SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II - premiera
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-12, 10:09   

No chwila, ale skoro piszesz, że nowy jest nie warty tak dużej dopłaty to miałem wrażenie, że chodzi Ci o dopłatę do poprzedniego modelu. Tymczasem jest w bardzo podobnej cenie w jakiej był dotąd poprzedni model. Jasne, że jest dużo droższy niż używane i to jest normalne. Normalne też jest to, że teraz stary model można wyrwać na przecenach, bo wchodzi nowy. Ale do zeszłego roku stary model był w cenach bardzo podobnych jak teraz nowy model. Ja nie mówię, że pobiegnę do salonu kupić nówkę sztukę, ale jeśli nikt tego nie zrobi ta ja też za 2-3 lata nie kupię używki, bo ich zwyczajnie nie będzie.

Odnośnie filmu: czy ja dobrze rozumiem, że gość w nowym modelu nie siedział, nie jeździł nim i wypowiada się na jego temat na postawie zdjęć i specyfikacji? To ja jednak wolę obejrzeć film Bjorna, który nim jechał i ma porównanie chyba ze wszystkimi EV na rynku.

Nawet nie zwróciłem uwagi, że zmienili złącze ładowania. Można do tego podejśc z 2 stron - z jednej strony właściciele starych leafów w Europie będą musieli wydać ekstra kasę (rozumiem, że w innych krajach leaf zostaje na type 1). Ale z drugiej strony nowi klienci leafa będą mieli lepiej, bo w europie standardem jest jednak type 2 i sporo jest stacji ładowania zakończonych kablem z wtyczką type 2 i właściciele starego leafa musieli kombinować z przejściówkami, a w nowym wystarczy wpiąć wtyczkę do gniazda.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-13, 08:51   

Nie zrozumiałeś sentecji i mojej wypowiedzi. Ja mówię o aucie "nowym" wszyscy nazywają to nowym LEAF ale dla mnie nie jest on nowy tylko poliftowy tak samo jak zauważył to koleś z filmu.
Gdy była tylko wersja 30kwh to nie komentowałem tego bo tu nie było co komentowąć. Dla mnie 30kwh względem dobrego 24kwh jest róznicą praktycznie żadną (lekki krok w przód). Koleś z filmu się wypowiada jako właściciel właśnie LEAF'a 30kwh i ogólnie jest jak to można okreslić LEAF'guy. To jest jego 2 sporzęt zaczynał od 1 gen. Jak po patrzeć na to co idziesz do salonu i mówisz poproszę LEAF to zgoda , dużo korzystniej jest teraz bo dostajesz za "tę samą kasę" lepsze auto. Ale to był sprytny zabieg marketingu NIssana !!!! A ty poddałeś się temu jak dziecko na cukierka dla pedofila. Chyba nie sądzisz że swiat stoi w miejscu??? Dobrze wiesz bo sledzisz forum i portal SE.ORG że aku potaniały wzdlędem kilku lat wstecz??? I to bardzo???. To że NISSAN dołożył 10kwh(użytkowo mniej) i dodał aktywny tempomat i e-pedal to nie było podyktowane innowacjami !!!!! Chyba nie wiesz co się dziej wokół rynku EV kolego. Odkiedy IONIQ wszedł i zbierał żniwa swojego geniuszu, i miał konkurenta w postaci BOLT'a to sprzedaż LEAF spadła do prawie ZERA w USA. Zeszły im tylko jak świeżaki z biedronki LEAF'y które były przecenione ze wzgledu na wejscie nowego modelu. I wtedy był supoer deal'e żeby kupić jak ktoś jeszcze nie skorzystał z TAXrabate. Także te ich innowacje to można sobie wciskać miedzy Bajki na dobranoc dla ludzi co siedzą w tym i widzą co ma konkurencja. Wybór jest prosty jak ktoś potrzebuje auto od zaraz a ma priorytet zasię to kupi BOLT, jak ma priorytet tanio a fajne auto i osczedne weźmie IONIQ do tego IONIQ ma taką przewagę że ładuje się szybciej z dobrej ładowarki. A dla mnie to ważne. Na europe to jeszcze plus że na css'a jest mniej aut. Nie bedzie mi blokować TESLA kabla :) Bjorn nie jest obiektywny i to ja mu napisałem w komentarzu w filmie i była wymiana zdań. On został zaproszony przez NIssana nic go to nie kosztowało to co ma mówić ?? Że hujnia z grzybnią?? Masz LEAF'a swojego to weź piwko pooglądaj go z zewnątrz w środku , potem pod maską pospisuj co nie co a potem idz do salonu. I obejrzyj tak samo nowego i powiedz potem że jest to nowy nissan LEAF. Zmiany są kosmetyczne i wymuszone potrzebami rynku. Zresztą wszyscy i tak żerują na falstarcie TESLI. Bo żeby MODEL 3 ruszył z kopyta to konkurencja miała by mokre gatki :)
I ceny zaczynały by się już o 99 999zł albo i lepiej :)
Można by dużo gadać ale jak ktoś z forum kupi nowego to chętnie się mogę spotkać na żywo i pokazać co i jak jest naprawdę.
Co do BJORN'A to go szanuje i subskrybuję ale jak każdy może się mylić lub mieć niewiedzę. Ale powinien się przyznać do błędu. O nowym mówił że ma lepsze parametry bo ma chłodzenie wodne. Co jest bzdurą bo stary też ma. To jest identyczny słupek tylko dostał pokrywę plastikową i z racji wiekszego aku falownik został podkrecony zeby wycisnąć z niego wiecej. Symbol silnika jest ten sam !!!
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-13, 09:29   

