Mitsubishi i-MiEV (Warszawa) |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-09, 00:32
|
|
|
Rozwiązanie na nawigację lub ekran CanIon-a bez konieczności zmiany obudowy istniejącego radia
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-10, 16:01
|
|
|
Zasięg w warunkach zimowych w Warszawie ( temperatura zewnętrzna - 4 stopnie)
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2018-02-10, 18:44
|
|
|
Optymistyczny chyba ten prognosta - raczej ogrzewanie było w tym momencie wyłączone? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-10, 19:08
|
|
|
Tak tylko grzanie dupska . i wentylacja na minimum .
Poprzedniego dnia pokonane do włączenia żółwia 115 km W ruchu miejskim po Warszawie . Jazda w modzie B - przyśpieszenie do końca pola ECO , jazda z ustabilizowana prędkością około 70 -80 km/h , wskazówka zazwyczaj na literce O napisu ECO.
Licze teraz właśnie zużycia energii przez poszczególne odbiorniki w samochodzie |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-02-10, 20:45
|
|
|
Na podstawie tych danych szacuje pojemność baterii na 41Ah |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2018-02-11, 08:25
|
|
|
Slawek napisał/a: | Na podstawie tych danych szacuje pojemność baterii na 41Ah | Mi caniOn pokazuje niecałe 35 i w takich warunkach jak Twoje nie zrobię 100km. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-14, 09:04
|
|
|
Dane naprawcze hamulców bębnowych trojaczków
Grubość okładziny hamulcowej
Wartość standardowa (A): 4,0 mm
Wartość graniczna (A): 1, 0 mm
Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego
Wartość standardowa (A): 203,0 mm
Wartość graniczna (A): 205,0 mm
Prosty sposób demontażu bębna
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-20, 15:21
|
|
|
Takie statysstykki degradacji pojemności akumulatorów trojaczków w zależności od wieku i przebiegu
Dane z 48 samochodów - tak że statystyka działa |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-20, 19:53
|
|
|
Czyli 80 000 albo 7 lat żywotność. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-02-20, 19:58
|
|
|
ja widze ok 1/5 ubytku po ok 6 latach, lub 80.000km - duzy ubytek!
dlatego, ze nie ma grzania/chlodzenia akumulatorow? |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-20, 20:22
|
|
|
Jest chłodzenie aktywne - nie ma systemu grzania ogniw .
Jest jeszcze jedna uwaga bardzo ważna .
Mitsubishi produkowane do 30/06/2011 maja akumulatory LEV50 po tej dacie ma LEV 50N i maja ich 88 sztuk -> 16kWh
Werse PSA produkowane do 30/062014 maja akumulatory LEV50 po tej dacie LEV 50N i mają ich 80 sztuk -> 14,5 kWh
Rożnica pomiędzy ogniwami
LEV50 wg kart katalogowych spadek pojemności do 80 % po 1000 cykli
LEV50N wg katy katalogowej spadek pojemności do 80% po 5500 cykli
Moi znajomi z Francji którzy mieli PSA z pierwszych serii produkowanych z 03/2011 ze starymi ogniwami LEV50 zauważyli spadek zasięgu (pojemności ) do około 60% pierwotnej dopiero po przebiegu 150 kkm oraz 180 kkm .
Wg nich największy spadek został spowodowany wysokimi temperaturami a nie wiekiem czy zasięgiem |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2018-02-20, 21:18
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Wg nich największy spadek został spowodowany wysokimi temperaturami a nie wiekiem czy zasięgiem | To chyba prawda - te aku są pakowane po kilka sztuk razem w pakiety wielkości aku ołowiowego kalibru 100Ah, pomiędzy ogniwami w takim pakiecie nie ma za bardzo powietrza do chłodzenia, temperatura na brzegach (tam gdzie czujniki) jest więc z pewnością dużo niższa niż ogniw w środku. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1214
|
Wysłany: 2018-02-21, 09:54
|
|
|
jas_pik napisał/a: | LEV50 wg kart katalogowych spadek pojemności do 80 % po 1000 cykli
LEV50N wg katy katalogowej spadek pojemności do 80% po 5500 cykli |
Z 1000 cykli, które podobno starczają na ponad 100kkm skoczyli na 5500 cykli? To może warto na nie polować z używanych/rozbitych aut do innych projektów? |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-02-21, 20:09
|
|
|
IMIEV EU zawsze miał pakiet 16kWh ?
