SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaguar I-Pace
Autor Wiadomość
kamosor 
kamosor

Wiek: 49
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-06, 09:31   Jaguar I-Pace

Samochód bardzo fajny ,ale angole udowodnili , nie tylko ,że ich auto jest śzybsze od Tesli 75 ,ale ( i tu mnie rozśmieszyli) ,że testa 75 ma takie same osiągi jak 100 !

http://www.geekweek.pl/ak...zy-model-x-100d
_________________
Chcesz mieć przyjaciela ,kup psa, pewności nie ma ,ale jest chociaż jakaś nadzieja.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-06, 09:49   

Ogólnie auto piękne, ale........
Angole jak chcą się do Tesla porównywać, to niech ładowarkę 3-fazową zrobią minimum 22kW
Zrobili duży pakiet baterii i na 7 kW każą się ładować, z gniazdka może to potrwać ze 3 dni ,
bo przy połączeniu siły ma niewielkiego przyspieszenia.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 12:37   

Ale piękniusi to jest.

Czy on ma system chłodzenia/ogrzewania baterii ?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-03-06, 18:22   

7kW to tylko przy jednofazowej 32A, takie cuda to tylko w Anglii! Z normalnej instalacji domowej mniej...

Ze slupkow trzyfazowych 16A tez tylko 3,3kW.

Baaardzo slabo tym bardziej, ze mercedes od maja w smartach ma pakowac (wreszcie!!!!) ladowarki 22kW!

(i jak dla mnie srodek przaladowany...i ladowarek brak.. ale ja za duzo w trasach jezdze, wiec inaczej patrze niz ktos, kto robi rocznie 20 tys km:)


A porownaniu? No coz. X jest wiekszy i ciezszy; porowaliby lepiej P100D toby nie wygrali.

Ale czemu porownuja z tesla? A nie z Q7 np?
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-03-06, 19:00   

wodnik7 napisał/a:
(i jak dla mnie srodek przaladowany...i ladowarek brak.. ale ja za duzo w trasach jezdze, wiec inaczej patrze niz ktos, kto robi rocznie 20 tys km:)


Więc jak patrzy ktoś (np. Ja) kto robi rocznie 40k z ładowarką 3kw na pokładzie i nie w "trasie" ?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-03-06, 19:15   

Nie wiem, motorasta, a czym jezdzisz? W miescie mozna, ale ja jezdze np. srednio raz/dwa na miesiac 600 w jedna strone, i ladowarka 3kW z dziecmi tego sie nie da.

Ale przy baterii 90kWh ladowanie 3,3kW (w miescie) zablokuje wszystkie ladowarki. Np. Wieden stawia teraz kilkaset 11kW (czyli 3x16A), a berlin postawil tez kilkaset 11kW (czyli tez 3x16A...) masakra!
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-04-09, 13:03   

Jaguar I-pace się odsłonił i też przy cenie 440 tyś za first edition, to oczekiwał bym więcej.
Piękna linia, ciężko sklasyfikować jaka to kategoria, duży rozstaw osi, sporo miejsca we wnętrzu
obiecujące osiągi, piękne wielkie koła, ale jak na PL-drogi, to chyba przesadzili.
Co zauważyłem: dziwny tunel środkowy w tylnym rzędzie, ładowarka domowa tylko 7 kW
jedna faza, klapka ładowania po angielsku, od strony kierowcy i to wielka, czyli rowerzysta
w Berlinie na pewno ją zaczepi barkiem, no i kabel ładowania, trzeba ciągnąć przez całe auto,
przy parkowaniu równoległym. Mam wrażenie, że tego już nie poprawią
Jakość wykończenia, wcale nie lepsza jak DS 7 czy nowy 508, a premium zobowiązuje.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 167
Wysłany: 2018-07-03, 20:05   

Oglądałem dziś I-Pace i miałem jazdę próbną około 30km, trzeba przyznać, że kawał dobrego auta => ładniejszy niż Tesla X a wykończenie 2 półki wyżej niż w Tesli => Tesla z jakością materiałów do I-Pace nie sięga nawet pięt, kawał dobrego auta angole zrobili no i tańszy dużo od Tesli. CCS Combo 100kW. Ergonomia wnętrza np. gałki wentylacji/klimatyzacji z wyświetlaczami robią wrażenie. I co najważniejsze Jaguar jest dużo lepiej wyciszony niż Tesla. Myślę, że poważna konkurencja do Tesli X. Niestety nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na pytanie w jaki sposób są grzane/chłodzone baterie, jedynie pobąkiwali coś o zaawansowanej rekuperacji. Czyżby grzanie chłodzenie baterii było piętą achillesową tego auta...? Auto posiada pełno kamer => po 2 w lusterkach, 2 na szybie przedniej itp. zapewnie sprzętowo przygotowane do autonomicznej jazdy. Piękny kolorowy HeadUp display rzucany na szybę jak w BMW, bardzo dużo możliwości konfiguracyjne wyświetlacza kierowcy np. mapa na cały ekran, jedynie czego brakuje to Google Earth. Co sądzicie o I-Pace? Ktoś ma jakieś informację odnoście chłodzenia/grzania baterii bo to jedna z ważniejszych rzeczy w EV.
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-03, 23:12   

