SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-05, 10:27   

wojtek9300 napisał/a:
Ale jak się dostać do tego wewnętrznego zegara. Gdzie zobaczyć jego ustawienia?
U mnie widać wewnętrzny się zgadza z tym widocznym - nie mam takich problemów.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-02-06, 08:19   

Wcześniej ktoś pisał, że trzeba zmienić soft z Voltowego na Amperowy bo możesz mieć inną strefę czasową jeżeli auto jest z innego rynku. Nie potrafię tego u siebie zweryfikować ale po podłączeniu jakiejś Apki diagnostycznej powinno być widać "czas systemowy".
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 09:38   

YANNOSICK napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Maras napisał/a:
CH ARKADIA 08.01.2016
Moja Ampera i reszta "elektryków"
Na miejsce czekałem 30 min mimo komunikatów ochrony

Fotka: http://tufotki.pl/IIbBv

Ja wtedy nie czekam , wyciągam przedłużacz, blokuję palantów, i ładuję , oczywiście podaje numer swój ochronie i idę na zakupy.
Oczywiście proszę ochronę aby pilnowała aby wandal nie wyrwał kabla z gniazdka.


Ja też nie...


Byl ktos moze ostatnio w arkadii? Ampere jakim kablem mozna ladowac? Ladowarka 230v czy tym zoltym?
Pozdro
(Alez moj post wyglada nieprofesjonalnie....) :)
_________________
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 10:10   Arkadia

Zwykła nasza ładowarka 220v
Uważaj przy zajmowaniu stanowiska bo ustawione słupki są dla ampery na styk ( szerokość).
Natomiast skończył się problem z zajętymi miejscami
Pzdr
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1999
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-07, 10:10   

Byłem tam chyba z miesiąc temu byłem , były tylko 3 gniazdka schuko, ale poprawili co nieco organizację bo zrobili słupki oraz zablokowali wjazd za pomocą taśm tzw kolejkowych . Może "myślący inaczej" właściciele nie elektryków nie będą wjeżdżać widząc rozciągnięte taśmy .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 10:13   Re: Arkadia

Maras napisał/a:
Zwykła nasza ładowarka 220v
Uważaj przy zajmowaniu stanowiska bo ustawione słupki są dla ampery na styk ( szerokość).
Natomiast skończył się problem z zajętymi miejscami
Pzdr

pozostaje tylko juz wielokrotnie walkowqny temat zabezpieczenia standardowej ładowarki przed kradzieżą...
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-08, 00:01   

Dziś -12 stopni zastałem po wyjściu z pracy i bydlę silnik włączyło, do tego jeszcze mróz zaszkodził baterii telefonu pozostawionego w samochodzie i nie mogłem silnika wyłączyć apką MyVoltHold, 200ml paliwa poszło w atmosferę po gorących igraszkach z przygodnie poznanymi cząsteczkami tlenu. Jak już bateria telefonu trochę doszła do siebie to udało się smroda wyłączyć i już resztę trasy się nie włączył. Ale dość narzekania - piękna zima wreszcie za oknem :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 00:14   

PatrykS napisał/a:
Dziś -12 stopni zastałem po wyjściu z pracy i bydlę silnik włączyło, do tego jeszcze mróz zaszkodził baterii telefonu pozostawionego w samochodzie i nie mogłem silnika wyłączyć apką MyVoltHold, 200ml paliwa poszło w atmosferę po gorących igraszkach z przygodnie poznanymi cząsteczkami tlenu. Jak już bateria telefonu trochę doszła do siebie to udało się smroda wyłączyć i już resztę trasy się nie włączył. Ale dość narzekania - piękna zima wreszcie za oknem :-)

Patryk, daj mu czasem sie wykazac :)

Bylem w tej arkadii, byly dwa miejsca wolne, na trzecim stal jakis trup spalinowy, wjazd tam na miejsce to jakas masakra , przeszkadzaja slupki. Olalem temat i przemeiscilem sie na zwykle miejsce parkingowe. To miejsce postojowe to smiech na sali, sklep z mega obrotami a miejsce zorganizowane w sposob tragiczny.

Przy okazji przeyestowalem efekt wstepnego, dwukrotnego ogrzania auta podczas ladowania, zasieg wzrosl o okolo 10km max. Chyba bede to zawsze robil.

