SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy e-NV200 to dobry samochód dla mne?
Autor Wiadomość
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 441
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-23, 12:35   

To na moje już w ogóle lepiej zrobić konwersję jakiegoś niedużego vana. Dać duży akumulator a kosztowo wyjdzie połowa. Wg mnie nie ma problemu, żeby zrobić zasięg takiego kamperka 300km, jakby mieć dużą portmonetkę to pewnie i nawet więcej.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-23, 12:58   

Nie jestem fanem konwersji na elektryki. Żeby ją porządnie zrobić, to trzeba by raczej dużo rzeczy w samochodzie powymieniać. Tutaj mam za bazę seryjny samochód, z seryjną gwarancją.

No i druga sprawa, że on ma też na codzień do dojazdów służyć.
_________________
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 923
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-23, 14:07   

PatrykS napisał/a:
tomekmisio napisał/a:
Jak to jest regulowane skoro nie ma na środku kabla skrzyneczki a i przełącznika jakiegoś tez nie widać może to jakaś ściema???
Regulacja jest przyciskiem we wtyczce od samochodu, nie jest to ściema, działa, jest wygodne, ale nie jest do końca bezpieczne - w warunkach zewnętrznych jest to w zasadzie przedłużacz i trzeba na niego uważać na deszczu, prawdziwe EVSE ze skrzyneczką blisko wtyczki sieciowej rozłącza zasilanie po wykryciu nieprawidłowości i reszta kabla jest już wtedy niegroźna, nawet pogryziona przez psa czy potraktowana brzeszczotem przez dziecko.


Dokładnie tak. Jest mega wygodne i pamięta ostatnie ustawienie natężenia, ale nie wiem, jak by się zachowało na przykład na mocnym deszczu, bo cała elektronika jest we wtyczce przy aucie. Ktoś tu kiedyś pisał, że na wypadek deszczu zakłada na wtyczkę przy aucie butelkę plastikową przeciętą na pół, żeby evse nie zamokło. Inne evse są bezpieczniejsze, ale nie mają takiej dowolności wyboru prądu i sa mniej wygodne. Coś za coś.
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-23, 14:13   

Producent, z tego co widzę, podaje IP54:

5 – Ochrona przed koncentracją kurzu
Całkowita ochrona aktywnych lub ruchomych elementów. Ochrona przeciwko wpływom koncentracji kurzu. Ochrona przed kurzem nie jest kompletna, ale nie powinien on penetrować tych obszarów gdzie jest to niewskazane.

4 – Ochrona przed rozbryzgami wody
Bryzgi wodne niezależnie od kierunku nie powinny wywoływać żadnych niepożądanych efektów

Inne EVSE jakie IP mają?
_________________
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2973
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-23, 16:49   

mann25 napisał/a:
Ja caly czas szukam takiego uniwersalnego campstera(ogrzewanie/klima postojowa i wygodne luzko na pace) 40km zasiegu wystarczylo by mi na codzien na dojazdy do pracy i na spodkania z panienkami.


Pomijam fakt błędu "luzko, spodkania".... ale te panienki :shock: :shock: :shock:


A tak w temacie - chyba kupię eNV2000 z baterią 40kWh
tym bardziej jeśli faktycznie jest chłodzona klimą.
Da radę 250km zasięgu zrobić? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2973
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-23, 16:53   

jatko napisał/a:
Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?


nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą, Leaf to bubel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-23, 17:21   

highend napisał/a:
A tak w temacie - chyba kupię eNV2000 z baterią 40kWh
tym bardziej jeśli faktycznie jest chłodzona klimą.
Da radę 250km zasięgu zrobić?


Wątpię. W każdym razie nie w sensie "raz na tydzień jedziemy spokojnie 250km do kontrahenta". Z wyrzeczeniami i stresem może czasem się uda - ja jednak liczę, że 200km to górny limit - i też nie jestem pewien, że nie zbyt optymistyczny.

