SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzona ładowarka Citroen C-ZERO
Autor Wiadomość
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-01-29, 13:41   Uszkodzona ładowarka Citroen C-ZERO

Wiajcie, potrzebuję waszej pomocy mianowicie po nocy zastałem auto z nie naładowane do końca i z błędem na desce rozdzielczej.Po wstępnej diagnozie okazało się że wywaliło bezpiecznik 20A pomiedzy baterią trakcyjną i ładowarką.Autem można było jechać ale do momentu wyładowania akumulatora 12V ponieważ bezpiecznik ten zabezpiecza także przetwornicę 12V. Po wymianie go na sprawny auto wróciło do życia oraz same zniknęły błędy na desce.Niestety po podłączeniu kabla ładowania układ ładowania rusza normalnie (słychać to po uruchamianym wentylatorze chłodzącym który jest w baterii oraz widać po po rozjaśniającej się lampce w kabinie - przetwornica 12V ok.) widać także na watomierzu jak wzrasta prąd i przy około 1A na watomierzu wywala wspomniany bezpiecznik pomiędzy baterią i ładowarką. Ładowarkę musiało uszkodzić jakieś przepięcie z sieci w nocy bo zabiło także zasilacz w komputerze.
Posiadam dostęp do diagboxa ale ten mówi że aby diagnozować ładowarkę trzeba ja podpiąć do zasilania - jak tu ją podpiąć skoro wywala bezpieczniki ? Rozebrałem ja całą - załączam fotki budowy i uszkodzeń. Potrzebuję wiedzieć czy jak kupię drugą to czy trzeba ją "wgrać" do auta ? czy ta kupiona musi być wykodowana czy coś ? czy muszę mieć od tej kupionej vin ? - no i czy koniecznie musi być od C-ZERO czy może być od np. I-MIEV ?
Tak sobie wymyśliłem że mogę kupić drugą i przełożyć tylko tę dolną płytkę mocy a zostawić moją - tę która jest podpięta do CAN, co wy na to ?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi oraz pozdrwiam ludzi z "prądem w żyłach" :)
https://tufotki.pl/Jwzpm
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-01-29, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 295
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-01-29, 15:38   

To może być warystor na tej części z małą cewką toroidalną, jest tam niebieski element i drugi zdaje się wystrzelony ( ciężko zobaczyć ze zdjęcia), a w przypadku przepięcia to typowy objaw dla warystora idzie na zwarcie.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-29, 17:06   

Sprawdź na szybko czy warystor ma zwarcie .
Jeśli tak to "tymczasowa" naprawa polega na wycięciu warystora.
Wtedy powinna ładowarka ruszyć jeśli nic innego nie strzeliło .
Z serwisówki nic nie wyczytałem co do "adaptacji " ładowarki po naprawie czy wymianie.
PS. Szukam danych zbieżności do tego pojazdu a w mojej serwisówce tego brak.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-01-29, 18:20   

Tam się nie ma jak dostać - końce są pod tym modułem IGBT ? nawet jak zmierzę to nie jestem w stanie wylutować/wlutować , posypany jest jeszcze ten kondensator. Wogóle te kondensatory/warystory są dwa - to jakiś typ połączenia mostkowego ? Aż tak się nie znam na elektronice. :(
https://tufotki.pl/TS1lm
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-29, 18:44   

W tym Ci na razie nie pomogę .
Musisz tez sprawdzić czy da się ładować z Chademo ( jeśli masz w pobliżu) - wg mnie powinno. Bo to duże ryzyko kupować ładowarki na Allegro zwłaszcza że cenią za nią dość dużo.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vaiker 

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 40
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-01-29, 21:30   

motorasta , z jakiego regionu jestes ?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-29, 23:46   

Co do elementu "niebieskiego", to można go wylutować od góry i wlutować inny (trzeba najpierw wyskrobać to czarne). Wylutowanie modułu IGBT też nie jest jakoś specjalnie trudne ( w tym przypadku). Potrzebna jest duża lutownica (taka do rynien), kawałek drutu, płaskownika (takie jak są np. w wirnikach rozrusznika). Wszystkie nóżki w rzędzie IGBT łączymy drutem i cynujemy obficie, sporo kalafonii, potem całość zagrzewamy dużą lutownicą i jak wszystko puśći to wysuwamy, potem druga strona analogicznie. Jak moduł można łatwo otworzyć, to można wyjąć dekielek i sprawdzić czy nic nie wybuchło ;) . Potem trzeba pozbierać cynę z nóżek igbt i z płytki.
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-01-29, 23:48   

40km od Poznania, generalnie myślę nad zakupem drugiej i podmianą bo ta moja uszkodzona jak to impulsówka - ślizgi temat a nie chcę czegoś przy okazji uwalić
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-01-29, 23:52   

Do gienek333 te warystory nie poleciały bez powodu a są "bliżej" baterii niż sieci dlatego na bank uwalone jest coś jeszcze - obstawiam IGBT więc naprawa jest mało sensowna, jak pisałem wyżej bardzie mi się widzi podmiana samej dolnej płytki lub całej ładowarki
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2934
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-03-10, 10:52   

MOTORASTA napisał/a:
40km od Poznania, generalnie myślę nad zakupem drugiej i podmianą bo ta moja uszkodzona jak to impulsówka - ślizgi temat a nie chcę czegoś przy okazji uwalić


I jak tam śmiga ta ładowarka, którą kupileś od Propagatora (Tomka) w postaci całego C-Zero?
Którego to ja miałem kupić i z nim dogadałem, ale zachował się tak jak się zachował.... :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-03-10, 17:35   

highend napisał/a:
MOTORASTA napisał/a:
40km od Poznania, generalnie myślę nad zakupem drugiej i podmianą bo ta moja uszkodzona jak to impulsówka - ślizgi temat a nie chcę czegoś przy okazji uwalić


I jak tam śmiga ta ładowarka, którą kupileś od Propagatora (Tomka) w postaci całego C-Zero?
Którego to ja miałem kupić i z nim dogadałem, ale zachował się tak jak się zachował.... :)


Przemek brałeś coś ? moje auto jeździ już dawno a ładowarkę kupiłem na alledrogo.
Problem z twoim to nie ładowarka - jak czegoś nie wiesz to nie wciskaj ludzom kitów.
Prze ostatnie 2 (słownie) DWA lata nie kupiłem żadnego auta - skąd Ty masz takie wiadomości ?
Wręcz zastanawiam się nad sprzedażą C-ZERO tylko nie wiem czy tak duży przebieg nie odstraszy
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2934
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-03-11, 23:26   

MOTORASTA napisał/a:

Przemek brałeś coś ? moje auto jeździ już dawno a ładowarkę kupiłem na alledrogo.
Problem z twoim to nie ładowarka - jak czegoś nie wiesz to nie wciskaj ludzom kitów.
Prze ostatnie 2 (słownie) DWA lata nie kupiłem żadnego auta - skąd Ty masz takie wiadomości ?
Wręcz zastanawiam się nad sprzedażą C-ZERO tylko nie wiem czy tak duży przebieg nie odstraszy


A to przepraszam, w takim razie zle skojarzyłem fakty.... :) ;)
To jaki jest problem z moim? możesz oświecić? :) Miałeś tak samo i poradziłeś sobie?
A przebiegiem się nie przejmuj, jaki masz w C-Zero?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Hsf 
Hsf

Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2018
Posty: 23
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2018-03-17, 21:43   

Witam.a ten bezpiecznik 20 amper to jest dokladnie w którym miejscu czy on jest w srodku w ladowarce auta w module ladujacym
_________________
Sowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13