Hybryda szeregowa |
Autor |
Wiadomość |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2018-03-06, 09:22 Hybryda szeregowa
|
|
|
Witam
Czy są na rynku jakieś hybrydy szeregowe ? Chyba BMW i3REX można by taką nazwać. Ja wiem , że dwa napędy w jednym aucie to nie jest szczęśliwy pomysł. I wiem ,że konwersja energii mechanicznej na elektryczną a potem na odwrót elektrycznej na mechaniczną to straty.
Tylko w motoryzacji nie takie dziwaczne konstrukcje powstawały a hybryda szeregowa ma tą zaletę , że silnik elektryczny eliminuje skrzynię biegów. A jak wiemy często Panie lub za oceanem manualna skrzynia nie jest lubiana. Co gorsze automatyczna skrzynia jest droga i szalenie skomplikowana w stosunku do silnika elektrycznego.
Dlaczego więc jest tak mało konstrukcji hybryd szeregowych ??? W ogóle znacie jakieś przykłady hybryd szeregowych ???
Ja nie mówię o sensie ekonomicznym tylko wygodzie i przyjemności z jazdy. Inny priorytet po prostu więc pomijamy czyste EV. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1002 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-03-06, 09:25
|
|
|
Przecież jest opel ampera, chevrolet volt, chevrolet volt II, cadillac ELR. |
|
|
|
 |
Apolonia
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 333 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-03-06, 09:44
|
|
|
Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów.
tyle że to nie plug-in |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 923 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2018-03-06, 10:08
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów.
tyle że to nie plug-in |
Mieszana, Lexusy hybrydowe też mają z tyłu jeden silnik elektryczny i to też jest hybryda mieszana.
szeregowa hybryda to tylko te wymienione przez vwira. |
|
|
|
 |
wwojciech
pasjonat
Wiek: 32 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 30
|
Wysłany: 2018-03-06, 10:11
|
|
|
Karma fisker tak samo jest hybryda szeregowa. niestety nieprodukowany juz |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-06, 10:13
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów. | Równoległa - jeden i drugi napęd działają niezależnie, obydwoma da się napędzać koła. W szeregowej koła napędza tylko silnik elektryczny i i3 jest chyba jedynym czystym tego przykładem. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 923 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2018-03-06, 10:27
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Równoległa - jeden i drugi napęd działają niezależnie, obydwoma da się napędzać koła. W szeregowej koła napędza tylko silnik elektryczny i i3 jest chyba jedynym czystym tego przykładem. |
sorki fakt mam dokładny opis napędu hybrydowego 3008 hybrid4 spojrzałem teraz i jest napisane że równiolegla.
dokładnie to nazwali układ hybrydowy rozdzielony równoległy. |
|
|
|
 |
Apolonia
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 333 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-03-06, 11:04
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Apolonia napisał/a: | Czy peugeot 508 rxh lub 3008 lub DS5 to hybryda szeregowa?
motor diesel na przód skrzynia zautomatyzowana
motor elektryczny na tył bez skrzyni biegów. | Równoległa - jeden i drugi napęd działają niezależnie, obydwoma da się napędzać koła. W szeregowej koła napędza tylko silnik elektryczny i i3 jest chyba jedynym czystym tego przykładem. |
Posiadam RXH i mam opcje napedzania:
- automat
- os przednia tylko spalinowy
- oś tyla tylko elektryczny
- lub 2 osie czyli 4x4 (gdzie przenia oś jest mocno wykastrowana)
Najgłupsze co można było zrobić to oszczędzać paliwo w dieslu,
ale 4 litry na 100 przy masie ponad 1800 kg mi pasuje.
Zimą w śniegu i na budowie 4 koła pędne to też miłe rozwiązanie.
Szkoda tylko że PSA porzuciło koncepcję rozwoju tego pomysłu do wersji plug-in
z większą mocą motoru elektrycznego, a takie były jako koncepty. |
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2018-03-06, 12:47
|
|
|
vwir napisał/a: | Przecież jest opel ampera, chevrolet volt, chevrolet volt II, cadillac ELR. |
Na pewno ?
Ampera I miała silnik spalinowy ale tyleż on pełni rolę generatora co może bezpośrednio napędzać koła. Zatem nie była to powiedzmy klasyczna hybryda szeregowa choć taką funkcję miała.
Jeden z Chevroletów był chyba identyczny z Amperą I.
A drugiego i ELR konstrukcji nie znam.
