aukcyjnych .


wik6 napisał/a:
Pakiet górny ma 27,2V

27,2/4=6,85 V tu wygląda na ok


wik6 napisał/a:
To gdzie jest uszkodzony akumulator ?

A do wymiany masz te dwa o niższym napięciu

wik6 napisał/a:
5,45. 5,40. 6,80. 6,82. 6,69 6,80


Znalazłeś przyczynę wycieku ?
Wężyk czy akumulator ma hotpointa i się stopił - być może się dwa nawet ze sobą zgrzały i z dwóch pociekło .
Zapomniałem że w Berlingo z tyłu masz 6-tkę a nie jedenastkę .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
  
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-07, 14:34   

Gdzie podać moje dane do wysyłki tego szczotkowego?
Czy masz może 2 akumulatory ?
Jeśli chodzi o wyciek to był wężyk od chłodzenia ale dlaczego był płyn zasadowy, może jak ciekło to po akumulatorach i się mieszał z resztkami oparów osadzonych na akumulatorach.
  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 15:36   

Wysłałem PM z namiarami
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-12-07, 17:10   

Pompki szczotkowe możesz regenerować.
Łożysko 626, i szczotki wymieniasz.
Ale z tego co wiem jesteś mało techniczny to chyba nue da rady.
Tokarka też by sue zdała bo tak jest problem z wyjęcuem wklejonego i zaprasowanego czoła.
Zregenerowałem cztery to już mam wprawe.
Jeśli ładowałeś do samoczynnego wyłączenia, czyli powyżej 95% to na bank baterie mogły się rozgrzać bo temp.brana z chłodnicy..druga z sagem ale tam masz drugą pompkę.
Więc w teorii było wszystko ok, tylki w praktyce nie.
Zawsze nasłuchuj czy pompka śmiga. Szczotkowe jak się kończą zaczynają hałasować.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-07, 18:21   

W Berlingo czujnik temperatury nie znajduje się w chłodnicy jak w Saxo/P106 lecz jest wciśnięty w obudowę akumulatora w górnej czwórce.Pompy bezszczotkowe są o tyle lepsze że są długowieczne. Szczotkowe maja szczotki które potrafią się wycierać - niestety
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-09, 07:11   

Po wczorajszym spotkaniu z kolegą Jas_pik (wielkie dzięki za części) i wyjaśnieniu mi jak ulegają uszkodzeniu-przepaleniu akumulatory mam pomysł na ich naprawę.
Moja teoria o przepaleniu wygląda tak.
Z anody lub katody odrywa się kawałek i opada na dno robi zwarcie o małym przekroju co powoduje, że w tym miejscu się zawsze będzie grzało i przepala akumulator.
Aby uratować akumulator należało by zrobić stałe zwarcie uszkodzonej celi aby na tej uszkodzonej celi mieć poprawne przejście prądowe co spowoduje ponowne poprawne działanie całego zestawu akumulatorów. Należało by jeszcze skleić obudowę tak by woda przy dolewaniu nie wyciekała . Utrata jednej celi w całym układzie to strata raptem 0,6% pojemności całego zestawu akumulatorów. Tu pytanie do was jak wykonać to zwarcie aby nie uszkodzić kanałów chłodzenia.
  
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-09, 08:18   

Kiedyś dendryty w ogniwach Ni-CD przepalało się dużym prądem (impuls). Trzeba dorwać duży tyrystor, naładować baterię kondensatorów i strzelić (może przepalić zwarcie, a na stopienie plastiku będzie mało czasu).
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-09, 14:56   

Wg mnie ( i nie tylko) naprawianie poprzez ewentulne sklejanie obudowy nie jest dobrym pomysłem .
Dlaczego - popatrz się na zdjęcia jak jest zbudowany akumulator.


Już chyba lepsza metoda jest odłaczenie uszkodzonej celi - chociaz tego też nie polecam.

Opis procedury : http://elweb.info/dokuwik...-saft_reparatur
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
  
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-11, 17:11   

Samochód wraca na drogę, wymieniłem dwa akumulatory i k. od czwartku padł trzeci w tylnym zestawie. Jak to możliwe ,w tym czasie przejechałem raptem 10 km.
Przełożyłem go do górnego kufra .
Poszukuje znowu akumulatorów , jak ktoś ma do sprzedania to ja jestem chętny.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-11, 19:27   

Często się zdarza że oprócz tych które padły ze względu na zwarcie w jednej celi następuje wygotowanie całego elektrolitu który w tej celi był i uszkodzenie sąsiednich akumulatorów do których ten elektrolit mógł dopłynąć.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-11, 19:39   

