SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hybryda szeregowa
Autor Wiadomość
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-03-11, 11:19   

Arek_ban napisał/a:
Jeśli ktoś jeździ do 110 km/h to ma Aperę w pełni szeregową.
Powyżej załącza się napęd z silnika spalinowego.
Konkretnie to załączy się, jeśli go o to poprosisz, lub jeśli skończy Ci się prąd w akumulatorze. Póki prądu nie brakuje to lecisz na nim do prędkości maksymalnej samochodu - czyli 160km/h.[/quote]

160km/h podaje producent, realnie 170km/h pojedzie :)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-11, 11:38   

Jacky X napisał/a:

Note e-power wcale nie sprzedaje się tak dobrze, że jest sprawniejszą konstrukcją. Ludzie chcą jeździć EV tylko silnik spalinowy daje im spokój i dlatego wybierają póki co taki kompromis jak E POWER.
Nie bez znaczenia jest też fakt , że Nissan E POWER jest tańszy niż EV.


1. Note został wycofany z EU ze względu na przestarzałą konstrukcję oraz wycofana już płytą podłogową.
2. Napęd e-Power to hybryda z silnikiem spalinowym o pojemności 0,9l trzycylindrowym używanym w małych Daciach i Renault
3. Ta hybryda ma silnik od Leafa ale baterie o pojemności 1,5kWh czyli na samym aku przejedzie 8 km.
Już wiesz dlaczego cena jest niska?
Jak wiesz alians Renault-Nissan-Mitsubishi ma klika różnych rozwiązań zarówno hybryd jaki i BEV.
Na rynki EU trafią tanie pojazdy firmowane marką Dacia
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-11, 11:56   

Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Otóż teraz zdecydowana większość samochodów ma nadwozie samonośne. Ale pakiety baterii często złączone są takim stelarzem w zasadzie ramą. Czy zatem możemy mówić, że EV zbudowane są na ramie ?!?

1,5kWh to bardzo mało. Czy sądzicie jest możliwość zamontowana jakiegoś gniazda lub kilku i proste przyłączanie baterii w celu zwiększenia zasięgu na EV ?

PS. Mnie się podoba koncepcja wyrzucenia skrzyni biegów za pomocą silnika elektrycznego i baterii i chętnie widział bym takiego nissana w ofercie dealerów.

PS. Jeśli jest dużo silników elektrycznych a jest to ciekawy jestem dlaczego np. bmw czy nissan nie wzięli typowego silnika tylko włożyli w swoje auta....... no właśnie, co włożyli? własne konstrukcje ???
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 961
Wysłany: 2018-03-11, 13:13   

Do renault np. silnik produkowal continental.

Ja mowilem o silnikaxh do konwersji: tego jest masa, uzywane w roznych systemach: wozki widlowe, melexy itp. Duzo tansze, sprawdzone, dostepne.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-11, 14:42   

Ja Ciebie zrozumiałem z tą konwersją. Tylko się zastanawiam , że jeżeli jest bogactwo silników elektrycznych a jest, to dlaczego producenci projektują swoje własne jednostki elektryczne. Przecież nie może chodzi o kształt ani chyba właściwości skoro większość jest cylindrycznych a właściwości jest mnogość. Czyżby chodziło o zarabianie na częściach ???
Bo przecież koszty projektowania i badań chyba raczej są duże .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-11, 15:23   

@JackyX - czy zdarzyło Ci się życiu mieć do czynienia z ekonomią?
Każdy producent robi wszystko aby zarabiać jak najwięcej.
Nie będzie korzystał ze se standardowych silników i kontrolerów bo na nich nie zarobi dlatego musi użyć swojej produkcji
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-11, 19:18   

Często to nie są inne silniki (od tych produkowanych do innych celów). Wirnik klatkowy jest taki sam w silniku na 24V jak i 650V, stojan odpowiednio się nawija i jest kwestia liczby biegunów. W samochodach ważna jest masa (niska), więc silnik się kręci do wysokich obrotów. W wózkach widłowych masa jest zaletą, a przy mniejszych obrotach są mniejsze straty na przekładni, więc gęstość mocy potrzebna jest mniejsza. Bierzesz silnik od widlaka co ma 10 kW przy 48V i 2000 rpm, zasilasz z 144V i kręcisz do 6000 masz 30 kW, dodasz chłodzenie masz 50 kW (jak bateria ma 24 kWh to i tak starczy tylko na 25 minut). Cudów nie ma, aby silnik miał moment to musi mieć masę. Moc to moment x obroty.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-11, 19:32   

Nissan CEO Hiroto Saikawa said earlier this year that Infiniti would begin offering e-Power in the near future.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-12, 14:50   

Maxi napisał/a:
160km/h podaje producent, realnie 170km/h pojedzie
Chyba tylko wg prędkościomierza w samochodzie - pokazuje 169 i wtedy odcina napęd, ale wg GPSa jest to 160. Chyba że zakombinujesz z rozmiarami opon.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1159
Wysłany: 2018-03-27, 10:46   

Kolejna hybryda szeregowa na rynku: Honda Insight 2019

:arrow: 2019 Honda Insight production model to make global debut at New York International Auto Show; series hybrid with 55 mpg city
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 671
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-27, 11:41   

"In normal mode, the Insight is capable of all-electric driving for short distances of roughly a mile."

Serio? Czyli należy się spodziewać, że to nie będzie plug-in? To chyba pierwsza hybryda szeregowa, która nie będzie pluginem ;)
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1159
Wysłany: 2018-03-27, 12:24   

Cytat:
"In normal mode, the Insight is capable of all-electric driving for short distances of roughly a mile."

Serio? Czyli należy się spodziewać, że to nie będzie plug-in? To chyba pierwsza hybryda szeregowa, która nie będzie pluginem ;)

No jak to? Przecież hybrydy szeregowe nie muszą być plug-inami i na ogół nie były. Pociągi, czołgi, ostatnio samochody Nissana (e-POWER).
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-27, 21:50   

Wygląda na to ,że Honda Insigt inaczej niż BMW i 3 i Nissan e-power a tak samo jak Ampera i VOLT na autostradzie łączy silnik spalinowy sprzęgłem bezpośrednio z napędem.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-27, 22:58   

Jacky X napisał/a:
Wygląda na to ,że Honda Insigt inaczej niż BMW i 3 i Nissan e-power a tak samo jak Ampera i VOLT na autostradzie łączy silnik spalinowy sprzęgłem bezpośrednio z napędem.
W pewnym zakresie obrotów może to mieć sens.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-27, 23:11   

Sens, sensem ale ujmuje mnie prostota budowy samochodów EV/EREV. Brak skrzyni biegów, wielu sprzęgieł itp.

Prosta budowa nawet kosztem użyteczności i osiągów. Samochód MIEJSKI !
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 104
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-03-28, 06:19   

Zgadzam się, prostota z reguły przekłada się na niską awaryjność.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-28, 11:09   

jackdp napisał/a:
Zgadzam się, prostota z reguły przekłada się na niską awaryjność.
W sumie też się zgadzam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12