Grzanie nie jest problemem przy dużych aku. Jeżeli Leaf ma aku 24 kWh, to przy ładowarce 50 kW ma ponad 2C, przy aku 100 kWh 100 kW to jest 1C.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-07-04, 01:10   

No coz, ja sie nie przesiade:) gdzie toto ladowac? Pokladiwa miala byc 7kW, teraz „podobno“ az 11kW - a szybkich CCS brak. Mniejszy jest od X, a z ta „straszna jakoscia“ tesli bym sie nie wychylal:)

Co mnie sie nie podoba: masa galek i guzikow, jakis taki barok nowoczesny. Ale kazdy nowy EV to dobry krok, wiec polecam!

Jesli chodzi o cene to tez raczej pieknie nie jest: okolo 80-100.000€ srednio kosztuje, bo konfigurator na ich stronie to kilkanascie minut klikania.. no, ale moze cos zmienili?

Poza tym chcialem kiedys xf kupic, ale podejscie ich sprzedawcy/dilera mnie zrazilo, wiec mimo milosci do jag z lat mlodzienczych, nie bede ich klientem:)
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 278
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-07-25, 09:54   

Powiem tak auto fajne , spoko że się pojawia wiecej konkurentów dla TESLI ale i tak niestety co by nie robili to będą za Teslą krok z tyłu.
Z ładowaniem z AC to pojechali tak że szok ale patrząc na całą branże EV mam już swoje zdanie na ten temat i czemu tak jest. Chodzi o to żeby dalej nas doic z kasy. Nie możesz jeździć bardzo tanio na prądzie z domu (przy gównianej ładowarce czytaj sławbej mocy 7kw) masz jechać na stację szybkiego ładowania i tam zostawiać kasę !!! I to nie małą a nie ładować się z 3F po jakiś darmowych słupkach albo po groszu. To samo ma nowa KIA czy HYUNDAI pakiety już duże a ładowarka badziewna, nowy LEAF którego jak przyjedziesz o 23:00 z trasy to do rana np 6:00 czy 7:00 możesz nie naładować , więc to nie tylko JAG. Ja widzę że to tendencja żeby Stacje zarabiały a jak sami widzicie koncerny naftowe mające kasy jak lodu od lat już widzą nieuniknione i kupują firmy lub sieci szybkich ładowarek. Chargmater kupiło BP , Shell też pchał już łapy w inny projekt. Znów historia zatacza koło. Fakt jest taki że jakby każde auto miało 22kw i tych aut zrobiło by sie sporo to żadna sieć tego nie wytrzyma i to może być jedyne sensowne wytłumaczenie ale puki co to nie ma żadnego znaczenia bo EV procentowo jest mało względem ICE.
 
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 128
Wysłany: 2018-07-25, 15:29   

KilleR.racer napisał/a:
Fakt jest taki że jakby każde auto miało 22kw i tych aut zrobiło by sie sporo to żadna sieć tego nie wytrzyma i to może być jedyne sensowne wytłumaczenie ale puki co to nie ma żadnego znaczenia bo EV procentowo jest mało względem ICE.


myślę że dla sieci to skrajnie obojętne czy te same 10 aut ładuje się na raz ze zwykłego gniazda czy po kolei z szybkiego..
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-07-25, 15:33   

A na raz z szybkiego? Przecież jeśli masz wiekszą moc ładowarki to musisz być gotowy na większe 'skoki' napięć. Chyba, że ludzie będą robili zapisy, kto o której podpina się w swoim własnym domu, żeby naładować swoje auto ;)
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 170
Wysłany: 2018-10-10, 21:44   

