SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi i-MiEV (Warszawa)
Autor Wiadomość
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 150
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-05, 16:50   

http://service.citroen.com/ACddb/
Pobierz nowszą instrukcję obsługi do C-zero PL, tam jest instrukcja obsługi pilota.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-05, 20:12   

http://service.citroen.co..._01_2016_PL.pdf
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-09, 00:32   

Rozwiązanie na nawigację lub ekran CanIon-a bez konieczności zmiany obudowy istniejącego radia :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-10, 16:01   

Zasięg w warunkach zimowych w Warszawie ( temperatura zewnętrzna - 4 stopnie)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2288
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-10, 18:44   

Optymistyczny chyba ten prognosta - raczej ogrzewanie było w tym momencie wyłączone?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-10, 19:08   

Tak tylko grzanie dupska . i wentylacja na minimum .
Poprzedniego dnia pokonane do włączenia żółwia 115 km :) W ruchu miejskim po Warszawie . Jazda w modzie B - przyśpieszenie do końca pola ECO , jazda z ustabilizowana prędkością około 70 -80 km/h , wskazówka zazwyczaj na literce O napisu ECO.
Licze teraz właśnie zużycia energii przez poszczególne odbiorniki w samochodzie :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 150
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-10, 20:45   

Na podstawie tych danych szacuje pojemność baterii na 41Ah
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2288
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-11, 08:25   

Slawek napisał/a:
Na podstawie tych danych szacuje pojemność baterii na 41Ah
Mi caniOn pokazuje niecałe 35 i w takich warunkach jak Twoje nie zrobię 100km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-14, 09:04   

Dane naprawcze hamulców bębnowych trojaczków
Grubość okładziny hamulcowej
Wartość standardowa (A): 4,0 mm
Wartość graniczna (A): 1, 0 mm



Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego
Wartość standardowa (A): 203,0 mm
Wartość graniczna (A): 205,0 mm


Prosty sposób demontażu bębna

_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-20, 15:21   

Takie statysstykki degradacji pojemności akumulatorów trojaczków w zależności od wieku i przebiegu :)




Dane z 48 samochodów - tak że statystyka działa :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1235
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 19:53   

Czyli 80 000 albo 7 lat żywotność.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1033
Wysłany: 2018-02-20, 19:58   

ja widze ok 1/5 ubytku po ok 6 latach, lub 80.000km - duzy ubytek!

dlatego, ze nie ma grzania/chlodzenia akumulatorow?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-20, 20:22   

Jest chłodzenie aktywne - nie ma systemu grzania ogniw .
Jest jeszcze jedna uwaga bardzo ważna .
Mitsubishi produkowane do 30/06/2011 maja akumulatory LEV50 po tej dacie ma LEV 50N i maja ich 88 sztuk -> 16kWh
Werse PSA produkowane do 30/062014 maja akumulatory LEV50 po tej dacie LEV 50N i mają ich 80 sztuk -> 14,5 kWh
Rożnica pomiędzy ogniwami
LEV50 wg kart katalogowych spadek pojemności do 80 % po 1000 cykli
LEV50N wg katy katalogowej spadek pojemności do 80% po 5500 cykli
Moi znajomi z Francji którzy mieli PSA z pierwszych serii produkowanych z 03/2011 ze starymi ogniwami LEV50 zauważyli spadek zasięgu (pojemności ) do około 60% pierwotnej dopiero po przebiegu 150 kkm oraz 180 kkm .
Wg nich największy spadek został spowodowany wysokimi temperaturami a nie wiekiem czy zasięgiem
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2288
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-20, 21:18   

jas_pik napisał/a:
Wg nich największy spadek został spowodowany wysokimi temperaturami a nie wiekiem czy zasięgiem
To chyba prawda - te aku są pakowane po kilka sztuk razem w pakiety wielkości aku ołowiowego kalibru 100Ah, pomiędzy ogniwami w takim pakiecie nie ma za bardzo powietrza do chłodzenia, temperatura na brzegach (tam gdzie czujniki) jest więc z pewnością dużo niższa niż ogniw w środku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1173
Wysłany: 2018-02-21, 09:54   

jas_pik napisał/a:
LEV50 wg kart katalogowych spadek pojemności do 80 % po 1000 cykli
LEV50N wg katy katalogowej spadek pojemności do 80% po 5500 cykli

