SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera - zamiana żarówek halogenowych na LED
Autor Wiadomość
Michuu8 
Michuu8


Wiek: 40
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Mogilno
Wysłany: 2018-03-02, 11:36   

Mam od niedawna auto ale u mnie jest podobnie kiedy wymieniłem żarówki na ledowe.
Konkretnie do ampery nie mogłem kupić ale do opla zafira pasowały.
Różnica w widoczności bardzo duża i w spalaniu też podobnie jak u kolegi.

Pytanie czy w amperze są światła do jazdy w dzień ?
_________________
Michał
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-02, 15:22   

Michuu8 napisał/a:
Pytanie czy w amperze są światła do jazdy w dzień ?
Są, przełączane automatycznie (czujnik oświetlenia pod szybą przednią).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-02, 22:17   

jackdp napisał/a:
6.8 l /100km na trasie do Warszawy i z powrotem. Klima włączona, światłą włączone i co jakiś czas jazda na na drogowych. No i -14°C. Samochód zimny po wyjeździe z garażu.

6.5l/100km na trasie powrotnej z Warszawy. Trochę cieplej i światła do jazdy dziennej.

Rożnica między jazdą nocną i powrotem za dnia ok 1 l/100km.

Latem na podobnej trasie wychodziło mi 5.5 l/100km. Za dnia.

Prędkość 110 km/h.

u mnie jest prawie identycznie zimą.
_________________
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 61
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-03-11, 11:42   

jackdp napisał/a:
6.8 l /100km na trasie do Warszawy i z powrotem. Klima włączona, światłą włączone i co jakiś czas jazda na na drogowych. No i -14°C. Samochód zimny po wyjeździe z garażu.

6.5l/100km na trasie powrotnej z Warszawy. Trochę cieplej i światła do jazdy dziennej.

Rożnica między jazdą nocną i powrotem za dnia ok 1 l/100km.

Latem na podobnej trasie wychodziło mi 5.5 l/100km. Za dnia.

Prędkość 110 km/h.


Mi na trasie z Płocka do Wrocławia przy prędkości 120km/h komputer pokazał 6,8l.
Na powrocie prędkość 130-140km/h 6,9l.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-11, 22:08   

To mało, jak na tak ciężki samochód. Spalanie zacne.

Ma ktoś pomysł, by zastąpić kawałek szmaty z tyłu zakrywający bagaznik w Amperze jakąś półką? Oczywiście znam propozycję z USA, za jakieś 100$ (gościu robi i wysyła coś co mozna nazwać półką...) - ale z niej nie skorzystam. Poszukuję czegoś tańszego.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-12, 14:54   

Maxi napisał/a:
Na powrocie prędkość 130-140km/h 6,9l.
Musiało być z wiatrem :-)

Pawiel napisał/a:
To mało, jak na tak ciężki samochód. Spalanie zacne.
Jest dość aerodynamiczna i płaska pod spodem.

Pawiel napisał/a:
Ma ktoś pomysł, by zastąpić kawałek szmaty z tyłu zakrywający bagaznik w Amperze jakąś półką?
Nie wiem, jak często coś wozisz w bagażniku, ale ja często wrzucam tam plecak lub fotelik dziecięcy, a że bagażnik dość płytki to szmatka przeważnie opina coś tam, a półka by już odstawała.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 21:27   

PatrykS napisał/a:
Maxi napisał/a:
Na powrocie prędkość 130-140km/h 6,9l.
Musiało być z wiatrem :-)

Pawiel napisał/a:
To mało, jak na tak ciężki samochód. Spalanie zacne.
Jest dość aerodynamiczna i płaska pod spodem.

Pawiel napisał/a:
Ma ktoś pomysł, by zastąpić kawałek szmaty z tyłu zakrywający bagaznik w Amperze jakąś półką?
Nie wiem, jak często coś wozisz w bagażniku, ale ja często wrzucam tam plecak lub fotelik dziecięcy, a że bagażnik dość płytki to szmatka przeważnie opina coś tam, a półka by już odstawała.