A tak z ciekawości - jak szybko sie wychladza bateria, gdy auto stoi w niekorzystnych temperaturach. Odnosze wrazenie, ze dosyc wolno.
_________________
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 71
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-02-08, 13:55   

YES, YES, YEESS.
Zwalczyłem temat ładowania z opóźnieniem w moim Volcie. W wyniku obserwacji doszedłem do wniosku, że moje autko dalej "jeździ w USA" :mrgreen: . Wg moich wyliczeń przesuniecie jest 9 godzinne do tyłu. Czyli jeśli chcę mieć autko gotowe na 6 rano to ustawiam na 21 (czyli 9 godzin wstecz). Ustawiłem z zapasem autko na 19 i dziś o 6.30 miałem autko naładowane całkowicie (z ładowaniem w nocy).
Wiem, że można użyć zwykły wyłącznik czasowy. Jak jeden cyfrowy rozkręciłem, to i owszem przekaźnik w środku był nawet na 40A, ale kabelki bardzo lichutkie. Nie chciałem się przekonać o lichości wyłącznika po pierwszym pożarze w garażu. Autko ma fajną funkcjonalność czasową to potrzeba ją używać.

ps. zamówiłem już dokumenty do zmiany taryfy na G12as.
_________________

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-08, 22:02   

Pawiel napisał/a:
Patryk, daj mu czasem sie wykazac
Ma okazję zwykle raz w miesiacu w trasie i niech mu to wystarczy :-)

Pawiel napisał/a:
A tak z ciekawości - jak szybko sie wychladza bateria, gdy auto stoi w niekorzystnych temperaturach. Odnosze wrazenie, ze dosyc wolno.
O północy po zakończeniu ładowania miała zapewne koło 15 stopni, za oknem -10 do rana było, temperatura baterii ok. 7:30 wynosiła 3 stopnie - chyba coś nie tak z podgrzewaniem baterii, bo przy ostatniej takiej próbie z rok czy dwa temu spadała tylko do 6 stopni. Po odłączeniu zasilania i upłynięciu ok. 12 godzin temperatura spadła do -1 stopnia - na zewnątrz urosło w tym czasie do -3 stopni.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-09, 10:06   

Dziś rano niespodzianka - wieczorem podłączyłem zasilanie, kilka minut trwało uzupełnienie ładunku w akumulatorze nie podnosząc temperatury baterii (-1), całą noc utrzymywał się mróz -3 stopnie, a rano bateria miała +14 stopni.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-09, 12:45   

Czyli wnioski są takie:
- gdy na a dworze temperatury około lub poniżej 0C, wtedy bateria wychładza się w tempie 1.5C/godzinę.
- samochód stara się ją podgrzać podczas ładowania do 15C,
- najlepiej ustawic sobie zakończenie ładowania na daną godzinę, wtedy będziemy mieli accu nagrzane, pozostanie tylko ogrzanie kabiny - za pomocą przycisku na pilocie (naszego elektrycznego "webasto").

A więc, czy:
- czy po podłączeniu ładowarki najpierw ją (baterię) grzeje, gdy jest na zewnątrz poniżej 0C,, a może od razu ładuje i grzeje?
- tempo grzania według właściciela Volta i ELR:
360 Volt Battery Heater – During a typical pre-heating session, aside from warming the cabin, should the high-voltage batteries temperature fall below 40 degrees, a smaller secondary 2 KW heater will heat coolant which is then circulated through small thermal passages that are actually between the cells to maintain the entire pack of lithium cells at optimum operating temperature. This heater can increase the batteries temperature about 1 degree every 2 minutes, so in a 10 minute pre-heat cycle, we can bring the entire pack up 5 degrees. There are 16 thermal sensors which scan the batteries 10 times a second which maintains every cell in the EV within a variance of only a few degrees. To conserve battery energy, the TMS has a target at around 60 degrees, even though at 72 degrees the cells produce more range:
to 0.5C/2minuty (on mierzy w farenheitach),
- czy gdy auto jest podpięte do gniazdka, ale już ładowanie się zakończyło, to czy bateria nie jest już grzana, czy może jest utrzymywana w jakiejś stałej rozsadnej temperaturze?
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-09, 13:29   

Pawiel napisał/a:
- samochód stara się ją podgrzać podczas ładowania do 15C,
Tego nie jestem pewien - trzeba by spróbować ładować zimną baterię z godzinę.

Pawiel napisał/a:
- czy po podłączeniu ładowarki najpierw ją (baterię) grzeje, gdy jest na zewnątrz poniżej 0C,, a może od razu ładuje i grzeje?
Ładuje od razu, czy grzeje to nie wiem.