Z moich informacji wynika za PSA na koniec 2012 wprowadziło pakiet 14,5kW |
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-02-22, 07:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-21, 20:38
|
|
|
Tak wszystkie iMiEV-y miały zawsze akumulator 16kWh , zaś od 06/2012 C-zero i ION-y tylko 14,5 kWh.
Do tego od 06/2012 wszystkie iMiEV-y miały pilota zdalnego sterowania .
Zaś francuskie bliźniaczki dostały te piloty dopiero chyba w wersji 2014 czy 2015 roku .
Dlatego Mitsu zawsze były duzo droższe - nawet w Polsce .
Sprzedaż wystartowała jednocześnie a Francuzki na starcie były o 10 % tańsze. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-02-21, 20:54
|
|
|
PSA miały pilot chyba dopiero od 2016 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-21, 21:48
|
|
|
Też wcześniej o tym wiedziałem ale ktoś mi pokazał reklamę we Francji z 2014 czy 2015 że można było wcześniej zamówić jako opcję dodatkową A w standardzie sa we wszystkich wersjach od 2016 roku. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-02-24, 19:29
|
|
|
Aktualnie nocami poniżej -10'C
Kojarzysz od którego rocznika na liczniku było wskazanie temperatury zewnętrznej?
(taki drobny szczegół a cieszy, czujnik temperatury z tego co wiem miały wszystkie) |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-24, 19:51
|
|
|
Z instrukcji obsługi wychodzi na to że od początku chyba wszystkie modele miały w menu jako następne po zasięgu wskazanie temperatury zewnętrznej.
W instrukcjach było tez określone możliwe zachowywanie się pojazdu w niskich temperaturach
poniżej - 15 stopni C- nie będzie działać regeneracja
poniżej - 25 stopni C - ładowanie może nie być możliwe
poniżej - 30 stopni C- warto poczekać na wzrost
No i oczywiście żeby ładować zaraz po zakończeniu jazdy gdy akumulatory mogą mieć wyższą temperaturę |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2018-02-25, 00:30
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Z instrukcji obsługi wychodzi na to że od początku chyba wszystkie modele miały w menu jako następne po zasięgu wskazanie temperatury zewnętrznej. | W moim z 2011 nie ma niestety. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-02-25, 14:32
|
|
|
Po skasowaniu przypominajki serwisowej wskoczył mi następny przegląd za 52 tyś km, lub 24 miesiące, też tak macie, czy u mnie coś się pochrzaniło? |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
Wysłany: 2018-02-25, 22:48
|
|
|
Gratulacje dla Janusza że wreszcie nabył litowca Jako że prócz C-Zero mam jeszcze nie zarejestrowane Mitsu z 2015 które chciałem sprzedać bo nie wiedziałem że ma 16Kwh - myślałem że we wszystkich trojaczkach zmniejszyli. Przekopałem dane katalogowe ogniw i gdzieś mi mignęło że te nowsze zdecydowanie szybciej się ładują CHAdeMO - możesz to potwierdzić swoim Mitsu ? chyba że masz jeszcze te starsze ogniwa. Ja mam 40km do ładowarki i nie zarejestrowane auto więc musiał bym je wieźć. Jeżeli się ładuje szybciej niż Citroen i wytrzymuje zdecydowanie więcej cykli to je sobie zostawię. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-02-25, 23:21
|
|
|
Co do kasowania przebiegu serwisowego - to nie wiem .
Co do ładowania na Chademo na razie udało mi się to zrobić 2 razy testowo z 40% do 80% poszło w 15 minut . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
|