Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-12-21, 15:51
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | 290 tys km na liczniku | Czyli jak widać spokojnie takie przebiegi nasze autka wykręcają |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-12-21, 16:22
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale miał dwie awarie (dwa razy cegła). Raz to był tradycyjnie BCM a drugi raz to było coś z chłodziwem baterii. Poza tym od nowości 250 km praca-dom dziennie plus coś tam w weekend. Facet bardzo zadowolony z auta. Już kupił następną Amperę. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
szkutnik
Tesla S 2015
Dołączył: 24 Lis 2017 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-22, 23:45
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Nie działa... Chyba to jednak nie jest Opel! |
Spróbuj tak: Procedura normalizacji silnika szyby.
1.zamknij szyby i zamknij wszystkie drzwi(znaczy nie rygluj zamków tylko zatrzaśnij.Drzwi nie mogą być uchylone !)
2. Samochód w pozycji OFF czyli wyłączony.
3. Teraz uruchom samochód w trybie serwisowym. Czyli bez naciskania pedału hamulca przytrzymaj przycisk START dłużej niż 5 sek.
4.przyciśnij i trzymaj przycisk opuszczania szyby do całkowitego otwarcia i jeszcze przez ok 5 sekund po całkowitym otwarciu okna.
5. następnie podciągnij i trzymaj przycisk podnoszenia do całkowitego zamknięcia i trzymaj ciągle jeszcze ok 5 sekund .
6.Wyłącz samochód.
Okno powinno teraz działać poprawnie.
W pewnych innych niż odłączenie akumulatora wypadkach,
jest jeszcze procedura ponownej nauki silnika szyby ale wymaga użycia narzędzia diagnostycznego GM MDI
Co ciekawe to warunkiem koniecznym do tej drugiej procedury jest prawidłowe ciśnienie w oponach!!! i samochód musi stać na płaskiej poziomej powierzchni.
Co opony mają do szyb? nie wiem, ale tak jest napisane w instrukcji |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-12-25, 21:39
|
|
|
Wczoraj przy wsiadaniu samochód uraczył mnie komunikatem o awarii przedniego prawego światła mijania - mocno się zdziwiłem, że na Allegro takie HIR2/PX22d Philipsa po 40-50zł są |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-12-25, 22:10
|
|
|
Wymiana podobno nieco upierdliwa. Nie wyrzucaj przepalonej żarówki tylko sprawdź w sieci warunki gwarancji. Bedziesz mile zaskoczony... |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-12-26, 15:31
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Wymiana podobno nieco upierdliwa. | Po zarzuceniu żurawia w sieć wyglądało łatwo, dziś sprawdziłem organoleptycznie i rzeczywiście całkiem dobry dostęp po wyjęciu obudowy filtra powietrza. Żarówka rzeczywiście okazała się spalona.
YANNOSICK napisał/a: | Nie wyrzucaj przepalonej żarówki tylko sprawdź w sieci warunki gwarancji. Bedziesz mile zaskoczony... | Na szybkiego nic w sieci nie widzę - dasz jakiś link? Stuknęło już 100 tys. km na liczniku, więc raczej miała prawo. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
solar_porpoise
Wiek: 30 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-01-07, 16:31
|
|
|
Odkopię temat z końca listopada 2017, doprecyzowując - informacja myślę istotna dla innych użytkowników:
YANNOSICK napisał/a: |
solar_porpoise napisał/a: | Własnie dostałem informację z ASO Opla (Haller w Gdańsku) że ładowarka podlega 8 letniej gwarancji (lub 160k km). Dopytam jeszcze o szczegóły bo może zaszła pomyłka. Nowa ładowarka u nich to 2350 zł brutto. |
U mnie w ASO zasilacz EVSE jest na tej samej gwarancji co bateria i napęd. Pod warunkiem, że to oryginalne urządzenie z weryfikowalnymi oznaczeniami.
|
Jeszcze w grudniu'17 udałem się do ASO w Gdańsku - informacje okazały się prawdziwe - EVSE wymieniona w ramach gwarancji na nową (nieco inny model). Szybko, miło i profesjonalnie. Zaoszczędzone 2k PLN zasiliły budżet Mikołaja |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2018-01-07, 18:12
|
|
|
Haller w Gdańsku i Elblągu to jednak poważna firma. Inne ASO powinny się od nich uczyć. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
SergiuszB
#R1GOTOU

Wiek: 38 Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 38 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-07, 21:30
|
|
|
solar_porpoise napisał/a: | Jeszcze w grudniu'17 udałem się do ASO w Gdańsku - informacje okazały się prawdziwe - EVSE wymieniona w ramach gwarancji na nową (nieco inny model). Szybko, miło i profesjonalnie. Zaoszczędzone 2k PLN zasiliły budżet Mikołaja | Dzięki za info - wiem o co najmniej jednym przypadku, gdzie skasowali w serwisie przy wymianie. Zresztą mnie też chcieli skasować za łożysko jak poprzedników - trzeba widać wiedzieć, żeby się nie dać |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 71 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2018-01-07, 22:41
|
|
|
Zaliczyłem malutki sukces. Zainstalowałem w swoim Volcie kamerę cofania z monitorem w lusterku wstecznym. Niestety mój komputer pokładowy nie miał takiej opcji i zrobiłem to chińskim zestawem. Grunt, że działa i widać co jest z tylu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2018-01-08, 08:19
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Dzięki za info - wiem o co najmniej jednym przypadku, gdzie skasowali w serwisie przy wymianie. Zresztą mnie też chcieli skasować za łożysko jak poprzedników - trzeba widać wiedzieć, żeby się nie dać |
Niestety tak... Dlatego warto czytać takie fora!