Dziś zapoznałem się z I-Pacem osobiście. Samochód zachowywał się bardzo przyzwoicie, pierwsze wrażenie to że jeżdzi podobnie jak Tesla S 80. Podobna moc. Bagażnik z tyłu czałkiem przyzwoity, no nie taki jak wTesli ale... z przodu można wsadzić piłkę.
Niestety ładowarka 32A MAX. Co do wnętrza: pełem luksus z pewnością, skóry, fotele kierownica...nie ma się do czego przyczepić. Dwa ekrany z możliwością ustawiania.
Podobało mi się to, że po puszczeniu gazu samochód zatrzymuje się do zera, jak normalny samochód. Odzysk jest dość dobrze odczuwalny.
Napędy słychać chyba troszeczkę głośniej niż w Tesli. Fajne jest to że Jaguar I_Pace wygląda z wierzchu jak NORMALNY samochód. z Jego zasięgiem i ceną (ok 340OOOzł) napewno będzie ciekawą alternatywą dla kogoś kto i tak ładuje w domu.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-10-10, 22:18   

Trzeba dodac, ze 32A i jedna faza. Tylko.

https://youtu.be/P5Zw5XQxYtc
Ale najbardziej spodobal mi sie filmik Bjorna, a w nim: zauwazcie, jak dlugo wlacza sie srodkowy display.. a juz w ogole „responsive, responsive“ touchscreena... Takie cos to z jaguara xf pamietam, rocznik 2010 chyba.

Moze za dlugo tesla jezdze.. ale to dramat, i zalosne jest. Nie mowiac o tym, ze zuzycie samochod o 6 lat mlodszy od tesli ma gorsze...

Bez infrastruktury ladowania - w porownaniu do superchargerow tesli.. sorki, nie za te cene...:([

Szkoda, bo bylalby konkurencja (bo wizualnie jak kazdy jag fajny), ale i parametry slabe, i cena kosmiczna - a wartosci dodanej nie zauwazam.. ale na pewno sei kupcy znajda, jesli juz wreszcie zaczna go naprawde budowac:)
  
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 170
Wysłany: 2018-10-11, 00:40   

Takie info dostałem:
Z końcem października będzie również możliwe ładowanie samochodu I-PACE prądem stałym z mocą do 100kW.
Dla aut wyprodukowanych w terminie wcześniejszym niż koniec października konieczna do tego będzie aktualizacja oprogramowania.
Ładowanie samochodu z taką mocą od 0% do 80% pojemności baterii będzie trwało jedynie 40 minut.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-10-11, 09:15   

Na filmikach Bjorna faktycznie bietze tylko kolo 80kW. Ale ladowarki pokladowej na 3fazy sottem sie zmienic nie da. Nie mowiac o tym, ze CCS powyzej 50kw trudno znalezc - a te mniejsze nie zawsze sprawne:) na dlugoe dystanse bym zony nie wyslal, bo trafilaby na jakas zastawiona czy nie dzialajaca i by (majac racje) na mnie psy wieszala:)
 
 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-17, 14:12   

Niektórzy (na forum angielskim), twierdzą, że ładowanie 3f ma niedługo być (połowa 2019 lub 2020 zależnie od źródła). A jeśli się jeździ dziennie do 100km, a co tydzień 300 (150 w jedną stronę) na działkę to samochód po prostu idealny i ładowanie 3kW z gniazdka styknie :)
Fajne jest, że nei przerabiali benzyny jak Niemcy, tylko zrobili nową platformę, dzięki czemu średni samochód ma dużo miejsca w środku i w bagażniku... A cena proporcjonalna do baterii (porównując np. z Leaf-em). Fakt, że jeździ bardzo przyjemnie, no i dealer/serwis jest w Polsce a nie w Berlinie lub Wiedniu...

Na razie nie widać tu żadnego posiadacza, a podobno 50 przydzielonych do PL na 2018 poszło na pniu. Aktualna dostawa maj/czerwiec 2019 więc może już z ładowarką 3f będzie ?!? Jak nie to trzeba będzie wallbox Siemensa za 2000zł na działce zainstalować...
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-10-17, 14:43   

Serio? Kupic sobie samochod za co najmniej 350.000zl, ktory laduje sie wolno (zamiast nasciennej evse za 2000 mozna tansza uzywana..), ktory nawet nie ma infrastruktury? Jesli chodzi o jego wilrkosc, to nie jest wcale duzy (niestety), i technicznie patrzac zuzywa zbyt wiele. Ale dobrze, i tu sie zgodze, ze projekt od zera, a nie przerobka.

Ja tam jestem fanem innej marki, i mam swoje powody:)

Pozdrawiam!
 
