SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Firma Greenway Polska
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-03-19, 15:27   

http://elektrowoz.pl/lado...l-1-kwh-type-2/

To 2,29 czy 1,89? bo coś już kręcą na samym początku czyli upadną szybciej niż pomyślą o jakimkolwiek przychodzie!!!
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1093
Wysłany: 2018-03-19, 15:34   

Smieszne, ze takie skomplikowane te stawki. Po co rozdzielac AC i DC? Jesli i tak za kWh licza..

No coz, ja ladowac sie u nich bede rzadko, bo nie musze najczesciej: ale inni tez chyba rzadko, bo czemu placic 3-5x razy wiecej niz w domu?

Jeden plus: oplata za blokowanie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 782
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-19, 15:37   

Rozumiem wysokie stawki na trasach przelotowych, gdzie nie masz innego wyjścia i musisz się naładować. Lepsze to niż brak jakichkolwiek ładowarek. Ale ich ładowarki są często w centrach miast, przy galeriach, itp. W takich miejscach wysokie stawki spowodują, że te ładowarki będą używane naprawdę rzadko.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 243
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-19, 15:39   

cennik w linku poniżej:

http://greenwaypolska.pl/...k_uslug_pol.pdf
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2018-03-19, 16:58   

:arrow: Sieć Greenway ogłosiła ceny ładowania w Polsce
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-19, 17:08   

Mi ten cennik pasuje idealnie - jeśli go dobrze zrozumiałem, czyli przez 3h mogę ładować za całkiem rozsądną wg mnie kwotę 1,xx zł/kWh, potem przyjść odłączyć na chwilę i dobić ostatnią godzinę bez płacenia tych 0,40 zł/min.

wodnik7 napisał/a:
Po co rozdzielac AC i DC? Jesli i tak za kWh licza..
To tak jak cena surowej ropy i oleju napędowego. Zakładając, że DC zużywa się w miarę używania szybciej niż w czasie nieużywania (a w przypadku półprzewodnikowych elementów mocy tak jest, podobnie z wsuwaniem drogich wtyczek CHAdeMO/CCS vs ich wiszeniem w uchwycie) to utrzymanie wielokrotnie droższej ładowarki DC będzie kosztowało więcej niż prostej AC.

vwir napisał/a:
Rozumiem wysokie stawki na trasach przelotowych, gdzie nie masz innego wyjścia i musisz się naładować. Lepsze to niż brak jakichkolwiek ładowarek. Ale ich ładowarki są często w centrach miast, przy galeriach, itp. W takich miejscach wysokie stawki spowodują, że te ładowarki będą używane naprawdę rzadko.
Pamiętaj, że te ładowarki w mieście mogą dla wielu ludzi okazać się jedyną możliwością ładowania, innymi słowy otworzą tym ludziom drogę do posiadania EV.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 782
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-19, 17:21   

Akurat w tych miastach, w których spotkałem z ładowarkami greenway jest też darmowa alternatywa. Ja się też cieszę, że jest coraz więcej ładowarek. Dziwi mnie tylko model biznesowy - na trasach przelotowych te ładowarki byłyby w tej cenie bardzo atrakcyjne. Jadąc raz na jakiś czas na święta, wakacje, itp. W miastach jako codzienna ładowarka już nie.
Przy takim standardowym zużyciu na poziomie 15-18kWh/100km wychodzi w najtańszej dostępnej opcji ok. 20pln/100km. Jeśli wykorzystasz DC wychodzi już 30PLN/100km. Serio? To jest akceptowalna cena, która ma przekonać ludzi do elektryków? Nie, to nie otworzy nikomu drogi do posiadania elektryka. Ludzie potrafią liczyć i taka cena ich wręcz odstraszy. Przecież to drożej niż w przypadku diesla. O gazowcu nie wspomnę. Te ładowarki pozostaną świetnym rozwiązaniem awaryjnym i niczym więcej.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 17:30   

Moim zdaniem różnica AC DC wynika z tego, że DC daje prąd do baterii (używa ich ładowarki, która generuje straty), AC tylko zasila ładowarkę pokładową (straty i koszt ładowarki po stronie klienta).
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 289
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-03-19, 19:57   