Pawiel napisał/a:
- czy gdy auto jest podpięte do gniazdka, ale już ładowanie się zakończyło, to czy bateria nie jest już grzana, czy może jest utrzymywana w jakiejś stałej rozsadnej temperaturze?
Wg dokumentacji jest utrzymywana na stałym poziomie i dotąd wydawało mi się, że jest to +6 stopni. Od wczoraj mam wątpliwości co do tego - raz spadło do +3 stopni, drugi raz podgrzało do +14. Latem jest chłodzona - tu jeszcze eksperymentów nie miałem okazji przeprowadzić, rzadko zdarza się upał.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-09, 15:10   

To, gdy uda Ci sie poprawoadzić jakies obserwacje, daj znać :) Wiem, te moje pytania maja charakter aptekarski, ale pozwolą doprowadzić eksploatację auta na wyższy poziom :)
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-09, 23:28   

Pawiel napisał/a:
To, gdy uda Ci sie poprawoadzić jakies obserwacje, daj znać
Nie omieszkam :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-10, 09:54   

Dziś w nocy było -3..-4 stopnie, temperatura baterii spadła w ciągu 9 godzin z 14 do 2 stopni (bez podłączenia do ładowarki). Pamiętajmy, że spadek temperatury nie jest liniowy - spada tym szybciej, im większa różnica temperatur (to fizyka, nic specyficznego dla Ampery, więc pierwsze 10 stopni mogło spaść np. w ciągu pierwszych 2-3 godzin, to się daje policzyć jakby co). Po godzinnym ładowaniu z mocą 3,2kW temperatura baterii wzrosła tylko o 1 stopień (w granicach błędu pomiarowego).

Po 10 minutowym zdalnym ogrzewaniu bateria została podgrzana o 5 stopni (do 8), po kolejnych 10 minutach do 14, kosztem 0,7kWh wg MyGreenVolta (tyle energii pozwala przejechać 7km przy 50km/h bez ogrzewania/klimy). Straty w ładowarce (przetwornicy AC/DC) podniosły temperaturę elektroniki z -2 stopni do +23.

Później w czasie dynamicznej jazdy po mieście (z 15-20km) temperatura baterii wahała się między 14 a 15 stopni, czasem 16, MyGreenVolt nie wykazywał jej dogrzewania. Latem w czasie takiej jazdy temperatura wyraźnie rośnie, wygląda więc, że utrzymywana jest w okolicach tych 15 stopni pasywnie, tj. bez grzałki/klimy, samym chłodzeniem powietrzem z zewnątrz (za pośrednictwem chłodnicy).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-02-10, 17:47   

Stało się i ładowarka EVSE zgasła na wieki. Pewnie to standardowy objaw dławika za 50gr, ale pod koniec miesiąca mam przegląd więc powalczę o wymianę na nową.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-10, 18:49   

bodix napisał/a:
Stało się i ładowarka EVSE zgasła na wieki. Pewnie to standardowy objaw dławika za 50gr, ale pod koniec miesiąca mam przegląd więc powalczę o wymianę na nową.
Tylko spróbuj wycyganić wtedy od nich tą zepsutą :-) Ewentualnie podpowiedz, że można naprawić, to może będą mieli na stanie taką dyżurną. Choć w przypadku gwarancji to oni chyba odsyłają do producenta - żeby mógł poanalizować przyczyny.

Dobrze mieć oba samochody z tą samą wtyczką - nie jesteś teraz uziemiony :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-10, 19:36   

PatrykS napisał/a:
Dziś w nocy było -3..-4 stopnie, temperatura baterii spadła w ciągu 9 godzin z 14 do 2 stopni (bez podłączenia do ładowarki). Pamiętajmy, że spadek temperatury nie jest liniowy - spada tym szybciej, im większa różnica temperatur (to fizyka, nic specyficznego dla Ampery, więc pierwsze 10 stopni mogło spaść np. w ciągu pierwszych 2-3 godzin, to się daje policzyć jakby co). Po godzinnym ładowaniu z mocą 3,2kW temperatura baterii wzrosła tylko o 1 stopień (w granicach błędu pomiarowego).

Po 10 minutowym zdalnym ogrzewaniu bateria została podgrzana o 5 stopni (do 8), po kolejnych 10 minutach do 14, kosztem 0,7kWh wg MyGreenVolta (tyle energii pozwala przejechać 7km przy 50km/h bez ogrzewania/klimy). Straty w ładowarce (przetwornicy AC/DC) podniosły temperaturę elektroniki z -2 stopni do +23.

Później w czasie dynamicznej jazdy po mieście (z 15-20km) temperatura baterii wahała się między 14 a 15 stopni, czasem 16, MyGreenVolt nie wykazywał jej dogrzewania. Latem w czasie takiej jazdy temperatura wyraźnie rośnie, wygląda więc, że utrzymywana jest w okolicach tych 15 stopni pasywnie, tj. bez grzałki/klimy, samym chłodzeniem powietrzem z zewnątrz (za pośrednictwem chłodnicy).


