SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-21, 15:51   

YANNOSICK napisał/a:
290 tys km na liczniku
Czyli jak widać spokojnie takie przebiegi nasze autka wykręcają :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-21, 16:22   

Nie pamiętam dokładnie ale miał dwie awarie (dwa razy cegła). Raz to był tradycyjnie BCM a drugi raz to było coś z chłodziwem baterii. Poza tym od nowości 250 km praca-dom dziennie plus coś tam w weekend. Facet bardzo zadowolony z auta. Już kupił następną Amperę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
szkutnik 

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-22, 23:45   

YANNOSICK napisał/a:
Nie działa... Chyba to jednak nie jest Opel!


Spróbuj tak: Procedura normalizacji silnika szyby.
1.zamknij szyby i zamknij wszystkie drzwi(znaczy nie rygluj zamków tylko zatrzaśnij.Drzwi nie mogą być uchylone !)
2. Samochód w pozycji OFF czyli wyłączony.
3. Teraz uruchom samochód w trybie serwisowym. Czyli bez naciskania pedału hamulca przytrzymaj przycisk START dłużej niż 5 sek.
4.przyciśnij i trzymaj przycisk opuszczania szyby do całkowitego otwarcia i jeszcze przez ok 5 sekund po całkowitym otwarciu okna.
5. następnie podciągnij i trzymaj przycisk podnoszenia do całkowitego zamknięcia i trzymaj ciągle jeszcze ok 5 sekund .
6.Wyłącz samochód.

Okno powinno teraz działać poprawnie.

W pewnych innych niż odłączenie akumulatora wypadkach,
jest jeszcze procedura ponownej nauki silnika szyby ale wymaga użycia narzędzia diagnostycznego GM MDI
Co ciekawe to warunkiem koniecznym do tej drugiej procedury jest prawidłowe ciśnienie w oponach!!! i samochód musi stać na płaskiej poziomej powierzchni.
Co opony mają do szyb? nie wiem, ale tak jest napisane w instrukcji
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-25, 21:39   

Wczoraj przy wsiadaniu samochód uraczył mnie komunikatem o awarii przedniego prawego światła mijania - mocno się zdziwiłem, że na Allegro takie HIR2/PX22d Philipsa po 40-50zł są :-o
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-25, 22:10   

Wymiana podobno nieco upierdliwa. Nie wyrzucaj przepalonej żarówki tylko sprawdź w sieci warunki gwarancji. Bedziesz mile zaskoczony...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-26, 15:31   

YANNOSICK napisał/a:
Wymiana podobno nieco upierdliwa.
Po zarzuceniu żurawia w sieć wyglądało łatwo, dziś sprawdziłem organoleptycznie i rzeczywiście całkiem dobry dostęp po wyjęciu obudowy filtra powietrza. Żarówka rzeczywiście okazała się spalona.

YANNOSICK napisał/a:
Nie wyrzucaj przepalonej żarówki tylko sprawdź w sieci warunki gwarancji. Bedziesz mile zaskoczony...
Na szybkiego nic w sieci nie widzę - dasz jakiś link? Stuknęło już 100 tys. km na liczniku, więc raczej miała prawo.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
solar_porpoise 

Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 16:31   

Odkopię temat z końca listopada 2017, doprecyzowując - informacja myślę istotna dla innych użytkowników:
YANNOSICK napisał/a:

solar_porpoise napisał/a:
Własnie dostałem informację z ASO Opla (Haller w Gdańsku) że ładowarka podlega 8 letniej gwarancji (lub 160k km). Dopytam jeszcze o szczegóły bo może zaszła pomyłka. Nowa ładowarka u nich to 2350 zł brutto.

U mnie w ASO zasilacz EVSE jest na tej samej gwarancji co bateria i napęd. Pod warunkiem, że to oryginalne urządzenie z weryfikowalnymi oznaczeniami.

Jeszcze w grudniu'17 udałem się do ASO w Gdańsku - informacje okazały się prawdziwe - EVSE wymieniona w ramach gwarancji na nową (nieco inny model). Szybko, miło i profesjonalnie. Zaoszczędzone 2k PLN zasiliły budżet Mikołaja :)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-07, 18:12   

Haller w Gdańsku i Elblągu to jednak poważna firma. Inne ASO powinny się od nich uczyć.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
SergiuszB 
#R1GOTOU


Wiek: 37
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-01-07, 21:10   

witam!
sprzedaje Volta/Ampera
proszę bardzo! :lol:
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6zssuB.html
_________________
Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-07, 21:30   

solar_porpoise napisał/a:
Jeszcze w grudniu'17 udałem się do ASO w Gdańsku - informacje okazały się prawdziwe - EVSE wymieniona w ramach gwarancji na nową (nieco inny model). Szybko, miło i profesjonalnie. Zaoszczędzone 2k PLN zasiliły budżet Mikołaja
Dzięki za info - wiem o co najmniej jednym przypadku, gdzie skasowali w serwisie przy wymianie. Zresztą mnie też chcieli skasować za łożysko jak poprzedników - trzeba widać wiedzieć, żeby się nie dać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 36
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-01-07, 22:41   

Zaliczyłem malutki sukces. Zainstalowałem w swoim Volcie kamerę cofania z monitorem w lusterku wstecznym. Niestety mój komputer pokładowy nie miał takiej opcji i zrobiłem to chińskim zestawem. Grunt, że działa i widać co jest z tylu.
_________________

 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-08, 08:19   

PatrykS napisał/a:
Dzięki za info - wiem o co najmniej jednym przypadku, gdzie skasowali w serwisie przy wymianie. Zresztą mnie też chcieli skasować za łożysko jak poprzedników - trzeba widać wiedzieć, żeby się nie dać

Niestety tak... Dlatego warto czytać takie fora!

wojtek9300 napisał/a:
Zainstalowałem w swoim Volcie kamerę cofania z monitorem w lusterku wstecznym. Niestety mój komputer pokładowy nie miał takiej opcji i zrobiłem to chińskim zestawem. Grunt, że działa i widać co jest z tylu.