Deklarowane zużycie prądu w tym wątku to 17kWh/100 km latem i 21kWh/100km zimą. To by dało zasięgi odpowiednio 235km latem i 190km zimą, jeśli kalkulator nie oszukuje.
_________________
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-23, 17:27   

highend napisał/a:
nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą,

Trojaczki? Rozwiń proszę. Kojarzę oczywiście trójcę jumper-boxer-ducato, ale wersji elektrycznej chyba seryjnie nie robili?
_________________
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1245
Wysłany: 2017-12-23, 19:58   

Trojaczki: iMiIev, C-Zero i Ion
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-12-23, 20:04   

Nie wiem jak inni ale moja 200 latem średnio 14kWh/100km, a teraz w zimę 17,5kWh/100km. Przy nowej 40kWh skłonny jestem na zakład, że jest szansa w lato na 300km przy sprzyjających warunkach.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-23, 20:21   

koder napisał/a:
Inne EVSE jakie IP mają?
EVSE przenośne mają swoj ą skrzynkę z reguły w pełni szczelną (IP67?), Tesla UMC jest na ten przykład cała zalana gumą, inne mają uszczelnienia na wejściach kabli i nierozbieralną obudowę. Wtyczka do samochodu nie jest szczelna, ale jeśli tam się dostanie woda i jakimś przypadkiem popłynie inną ścieżką niż przewidziana dla niej docierając do elementów pod napięciem to skrzynka to wykryje i odłączy zasilanie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1245
Wysłany: 2017-12-23, 21:24   

highend napisał/a:
jatko napisał/a:
Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?


nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą, Leaf to bubel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Tak troche OT: wlasnie na dniach tesla dodala aktualizacje, ktora pozwala z komorki wlaczyc noe tylko klimatyzacje, ale - co wazne zima - grzanie pakietu. Fajne, bo wyjezdzajac z domu dostepna pelna rekuperacja i pelna mpc, i paket w optymalnej temperaturze. Pewnie Norwegom przydatne i Kanadyjczykom, a czasami i nam:)
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-24, 08:10   

No to w takim razie przejedźcie się e-NV 200 z Bjornem.

NV200

2:50 :mrgreen:
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-24, 10:38   

Tak z innej beczki:

Jakie wymiary ma dach eNV200? Rozważam, czy udało by się jakoś HVAC naładować z paneli słonecznych.
_________________
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2973
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-24, 11:15   

koder napisał/a:
highend napisał/a:
nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą,

Trojaczki? Rozwiń proszę. Kojarzę oczywiście trójcę jumper-boxer-ducato, ale wersji elektrycznej chyba seryjnie nie robili?


Mitsubishi iMiEV, Peugeot iOn, Citroen C-Zero

to są trojaczki w wersji elektrycznej. Ten sam samochód, różne znaczki ;)
a ducato było elektryczne (1992 rok) -to stare kanciate, można znalezc ogłoszenia w Italii, tak jak i Fiat Panda EV (mam jedną - kanciatą z 1991 roku).
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2973
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-24, 16:16   

Ducato elektryczne :mrgreen:

https://www.subito.it/aut...o-231489713.htm
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-25, 22:05   

Koder po prostu skorzystaj z tej ofery i bedziesz wiedział czy Ci pasuje. Cena groszowa a wiedza może Cie uchronić przed rozczarowaniem.
Link
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1204
Wysłany: 2018-04-14, 14:18   

To może Mercedes-Benz eSprinter:
:arrow: Mercedes-Benz podał specyfikację eSprintera - pakiety 41 kWh lub 55 kWh
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 289
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-04-16, 08:09   

RaveN napisał/a:
To może Mercedes-Benz eSprinter:
:arrow: Mercedes-Benz podał specyfikację eSprintera - pakiety 41 kWh lub 55 kWh

Jak rzucasz propozycję to podaj mu jeszcze ceny w euro. Gwarantuje że od razu wymięknie !!!
Ten Sprinter to jakaś kpina co do auta czyli przeróba ze spaliny ( koszty produkcji i projektowania ) a cena. Nie spominając o żenującym zasięgu jak na dziś !!!
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1245
Wysłany: 2018-04-16, 08:16   

Killer, ze wezystkim sie zgadzam, acz samochod an miasto w tym zasiegu jest ok (np by rozwozic paczki). 150km wystarczy.
Chociaz mysle, ze ten pakiet to i na 150km nie starczy..
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1204
Wysłany: 2018-04-16, 10:42   

KilleR.racer napisał/a:
RaveN napisał/a:
To może Mercedes-Benz eSprinter:
:arrow: Mercedes-Benz podał specyfikację eSprintera - pakiety 41 kWh lub 55 kWh

Jak rzucasz propozycję to podaj mu jeszcze ceny w euro. Gwarantuje że od razu wymięknie !!!
Ten Sprinter to jakaś kpina co do auta czyli przeróba ze spaliny ( koszty produkcji i projektowania ) a cena. Nie spominając o żenującym zasięgu jak na dziś !!!

