Fiat 500e California |
Autor |
Wiadomość |
seboo
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 50 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-11-24, 17:58
|
|
|
Karwoś lampki super |
_________________ Ciągła walka z wiatrakami |
|
|
|
 |
Elektromaniak
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 19 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 2017-11-25, 21:17
|
|
|
Karwoś napisał/a: |
Kiedyś czeka mnie sprawdzenie ile zrobię km jak wskaźnik pokaże 00km zasięgu. Tylko czy to bezpieczne - jak wyjeżdżę aku do zera ??? |
Też tego nie sprawdzałem, ale kolega, który użytkuje na codzień fiata już tak:) Oto wiadomość jaką dostałem niedawno od niego :
"Niemniej zdarzyło mi się dojechać do punkty 00 km i 0% , od momentu wyświetlenia tego przejechałem jeszcze ok 8 km w normalnym trybie po czym wyswietliło komunikat że auto przeszło w tryb mega oszczędzania baterii i że muszę sie podładować. W praktyce stracił jakieś 40% mocy , jechał do 90km/h i tak jeszcze przejechałem ok 5 km. Podjechałem do garażu, naładowałem do pełna i nie ma żadnych problemów"
To tak w ramach " nauki"
Teoretycznie nie powinno się dopuszczać do takiego stanu a jeśli już tak się stało to zaleca się od razu podłączyć baterię do ładowania. |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-11-25, 21:27
|
|
|
Dzięki !! Teraz wiem plus minus na czym stoję. Oczywiście raczej nie zamierzam często tak rozładowywać. Praktycznie podłączam go przy 25%. Z tego co wiem lepiej rozładowywać i ładować niż podłączać codziennie nawet gdy bateria ma np 85%.
Ale oczywiście pewności nie mam że tak jest. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
seboo
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 50 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-01-05, 11:32
|
|
|
I dalej DUPA nikt nie może naprawić sterownika PBCM
Czuje że fiaciorek pójdzie na żyletki |
_________________ Ciągła walka z wiatrakami |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
|
|
|
 |
przemek.r
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 37
|
Wysłany: 2018-01-09, 15:42
|
|
|
Na wstępie dzień dobry wszystkim
Przymierzam się do zakupu 500e, nawet odbyłem jazdę próbną i naprawdę fajne auto ale mam kilka jeszcze klika pytań w kolejności od najbardziej mnie nurtujących :
1. Czy w Polsce jest szansa go naprawić jeżeli przytrafi się jakaś poważniejsza awaria. (będzie jeździł w Warszawie)
2. Ile trwa ładowanie na dodawanej przez sprzedających ładowarce ( z tego co wiem to jest to 230V 16A - jedno fazowa)
3. Jak jest z częściami blacharsko mechanicznymi - czy pasują od modeli europejskich (klocki, zawieszenie ? , wiem że z lampami jest kłopot)
4. Jak poradziliście sobie ze zmianami oświetlenia - przednie lampy (czy wystarczy przeróbka soczewek ? - nadal brakuje homologacji) , co z przeciwmgielnym ?
5. Czy da się przestroić / wymienić radio na Europejskie ?
6. Czy dedykowanej nawigacji można wgrąć aktualne mapy Europy ? Czy aplikacja na smartfony FIAT connect działa w Polsce ?
Serdeczne dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-09, 16:21
|
|
|
Witam
Ad1 - zawsze wszystko można naprawić. Części dostępne. Części elektryczne - dostępne na ebay. Poważna awaria - nawet w usa jest ciężko - jak w każdym samochodzie.
ad2 - 230V 16A - ładowanie od 0% do 100% - 8h - sprawdzone. - dokładnie 7h58min.
Ad3 - Części blacharskie - te same. Części zawieszenie - raczej te same, klocki - nie wiem - ale cena na ebay są ok. Co do lamp. Czy w egzemplarzu który chcesz kupić są przerobione światła z USA czy Europejskie, gdyż.
1. Jeżeli to przerobione USA - to zderzak też z USA.
2. Jeżeli są polskie - to zderzak musi być europejski - większe światła dolne
W usa światła mijania są na górze - po włączeniu długich podnosi się przesłona i robią się długie.
W polsce jest inaczej stąd inne rozmiary i dolnych świateł i inny otwór.