A jeśli w układ wpiąć zamiast jednego uszkodzonego dwa uszkodzone ( mające 5,6V) ale spięte równolegle.
Dwa razem połączone będą miały mniejszy opór lub może lepiej powiedzieć, że będą miały lepszą przewodność i nie będą blokować całego zestawu akumulatorów.
Może Jaś_pik znajdziesz dla mnie jeszcze jeden akumulator?
  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-11, 20:18   

Możesz tak zrobić - ale musisz na nie uważać czy się nie grzeją za bardzo - masz termometr bezprzewodowy aby obserwować czy uszkodzone cele się za bardzo nie grzeją - i nie podłączaj ich przewodów wodnych do innych akumulatorów ani nie wypluły tego elektrolitu do innych.
Może będę miał jakieś pod koniec stycznia /początek lutego.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-11, 21:57   

To ten jeden odłączyć od przewodów wodnych ?
To ja się zapisuje na dwa plus na pompę chłodzenia.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-11, 22:08   

Jak miałem podobny problem ( uszkodzony akumulator z dziurawym płaszczem chłodzącym) klika lat temu w P106 to ominąłem zarówno chłodzenie jak i rurki wodne robiąc obejście wężykami.
Pompę wodną będę miał tuż przed Sylwestrem albo dopiero po nowym roku
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: 2017-12-12, 20:58   

Po wymianie dwóch uszkodzonych akumulatorów i pozostawieniu jednego uszkodzonego ze względu na brak sprawnego nie widać poprawy.
Dalej ledwo mogę przejechać 50 km .
Czy jeden uszkodzony akumulator może blokować cały zestaw aż w taki sposób czy raczej muszę szukać jeszcze innych uszkodzonych ?
Dzisiaj jeden uszkodzony aku. nawierciłem w miejscach łączeń elektrycznych poszczególnych cel i zrobiłem pomiary. Jedna środkowa cela miała 0,2 V.
Wkręciłem w tą cele dwie długie śruby w ten sposób zwarłem ją na stałe.
Zrobiłem pomiary obciążeniowe na zwarcie przed śrubami napięcie spadało z 5,3V na 4,7V a po wkręceniu śrub spadało na 4,9 V. Jutro podmienię w samochodzie uszkodzony akumulator na zmodyfikowany. Mam podejrzenie ,że taki uszkodzony akumulator również blokuje ładowanie , ponieważ ostatnio za szybko się ładuje.
  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-12, 21:34   

Z moich doświadczeń wynika że uszkodzone clea nie tylko obniża napięcie akumulatora ale również ogranicza przepływ prądu.
Mój spsób badania akumulatorów bez demontazu z samochodu.
Podłączam obciążenie pod cały pakiet akumulatorów ( ja stosuję stare żelazko o mocy 2kW co prawda lepiej by było mieć jakiś opornik (oponicę) dużej mozy rzedu kilku kilowatów i dopiero wtedy badać)
I dokonuję pomiaru napiecia pakietu.
Przeliczam średnie napięcie dzieląc otrzymane napiecie prezez ilośc w pakiecie.
To Ci pokaże w którym napiecie średnie jest niższe niż w innych i wskazuje podejrzany pakiet.
Następnie wyjmuję taki akumulator i puszczam na ładowarce modelarskiej.
Od kilku dni testuję tzw repotasację akumulatorów - tzn opróźnienie ze starego elektolitu ( najpier maksymalne wyłądowanie do napiecie bliskiego zera)
Następnie trzeba uzupełnić wodą - i ładowac w celu rozpuszczenia weglanu potasu
Po kilku takich ładowaniach uzupełniam roztworem KOH o stężeniu 1,25 g/cm3 i łąduję .
Wyglada na to że trzeba kilka razy ładować i rozładowywać aby je obudzić .
Na razie udało się z zupełnie pustych - o pojemnościach 0Ah uzyskać 12Ah po pierwszym ładowaniu . Niestety trwa to długo bo moja ładowarka modelarska może ładować prądem max 4A.
Dopiero dorabiam sobie cyfrową ładowarke o napięciu i natężeniu regulowanym w zakresie 0-15A i 10 - 120 V z dokładnościa do 0,01V i 0,01A
PS. Mam już tanie bezszczotkowe pompki o wydajności 240l/h i napieciu 12V po 16 zł
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: Wczoraj 21:22   