wojtek9300 napisał/a: | Zainstalowałem w swoim Volcie kamerę cofania z monitorem w lusterku wstecznym. Niestety mój komputer pokładowy nie miał takiej opcji i zrobiłem to chińskim zestawem. Grunt, że działa i widać co jest z tylu. |
Oryginał czy nie, ważne, że działa! Wrzuć potem jakieś zdjęcia. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-08, 23:04 Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy
|
|
|
Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.
Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.
Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze. |
_________________ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-08, 23:15
|
|
|
Pawiel napisał/a: | Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze. | Eee tam, na takie ewentualności widać bardziej kluczyk 10mm lub kombinerki pomagają, a na jakieś pechowe grubsze to po prostu trzeba zapłacić za lawetę i już, szansa niewielka, więc wyższa cena polisy może nie mieć sensu Szkoda że Ampera nie dostała wielkich szans na wyrośnięcie z chorób wieku dziecięcego - po lifcie już tak dużo ich się nie sprzedało niestety |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 345 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-09, 06:31
|
|
|
A na kolumnę kierownicy to nie pomagał czasami któryś bezpiecznik ? (F10 chyba) |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2018-01-11, 13:32
|
|
|
Dlatego kluczyk 10 i wkrętak dawali w standardzie! |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-11, 23:46
|
|
|
A ten wkrętak to do czego? Do skrzynki z bezp.? |
_________________ |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2018-01-12, 16:23
|
|
|
Wkrętak fabryczny jest wkażdym nowym Oplu przynajmniej od 1972 (wcześniej nie pamiętam). Przydał mi się do wielu rzeczy. Pomocny przy wymianie żarówek w trasie, dokręcaniu opasek, otwieraniu maski po zerwaniu linki, wyciąganiu radia a nawet do krojenia chleba, nacinania kiełbasy na grilla i otwierania wina... |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
GSI
GSI
Wiek: 44 Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-12, 23:53 Re: Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy
|
|
|
Pawiel napisał/a: | Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.
Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.
Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze. |
Miałem identyczą sytuację. Skonczyło sie holowaniem do ASO. Koszt modułu + wymiana 900 pln.
W serwisie podobno odlaczyli modul i po podlaczeniu było OK. Nie ryzykowalem. Wolalem nowy. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-13, 23:13 Re: Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy
|
|
|
GSI napisał/a: | Pawiel napisał/a: | Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.
Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.
Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze. |
Miałem identyczą sytuację. Skonczyło sie holowaniem do ASO. Koszt modułu + wymiana 900 pln.
W serwisie podobno odlaczyli modul i po podlaczeniu było OK. Nie ryzykowalem. Wolalem nowy. |
Jakie jest ryzyko - pomijając ryzyko holowania do ASO?
Przejechałem już 1000km i jest wszystko ok. Zmieniłem sposób parkowania - tzn. wyjeżdżając lub chcąc wjechać do garażu, ustawiam auto tak, by w przypadku powtórki, nie blokować innych użytkowników (nie chcę być winny tego, że nie wyjadą do pracy przeze mnie...).
Straciłem jednak 100% zaufanie do tego auta, mam teraz 99,99%. Niby to samo, ale jednak mniej. |
_________________ |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-14, 19:54
|
|
|
Ciekawe co tam tak popaliło tą elektronikę i złącza - może topielec? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2018-01-14, 22:03
|
|
|
Statystyka, niewielki procent elementów elektronicznych ma wadę. Ujawnia się wcześniej lub później. |
|
|
|
 |
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 71 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2018-01-16, 13:13
|
|
|
Wszystko było pięknie i ładnie... jestem na wyjeździe w górach. Przejechałem ok 500km. Czasem autko pokazuje komunikaty, że zimno i odpala silniczek albo że zimno i prawdopodobny lód - norma. Teraz zapaliła mi się kontrolka ogólnego błędu silnika (taka żółta po prawej). Oprócz tego zero komunikatów tekstowych. Panikować czy olać. Profilaktycznie odpinać akumulator czy przeczekać? Oprócz tej kontrolki autko zachowuje się normalnie. Jakieś sugestie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-16, 15:02
|
|
|
wojtek9300 napisał/a: | Teraz zapaliła mi się kontrolka ogólnego błędu silnika (taka żółta po prawej). Oprócz tego zero komunikatów tekstowych. Panikować czy olać. Profilaktycznie odpinać akumulator czy przeczekać? Oprócz tej kontrolki autko zachowuje się normalnie. Jakieś sugestie? | Ona potrafi się zapalić nawet z powodu zacinającej się klapki ładowania, czy innych kłopotów z ładowaniem - sprawdź czy nie zgaśnie po paru cyklach ładowanie/jazda. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|