Ad4. Jak wyżej. Można przerobić, można kupić polskie + wymiana lub przeróbka zderzaka(ja mam przerobiony zderzak USA). Homologacja - w praktyce nie zdarzyło się żeby ktoś to sprawdzał - a jeżdżę od 15 lat samochodami z USA. Nawet nie wiem czy przy imporcie prywatnym wymagane były homologacje - nie wiem jak to jest w przepisach.
Druga sprawa - lampa przeciwgielna tylnia - wywala się prawą żarówkę wstecznego i wstawia czerwoną 21W - ciągnie instalację i przycisk w kabinie - ok150zł u elektryka za całość.chyba że tylne światła są inne niż u mnie - z czarnym wkładem wewnątrz - tego nie da się prosto przerobić i lepiej wstawić lampkę czerwoną LED w otwór dolny zderzaka - dobrze wygląda i działa
ad5 - sam się zastanawiam.
Ad6 - Nawigacja - może być problem ale pewnie się da. Próbowałem się zarejestrować i w żaden sposób nie szło Porzuciłem temat.
Po prostu jeżdżę - czasami jak żona pozwoli bo się jej spodobał dość mocno.
Podaj więcej info - jaki rocznik, ew, ogłoszenie z portalu lub zdjęcia - Jakiś pogląd mam mając dostęp do 2 elektryków i kilku benzyn 500 z usa.
W sumie Mama będzie sprzedawać ale 1,4 Sport AT. (ale to nie elektryk ).
Tak wyglądają lampy polskie w zderzaku z USA - przerobionym - powiększone otwory.
 |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
przemek.r
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 37
|
Wysłany: 2018-01-09, 18:55
|
|
|
Dzięki za odpowiedż. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-01-09, 20:54
|
|
|
Ad 6 - fiat 500e jest na tapecie u developerów z ovms, więc jeśli takie rozwiązanie Wam odpowiada to nie powinno być problemu (to zastępuje aplikację fiata do zdalnej komunikacji z autem). |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-10, 19:52
|
|
|
W sumie taka komunikacja nie jest mi potrzebna. Poza tym mam problem którego jeszcze nie rozwiązałem - nie działa mi BT. W Serwisie powiedziano mi że nie mogą zrobić proxy aligment bo moduł BT nie ma zasilania - niestety nie wiedzieli czemu i nie mieli czasu szukać przyczyny.
Nie znalazłem nigdzie od tego bezpiecznika, nie wiem gdzie szukać tego modułu. Może się coś wypięło, może trzeba zresetować coś? Jeżeli coś wiecie - gdzie to znaleźć chętnie się douczę
Z tego powodu miga mi licznik przebiegu co jest prawidłowe - i będzie migał aż w końcu samochód połączy się z tym modułem. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
przemek.r
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 37
|
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-01-10, 20:58
|
|
|
Karwoś napisał/a: | W sumie taka komunikacja nie jest mi potrzebna. |
Serio? Masz na przykład za 20 minut wyjść z roboty - nie chciałbyś sobie zdalnie odpalić ogrzewania, żebyś wsiadł do zagrzanego auta z odszronionymi szybami? Albo latem tak samo odpalić zdalnie klimę? Albo wieczorem siedzisz i sączysz browara i nie pamiętasz ile zostało baterii, więc wchodzisz w aplikację i widzisz, czy musisz ruszyć tyłek i podpiać auto, czy stan baterii wystarczy na kolejny dzień. Możliwości jest mnóstwo. |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-10, 21:08
|
|
|
A to ten uconect to potrafi? Przekonałeś mnie. Ale bez BT nic nie zrobię - najpierw rozwiążę jeden problem potem drugi.
Generalnie w fordzie mam odpalanie zdalne ale szczerze mówiąc nie za często z tego korzystam. Myślałem że zimą będę, ale w rzeczywistości częściej włączam go zdalnie latem jak w środku jest z 50 stopni
W Uconnect bez jakiegoś abonamentu nic nie da się zrobić - i pytanie czy w polsce to zadziała. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-01-10, 21:38
|
|
|
Ovms to potrafi. Abonamentu nie ma - na hologram.io zamawiasz kartę sim, która jest bezpłatna o ile nie przekroczysz miesięcznie ileśtam bajtów transferu (limit wystarcza dla ovms).