Pełen sukces samochód odzyskał pełna sprawność, po zwarciu uszkodzonej celi wkrętami. Oczywiście jest to naprawa tymczasowa , mająca na celu możliwość użytkowania samochodu do czasu zakupu nowego sprawnego akumulatora.
Jestem szczęśliwy , że nie muszę szukać dalej innych uszkodzonych akumulatorów.
Jedna uszkodzona cela blokuje działanie całego pakietu akumulatorów.
Jeśli chodzi o wiercenie to należy wiercić co najmniej dwa centymetry od krawędzi akumulatora tak aby ominąć kanały chłodzenia dobrze aby taki akumulator był podłączony do układu chłodzenia. Zalecam jednak odłączenie go od kanałów wodnych ponieważ śruby mogą wchodzić w reakcję z elektrolitem. W tak spreparowanym akumulatorze należy utrzymywać niższy stan elektrolitu by nie przelewał się on między celami tak by z celi z wkrętami elektrolit będzie rozpuszczał stal z wkrętów i może on uszkadzać sąsiednie cele. Można tego uniknąć stosując śruby ze stali nierdzewnej.
Nadal zastanawiam się z jakiej przyczyny w tylnym pakiecie nastąpiło masowe wymieranie akumulatorów 3 padły z 6.
Ostatnio zmieniony przez wik6 Wczoraj 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: Wczoraj 21:24   

Pełen sukces samochód odzyskał pełna sprawność, po zwarciu uszkodzonej celi wkrętami. Oczywiście jest to naprawa tymczasowa , mająca na celu możliwość użytkowania samochodu do czasu zakupu nowego sprawnego akumulatora.
Jestem szczęśliwy , że nie muszę szukać dalej innych uszkodzonych akumulatorów.
Jeśli chodzi o wiercenie to należy wiercić co najmniej dwa centymetry od krawędzi akumulatora tak aby ominąć kanały chłodzenia dobrze aby taki akumulator był podłączony do układu chłodzenia. Zalecam jednak odłączenie go od kanałów wodnych ponieważ śruby mogą wchodzić w reakcję z elektrolitem. W tak spreparowanym akumulatorze należy utrzymywać niższy stan elektrolitu by nie przelewał się on między celami tak by z celi z wkrętami elektrolit będzie rozpuszczał stal z wkrętów i może on uszkadzać sąsiednie cele. Można tego uniknąć stosując śruby ze stali nierdzewnej.
Nadal zastanawiam się z jakiej przyczyny w tylnym pakiecie nastąpiło masowe wymieranie akumulatorów 3 padły z 6.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: Wczoraj 23:23   

Z moich dotychczasowych obserwacji wynika że padją akumulatory które sa ostatnie na lini uzupełniania wody ( w tylnych kufrach)
Oraz także te które sa w kufrze górnym z przodu pod maska - być może dostały za mało wody .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 227
Wysłany: Dzisiaj 6:01   

Wydaje się,że sposób dolewania wody nie powinien wpływać na ich uszkodzenie bo dolewamy aż się wszystko przeleje.
U mnie wystąpiła awaria chłodzenia a w lecie ustawiam samochód tyłem do słońca więc ten tylny pakiet ma najcieplej.
Ale czy to jest powód dlaczego te ?
Natomiast główną przyczyną było brak chłodzenia.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 612
Wysłany: Dzisiaj 14:13   

Kontrolke wbudowac, ze pompka dziala?
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: Dzisiaj 14:20   

Kontrolka bez sensu.
Abys wiedzial ,ze dziala musialby byc czujnik przeplywu ,ktory da ta informacje.
Zbyteczne.
Sluchać należy, a zepsuć się może wszystko.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 612
Wysłany: Dzisiaj 17:46   

Tak glosno ja slychac? Bo podczas jazdy chyba nie da sie wyslyszec? A taki czujnik przeplywu tez chyba zbyt drogi nie jest..?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: Dzisiaj 18:08   

Nie słychać bo to jest ciche mruczenie pompowanie wody z prędkością 240l/h ( czyli tyle ile w małym akwarium) - ja muszę otwierać maskę ale w garażu też tego za bardzo nie słyszę, wolę otworzyć korek naczynia przelewowego i popatrzeć czy się przelewa ( w Saxo/P106).
W berlingo lepiej otworzyć korek chłodnicy - bo wtedy widać dwie części chłodnicy i wiadomo czy działają dwie pompki. Zwłaszcza że w berlingo sa zazwyczaj bezszczotkowe i ich prawie zupełnie nie słychać.
Ale w ramach takiej obsługi techniczne warto też przyłożyć rękę do wentylatora silnika aby sprawdzić czy ciągnie powietrze bo ona też jest słabosłyszalna - a jej uszkodzenie to pewnośc że szybko wyskoczy błąd elektryczny na desce.
A hałas tego wiatraczka jest taki jak szum wentylatora kabinowego na pierwszym biegu - bo to jest dokładnie ten sam wentylator i działa przez opornice na pierwszym biegu.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13