SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zalecane napięcia baterii trakcyjnej (Pb) w Andifant
Autor Wiadomość
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 103
Wysłany: 2018-05-03, 15:36   Zalecane napięcia baterii trakcyjnej (Pb) w Andifant

Mam prośbę odnośnie sugestii dotyczącej baterii trakcyjnej ładowarki Andifant. Mianowicie do ładowarki została włożona bateria 24V 325Ah (stan nie określony - ponoć sprawna, wodę ma) Doładowania na początek jest prostownik max 20A. Ładowanie rozpocząłem od prądu 15A - po 12h prąd spadł do 5A oraz po przyłożeniu do niej ucha słychać było że "pracuje". Po kolejnych 8h prąd wzrósł do 8A - czy to normalne aby wzrastał ? napięcie było 27,6V. Po odłączeniu i odczekaniu 5h napięcie na niej spadło do 25,3V ładowarka jeżdzi i czuć że miała siłę. Po kilku godzinach pracy zaczęła słabnąć i teraz mam w sumie dwa pytania; czy używać jej do maksymalnego rozładowania baterii czy lepiej podładować jak już słabnie ? Jako że sprzęt nie ma żadnego wskaźnika naładowania myślałem o zamontowaniu brzęczyka sygnalizującego "rezerwę" - na jakie napięcie powinien być taki brzęczyk ?
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-05-03, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-03, 15:43   

Jak masz takie urządzenie z akumulatorami Pb to ładuje kiedy tylko możesz .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-05-03, 16:35   

12*1,8V =21,6V
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1200
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-03, 18:33   

Kup akumetr.
To najlepszy wskaznik dla takich baterii.
Nie pokazuje wartosci chwilowych tylko faktyczne rozladowanie.
Curtis takie coś robi.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1200
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-03, 18:34   

A i pod reka masz kolege z Krakowa co ma takie.
Zapewme nie wiecej jak 50zł i Ci odda
Gienek 333.
:)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 103
Wysłany: 2018-05-03, 20:51   

Pir-serwis napisał/a:
A i pod reka masz kolege z Krakowa co ma takie.
Zapewme nie wiecej jak 50zł i Ci odda
Gienek 333.
:)

Dzięki za poradę, proszę o kontakt Gienek 333 jak by miał na zbyciu takowy wskaźnik - rozumiem że bedzie on pamiętał "wskazania" po wyłączeniu sprzętu głównym wyłącznikiem ?

A co z tym rosnącym prądem podczas ładowania ? to normalne ?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1200
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-03, 22:41   

Akumetr musi być z tego co wiem zawsze, podpinasz przed wyłącznikiem.
Gienek Ci zresztą odpowie na wszystkie pytania.
Reset akumetru następuje po przekroczeniu pewmego napiecia (stan naładowania).
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-03, 22:48   

Wzrost prądu podczas ładowania, może mieć związek z wzrostem temperatury, albo z "odsiarczaniem" aku (były długo nie używane). Takim prostownikiem (ładowarką) można je ładować tydzień (aku otwarte, można dolewać wodę?). Akumetr kosztuje 80 zł (na 24V powinienem mieć). Działa to tak, że jest możliwość ustawienia poziomu rozładowania aku, resetuje się po naładowaniu do pełna, ale dość dobrze pokazuje rozładowanie aku. https://assets.curtisinstruments.com/Uploads/Datasheets/50024_803_RevF.pdf
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 103
Wysłany: 2018-05-03, 23:49   

Ma ktoś może taki Akumetr który by pasował do odsprzedania ?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1200
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-04, 08:49   

Albo chcesz bezcenne i darmowe porady i akumetr od Gienka za 80 albo chcesz tanszy i bez wiedzy dodatkowej, albo nie kapuje..?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 103
Wysłany: 2018-05-04, 14:28   

Jak Gieniek ma pasujący/sprawny (a nie powinien mieć) to chcę od niego - niech kasa zostanie w "rodzinie" :mrgreen:
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-04, 14:44   

Ja mam cały system nadzoru akumulatorów Pb firmy Victron BMV-501 ale jest droższy ( do napięcia max 36V)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12