Nie znam ceny. Ale podejrzewam, że będzie wysoka.
Bardziej chodziło mi o to, żeby po prostu zasygnalizować pierwszy fabryczny van z większym pakietem akumulatorów niż e-NV200.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
ggtp1

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-04-16, 13:02   

Na temat e-nv200 najlepiej jak by wypowiadały się osoby z jakąś wiedzą , a nie jakieś wiadomości domniemane i wprowadzanie w błąd

1. e-nv200 każdy ma możliwość pompy cieła ja innego bym nie kupił
2. Ma chłodzenie pakietu klimą więc spoko
3. Zasięg to kwestia indywidualna , jak ktoś umie jeździć to latem mieści się w 14kWh a zimą 20kWh to już huk nie oszczędzając zbytnio ( z pompą ciepła ) a właściwie 19 kWh nie ma tragedii na auto dostawcze dużych gabarytów , to nie leaf
Rekord leaf to 7,6Kwh/100km na trasie 210km env 200 wakich warunkach e-nv200 weźmie więcej to oczywiste , poniżej 10kwh nie zejdzie nigdy
4. W dniu dzisiejszym zrobi 140 - 150km na pełnej baterii auto z roku 15 ( już zrobione 17tys km )
5. Auto bardzo przyjemne , nie ma konkurencji w tych gabarytach i w tych wygodach ( ładowanie chademo , z AC 6,6kW, pompa ciepła , grzanie chłodzenie kabiny , grzane fotele i kierownica , navigacja duża , chłodzenie pakietu z pompy ciepła.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-04-16, 21:23   

ggtp1 napisał/a:
Na temat e-nv200 najlepiej jak by wypowiadały się osoby z jakąś wiedzą , a nie jakieś wiadomości domniemane i wprowadzanie w błąd

1. e-nv200 każdy ma możliwość pompy cieła ja innego bym nie kupił


Może kolega podać źródło tych informacj o pompie ciepła.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
ggtp1

Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 22
Wysłany: 2018-04-17, 10:39   

Witam,
źródło jest takie , że podnoszę maskę i widzę co mam :)
Szczerze mówiąc golasa na żywo nie widziałem co ma gumowe czarne rury z cieczą poprowadzone do kabiny pod konsole w celu grzewczym , mój tego nie ma tylko idzie klima do kabiny, do tego zawór czterodrożny robi resztę roboty i inne newralgiczne elementy układu elektrycznego i elektronicznego sterujące całością układu grzewczego zasilanego sprężarką klimatyzacji .
Może pofatyguje się na zlot to można będzie zobaczyć na żywca , z poznania mam blisko , dolecę bez problemu .
Po za tym jak mi odbije to może nawet go sprzedam chętnemu.
 
 
tomekmisio 

Wiek: 42
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 53
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2018-04-20, 11:17   

ggtp1 napisał/a:
Witam,
źródło jest takie , że podnoszę maskę i widzę co mam :)
Szczerze mówiąc golasa na żywo nie widziałem co ma gumowe czarne rury z cieczą poprowadzone do kabiny pod konsole w celu grzewczym , mój tego nie ma tylko idzie klima do kabiny, do tego zawór czterodrożny robi resztę roboty i inne newralgiczne elementy układu elektrycznego i elektronicznego sterujące całością układu grzewczego zasilanego sprężarką klimatyzacji .
Może pofatyguje się na zlot to można będzie zobaczyć na żywca , z poznania mam blisko , dolecę bez problemu .
Po za tym jak mi odbije to może nawet go sprzedam chętnemu.


No ja też nie widziałem golas co ma gumowe czarne rury prowadzone z cieczą bo ogrzewanie jest z tego co wiem w formie spirali oporowej jak w farelce. Zawory i rozdzielacze są może po to aby chłodzić pakiet aku i wężyki wchodzą gdzieś na wysokości podłogi a drugi zestaw do kabiny do chłodzenia klimą.

Czy ktoś już ma a może widział e-NV200 z tym nowym pakietem 40 kWh od nowego Leafa bo ponoć ma być też pakowany do NV-a. Ktoś może wie czy w przyszłości da się bez problemu zastąpić stary pakiet 24kWh tym nowym czy tylko będzie pasował do nowych e-NV??
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13