Nie jest tanio ale przyzwyczajenie do darmowego ładowania może co niektórych bulwersować. Dla mnie jest przyzwoicie bo pamiętać należy, że ktoś tą stacje postawił musi obsługiwać i na nich zarabiać. Dobrze, że stacje się pojawiają będzie gdzie ładować, a nawet jak wyjdzie podobnie do paliwa to i tak jest jeszcze przynajmniej kilka korzyści nie tylko tych oczywisto-finansowych. W moim przypadku finansowo to przynajmniej VAT i podatek pójdą w koszty. Nikogo nie musimy namawiać do EV i temat był poruszany, a jak ładowarek będzie przybywało to i konkurencja wymusi różnego rodzaju "promocje" w ramach ładowania i ta przysłowiowa kawa za zeta będzie już zachętą. Jest dobrze bo wolę jadąc w nieznane mieć stację wolną i płatną niż darmową, a okupowaną przez tubylców.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-19, 20:29   

vwir napisał/a:
Te ładowarki pozostaną świetnym rozwiązaniem awaryjnym i niczym więcej.
W latach 90-tych ludzie też świetnie potrafili liczyć i mimo to płacili po 3zł/min połączenia komórkowego - po co, skoro w domu mieli za 20 czy 30 groszy? I to podzwonić mogli sobie tylko w centrach dużych miast. No i wytłumacz mi - jak ten interes komórkowy nie upadł? Powiedz mi też dlaczego sprzedają się smartfony za 2, 3 czy 4kPLN, kiedy można kupić też za 100zł? Czyżby cena nie była jedynym kryterium?

gienek333 napisał/a:
Moim zdaniem różnica AC DC wynika z tego, że DC daje prąd do baterii (używa ich ładowarki, która generuje straty), AC tylko zasila ładowarkę pokładową (straty i koszt ładowarki po stronie klienta).
A wg mnie to jest jeden z najmniej wpływających na cenę czynników ze względu na niski koszt energii i dość dużą sprawność ładowarek. Szybkie ładowanie jest atrakcyjne, i nawet w Tesli z 22kW ładowarką pokładową nieosiągalne poza ładowarkami DC - można więc kosić bardziej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1093
Wysłany: 2018-03-19, 21:35   

Juz tutaj padalo wiele argumentow. Moze jeszcze raz sprobuje z mojej strony na to spojrzec:

podstawowa rzecz: elektrycznie jezdza hobbysci, zieloni niekiedy, jakos skreceni:) dlaczego? bo trzeba miec desperacji duzo, by takim autem, nawet z duza bateria, udawac sie w podroz po Polsce. Wkolo komina jest latwiej, ale i tak te auta sa (na razie) drozsze od spaliniakow, wiec hobbysta trzeba byc;) A jesli jest sie w trasie (dlugiej), to chcialoby sie jak najmniej tracic czasu na doladowanie..

a) cena pradu w domu to 25-60gr/kWh. Ile powinna wynosic cena pradu w drodze? Chyba troche podobnie, ale zeby kilkukrotnie wiecej? Ciut duzo. Tym bardziej, ze greenway raczej hurtowo kupuje, wiec pewnie taniej..
b) ladowarki greenwaya sa rzadko kolo autostrad/szybkich drog - czyli trzeba nie dosc, ze naddac kilka km, to i strata czasu niemala.
c) jesli juz chce sie doladowac - musze byc pewnym, ze bede mial jak. Greenway stawia po jednym slupku - ktory czesto moze byc zastawiony, nie tylk0 przez ladujacy samochod, ale i przez spaliniaka
d) Jak ze stabilnoscia ladowania? czy na pewno podjezdzajac slupek bedzie dzialal? Czy sesja nie bedzie przerwana? Czy musze w poblizu "warowac", i co chwile sprawdzac?

Jednak jest nie calkiem kolorowo - poki co, greenway nie stworzyl sieci pewnej, szybkiej, nie pilnuje miejsc, nie gwarantuje. Biorac to wszystko pod uwage, cena jest moim zdaniem jednak wygorowana, i mam nadzieje, ze niedlugo greenway jednak sie zmieni. I to przed wejsciem konkurencji:)

Jesli o mnie chodzi, jezdzilem tysiace km po Polsce bez greenwaya, i dalo sie - wiec sie nie boje. Jest duzo miejsc, gdzie mozna sie podladowac, coraz wiecej centrow handlowych ladowarki wiesza.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 782
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-19, 21:52   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Te ładowarki pozostaną świetnym rozwiązaniem awaryjnym i niczym więcej.
W latach 90-tych ludzie też świetnie potrafili liczyć i mimo to płacili po 3zł/min połączenia komórkowego - po co, skoro w domu mieli za 20 czy 30 groszy? I to podzwonić mogli sobie tylko w centrach dużych miast. No i wytłumacz mi - jak ten interes komórkowy nie upadł?