No za płaska Ampera pod spodem to nie jest. Mój poprzedni spalinowiec (208'ka) yła bardziej płaska. GM mógł się bardziej w tym względzie postarać.
_________________
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 61
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-03-12, 22:09   

[quote="PatrykS"]
Maxi napisał/a:
Na powrocie prędkość 130-140km/h 6,9l.
Musiało być z wiatrem :-)

To są dane z komputera pokładowego, który niestety przekłamuje-zlicza średnie zużycie przebytej drogi na prądzie i na benzynie. W rzeczywistości na samej benzynie wychodzi 7,7l/100km co przy masie ponad 1,7t nie jest złym wynikiem.
Tylko przy tej prędkości generator niemiłosiernie hałasuje. Do 100 km/h jest przyzwoicie, ale na autostradzie to trzeba za tirem jechać.
Reasumując-miasto super, autostrada-masakra.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-13, 09:45   

Maxi napisał/a:
o są dane z komputera pokładowego, który niestety przekłamuje-zlicza średnie zużycie przebytej drogi na prądzie i na benzynie.
Wystarczy użyć jednego z liczników na głównym ekranie (tym z prędkościomierzem) i już mamy poprawny pomiar. Co do wiatru to chodziło mi o to, że mimo różnicy prędkości miałeś to samo spalanie.

Maxi napisał/a:
Tylko przy tej prędkości generator niemiłosiernie hałasuje.
Bo ja wiem? Większy szum powietrza przy tej prędkości zagłusza silnik, generalnie żadnym chyba jeszcze tak cichym samochodem nie jeździłem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 61
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-03-14, 22:22   

PatrykS napisał/a:
Bo ja wiem? Większy szum powietrza przy tej prędkości zagłusza silnik, generalnie żadnym chyba jeszcze tak cichym samochodem nie jeździłem.
Cytat:


Jeżdżąc tylko elektrycznie-zgoda, ale na generatorze - już nie.
W weekend spotkałem się z Rafałem z Torunia i ma podobne spostrzeżenia.
Kwestia kto czym jeździł wcześniej i z czym ma porównanie ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-14, 22:51   

Maxi napisał/a:
Kwestia kto czym jeździł wcześniej i z czym ma porównanie
Z pewnością :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 148
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-03-15, 08:14   

A propos jazdy na generatorze moje spostrzeżenia są następujące:

- pusta autostrada w Polsce lub kraj o wysokiej kulturze jazdy np. Holandia gdzie wszyscy jadą spokojnie tym samym tempem - silnik pracuje równo, praktycznie niesłyszalnie, niezależnie od prędkości.

- zatłoczona autostrada w Polsce - silnik przy przyśpieszaniu wkręca się na irytująco głośne wysokie obroty. W trybie PODTRZYMANIE pedał gazu działa praktycznie zero-jedynkowo, albo gaz do dechy albo nie jedzie. W trybie SPORT jest bardziej liniowo, ale mamy 0% baterii.

Moim zdaniem projektanci Volta/Ampery zakładali ich docelową eksploatację w krajach o ugruntowanej kulturze drogowej.

PS Z kolegą Maxi porównaliśmy jakość oświetlenia żarówkami LED kontra halogen. Różnica kolosalna.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-15, 22:08   

Potwierdzam, wciśnięcie mocniejsze pedału gazu skutkuje irytującym wzrostem głośności w kabinie, na szczęście na krótko, póxniej wszystko wraca do normy. Jednostajna jazda 120-130kmh to dosyć cicha praca silnika, zauważalna, ale jednak cicha.

