Zalecane napięcia baterii trakcyjnej (Pb) w Andifant |
Autor |
Wiadomość |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 110
|
Wysłany: 2018-05-03, 14:36 Zalecane napięcia baterii trakcyjnej (Pb) w Andifant
|
|
|
Mam prośbę odnośnie sugestii dotyczącej baterii trakcyjnej ładowarki Andifant. Mianowicie do ładowarki została włożona bateria 24V 325Ah (stan nie określony - ponoć sprawna, wodę ma) Doładowania na początek jest prostownik max 20A. Ładowanie rozpocząłem od prądu 15A - po 12h prąd spadł do 5A oraz po przyłożeniu do niej ucha słychać było że "pracuje". Po kolejnych 8h prąd wzrósł do 8A - czy to normalne aby wzrastał ? napięcie było 27,6V. Po odłączeniu i odczekaniu 5h napięcie na niej spadło do 25,3V ładowarka jeżdzi i czuć że miała siłę. Po kilku godzinach pracy zaczęła słabnąć i teraz mam w sumie dwa pytania; czy używać jej do maksymalnego rozładowania baterii czy lepiej podładować jak już słabnie ? Jako że sprzęt nie ma żadnego wskaźnika naładowania myślałem o zamontowaniu brzęczyka sygnalizującego "rezerwę" - na jakie napięcie powinien być taki brzęczyk ? |
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-05-03, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-05-03, 14:43
|
|
|
Jak masz takie urządzenie z akumulatorami Pb to ładuje kiedy tylko możesz . |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 43 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 171 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-05-03, 15:35
|
|
|
12*1,8V =21,6V |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-05-03, 17:33
|
|
|
Kup akumetr.
To najlepszy wskaznik dla takich baterii.
Nie pokazuje wartosci chwilowych tylko faktyczne rozladowanie.
Curtis takie coś robi. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-05-03, 17:34
|
|
|
A i pod reka masz kolege z Krakowa co ma takie.
Zapewme nie wiecej jak 50zł i Ci odda
Gienek 333.
|
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 110
|
Wysłany: 2018-05-03, 19:51
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | A i pod reka masz kolege z Krakowa co ma takie.
Zapewme nie wiecej jak 50zł i Ci odda
Gienek 333.
|
Dzięki za poradę, proszę o kontakt Gienek 333 jak by miał na zbyciu takowy wskaźnik - rozumiem że bedzie on pamiętał "wskazania" po wyłączeniu sprzętu głównym wyłącznikiem ?
A co z tym rosnącym prądem podczas ładowania ? to normalne ? |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-05-03, 21:41
|
|
|
Akumetr musi być z tego co wiem zawsze, podpinasz przed wyłącznikiem.
Gienek Ci zresztą odpowie na wszystkie pytania.
Reset akumetru następuje po przekroczeniu pewmego napiecia (stan naładowania). |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1360 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-05-03, 21:48
|
|
|
Wzrost prądu podczas ładowania, może mieć związek z wzrostem temperatury, albo z "odsiarczaniem" aku (były długo nie używane). Takim prostownikiem (ładowarką) można je ładować tydzień (aku otwarte, można dolewać wodę?). Akumetr kosztuje 80 zł (na 24V powinienem mieć). Działa to tak, że jest możliwość ustawienia poziomu rozładowania aku, resetuje się po naładowaniu do pełna, ale dość dobrze pokazuje rozładowanie aku. https://assets.curtisinstruments.com/Uploads/Datasheets/50024_803_RevF.pdf |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 110
|
Wysłany: 2018-05-03, 22:49
|
|
|
Ma ktoś może taki Akumetr który by pasował do odsprzedania ? |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-05-04, 07:49
|
|
|
Albo chcesz bezcenne i darmowe porady i akumetr od Gienka za 80 albo chcesz tanszy i bez wiedzy dodatkowej, albo nie kapuje..? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 110
|
Wysłany: 2018-05-04, 13:28
|
|
|
Jak Gieniek ma pasujący/sprawny (a nie powinien mieć) to chcę od niego - niech kasa zostanie w "rodzinie" |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-05-04, 13:44
|
|
|
Ja mam cały system nadzoru akumulatorów Pb firmy Victron BMV-501 ale jest droższy ( do napięcia max 36V)
 |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
|