SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera / Chevrolet Volt - pomiary z różnych sztuk
Autor Wiadomość
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 05:12   Volt 15 zasięg

Wczoraj zrobiłem trasę Wawa-Katowice-Wawa. Naładowałem przed wyjazdem i teoretyczny zasięg wynosił 76km. Po drodze do Katowic po wyczerpaniu się baterii w korku włączyłem tryb górski. Podładował mi do zasięgu 43km. Potem wachlując podtrzymaniem i normalnym dobiłem do 70km i do Katowic dojechałem na baterii. W Katowicach zostawiłem auto w Galerii Katowickiej gdzie wróciłem po ok 4h. Za parking zapłaciłem 6zł, a zasięg był 86 km. W Amperze nigdy takiego nie widziałem. W drodze powrotnej technika taka sama + postój na Orlenie + 10km zasięgu.
Cała trasa 616km, średnie zużycie paliwa na tej trasie + wtorkowy Wawa-Lublin 358km i trochę po Wawie.

Podczas jazdy ev trzymałem tempomat na 75km w trybie podtrzymania 90km
Z obserwacji wynika że przy tej prędkości z pełnym bagażnikiem ok100kg Volt pozwala przejechać ok90km.
Opny letnie, nie sliki, ciśnienie 3.08.w trybie ev wyłączone nawiewy lekko odsunięte okno - 2cm.
Na Plug share zdjęcie z ładowania w Katowicach.

Auto naprawdę miło mnie zaskoczyło. Temp aku na trasie ok 25C. Po zimowych zasięgach rzędu 55km różnica jest znaczna
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-14, 09:31   

Maras napisał/a:
Za parking zapłaciłem 6zł, a zasięg był 86 km. W Amperze nigdy takiego nie widziałem.
Ja też jeszcze nie, mimo wielu tras z pokonanymi ponad 90km na prądzie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 288
Skąd: Zbójna k.Łomży
  Wysłany: 2018-04-16, 07:22   Re: Volt 15 zasięg

Maras napisał/a:
zasięg był 86 km. W Amperze nigdy takiego nie widziałem.
Auto naprawdę miło mnie zaskoczyło.

Tak to jest jak się kupi dobre auto od dobrego sprzedawcy :-P
No cóż Volt wcale moim zdaniem nie gorszy od Ampery a bateria o lekko rozszerzonej pojemności robi swoje.
ps. Wczoraj robiłem małą jazde VOLT gen 2 kolegi z forum tu naszego. I powiem tak regen on demand to jest to czego mi trzeba i szarpie 50kw. Do tego moje odczucie jest takie że jest sporo ciszej w nim niż w Gen1 ale dawno nie smigałem wiec może to być tylko odczucie. Szkoda że nie mam możliwości wycisnąć z niego jego ostatnich potów bo ciekawi mnie jaki bylby rekord. W Kanadzie koleś na amerykańskim forum zrobił 123km wiec już wyniki zacne :)
Ostatnio zmieniony przez KilleR.racer 2018-04-16, 20:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-04-16, 10:18   

:)
GreenVolt zapisał wartośći min. regen -50,3 kW max output 136 kW(bez ogrzewania, klimy itp.)
zauważyłem że Gen2 ma przy dynamicznym ruszaniu taki pik mocy przez 2-3 sek. i to czuć.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 43
Wysłany: 2018-04-16, 22:22   

Cześć i czołem
To i ja się pochwale w dniu dzisiejszym zrobiłem na 10,8 kw 83,5 kilometra.
Spokojna jazda po Warszawie bez klimy ale radio włączone ....
Jak na razie to mój rekord
Pozdrawiam
Wojtek
_________________

 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-17, 21:31   

Zacny wynik. U mnie też już od kilku dni nie schodzi poniżej 80km. Dziś Warszawa nawet 87km jazda naprawdę spokojna. Myślę że jakbym się nie tułał po Centrum to nawet ponad 90km by pękło.

Im więcej poruszam się tym autem tum bardziej je lubię:)
Voltem przejechałem już 10000 od listopada Pb na poziomie 2l.