Nie, to Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Czy gdziekolwiek napisałem, że nowy leaf jest ultra-nowoczesny? Nie. Czy gdziekolwiek napisałem, że jest lepszy/gorszy od ioniqa, czy też bolta? Nie. Napisałem jedynie, że wcale nie wymaga dopłaty w stosunku do poprzednika. Tylko tyle. Mam wrażenie, że założyłeś sobie, że ja coś napisałem (czego wcale nie zrobiłem) po czym sam ze sobą toczysz zażartą dyskusję, zbijając swoje własne argumenty...
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-14, 10:05   

Ej no przecież to normalna gadka nikt nikogo nie wyzywa, dajcie spokój :-P
No ok może nie tak to miało być bo rozpisałem się jak zwykle ale twój argument jest taki jak Nissana a dokładnie ich marketingu. Przecież jest wiekszy aku dodatki a cena ta sama to co źle??? No i człowiek z ulicy powie faktycznie zajebiście !!!. A ja i Ty czy każdy kto interesuje się EV wie że powinno wszystko być już taniej. Auto ma cenę premium a takie nie jest i nie mów że sam tak nie uważasz. Myslisz że ludzi nie stać na auto za 100 czy 150 tys ?? Stać tylko niektórzy wolą kupić za tą kasę coś co ma jednak lepsze wnętrze bardziej wyposażone , bardziej premium.
Ogólnie rozmawiamy o LEAF II ale to dotyczy większoci aut.
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2903
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-02-15, 13:35   

W Sosnowcu u dealera Nissana stoją dwie sztuki Leafa II. Niestety wersje VISIA

https://www.otomoto.pl/of...i-ID6ztSMN.html

nie mają tablic, więc pewnie nici z jazdy testowej, ale pooglądać na żywo pewnie można
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-15, 19:10   

Jest połowa lutego. Jakoś w tym właśnie czasie miały się pojawić pierwsze sztuki do macania. Myślę że na dniach będzie się można karnąć.
 
 
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 59
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2018-02-21, 18:08   

W Gdańsku widziałem pierwszego białego nowego Leafa koło ładowarki przy OBC.

Nie miałem czasu się przyjrzeć ale to chyba któregoś kolegów z forum.

Pytanie czy się ujawni :)
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1174
Wysłany: 2018-03-07, 12:32   

Ktoś miał już okazję zasiąść i sprawdzić czy pozycja za kierownicą rzeczywiście taka zła jak tutaj podają?
https://www.youtube.com/watch?v=UUJeqxEeUb8
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2292
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 15:55   

RaveN napisał/a:
Ktoś miał już okazję zasiąść
Znajomy miał gdzieś na zachód od Gdańska - Koszalin? I chce zrobić powtórkę w Gdańsku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Sportluk1

Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2018-03-07, 18:50   

Panowie jakoś w przyszłym tygodniu będę miał możliwość potestowania nowego Leafa. Jeżeli macie jakieś pytania piszcie, a z chęcią to sprawdzę ;-)
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-03-07, 21:20   