Czy któryś z nich to klasyczna hybryda szeregowa gdzie silnik spalinowy nie może bezpośrednio napędzać kół pojazdu ? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1002 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-03-06, 12:59
|
|
|
Z tego co piszą użytkownicy to ampera w 99,9% przypadków jest hybrydą szeregową (tak samo jak i volt) i tylko w bardzo określonych warunkach przekazuje napęd bezpośrednio z silnika na koła. W praktyce to się nie zdarza. |
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2018-03-06, 13:36
|
|
|
No ale konsekwencją tego 0,01% jest chyba to, że posiada sprzęgło, skrzynię biegów ??? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1002 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-03-06, 13:54
|
|
|
Nie posiada skrzyni biegów. Jest coś a'la sprzęgło, które dołącza napęd, ale to już niech wyjaśnią właściciele amper, bo nie znam szczegółów. Ja to rozumiem tak, że załącza przekładnię o stałym przełożeniu. Przekładnie takie są też w czystych elektrykach. Jeśli masz elektryka w którym jest jeden silnik elektryczny (a nie po jednym przy każdym kole) to i tak po drodze pomiędzy silnikiem a kołami jest przekładnia (o stałym przełożeniu), mechanizm różnicowy i półosie. |
|
|
|
 |
Apolonia
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 333 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-03-06, 14:08
|
|
|
Hmmm przekładnia w elektryku działa bez przełożeń od 0-16 tyś obrotów
nie sądzę, aby ampera latała np 130 km/h na pełnych obrotach. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1002 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-03-06, 14:17
|
|
|
Nie wiem w jakiej sytuacji i w jakich warunkach załącza się napęd równoległy. Podejrzewam, że konstruktorzy opla to nie idioci i załącza się tylko wtedy, gdy może. Czyli gdy prędkość samochodu jest odpowiednia dla obrotów silnika spalinowego, itp. |
|
|
|
 |
drgrin
Drgrin

Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 277 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2018-03-06, 16:09
|
|
|
Formalnie rzecz biorąc Ampera ma hybrydowy szeregowo - równoległy układ napędowy. oznacza to że w pewnych warunkach może pracować jak hybryda równoległa, w innych jak hybryda szeregowa.
Tryb pracy równoległej jest używany podczas jazdy w trasie.
Z tego co pamiętam układ Ampery ma 2 sprzęgła i jeden hamulec - jeden z dwóch silników elektrycznych to tzw trans motor, gdzie obrotowy jest zarówno rotor jak i stator, hamulec jest w stanie zablokować obrót statora.
Pozdr |
|
|
|
 |
Arek_ban
Dołączył: 20 Lut 2018 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-06, 18:05
|
|
|
Apolonia napisał/a: | nie sądzę, aby ampera latała np 130 km/h na pełnych obrotach. | Lata do 160km/h, ale wtedy oba silniki elektryczne pracują, może też pracować silnik spalinowy, wszystko to możliwe za pomocą wspomnianej przekładni planetarnej i trzech sprzęgieł.
Arek_ban napisał/a: | Jeśli ktoś jeździ do 110 km/h to ma Aperę w pełni szeregową.
Powyżej załącza się napęd z silnika spalinowego. | Konkretnie to załączy się, jeśli go o to poprosisz, lub jeśli skończy Ci się prąd w akumulatorze. Póki prądu nie brakuje to lecisz na nim do prędkości maksymalnej samochodu - czyli 160km/h. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1210
|
Wysłany: 2018-03-06, 22:46
|
|
|
Jacky X napisał/a: | Czy są na rynku jakieś hybrydy szeregowe? |
W ostatnich latach się pojawiają. Nissan zaczął z 1-2 lata temu oferować w Japonii Note e-Power. Ma napęd Nissana Leafa poprzedniej generacji, malutki pakiet akumulatorów i silnik spalinowy służy tylko do napędu prądnicy. To (wraz z wersją spalinową) najlepiej sprzedający się model w Japonii w ostatnich miesiącach.
Teraz zrobili to samo z vanem Serena dodając wersję Serena e-Power. Pewne będzie tego więcej.
Tu jest pięknie opisane: e-POWER |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2018-03-06, 22:58
|
|
|
A z jakiego powodu użyto prądnicę a nie bardziej wydajny alternator ? |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1210
|
Wysłany: 2018-03-06, 23:08
|
|
|
Jacky X napisał/a: | A z jakiego powodu użyto prądnicę a nie bardziej wydajny alternator ? |
Prądnica to ogólna nazwa maszyny zamieniającej energię kinetyczną na elektryczną.
Może być prądnica prądu stałego (z tą pewnie Ci się kojarzy) albo przemiennego. Jedną z prądnic prądu przemiennego jest np. maszyna synchroniczna, która z uwagi na swoje zalety do bycia prądnicą trafiła do aut (spalinowych dawno temu). Ponieważ wcześniej stosowana była prądnica prądu stałego, a ta była przemiennego (z angielskiego alternating current), nazwano ją alternatorem. Taka nazwa własna. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2018-03-06, 23:27
|
|
|
WOW. Fajny ten Nissan Note E Power. Dla tych których denerwuje wątpliwy postęp klasycznej motoryzacji a nie są jeszcze mentalnie gotowi na EV.
Może po sukcesach sprzedażowych ruszą z tym produktem na inne rynki ???
https://www.youtube.com/watch?v=bXiE2cAHB34 |
|
|
|
 |
Arek_ban
Dołączył: 20 Lut 2018 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2018-03-07, 19:19
|
|
|
Kto wstrzymuje sprzedaż takiego nissana w europie ? Przecież to super rozwiązanie które z pewnością znalazło by nabywców. |
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2018-03-08, 21:30
|
|
|
Czy BMW i3 REX ma bezstopniową skrzynię biegów ? po co ? Przecież silnik elektryczny nie wymaga skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-09, 10:50
|
|
|
Jacky X napisał/a: | Czy BMW i3 REX ma bezstopniową skrzynię biegów ? po co ? Przecież silnik elektryczny nie wymaga skrzyni biegów. | Nie ma, tak się często określa w EV, że mają bezstopniową, bo tak to z punktu widzenia użytkownika wygląda. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
|
|
|
 |
|