SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego do TYPE 1 czy 2 nie podać DC?
Autor Wiadomość
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-01-23, 21:32   

a dlaczego do TYPE 1 czy 2 nie podać DC?
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-01-23, 21:51   

rarek napisał/a:
a dlaczego do TYPE 1 czy 2 nie podać DC?


A wiesz, ze typ1 nie obsluguje DC? A type2 obsluguje, ale tylko w standardzie (ktory uzywa tylko tesla). Inne auta nie sa przystosowane
Do DC potrzeba protokolu, do AC nie.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-01-23, 22:11   

type1 daje tylko zasilanie do ładowarki pokładowej.
wszystkie posiadane zasilacze impulsowe zasilałem DC i działają
ten protokół CAN to tylko limiter pobieranej mocy
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-23, 23:06   

rarek napisał/a:
a dlaczego do TYPE 1 czy 2 nie podać DC?


rarek napisał/a:
type1 daje tylko zasilanie do ładowarki pokładowej.
wszystkie posiadane zasilacze impulsowe zasilałem DC i działają
ten protokół CAN to tylko limiter pobieranej mocy
Też mam zamiar wkrótce podać DC mojej Amperze :-) Sens ma to słaby, bo moc i tak ogranicza ładowarka pokładowa, mamy tylko większe straty - na przetwarzaniu AC/DC. Przyszło mi kiedyś do głowy jedno zastosowanie - zasilanie ładowarki pokładowej napięciem z dwóch lub trzech faz, każda wyprostowana jednopołówkowo, można w ten sposób rozłożyć obciążenie na wszystkie fazy i ciągnąć 6kW z przyłącza 3x16A. Interesujące może to być dla aut z Hameryki zasilanych jedną fazą do 80A - takiego przyłącza u nas nie uświadczysz, ale już 3x32A czy chociaż 3x25A jak najbardziej. CANa samochód używa do zażądania od stacji konkretnej wartości prądu lub napięcia, dostosowanej do parametrów posiadanej baterii i etapu jej ładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-01-24, 08:30   

Już zakupiłem takie komponenty by z 3f zasilać TYPE1 i szukam co może być przeciw takiemu rozwiązaniu.
z tego co się doczytałem to styczniki są zamykane z 12VDC auta
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-24, 09:36   

rarek napisał/a:
z tego co się doczytałem to styczniki są zamykane z 12VDC auta
Które styczniki?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-01-24, 12:41   

na Chademo trzeba pozymakać obwody
na Type1 jeszcze nie wiem ale spodziewam się też jakiegoś rozłącznika obwodu
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-24, 15:13   

rarek napisał/a:
na Type1 jeszcze nie wiem ale spodziewam się też jakiegoś rozłącznika obwodu
Owszem, jest w EVSE, ale steruje go kontroler wewnątrz EVSE, bez żadnego bezpośredniego połączenia z instalacją samochodu, robi to na podstawie "komunikacji" po przewodzie CP.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-10, 15:51   

podłączyłem te czeską płytkę i niestety nie ładuje sie Leaf :(
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-10, 15:59   

To pokaż jak to podłączyłeś - bo na razie nie wiemy dlaczego nie działa .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-10, 16:53   

w tym problem że ja też nie wiem
podłaczyłe prawie zgodnie z opisem twórcy.
https://www.ev-power.eu/E...ng-station.html
nie podłaczyłem stycznika, jest podłaczone na stałe
(fotki nie umię tutaj dodać)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-10, 18:11   

Jesli podłaczyłeś na stałe to zabezpiecznie w samochodzie stwierdza błąd . Musisz dac przez stycznik ( przekaźnik)
Zdjęcia dajesz na zewnętrzny serwer bo ten tutaj nie przyjmie . A tu dajesz odnośnik - link do zdjęcia poprzez wpisanie linki pomiędzy tagami img [ img ] adres zdjęcia [ / img ]
Podłączyłeś tak ja na tym rysunku ?
Musi być przekaźnik
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-10, 19:23   

to fakt
w aucie zapala się alarm
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-13, 22:33   

dzięki za podpowiedź zadziałało
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-16, 18:12   

czy w evse trzeba jeszce dolozyc jakies rezystory??
ladownie dzialalo na 16A dopóki nie uporządkowałem przypadkowych przewodów.
po zapakowaniu wszystkiego do puszki i polutowaniu przeowdów ładowanie przerywa się ciągle co kilkanaście sekund.
Co może być przyczyną??
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-16, 18:18   

Może zasilacz nie wyrabia ? Szukaj przyczyn u podstaw.
Pomierz napięcia - trudno stwierdzić bez przeprowadzenia pomiarów co się dzieje .
Co się dzieje z przekaźnikiem?
Nic więcej nie musisz dokładać.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-16, 21:48   

Leaf spr pokazywał spadki napięć 220-250
A teraz czekam na pogotowie energetyczne.
Brak dwóch faz, może to jest przyczyną.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-16, 22:25   

rarek napisał/a:
Leaf spr pokazywał spadki napięć 220-250

Nie masz żadnego woltomierza?

rarek napisał/a:
A teraz czekam na pogotowie energetyczne.

No to chyba ten EVSE uratował Ci samochód

rarek napisał/a:
Brak dwóch faz, może to jest przyczyną.

Dopóki nie naprawią nie podłączaj samochodu do ładowania - przy takim uszkodzeniu sieci dzieją się różne rzeczy.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-17, 16:31   

mam woltomierz i stosuje ;)

wymiana bezpieczników nie pomogła.
nadal co kilkanaście sekund przekaźnik EVSE wyłącza się i załacza od nowa :(
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-17, 17:38   

Rozbierz - wróć do stanu kiedy wszystko działało .
Jakie napięcie daje zasilacz ?
Czy coś się dzieje z napięciem zasilacza jak rozłącza?
Nie mamy szklanych kul coś się zdarzyło z tym układem ale bez wiedzy o napieciach trrudno cokolwiek powiedzeć co się dzieje.
Najbardziej prawdodpdobne jest to że zasialcza nie wyrabia i poszcza .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-18, 08:01   

po podłączeniu woltomierza wygląda, że płytka zdejmuje napięcie z cewki przekaźnika.
szukam dlaczego
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-20, 12:34   

Panowie
rozumiem że takie rozwiązanie pozwala podawać AC jednofazowo bezpośrednio z sieci w natężeniu porądu MAX do możliwości ładowarki pokładowej?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-20, 13:54   

Tyle faz ile potrzebujesz - wtedy sterujesz przekaźnikami na każdej z faz jednym sygnałem z płytki.
Tak, ustawiasz prąd w zależności od sieci do której się podpinasz oraz taki jaki przyjmie Ci ładowarka wbudowana w samochodzie.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12