Użycie modułów aku Tesli Model S/X dla innego auta |
Autor |
Wiadomość |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-01-23, 17:54
|
|
|
Nawiazujac do pojemności baterii tesli, jak to rozpoznać na żywo, ile faktycznue mamy dostępne KWh?
Chcę kupić baterię od Tesli, koleś ma na alegro, na naklejce jest bodaj 70KWh 350V.
Jaka jest architektura takiej baterii?
Tyke samo s co w wuększych modelach tylko puste cele(widziałem rozebraną na zdjęciach i były puste wałki, chce potwierdzić), skad wuadomo, że jest większa tylko elektronicznie ograniczona? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
sbom
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 24
|
Wysłany: 2018-01-23, 19:29
|
|
|
O ile nie było nic w środku ruszane , to w środku jest 14 modułów 6s 74p .w zależności od stanu do 200 Ah do 230 Ah .
Nie da się sprawdzić stanu baterii po wyjęciu z samochodu bez jej rozebrania, zwłaszcza że trafiają się baterie z rozlanym w środku płynem chłodniczym.
Jak chcesz coś jeszcze wiedzieć to pisz , parę sztuk już rozebrałem .
Można taki moduł 6s 74p przerobić na 12s 37p |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 540 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-01-23, 20:10
|
|
|
Ten moduł ma nominalnie dużo mniej.
Na naklejce jest 70Kwh.
A przeróbka jak możliwa..trzeba by chyba mieszać z kablami wokół...chodzi mi o 12s.
Dobrze by było wydzielić temat do Akumulatorów.. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-01-23, 20:33
|
|
|
Żadnych kabelków Paweł .
Ale trzba przeciąć elektrodę wg rysunku oraz trochę podłutować
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
sbom
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 24
|
Wysłany: 2018-01-23, 20:45
|
|
|
Akurat ta bateria miała nominalnie więcej niż 70 kWh
Przerobiłem w podobny sposób 5 modułów , przejechałem 10000 km , wszystko działa poprawnie |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-01-23, 21:08
|
|
|
A w czym użytkujesz?
Ja chce do Saxo gdzue pead bedzie szedł 100A a chwilowy 200A to wychodzi, że ta bateria
powinna być nie do zdarcia. Hm?
Nie chce ciąć ale dobrze wiedzieć, że to możliwe. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
sbom
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 24
|
Wysłany: 2018-01-23, 21:47
|
|
|
Zamontowałem w Priusie, z połowy czyli 37p pobieram 150a i penie bateria przeżyje samochód.
Tesla potrafi zassać z 74p 1500a . Ale i tak największą rolę odgrywa temperatura.
Jak potrzebujesz same moduły, to mogę parę szt. sprzedać. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
sbom
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 24
|
Wysłany: 2018-01-23, 22:32
|
|
|
Jak zejdziesz do 11kWh na 100km to nawet 300km
mam 8 sztuk |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-01-23, 23:00
|
|
|
10kwh/100 przy wolnej jeźdzue, byłem na wycieczce 700km, tyle że na pokładzie były bagaże, dodatkiwe baterie litowe 100kg, kolega 100kg, wiec DMC mieliśmy na ful, a przy bateriach z T masa spadłaby samochodu o 100kg, a porównujac do naszej wycieczki to 200kg, wiec 10tka możliwa. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Kremator
Laik 😜
Wiek: 34 Dołączył: 07 Paź 2020 Posty: 17 Skąd: NORWEGIA
|
Wysłany: 2020-10-18, 06:58
|
|
|
Witajcie podpinam się pod temacik 😜 ja też mam cytrynę saxo i dobrze było by wiedzieć bo kiedyś przyjdzie dzień na zmianę baterii. Jakie były by najlepsze oraz ile ich można włożyć na maxa? Bo czytałem wyżej że da się przerobić z tesli baterie oczywiście jeszcze dokładając do tego ładowanie 😕 to tylko trzeba mieć ładowarkę czyli kabel z wtyczka czy jeszcze coś?
Czasami w Norwegi trafiają się fanty na złomowisku i na stronie internetowej więc warte zapytać o taką przeróbkę 🙂
Dziękuję serdecznie |
_________________ __________________________
Pozdro Kremator |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-10-18, 09:02
|
|
|
Dla małych PSA ( P106/Saxo) optymalna ilośc S to 40. Dlaczego tak, bo wbudowana ładowarka bez problemu działa w zakresie do 168V. A to jest własśnie 40 x 4,2V=168 V
Najtaniej ( w Polsce ) jest zakupić całą baterię od Mitsubishi Outlander PHEV.
Bateria ma 12 kWh do rocznika 2018 , oraz 13,8 kWh od 2018 roku.
A masa jej to 1/2 masy NiCd. Ewentualnie można zastosować 2 takie baterie i mając 24 czy też 27 kWh będzie się maiło niezły zasięg.
Baterie od Tesli optyamlne są zaś da Berlingo/Partnera bo 8 modułow idealnie pasuje do npaięcia łądowania tych samochodów które ładują się do 220V .
Jak masz dostęp do takich kasacyjnych baterii to ja poszukuję baterii od Forda Connect Electric oraz od Smarta ED włąsnie z rózbiórek |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Kremator
Laik 😜
Wiek: 34 Dołączył: 07 Paź 2020 Posty: 17 Skąd: NORWEGIA
|
Wysłany: 2020-10-18, 13:15
|
|
|
Może się coś ogarnie
Jeśli użyć do saxo dwóch zestawów to naprawdę prze a by zastosować przełącznik między jednym zestawem a drugim dobrze myślę? |
_________________ __________________________
Pozdro Kremator |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-10-18, 13:56
|
|
|
Jesli zastosujesz całą baterię z Mitsubishi Outlander PHEV to jest to bardzo proste. W niej jest 80S. Dzielisz pakiet na pół . Msz wtedy 40S czyli optymalną ilość dla Saxo/P106 . Łaczysz je równolegle. Jesli łądnie się uśmiechniesz do PatrykS to będziesz miał możliwośc podglądu wszystkich pakietów ( jak i kazdego z osobna) na specianej płytce z wyświetlaczem.Ogólne parametry dalej będziesz obserwował za pomcoą Checkelec'a
Ładowarka wbudwana w Sagembox idealnie obsłuży taki właśnie pakiet 40S. Co prawda moc łądowania jest trochę niska bo raptem 3,3 kW . Ale możesz też użyć szybkiej łądowarki o mocy dodatkowej 4,5 KW ( albo nawet 9 kW) i mieć wtedy super szybką łądowarkę . Schemat znajdziesz w moich postach . Możesz ( a nawet musisz ) wtedy użyć w samochodzie gniazda 3f ( najlepiej w wersji type2) i łądowac się na każdej szybkiej stacji ładowania. Koszt częsci ( w PL ) zasilaczt tzw flatpack 1500W ( potrzebujesz do 4,5 kW 3 sztuki a do 9 kw 6 sztuk) to około 120 zł/sztukę . A wtdy naładujesz się w niewiele więcej niż w godzinę |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
|