Oto filmik który popiera moje spostrzeżenia.
Filmik
A tu kolejny gdzie Bjorn sam przyznaje to o czym pisałem.
LEAF jest mało oszczędny zwłaszcza przy wyższych prędkościach tak samo jak stary model. Czemu mnie to nie dziwi?
Filmk 2
A tu prawdziwy test gościa co wie co to LEAF i jak się z nim obsługiwać :)
Rosjanin który testuje w ekstremalnych warunkach LEAF II w oparciu o leaf psy
Rosjanin
 
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-08, 07:06   

Ja siedziałem ale z kierownicą po prawej,więc poczucie ""dziwności" miałem spotęgowane.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 148
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-23, 09:16   

Veni , Vidi , Vici... jeździłem N-Connecta i zamówiłem Teknę- full bez alkantary tylko... Wrażenia zależne co mieliśmy dotychczas- czym jeździmy na co dzień !
Np. U na przesiadka z benzyny żony 284KM wolnossącej lub mojego też benzyniaka 5,3l-V8 , więc szału nie ma jeśli chodzi o zauroczenie tzw. odejściem .
Tym bardziej że opony były letnie i śliska droga, więc koła traciły przyczepność i buksowały.. Lecz czuć potencjał momentu obrotowego .
BMW i3 ma lepsze , ale to chyba takie bardziej odczucie gdyż jest mniejszy i jak gdyby filigranowy.

Jak zwykle medialne marudzenie o pozycji za kierownicą i klimą jednostrefową , to jest takie gadanie jak o braku możliwości wyłączenia całkowicie ESP. Tak jakby wszyscy byli rajdowcami !?
SIEDZI się wygodnie i ja lubię wysoko.
Duże autko , dla nas nawet jest za duże. Intuicyjne i OK .

Dla tych co jeżdżą automatami , bezproblemowe, a do tegoCi co hamują np. łopatkami/silnikiem, e-peał to normalka . Hamowanie silnikiem i tyle . Zero kłopotu.
Kamery rewelacja , itd....

Jak traktujesz samochód jako samochód a nie cel swego istnienia i marzenie życia , wsiadasz i jedziesz.
Ten samochód jest przyjazny i normalny.

Fajne bajery ,czyli czujniki pro pilot tempomat itd ...Parkowania autmatycznego ten egzemplarz nie miał.
Reasumując warto , jako kolejne auto w domu . Zresztą tu każdy sobie sam musi odpowiedzieć czy chce elektryczne.
Moje wahania były , pomiędzy: BMW i3 rex i Leafem.
Wygrał Leaf , bo tańszy ,nowszy i "zbajerowany" oraz dobrym PiaRem:-D

Jako gentelmeni ,o pieniądzach nie mówimy :oops: - jest za drogi !,a u nas nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia . Ten samochód zrobi maksymlnie 10 000km rocznie.
Czysta fanaberia i przyjemność. Za kilka lat pewnie będzie to normalka . (
Czekam....... po wpłaceniu zaliczki .... :-?
Nissan podniósł ceny . Wynegocjowalem 158 000 z wliczonym wallbox em teraz a na pewno w kwietniu będzie pewnie o 20 000 więcej. Niby sierpień to miesiąc dostawy???!
_________________
Alleluja i do przodu !
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-03-23, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 401
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-03-23, 09:37   

Gratuluje "zakupu". Będzie to chyba pierwszy nowy Leaf na forum :)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 148
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-23, 11:48   

Dzięki ...ale nurtuje mnie pytanie , by zabić czas oczekiwania. A zapomniałem spytać, jak łączy sie się auto ze smartfonem , by sterować np go amplikacją.

Jeśli to wifi czy Bluetooth , to zawracanie gitary. I taka tam zabawka dla nawiedzonych gadżetciarzy ...
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 401
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-03-23, 11:55   

Stary Leaf ma wbudowany modem GSM i kartę sim. Łączysz się z dowolnego miejsca na świecie. Myślę że w nowym będzie tak samo.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 148
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-23, 12:31   

Thanks..Czyli na bogato ..
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-03-23, 12:34   

Oto cała prawda o nowym Nissan LEAF a raczej co w nim najważniejsze bateria i fast charging. Niestety chciałem to sprawdzić na własnej skórze ale Nissan nie ma chęci udostępnić mi LEAF na weekend. A szkoda.

LINK VIDEO OBEJRZYJ BO WARTO
 
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 148
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-23, 13:17   

Mnie to nie dotyczy. Auto przydomowe...z własnym wallboxem.