Bo kabel od telefonu stacjonarnego był za krótki, żeby z takim telefonem wyjść sobie na miasto... W przypadku komórek nie było alternatywy. W przypadku aut jest. Ludzie będą dalej jeździli spaliniakami.
Po prostu nie zgadzam się z Twoją tezą, jakoby te ceny miały otworzyć komukolwiek drogę do zakupu elektryka. Ta droga to taka wyboista dziurawa płatna autostrada. Podczas gdy obok biegnie równiutka, szybsza droga alternatywna w podobnej cenie. Którą wybierzesz?
Jak na razie to jeśli nie mamy możliwości ładowania w domu to greenway nie jest sensowną alternatywą i tyle w temacie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-19, 23:05   

Oj tam przesadzacie.
Ja jeżdżę pojazdami elektrycznymi już 6 lat i tych kilometrów wkoło komina natłukłem już sporo ( tak z wyliczeń wychodzi mi ponad 100 kkm).
Bez własnego gniazdka jest to bardzo trudne - ale mamy na forum takie osoby które nie mając żadnego gniazdka od kilku lat sporo tych kilometrów pokonują - bez GreenWay-a też.
GreenWay myślę że trochę strzelił sobie w kolano instalując ładowarki ( w szczególności te szybki) w centrach handlowych zamiast na MOP-ach. Ich tłumaczenie o problemie z wejściem na MOP-y wyższych klas dla mnie było typowym "chłytem marketingowym i negocjacyjnym" bo bez problemu mogli wejść na MOP-y niższych klas tuż po wejściu w życie ustawy ( ale to oni chcieli dyktować warunki) i niestety się przejechali .
Centra handlowe szybko zainstalują własne bezpłatne powolne ale wolne i nie zajete ładowarki.
Nie zaglądam nikomu do kieszeni - ale pobieranie opłaty w wielokrotności ceny standardowej jest też strzałem w stopę ( to jest dokładnie to czym ostatnio w całej UE były ceny wody na lotniskach co skończyło się instalacją bezpłatnych źródełek ) , tym bardziej tłumaczenie że ceny są podobne jak w innych krajach UE. W tych krajach cena na szybkich ładowarkach z zasady nie przekracza 2 krotności ceny kWh wg standardowych stawek .
A to że ładowarki prawie w 100% zostały sfinansowane przez UE i jedyny wkład firmy to była organizacja kontaktów i sfinansowanie poboru energii przez tych klika miesięcy.
Wyjęcie zaś z UE całej puli finansowania na stworzenie sieci z jednej strony spowodowało że trudno będzie innemu podmiotowi wejść na rynek.
Ale jeśli Lotos się zbierze to szybko zostanie konkurentem i zapewne przejmie GreenWay.
Chyba że twórcom GW chodziło o stworzenie od początku takiego biznesu który miał szybko po stworzeniu być przejęty przez większego gracza (Shell ?).
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 289
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-03-19, 23:43   

vwir napisał/a:

Ta droga to taka wyboista dziurawa płatna autostrada. Podczas gdy obok biegnie równiutka, szybsza droga alternatywna w podobnej cenie. Którą wybierzesz?


Skoro mówimy o Polsce to czy cytowany wątek autostradowy ma w naszym kraju lepsze oblicze niż odpłatność na stacji ładowania, a mimo to ludzie płacą i to ci w spaliniakach, ot pokusa lepszego...
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-20, 00:28   

vwir napisał/a:
W przypadku komórek nie było alternatywy.
A budki telefoniczne?