:) projektanci Volta/Ampery nie wiedzieli co to brak kultury drogowa. Żyją w innych realiach :)
_________________
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-10-12, 14:11   

W takim razie osoby mające LED-y w Amperze proszę o wpis jakie i poziom zadowolenia (subiektywnie oczywiście ale porównanie do naszych OEM halogenów).
Osobiście od zakupu Ampery a jeżdżę nią dopiero kilka tygodni światła są jak dla mnie irytująco słabe.
Dużo jeździmy z żoną po wioskach i zgodnie stwierdziliśmy iż w Saabie 9-5 gdzie wymieniłem HL na Ledy było o niebo lepiej.
Zima idzie i więcej nocnej jazdy więc zakup LED jest nieubłagany. Chciałbym jednak kupić coś co na pewno w Amperze będzie działać. W Saabie działały super ale ciągle świecił się Check engine i komputer wykrywał jakiś błąd ale wszytko fajnie działało prócz samej kontrolki.
Zaskoczyliście mnie tą ilością Amper w Polsce.
Chyba jestem jedynym Polakiem który jeździ Amperą w UK.
U mnie w miasteczku,70 tys.ludzi, jest jedna Ampera, moja, za to Priusów minimum 25 z tego co najmniej 5 nowych i jeden Polak akurat w wersji Plug In.
Jak tylko znajdę czas zrobimy porównanie osiągów aut (zasięgu, spalania, przyśpieszenia ale oczami 2 spokojnych użytkowników jedno auto za drugim jak Bjorn robi z elektrykami to jedyne rozsądne porównanie).
Jest ktoś tu z UK? Chyba że mam zacząć nowy wątek :)
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 115
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-10-12, 14:58   

Ja jestem bardzo zadowolony. Oryginalne oświetlenie Ampery jest marne.
Po zamontowaniu LEDów jest znacznie lepiej.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 148
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-10-12, 23:52   

carbzeropete napisał/a:
W takim razie osoby mające LED-y w Amperze proszę o wpis jakie i poziom zadowolenia


Już kilkakrotnie o tym pisałem, że LED-y dają n i e p o r ó w n y w a l n i e większy komfort jazdy o zmroku zwłaszcza w mieście, ale może być to okupione mniejszym zasięgiem świateł.

Im żarówka LED ma bardziej skupioną - mniejszą powierzchnię emisyjną, tym lepsze odwzorowanie żarnika halogenu, co daje większy zasięg świateł.

Tutaj na www.speakev.com gdzie siedzą angielscy Amperowcy jest cała dyskusja na ten temat:

SPEAKEV LED

Cytat:
Jest ktoś tu z UK? Chyba że mam zacząć nowy wątek :)

Na speakev jest też co najmniej jeden Polak z UK.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-13, 07:25   

Pomimo że jestem przeciwnikiem takich "tuningów"- też gdzieś ponad rok w Amperze siedzą ledy. Na oryginalnych żarówkach światła świecą jak z poprzedniej epoki.
Na ledach zdecydowanie widać więcej, co nie zmienia faktu że ukształtowanie wiązki pozostawia wiele do życzenia.
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-10-13, 21:00   

Dzięki Rafał na pewno przejrzę.
Czy to ty jesteś na speak EV pod takim nickiem?
Ja mam ten sam. Carbzeropete.
Szukałem Ioniq Plug In lub Niro ale auta na prądzie były marną imitacją Volta (znaczy Ampery ha ha).
W Ioniq przejechałem 31 mil z duszą na ramieniu i trzeba było się starać aby nie załączał się silnik a w Amperze żaden problem. Dzisiaj zrobiłem na 5kW 25.9 mil więc spokojnie w lato da się przejechać 80-85km po mieście.
Dokładnie przeczytam ten wątek o Ledach na speak EV i kupię co trzeba.
Zrobię jakieś foty przed i po i wrzucę tutaj dla porównania.
Mimo wszystko założę jakiś wątek EV w UK i obadam kto tu się z naszych na prądzie buja a nawet porównamz miłą chęcią jakiś Priusów czy Ioniqowcòw.
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-10-15, 07:59   