Wnioski sa takie:
1. Ładowanie nie powoduje podgrzewania baterii (albo ją grzeje bardzo powoli) - o ile dobrze zrozumiałem i podczas rozpoczynania ładowania miała 2C (co mnie osobiście dziwi, że nie była grzana przez tę pierwszą godzinę). Moze grzeje się tak, by była gotowa na koniec ładowania???
2. Wymuszone grzanie (kluczykiem) zawsze grzeje baterię, gdy jest za zimna. Do pełnego szcześcia trzeba przeprowadzić dwa cykle (2 x 10 minut) grzania. Bateria grzana jest szybciej, niż podałem (1C/4minuty - to opisał facet na podanej przeze mnie powyżej stronie).
3. 15C dla baterii to minimum, jakie jest utrzymywane.

Pytania, jakie się nasuwają:
- co się dzieje, gdy ustawimy, że auto ma być naładowane na 7:00 - czy wtedy bateria jest nagrzana do 15C?
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-11, 08:37   

Pawiel napisał/a:
1. Ładowanie nie powoduje podgrzewania baterii (albo ją grzeje bardzo powoli) - o ile dobrze zrozumiałem i podczas rozpoczynania ładowania miała 2C
Potwierdzam.

Pawiel napisał/a:
co się dzieje, gdy ustawimy, że auto ma być naładowane na 7:00 - czy wtedy bateria jest nagrzana do 15C?
Sprawdzę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-11, 12:31   

PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
co się dzieje, gdy ustawimy, że auto ma być naładowane na 7:00 - czy wtedy bateria jest nagrzana do 15C?
Sprawdzę.
Rzeczywiście - przez 3 godziny ładowania temperatura baterii podniosła się z -1 do +2 stopni, ale po pełnym naładowaniu (z pół godziny później) miała +14 stopni - balansowanie chyba tego by nie zrobiło, więc chyba na koniec włącza ogrzewanie. Ciekawe czy bierze pod uwagę harmonogram wyjazdów również w trybie "Ładuj od razu" - jeśli tak to mogłoby to wytłumaczyć te sytuacje, gdzie raz widziałem +3, a raz +14 po długim czasie podłączenia do sieci.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-11, 21:49   

PatrykS napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
co się dzieje, gdy ustawimy, że auto ma być naładowane na 7:00 - czy wtedy bateria jest nagrzana do 15C?
Sprawdzę.
Rzeczywiście - przez 3 godziny ładowania temperatura baterii podniosła się z -1 do +2 stopni, ale po pełnym naładowaniu (z pół godziny później) miała +14 stopni - balansowanie chyba tego by nie zrobiło, więc chyba na koniec włącza ogrzewanie. Ciekawe czy bierze pod uwagę harmonogram wyjazdów również w trybie "Ładuj od razu" - jeśli tak to mogłoby to wytłumaczyć te sytuacje, gdzie raz widziałem +3, a raz +14 po długim czasie podłączenia do sieci.

2C to chyba minimum dla accu, poniżej 2C odpala się agregat w trybie, który można jeszcze wyłączyć (następny próg to -10C, przy którym odpala się obligatoryjnie).
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-12, 11:29   

PatrykS napisał/a:
Ciekawe czy bierze pod uwagę harmonogram wyjazdów również w trybie "Ładuj od razu" - jeśli tak to mogłoby to wytłumaczyć te sytuacje, gdzie raz widziałem +3, a raz +14 po długim czasie podłączenia do sieci.
Sprawdziłem i nie podgrzał baterii - jutro sprawdzę jeszcze raz.

Pawiel napisał/a:
2C to chyba minimum dla accu, poniżej 2C odpala się agregat w trybie, który można jeszcze wyłączyć (następny próg to -10C, przy którym odpala się obligatoryjnie).
Wydawało mi się, że ten pierwszy próg to jednak ujemny był (-4? -6?). W opcjach można przełączyć na drugi próg (z "niski" na "bardzo niski") i to rzeczywiście jest -10 czy -12.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 71
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-02-13, 19:03   

U mnie po dokładnych obserwacjach, okazało się, że zegar wewnętrzny jest 8 godzin do tylu. Mając tą wiedzę programowanie opóźnionego ładowania jest proste.

Inny problem. Volt i Ampery to samochody elektryczne czy hybrydowe w rozumieniu ustawy o elektromobilności. Ja w dowodzie rejestracyjnym mam paliwo prąd.
_________________

 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 19:08   

wojtek9300 napisał/a:
U mnie po dokładnych obserwacjach, okazało się, że zegar wewnętrzny jest 8 godzin do tylu. Mając tą wiedzę programowanie opóźnionego ładowania jest proste.

Inny problem. Volt i Ampery to samochody elektryczne czy hybrydowe w rozumieniu ustawy o elektromobilności. Ja w dowodzie rejestracyjnym mam paliwo prąd.

ja tez, literka E.
O tym decyduje diagnosta podczas przegladu przed rejestracja, po sprowadzeniu auta zza granicy. Mi najpierw napisal P i EE, kazalem mu wywalic P i zostawic EE.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13