Pozdrawiam
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-17, 21:56   

Maras napisał/a:
Im więcej poruszam się tym autem tum bardziej je lubię:)
Też tak miałem przez pierwsze dwa lata - stale rosnące zadowolenie :-) Teraz już nie rośnie - chyba już bardziej się po prostu nie da :-)

Maras napisał/a:
Voltem przejechałem już 10000 od listopada Pb na poziomie 2l.
Ostatnie 17000 (niecały rok) to u mnie 0,7l/100km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-18, 04:42   

Gratulacje.
Dla mnie wynik raczej nieosiągalny. Trasy psują wszystko :

Rozglądam się czy inne auto by mi pasowało... Ale nie ma takiego które by w trybie ev osiągało 200+ km, jak i swobodnie na Pb poleciało by bez większych ograniczeń kilkaset km ( myślałem o i3 94/rex - jednak jechać 600km i tankować co 100km zużywając min 9l/100 nie ma sensu) . Czysty ev tu tylko Bolt i Tesla. Tesla poza zasięgiem cenowym, a Bolt za szybko się też nie ładuje i przy normalnej jeździe zimą myślę że max 300km. Producent który wyprodukował by takie auto wg. mnie wygrał by walkę na rynku.
A tak pozostaje Ampera/Volt. Oszczędności pozostałe na koncie po tych 5mc Voltem robią już wrażenie zwłaszcza że 8/10 ładowań, to ładowania za free :)
W moim przypadku rocznie powinienem zaoszczędzić ok 10% wartości początkowej auta.

W Amperze żony średnia z 42000km to 3.6l. Jednak tu min 60-70% przebiegu to trasy > 270km - 500km

Pozdrawiam wszystkich starych i przyszłych użytkowników!
To naprawdę fajne auta.
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-09, 17:53   

Rosty 51 napisał/a:
Szanowni Forumowicze. Czy ktoś próbował wyjąc zamek z drzwi kierowcy? Mam problem. Nie zamykają mi się drzwi kierowcy ani z pilota, ani z mikroprzycisku, ani z przycisku centralnego.Otwiera bez pudła, zamykam poprzez wciśniecie wewnętrznego przycisku drzwi. Podejrzewam usterkę siłownika zamka jedynie w kierunku zamykanie. Podchodziłem do wyjęcia zamka już dwukrotnie, ale nie jestem w stanie zwolnić prętów napędzających mechanizmy zamykania.


Jak tam z zamykaniem? naprawiłeś już, czy potrzebujesz jeszcze rady?
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 41
Wysłany: 2018-07-04, 20:24   

W Volcie wyświetlił mi się taki komunikat - Czas na wymianę oleju, czy mieliście coś takiego ? Silnika spalinowego prawie nie używam spalanie to 1,83 L/100 czy chodzi o to że olej jest przeterminowany - czas użycia już minął.Oleju nie wymieniałem. Na jaki olej wymienić ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-04, 21:22   

kriss032 napisał/a:
W Volcie wyświetlił mi się taki komunikat - Czas na wymianę oleju, czy mieliście coś takiego ?
Nie miałem, raz w roku wymieniają przy przeglądzie mimo wskaźnika pokazującego ok. 90%.

kriss032 napisał/a:
Silnika spalinowego prawie nie używam spalanie to 1,83 L/100 czy chodzi o to że olej jest przeterminowany - czas użycia już minął.
Licznik mierzy czas i przebieg, więc u Ciebie zapewne to pierwsze upłynęło.

kriss032 napisał/a:
Na jaki olej wymienić ?
To zwykły silnik spalinowy - Opel leje tam coś swojego syntetycznego, pod maską musi być jakaś karteczka.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-04, 21:28   

5w30
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 41
Wysłany: 2018-07-05, 21:49   

Już jestem po wymianie oleju komunikat na wyświetlaczu o wymianie oleju nadal się wyświetlał, trzeba go było skasować ręcznie bez wpinania się komputerem w złącze diagnostyczne, zrobił człowiek który wymieniał olej. Wymieniał ktoś koło ??? Podobno zaworki z czujnikiem ciśnienia trzeba kalibrować z wyświetlaczem ciśnienia po każdym zdjęciu koła.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-05, 22:03   

kriss032 napisał/a:
Już jestem po wymianie oleju komunikat na wyświetlaczu o wymianie oleju nadal się wyświetlał, trzeba go było skasować ręcznie bez wpinania się komputerem w złącze diagnostyczne, zrobił człowiek który wymieniał olej.
Kasowanie zdaje się dłuższym przyciśnięciem przycisku w pokrętle na desce po lewej stronie kierownicy (tym od przełączania między wyświetlaniem liczników A/B, ciśnienia, oleju itd.).

kriss032 napisał/a:
Wymieniał ktoś koło ??? Podobno zaworki z czujnikiem ciśnienia trzeba kalibrować z wyświetlaczem ciśnienia po każdym zdjęciu koła.
W mojej z 2012 nie trzeba - zmieniam całe koła z zimy na lato i odwrotnie i same się parują czujniki z samochodem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13