vwir napisał/a:
Po prostu nie zgadzam się z Twoją tezą, jakoby te ceny miały otworzyć komukolwiek drogę do zakupu elektryka.
A ja się nie zgadzam z Twoim niezgadzaniem się - z pewnością nie brakuje entuzjastów lub po prostu ekstrawagantów (w tym miłośników srogiego acz cichego depnięcia w mocnej Tesli), którzy by nie pogardzili elektrykiem przy kosztach utrzymania nawet równych spaliniakowi, tylko jedyną przeszkodą jest brak możliwości ładowania. Jeśli niewiele jeżdżą (np. blisko do pracy mają) to łądowanie raz w tygodniu przy okazji zakupów może im w pełni wystarczyć do szczęścia. A jak takich szczęściarzy pojawi się odpowiednio dużo to nagle pojawi się pełno stacji i ceny zaczną być zbliżone do domowych - tak jak dziś mamy z komórkami.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 39
Wysłany: 2018-03-20, 07:50   

Nie znam się ale ja tez się wypowiem...... :lol:
Uważam ze w GW nie pracują głupi ludzie i ktoś to policzył.... chyba.
Cena jak dla mnie trochę z kosmosu ale pewnie się przyjmie w szczególności dla osób które starka się podróżować elektrykami .
Ale tez mam takie przekonanie ze po zakończeniu okresu dotacji z UE kupi ich ktoś większy
A na centrach handlowych powinna być mniejsza cena niż na trasach. W końcu chyba takie miało być założenie montowania tam takich ładowarek
Pozdrawiam
Wojtek
_________________

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-03, 22:43   

Przybyło na mapie Greenwaya żółtych punktów (Station before technical inspection) - sprawdziłem w CH Metropolia w Gdańsku i faktycznie nówka nie śmigana Delta stoi i czeka, ciemna jeszcze i głucha, ale jest. O dziwo obok niej na słupach dwie stacje z gniazdem Type 2, pewnie 22kW, nie wiem czy też Greenwaya.
https://www.plugshare.com/location/146366
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-04-16, 08:52   NOWA strona nowe mapki w GREENWAY

No to patrzę już stronkę zmienili , ale jakie fajne rekomendacje użytkowników :) Koleś jeden pisze że używa codziennie ich ładowarki phiii , żenada z tym cennikiem to by musiał być idiotą albo dostawać kase za reklamę jak ten małolat od Tesli z Poznania co był na zlocie EV w Pradze. Już jeden filn na YT mieli z koszulkami GREENWAY tfuuu ja to nie wiem jak można się tak sprzedać dla marnych groszy bo wątpię żeby dostali jakiś konkretny hajs.

cennik Greenway.jpg
Takiej kwoty jakbym miał płacić za przejazd EV to ekonomicznie nie ma to w ogóle sensu !!! Żeby przy tej cenie prąd był zabezpieczony z odnawialnych źródeł energii to może bym nadpłacił tak to ładnie chcą nas kroić za nasze datki do UE !!!
Plik ściągnięto 29 raz(y) 118,09 KB

 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-16, 10:34   

KilleR.racer napisał/a:
ładnie chcą nas kroić za nasze datki do UE !!!
Przy obecnej ilości EV nie obłowią się na tym krojeniu, bez obaw. Jak by Ci dzisiaj ktoś proponował 3zł za każdą rozpoczętą minutę połączenia przez komórkę to byś wyśmiał i wieszczył bankructwo operatorowi, tymczasem 20 lat temu to była norma i chyba żaden nie zbankrutował. Dostajemy powoli możliwość sprawnego poruszania się między miastami jak czasem będziemy mieli taką potrzebę, a na codzień w domu tankujemy sobie za grosze albo nawet za darmo jak ktoś ma fotowoltaikę. Niektórzy w ogóle zyskują możliwość przejścia na EV - ci co nie mają gdzie się ładować. Jak ktoś dużo jeździ tras i musi ekonomicznie to na dzisiaj nie uwolni się od spaliniaka, za dwa-trzy lata wejdzie konkurencja i ceny spadną, na dziś cieszyłbym się tym co mamy i kibicował tym co coś robią.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-04-16, 12:16   

PatrykS napisał/a:
Przy obecnej ilości EV nie obłowią się na tym krojeniu, bez obaw. Jak by Ci dzisiaj ktoś proponował 3zł za każdą rozpoczętą minutę połączenia przez komórkę to byś wyśmiał i wieszczył bankructwo operatorowi, tymczasem 20 lat temu to była norma i chyba żaden nie zbankrutował. Dostajemy powoli możliwość sprawnego poruszania się między miastami jak czasem będziemy mieli taką potrzebę, a na codzień w domu tankujemy sobie za grosze albo nawet za darmo jak ktoś ma fotowoltaikę. Niektórzy w ogóle zyskują możliwość przejścia na EV - ci co nie mają gdzie się ładować. Jak ktoś dużo jeździ tras i musi ekonomicznie to na dzisiaj nie uwolni się od spaliniaka, za dwa-trzy lata wejdzie konkurencja i ceny spadną, na dziś cieszyłbym się tym co mamy i kibicował tym co coś robią.