Przeczytałem cały wątek o Ledach na speak EV I Ogółem wrażenia pozytywne jedynie ostatnie kilka postów wskazują na to iż nadal w UK nie znalazł nikt Ledów które by świeciły dobrze i jednocześnie były trwałe.
Kolega handyandy już 2 razy je przepalił a to kumaty facet i wrócił do Osram night breaker z których nie jest zadowolony co do światła ale za to się nie psują.
Wydać 200 złoty na Ledy które po 6 miesiącach się spalą i znowu to samo po kolejnych 6 miesiącach to wg.mnie głupota.
Może w PL znalezliscie coś godnego uwagi?
W UK od 2 lat sprawdzali kilkanaście różnych i niestety ale trwałych nie znaleźli.
Co ciekawe wszystkie z kablem do chłodzenia ani jedne z wiatraczkiem a takie miałem w Saabie zamiast H7ek i nie przegrzewały się. Mam je dalej bo auto poszło na części a silnik na projekt do Corsa ale Ledy sobie zostawiłem. Szkoda że w Amperze takie nietypowe żarówki siedzą :(
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 115
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-10-15, 08:04   

Ja jeżdżę na LEDach od stycznia i zero problemów, nic się nie przepala.
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-10-15, 10:29   

Chłodzone wiatrakiem czy miedziany splot?
Jeśli splot to czy wyprowadzałeś go na zewnątrz zaślepek?
W UK padły koledze po 6 miesiącach a druga para niecały rok mimo iż wyprowadził przewody odprowadzające ciepło.
Cóż takich na pewno nie kupię w zimę od 18-22 zazwyczaj jeżdżę więc min.1h będą się świecić a niecałe pół godziny dziennie na długich (jest mechaniczna jakąas przesłona więc rozumiem że ilość Wat takka sama idzie tylko na długich jest odkryta bardziej wiązka światła tak?
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 18
Skąd: Venlo
Wysłany: 2018-10-15, 17:21   

Pawiel napisał/a:
Ma ktoś pomysł, by zastąpić kawałek szmaty z tyłu zakrywający bagaznik w Amperze jakąś półką? Oczywiście znam propozycję z USA, za jakieś 100$ (gościu robi i wysyła coś co mozna nazwać półką...) - ale z niej nie skorzystam. Poszukuję czegoś tańszego.


Sam zrób, właśnie jestem w trakcie tworzenia sztywnej półki z mdf 0,5cm, plus gąbka do wygłuszenia. Jeszcze muszę poszukać jakiejś wykładziny żeby to okleić i zawieszenia do zamocowania. A ta półka z USA to ponad 300 dol z przesyłką wychodzi...
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 115
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-10-16, 06:03   

carbzeropete napisał/a:
Chłodzone wiatrakiem czy miedziany splot?
Jeśli splot to czy wyprowadzałeś go na zewnątrz zaślepek?


Miedziany splot wyprowadzony na zewnątrz.
Jeśli zajrzysz do pierwszego postu w tym wątku to znajdziesz linki do zdjęć i gotowych modeli zaślepek do pobrania z thingiverse. Możesz je wydrukować na drukarce 3D.
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 115
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-10-16, 06:07   

BogdanS napisał/a:
właśnie jestem w trakcie tworzenia sztywnej półki z mdf 0,5cm


Bardziej wytrzymała będzie sklejka. Trzeba zrobić model półki w programie CAD i będzie je można łatwo i tanio produkować na frezarce CNC.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 148
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-10-16, 10:28   

carbzeropete napisał/a:
W UK padły koledze po 6 miesiącach a druga para niecały rok mimo iż wyprowadził przewody odprowadzające ciepło.


Na takich jeżdżę już dwa lata bez żadnych problemów.
LED 1

Teraz widzę, że się pojawiły LED-y, które dokładniej odwzorowują kształt żarnika halogenu.
LED2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11