Z 1000 cykli, które podobno starczają na ponad 100kkm skoczyli na 5500 cykli? To może warto na nie polować z używanych/rozbitych aut do innych projektów?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 150
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-21, 20:09   

IMIEV EU zawsze miał pakiet 16kWh ?
Z moich informacji wynika za PSA na koniec 2012 wprowadziło pakiet 14,5kW
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-02-22, 07:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-21, 20:38   

Tak wszystkie iMiEV-y miały zawsze akumulator 16kWh , zaś od 06/2012 C-zero i ION-y tylko 14,5 kWh.
Do tego od 06/2012 wszystkie iMiEV-y miały pilota zdalnego sterowania .
Zaś francuskie bliźniaczki dostały te piloty dopiero chyba w wersji 2014 czy 2015 roku .
Dlatego Mitsu zawsze były duzo droższe - nawet w Polsce .
Sprzedaż wystartowała jednocześnie a Francuzki na starcie były o 10 % tańsze.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 150
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-21, 20:54   

PSA miały pilot chyba dopiero od 2016
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-21, 21:48   

Też wcześniej o tym wiedziałem ale ktoś mi pokazał reklamę we Francji z 2014 czy 2015 że można było wcześniej zamówić jako opcję dodatkową :) A w standardzie sa we wszystkich wersjach od 2016 roku.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 150
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-24, 19:29   

Aktualnie nocami poniżej -10'C
Kojarzysz od którego rocznika na liczniku było wskazanie temperatury zewnętrznej?
(taki drobny szczegół a cieszy, czujnik temperatury z tego co wiem miały wszystkie)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-24, 19:51   

Z instrukcji obsługi wychodzi na to że od początku chyba wszystkie modele miały w menu jako następne po zasięgu wskazanie temperatury zewnętrznej.
W instrukcjach było tez określone możliwe zachowywanie się pojazdu w niskich temperaturach
poniżej - 15 stopni C- nie będzie działać regeneracja
poniżej - 25 stopni C - ładowanie może nie być możliwe
poniżej - 30 stopni C- warto poczekać na wzrost :)
No i oczywiście żeby ładować zaraz po zakończeniu jazdy gdy akumulatory mogą mieć wyższą temperaturę :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2288
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-25, 00:30   

jas_pik napisał/a:
Z instrukcji obsługi wychodzi na to że od początku chyba wszystkie modele miały w menu jako następne po zasięgu wskazanie temperatury zewnętrznej.
W moim z 2011 nie ma niestety.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 150
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-25, 14:32   

Po skasowaniu przypominajki serwisowej wskoczył mi następny przegląd za 52 tyś km, lub 24 miesiące, też tak macie, czy u mnie coś się pochrzaniło?
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 99
Wysłany: 2018-02-25, 22:48   

Gratulacje dla Janusza że wreszcie nabył litowca ;) Jako że prócz C-Zero mam jeszcze nie zarejestrowane Mitsu z 2015 które chciałem sprzedać bo nie wiedziałem że ma 16Kwh - myślałem że we wszystkich trojaczkach zmniejszyli. Przekopałem dane katalogowe ogniw i gdzieś mi mignęło że te nowsze zdecydowanie szybciej się ładują CHAdeMO - możesz to potwierdzić swoim Mitsu ? chyba że masz jeszcze te starsze ogniwa. Ja mam 40km do ładowarki i nie zarejestrowane auto więc musiał bym je wieźć. Jeżeli się ładuje szybciej niż Citroen i wytrzymuje zdecydowanie więcej cykli to je sobie zostawię.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1855
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-25, 23:21   

Co do kasowania przebiegu serwisowego - to nie wiem .
Co do ładowania na Chademo na razie udało mi się to zrobić 2 razy testowo z 40% do 80% poszło w 15 minut .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13