Nie zgodzę się z Tobą i nie możesz wogóle porównywać tych 2 sytuacji. Kiedyś gdzie technologia była słabo rozwinięta to musiało by tak być . Dziś mozna tak sobie tłumaczyć albo doić ludzi z 3 świata i tak pewnie robią. Ale technologia tak poszła do przodu i współfinansowanie z UE do czegoś zobowiązuje. Dla Niemców czy Norwegów może to i bedzie normalna cena. Dla mnie to jest strzyżenie i tyle. Tak samo mam pretensję do Nissan o pseudo nowego LEAF. Ceny pakietów lecą na pysk a oni dają starego LEAF'a w nowej budzie i dokładają PROPILOTA czyli aktywny tempomat z asystentem pasa ruchu i łaskawie zostawiają cene na starym poziomie. I ja mam się cieszyć z tego powodu. Nie. Uważam że ta dziedzina motoryzacji to samo tyczy się zresztą PV nie ma nic wspólnego z ekologią a tymbardziej ekonomią. To moda ludzi a niektórzy powiedzą żę fanaberia którzy mają za dużo kasy w kielni i nie wiedzą co mają z nią zrobić. Czyli ma się to nijak do chęci rządu który deklarował 1 milion aut EV . HEHE
Bez Greenway jeździłem nie takie trasy i było bez stresu to i teraz dam radę. A po co mam jechać autem EV w trasę jak zapłacę drożęj niż spalinowym podobnej klasy ??? Wytłumacz mi to ??? Przecież to chodzi o to żeby wydoić tych co nie mają wyjścia podpalili się i przeszli już na czystego EV. Ty masz na to inne spojrzenie bo masz EV do krecenia się w koło komina a tak wsiadasz w Ampere i Greenway to dla Ciebie jest zbędny.
Mógłbym pisać tu wiele rzeczy i przykładów dawać masę ale widzę ze ludziom już tak wyporano mózgi że nie myślą racjonalnie. Nie optuję oczywiście żeby było za darmo ale żeby było zachęcająco względem auta na paliwo kopalne. W innym przypadku dalej nasza grupa ludzi bedzie tematem drwin i żartów. Chyba że Ty tyego nie widzisz że tak jesteśmy spostrzegani przez "szarych Kowalskich".
ps.
Skoro nie zgadzasz się ze mna to czemu nie pójdziesz do Salonu i nie kupisz nowego EV już nawet nie bede sugerował jakiej Marki. I nie mówi mi że nie masz kasy bo wiem że tak nie jest !!! . Nie kupisz bo nie ma w tym logiki i sensu ekonomicznego. Używany to co innego a na zachodzie czy USA to też co innego bo są przywileje ulgi dla takich aut. Zobaczysz co się stanie jak ulgi znikną. Ceny polecą na pysk bo nikt tego nie bedzie kupował. Będą wyprzedaże roczników z przed 2 lat jak w spalinowych .
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1093
Wysłany: 2018-04-16, 13:14   

Killer, kto chce, bedzie ladowal. Kto nie, nie bedzie. Dla Niemcow te ceny tez nie sa super tanie, normalna cena 1kWh to 1,30PLN, wiec coz.

Zrobili cennik bardzo skomplikowany - niepotrzrbnir. Ale pewnie sie natna, i go zmienia.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 277
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-04-16, 13:50   

Nie no pewnie , ja sam jak będe brzydko mówiąc miał "ogień przy dupie" będe ładował. Ale wolałbym uczciwą stawkę lub nawet abonament i korzystał bym dalej częściej i chętniej :)
Co do cen na zachodzie to wiem że nie jest tanio bo w Norwegii w Greenkontakt kumpel tu od nas z forum tankuje ostatnio sporo i jak korzystasz intensywnie to po przekroczeniu progów kwh masz rabat. I on ma już rabat maksymalny i wychodzi na prawdę spoko. Ale cóż Polska to nie Norwegia czy DE itd.
Jestem też prosumentem w PV i jak czytam posty na innym portalu o opodatkowaniu VAT za magazynowanie energii to mi się kichy przewracają.
Mam wrażenie że w naszym kraju sa tylko Barany a inni mają je strzyc. Jak nie dajesz się strzyc to zanczy że jesteś niepotrzebny i trzeba go napiętnować albo wyśmiać. Bo większość woli żeby było po starem.
 