Oryginał czy nie, ważne, że działa! Wrzuć potem jakieś zdjęcia.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 333
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 23:04   Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy

Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.

Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.

Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze.
_________________
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-08, 23:15   

Pawiel napisał/a:
Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze.
Eee tam, na takie ewentualności widać bardziej kluczyk 10mm lub kombinerki pomagają, a na jakieś pechowe grubsze to po prostu trzeba zapłacić za lawetę i już, szansa niewielka, więc wyższa cena polisy może nie mieć sensu :-) Szkoda że Ampera nie dostała wielkich szans na wyrośnięcie z chorób wieku dziecięcego - po lifcie już tak dużo ich się nie sprzedało niestety :-(
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 211
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-09, 06:31   

A na kolumnę kierownicy to nie pomagał czasami któryś bezpiecznik ? (F10 chyba)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-11, 13:32   

Dlatego kluczyk 10 i wkrętak dawali w standardzie!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 333
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 23:46   

A ten wkrętak to do czego? Do skrzynki z bezp.?
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-12, 16:23   

Wkrętak fabryczny jest wkażdym nowym Oplu przynajmniej od 1972 (wcześniej nie pamiętam). Przydał mi się do wielu rzeczy. Pomocny przy wymianie żarówek w trasie, dokręcaniu opasek, otwieraniu maski po zerwaniu linki, wyciąganiu radia a nawet do krojenia chleba, nacinania kiełbasy na grilla i otwierania wina...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
GSI 
GSI

Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 23:53   Re: Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy

Pawiel napisał/a:
Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.

Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.

Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze.



Miałem identyczą sytuację. Skonczyło sie holowaniem do ASO. Koszt modułu + wymiana 900 pln.
W serwisie podobno odlaczyli modul i po podlaczeniu było OK. Nie ryzykowalem. Wolalem nowy.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 333
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-13, 23:13   Re: Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy

GSI napisał/a:
Pawiel napisał/a:
Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.

Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.

Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze.



Miałem identyczą sytuację. Skonczyło sie holowaniem do ASO. Koszt modułu + wymiana 900 pln.
W serwisie podobno odlaczyli modul i po podlaczeniu było OK. Nie ryzykowalem. Wolalem nowy.


Jakie jest ryzyko - pomijając ryzyko holowania do ASO?
Przejechałem już 1000km i jest wszystko ok. Zmieniłem sposób parkowania - tzn. wyjeżdżając lub chcąc wjechać do garażu, ustawiam auto tak, by w przypadku powtórki, nie blokować innych użytkowników (nie chcę być winny tego, że nie wyjadą do pracy przeze mnie...).
Straciłem jednak 100% zaufanie do tego auta, mam teraz 99,99%. Niby to samo, ale jednak mniej.
_________________
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 116
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-14, 06:04   

Jak widać na załączonym filmiku można sobie poradzić w raczej nieautoryzowanym warsztacie z naprawą "bateryjki" trakcyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=H-NkJsm1wdw
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-14, 19:54   

Rafał napisał/a:
Jak widać na załączonym filmiku można sobie poradzić w raczej nieautoryzowanym warsztacie z naprawą "bateryjki" trakcyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=H-NkJsm1wdw
Ciekawe co tam tak popaliło tą elektronikę i złącza - może topielec?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-01-14, 22:03   

Statystyka, niewielki procent elementów elektronicznych ma wadę. Ujawnia się wcześniej lub później.
 
     
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 36
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-01-16, 13:13   

Wszystko było pięknie i ładnie... jestem na wyjeździe w górach. Przejechałem ok 500km. Czasem autko pokazuje komunikaty, że zimno i odpala silniczek albo że zimno i prawdopodobny lód - norma. Teraz zapaliła mi się kontrolka ogólnego błędu silnika (taka żółta po prawej). Oprócz tego zero komunikatów tekstowych. Panikować czy olać. Profilaktycznie odpinać akumulator czy przeczekać? Oprócz tej kontrolki autko zachowuje się normalnie. Jakieś sugestie?
_________________

 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 15:02   

wojtek9300 napisał/a:
Teraz zapaliła mi się kontrolka ogólnego błędu silnika (taka żółta po prawej). Oprócz tego zero komunikatów tekstowych. Panikować czy olać. Profilaktycznie odpinać akumulator czy przeczekać? Oprócz tej kontrolki autko zachowuje się normalnie. Jakieś sugestie?
Ona potrafi się zapalić nawet z powodu zacinającej się klapki ładowania, czy innych kłopotów z ładowaniem - sprawdź czy nie zgaśnie po paru cyklach ładowanie/jazda.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13