To samochód w roli wozidła do pracy, hypermakietu i oczywiście jako ciekawostka puerwsza we wsi.
:mrgreen: Oraz "tzw.mroczny przedmiot porządania" dla gawiedzi i powód zadawania pytań w stylu : czemu i po co ?, jak z cztery Passaty za to kupić można :mrgreen:
No i ostatecznie !!!!! Dobijajacego : JA BYM SE PANIE TESLE KUPIŁ! :mrgreen:
_________________
Alleluja i do przodu !
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-03-23, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-23, 13:20   

"Cała prawda" ;) Brakuje jeszcze tylko żebyś dołożył żółte napisy i wrzucił na jakiś portal z teoriami spiskowymi.
Generalnie jeśli ktoś nie ma ochoty spędzać 12 min na ględzeniu to tutaj strzeszczenie całego filmu: gdy ładujecie nowego leafa na chademo to gdy bateria stanie się zbyt gorąca to spadnie prędkość ładowania. Koniec. Tyle. To wszystko, co jest na tym 12 minutowym filmie.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 148
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-23, 13:23   

No ...Nie chciałem jako nowicjusz ..... :mrgreen:
Panie a czemu zwalnia ? Ja jak tankuje ropę to se naciskam dynks i mnie tam szybko leje :-D

Inna soecyfika i inne myślenie. Pomalutku ...dojdziemy
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-23, 13:32   

Trochę racji gość ma - mogli na przykład odpalać klimę i skierować wylot tak, żeby w czasie ładowania chłodzić baterię. Ale ciekawe, jaki jest odsetek użytkowników EV, którzy systematycznie jeżdżą trasy ponad 500km (za jednym zamachem), żeby to się stało dla nich uciążliwe.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-23, 13:50   

Bronek napisał/a:
Duże autko
- pod warunkiem że się nie otworzy bagażnika :mrgreen:

Gratulacje zakupu. Ja "prawie" go kupiłem , ale między innymi bagażnik go zdyskwalifikował.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 148
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-03-23, 14:03   

kalex napisał/a:
Bronek napisał/a:
Duże autko
- pod warunkiem że się nie otworzy bagażnika :mrgreen:

Gratulacje zakupu. Ja "prawie" go kupiłem , ale między innymi bagażnik go zdyskwalifikował.


A widzisz , jak to kazdy ma inaczej . Ja w ogóle sie tym nie interesowałem. Tak jak tylne siedzenia tak i bagażnik nas w ogóle nie obchodził.

Gdyby nie zima w Polsce to Smart byłby idealny , niestety tak jak " maluch" kiedyś lubi jeździć bokiem.

Auto dla nas to do dla jednej lub dwóch osób , czasem też psy lub koty z tyłu .

Ad rem ...moim zdaniem bagażnik jest spory . Zresztą jesteśmy juz we dwójkę a na wakacje jedziemy czymś o wiele większym.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-03-23, 16:08   

vwir napisał/a:
Trochę racji gość ma - mogli na przykład odpalać klimę i skierować wylot tak, żeby w czasie ładowania chłodzić baterię. Ale ciekawe, jaki jest odsetek użytkowników EV, którzy systematycznie jeżdżą trasy ponad 500km (za jednym zamachem), żeby to się stało dla nich uciążliwe.

No własnie ten LEAF dawał nadzieję bo uwież mi chętnych jest masa. Zachód to nie taki ciemnogród jak PL. Infrastruktura jest już bradzo dobrze rozwinięta i ludzie skoro kupują 40kwh to chcieli by jeździć dalej jak normalnych samochodem skoro jest się gdzie naładować. Kolega nowicjusz to widzę że ma "siana" jak ja lodu w lodówce z kostkarką wieć po prostu kupił dla szpanu. Ja nie kupiłem EV dla szpanu a jeźdzę namietnie ile się da nawet jak nie ma infrastruktury bo mam właśnie EVSE 32A w bagażniku i ładuję sobie z siły jak trzeba.
Co do twojego łumaczenia w skrócie to niech cię bomba upali. Najpierw dajesz jedno znadnie a potem sam piszesz w kolejnym poście że w sumie to koles ma trochę racji. (weź się zdecyduj jakie masz zdanie bo nie nadąrzam)
Do tego najważniejsze to to że bedzie film z ich udziałem i jechały 3 auta, LEAF II , LEAF 30kwh i IONIQ. I z tego co ten sympatyczny Pan mówił to nowy LEAF dzieki swojej nowej umiejętności "wolnego szybkiego ładowania" był na mecie dystansu 450mil 3 godziny po czasie wględem 2 w/w aut.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13