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-16, 14:32   

Ja tam popieram Killera we "wkur..". Mieliśmy "dostać" coś na start w kwestii infrastruktury w polsce. Okraszone było to wielką ideą rozwoju elektromobilności. A dostaliśmy po prostu w pysk.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1093
Wysłany: 2018-04-16, 14:54   

Bo ja wiem? Greenway madrze zagral, wzieli dotacje z UE, niezla calkiem, postawili kilka ladowarek, i bajka.

Idea o elektromobilnosci to pis, ktory w zaden sposob oprocz gadania aut elektrycznych sensownie nie wspiera, za to gornikow jak najbardziej.

Kazdy moze sie o taka dotacje postarac, kto broni? Chociaz faktycznie, przepisy ostatnie zmienily wszytsko na gorsze, bo nawet juz stojacych ladowarek odpalic nie mozna.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-16, 15:23   

KilleR.racer napisał/a:
współfinansowanie z UE do czegoś zobowiązuje
Tak - do postawienia tych stacji i ich utrzymania zapewne, jakoś żadna inna firma się nie pokwapiła, bez wsparcia publicznego jest to teraz po prostu nieopłacalne, czytaj niemożliwe.

KilleR.racer napisał/a:
A po co mam jechać autem EV w trasę jak zapłacę drożęj niż spalinowym podobnej klasy ??? Wytłumacz mi to ???
Żeby nie wypożyczać spaliniaka w trasę jak elektryk ogarnia 99% Twoich km - może to nie Twoja sytuacja, ale wkrótce przypuszczam wspólna dla 90% kierowców.

KilleR.racer napisał/a:
Przecież to chodzi o to żeby wydoić tych co nie mają wyjścia podpalili się i przeszli już na czystego EV.
Oj, to wiele tego mleka nie będzie :-) Jak EV się nie sprawdza to się go opycha i tyle dojenia.

KilleR.racer napisał/a:
Ty masz na to inne spojrzenie bo masz EV do krecenia się w koło komina a tak wsiadasz w Ampere i Greenway to dla Ciebie jest zbędny.
Otóż nie do końca - potrafię spędzić 3h na postoju w 130km trasie, żeby nie spalić kropli paliwa, i wolałbym zapłacić wtedy niż za każdym razem uśmiechać się o pozwolenie. Gdyby tam stała szybka stacja to pewnie w tą trasę zabierałbym żony i-MiEVa, bo byłoby szybciej. Niestety planowana stacja w Warlubiu chyba wyleciała z mapy.

KilleR.racer napisał/a:
Czyli ma się to nijak do chęci rządu który deklarował 1 milion aut EV . HEHE
KilleR.racer napisał/a:
Nie optuję oczywiście żeby było za darmo ale żeby było zachęcająco względem auta na paliwo kopalne.
Na to jak widać trzeba jeszcze poczekać, a Greenway jest już.

KilleR.racer napisał/a:
Skoro nie zgadzasz się ze mna to czemu nie pójdziesz do Salonu i nie kupisz nowego EV już nawet nie bede sugerował jakiej Marki. I nie mówi mi że nie masz kasy bo wiem że tak nie jest !!!
Na nowego tej Marki no nie wyskrobałbym niestety :-) I tak jak mówisz nie ma to sensu ekonomicznego, tak samo nie mają go SUVy czy Bentleye, ani iPhone'y, a jednak są kupowane. Jak Greenway dokończy projekt to nawet Leaf miałby sens dla mnie, choć pewnie wybrałbym Ioniqa EV lub Amperę-e, ale najpewniej to dołożę CHAdeMO swojej Amperze, bo bardzo mi się podoba, a ja się do rzeczy mocno przyzwyczajam :-)

KilleR.racer napisał/a:
Zobaczysz co się stanie jak ulgi znikną. Ceny polecą na pysk bo nikt tego nie bedzie kupował.
W Holandii i Norwegii chyba już zniknęły - załamała się sprzedaż czy może nadal są kolejki do zakupu nowych modeli?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15