 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-17, 15:08   

Pozdrowienia dla pionierskich marek! Od kogoś musieli się Angole uczyć ;)
Co prawda platformę I-Pace projektowali Niemcy, a budują Austriacy (cyli Brexit niegroźny!)
A infrastruktura uniwersalna rośnie coraz szybciej.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-17, 15:28   

Trochę tego nie rozumiem. Każda marka ma budować własną infrastrukturę? Nie tędy droga. Większość ludzi przez większość czasu będzie ładowała samochody w domu. Ładowanie w trasie dotyczy dość wąskiej grupy osób, albo dojazdów na wakacje, itp. Raczej sporadyczne wypady, rzędu kilkuset km. A wtedy wystarczy infrastruktura ogólnodostępna, płatna.
  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-10-17, 18:31   

Vwir, wytlumacze, co mialem na mysli (tak, jestem przesiakniety tesla do bolu)

1. ladowac powinno sie, gdzie samochod dlugo stoi: w domu, na zakupach, podczas wyjazdu w hotelu. Infrastrukture taka zapewnia albo wied sklep, albo hotel itp. Tutaj tesla swoim programem gratisowego rozdawnictwa niezlych evse 22kW daje swietny przyklad - i nikt nie nasladuje.

2. jesli kipujesz samochod za kilkaset tys zl, chesz miec komfort. Tzn ze twoja ladowarka po drodze MUSI dzialac. Pojedynczy greenway czy cos innego, co moze byc albo zajete, albo zepsute, takiej gwarancji nie daja. Tesla stawiajac minimum 4 na stacje, daje.

Ludzie, ktorzy maja kase, nie chca swiecic zadkami, a to oni (jakby nie patrzec) takie drogie auta kupuja..

Wiec widzac, ze zadna firma, nawet majaca niezly grant z „wyimaginowanej“ Unii, sama infrastruktury nie postawi, trzeba ja wspierac. A kto: producent pojazdu, ktory chce, by go sprzedawac nie tylko freakom, ale wszystkim, i ktory podchodzi do tego powaznie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-18, 10:26   

2. No właśnie. Użyłeś słowa klucz. PO DRODZE. Weź pod uwagę, że ludzie z tego forum w większości mieszkają w Polsce. Mamy tutaj całe 4 superchargery. Słownie: CZTERY. Wszystkie na zachodzie kraju. Serio? To jest klucz do tego, żeby swobodnie poruszać się po kraju? Zdecydowana większość mieszkańców nie ma ich po drodze podczas swoich podróży. No właśnie w tym jest problem z ładowarkami tworzonymi przez każdą markę z osobna. Zawsze ich będzie za mało.
Jeśli chodzi o teslę to poszła w superchargery zamiast w swoje ASO. A jako iż nie jest to wzór niezawodności (o czym dobrze wiesz) to jednak odległość do najbliższego ASO ma znaczenie. Dla typowego mieszkańca Warszawy to ponad 500km. A taki Jaguar ma 11 ASO rozsianych po całej Polsce.
Jeśli chodzi o zajętość/uszkodzenie ładowarki to też się mylisz, bo Greenway w swojej aplikacji (albo na stronie po zalogowaniu się do portalu kierowcy) jak najbardziej wyświetla, czy dana ładowarka nie jest uszkodzona i czy nie jest zajęta.
  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-18, 10:41   

Marka , Marką i to jak ze wszystkim , będzie wybierana różnie i z różnych powodów . Jaguar , to Jaguar , Podobnie jak Tesla , no może Mercedes i Porsche , Mniej może Audi ??? itd . Czasem marka wystarczy i reszta ma mniejsze znaczenie .
Potem Marki ludowe , Nissan , VW , Renault, KIA itd

A ja i tak muszę spisywać Testament, zanim wyruszę ze swego zadupia elektrykiem . :-x
I to obojętnie czym .
To jest tragedia "elektromobilności" . :!:
Donoszą ,że np Leaf nowy z większa bateria będzie kosztował 18% więcej czyli taki jak mój ok 200 tys zł . To bardzo dużo .

Pogoń za zasięgiem powinna się skończyć póki co , w rozsądnej granicy 300 - 400km, w normalnej jeździe autostradowej . I to by był wystarczający zasięg .
Nawet te 200km, już by było w miarę akceptowalne .

Bo problem tkwi w ładowarkach szybkich , czyli ich braku .

Po trzech godzinach jazdy, taki postój nawet godzinny, to nawet jest wskazany . I to jest ten kłopot , by Polskę od granicy, do granicy "wziąć na dwa , trzy razy "! Gdzie czas postoju, to maksymalnie 2 godzinki .
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-10-18, 13:46   

vwir, tylko jedno: SC sa planowane, i sie buduja, a nawet jesli greenway ma mapke, to moze ktos: a) dojechac przede mna lub b) przyparkowac, i noby stacja wolna, a praktycznie zajeta. Albo problem z netem (przezylem to kiedys). Jedna ladowarka to zdecydowanie zbyt malo na punkt. Ostatnio bylem pod IKEA z Patrykiem, sa 3 triple, i nijak nie moglismy ladowac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11