Na razie wsparcie dla fiata 500e jest w trakcie prac. Zobaczymy, jaką się da uzyskać funkcjonalność. BT do tego nie potrzebujesz - dane są wysyłane przez sieć komórkową, a do auta idzie po CAN. |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-10, 21:47
|
|
|
A to bardzo ciekawe. Chętnie skorzystam jak już będzie taka możliwość dla Fiata 500 |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
seboo
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 50 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-01-13, 12:51
|
|
|
Auto było juz u tego gościa w Wawie. Próbują dorobić taki sterownik. Ile to potrwa?? nikt nie wie.
Auto jest juz na śląsku, kolejna przejażdżka na lawecie. Kontakt dostałem od Kolegi z tego Forum, miał podobne błędy i sobie poradzili. Wiec jest światełko w tunelu. Poczekamy zobaczymy. Napewno dam znać! |
_________________ Ciągła walka z wiatrakami |
|
|
|
 |
seboo
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 50 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-01-13, 12:57
|
|
|
jeszcze jedno pytanie:
Czy może ktoś wie gdzie dorobić kluczyk do stacyjki??? kolega kupił fiata bez kluczyka z USA. |
_________________ Ciągła walka z wiatrakami |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-13, 18:52
|
|
|
ASO Ja muszę dorobić drugi.
Tzn grot dorobić u ślusarza na podstawie zamka drzwi - nie ma sensu rozbierać stacyjki a programowanie tylko w ASO praktycznie - bo pewnie i karty nie ma. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 232
|
|
|
|
 |
circoloco
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-23, 09:49
|
|
|
Witam wszystkich. Znalazęłm to "mini forum" podczas szukania info dot 500e.
Dawno dawno temu upierniczyłem sobie fiata 500, muszę, musze mieć takie auto. Co raz bliżej do zakupu ale wpadł mi też pomysł na elektryka. Auto do jazdy tylko po Warszawie. I też mam kilka pytań:
1. Ile za to auto powinno się zapłacić ? Jak przeglądam to widzę, że bez 60tys nie ma co podchodzić... I tu mam dylemat, bo za tą kwotę mam 500 w każdej opcji wyposażenia lub pieknę cabrio, Gucci, Abartha, Rivę itd...
2. Czy jest różnicza w rocznikach produkcji ? Mam namierzony egz z 2013 z niskiem przebiegiem.
3. Na co zwrócić uwagę pry zakupie tego auta ?
Ciągle mam więcej przeciw niż za co do 500e niż zwykłej 500 ale co raz bardziej 500e mi się podoba...
Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
Apolonia
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 642 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-23, 10:50
|
|
|
No z ceną rynkową trudno dyskutować. EV to zupełnie inna filozofia życia na co dzień.
Porównywać ceny można konfigurując te same parametry, czyli np navi skóra itp
i prawdopodobnie wyjdzie EV wyjdzie drożej potem policz paliwo w najbliższym roku
i ocen wartości odsprzedaży za dwa lata.
Też kiedyś tak konfigurowałem Renault Zoe i Captur.
Argumenty ZA pojawią się dopiero jak pojeździsz |
|
|
|
 |
circoloco
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-23, 16:39
|
|
|
Apolonia napisał/a: | No z ceną rynkową trudno dyskutować. EV to zupełnie inna filozofia życia na co dzień.
Porównywać ceny można konfigurując te same parametry, czyli np navi skóra itp
i prawdopodobnie wyjdzie EV wyjdzie drożej potem policz paliwo w najbliższym roku
i ocen wartości odsprzedaży za dwa lata.
Też kiedyś tak konfigurowałem Renault Zoe i Captur.
Argumenty ZA pojawią się dopiero jak pojeździsz |
Więc można liczyć że cena 500e spadniej mniej niż zwykłego ? |
|
|
|
 |
Apolonia
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 642 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-23, 17:09
|
|
|
Sam oceń w którą stronę to wszystko idzie.
Ja ładuje prądem gratisowym lub nocnym za 0,267 zł na kWh
Podam Ci argument z ostatnich 2 miesiecy za 2000 km czyli 20 setek
20 setek x 18 kWh (bo zima) x 0,276 zł = no sam policz.
Uwaga
Nie wymieniałem, oleju, tłumika, rozrusznika, filtrów |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-23, 17:11
|
|
|
Cena - trzeba zapłacić tyle ile chce sprzedawca. Albo wynająć firmę i ściągnąć z USA. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
Apolonia
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 642 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-23, 20:38
|
|
|
lub próbować swoich argumentów, aby było taniej |
|
|
|
 |
|