SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II - premiera
Autor Wiadomość
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2018-03-23, 16:42   

:-D Nie dla szpanu , a na dojazdy do pracy . 99% przebiegów to jazda ok 20 - 30 km dziennie, do tego strefy parkowania szykują itd.
W domu same paliwożerne wynalazki .

Każdy ma swoją kalkulację .
Widocznie Nissan się jednak nie pomylił , skoro pomimo tej w/w przypadłości , idzie jak świeże bułeczki.
Ma swój target , a pewnie gdy mu zaczną inni po piętach deptać, to zmieni opcję. Na razie podnosi ceny

W moim przypadku to nie tyle zabawka , ale też i wygoda. Akurat sprzedałem swój samochód ulubiony I potrzeba byla zakupu . To dlaczego nie dla short dystansu nie spróbować elektryka?
A i do CPNu obecnie stacją paliw zwaną ,tylko na zakupy w Niedzielę pojadę :mrgreen:

Ps. Biedni ludzie to tacy co tylko pieniądze mają . Pamietaj i nie zazdrość :mrgreen: Trzeba mieć fantazję :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1209
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-23, 16:58   

KilleR.racer napisał/a:
Co do twojego łumaczenia w skrócie to niech cię bomba upali. Najpierw dajesz jedno znadnie a potem sam piszesz w kolejnym poście że w sumie to koles ma trochę racji. (weź się zdecyduj jakie masz zdanie bo nie nadąrzam)


Generalnie: z jednej strony mogli dać jakieś chłodzenie baterii, czemu by nie. Ale nie dlatego, że ludzie namiętnie jeżdżą ponad 500km za jednym zamachem, tylko dlatego, że może by to wydłużyło życie tychże baterii. Innymi słowy: dla normalnego użytkownika, który używa leafa II nawet jako zwykłe auto, to nie będzie raczej jakaś ogromna wada. W dzisiejszym świecie coraz więcej ludzi gdy ma do przebycia dystans rzędu 1000-1500km to wybiera tanie linie lotnicze, a nie auto. Ostatnio jechałem autem za jednym zamachem ponad 500km jakieś 2 lata temu. Nie twierdzę, że każdy ma tak jak ja, ale na pewno większość. Więc z tego, że po kilku szybkich ładowaniach pod rząd spada prędkość kolejnego ładowania nie robiłbym wielkiego problemu. Bardziej bym podszedł do tego jako skrócenie żywotności baterii, a to już jest problem (spadek zasięgu, niepotrzebne elektrośmieci, spadek wartości auta).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-23, 19:51   

vwir napisał/a:
Bardziej bym podszedł do tego jako skrócenie żywotności baterii, a to już jest problem (spadek zasięgu, niepotrzebne elektrośmieci, spadek wartości auta).
Porządne chłodzenie robi baterię naprawdę trwałą, Tesla i Ampera są tego dobrym przykładem, pewnie jest ich więcej. Niestety zwykle gorsze rozwiązanie wygrywa - i rozwiązanie z Leafa jest i pozostanie zapewne najpopularniejsze ze względu na cenę (i na potencjał jej spadku w prostszym i tańszym rozwiązaniu).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 396
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-23, 20:40   

Myślę że Kolega Bronek będzie zadowolony , zwłaszcza że ma zamiar ładować w domu.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2018-03-23, 21:26   

Nie wiem na ile zalecenia dot litowych baterii i ich trwałości, a sposobu ładowania są przekładane na akumulatory w samochdzie .. Niemniej pewnie jest podobnie, czyli nie "na chama" .

Ale i tak związek samochdem nie jest jak z żoną (teoretycznie nawet) "po grób" , czyli samochody sie zmienia. Za 5-7 lat będzie cieszył już kogoś innego . A może przed śmiercią pewnie doczekam bardziej funkcjonalnego nie pierdzacego samochodu, w rozsądnej cenie !?

I żeby było jasne , to nie z pobudek ekologicznych czy ekonomicznych . Nowy samochód jest potrzebny i dlaczego nie może być spektakularny inny i ciekawszy ?.
Na Maybacha mnie nie stać :lol: zresztą to nudziarstwo i bez kierowcy nie wypada.... :lol:

Sprawdziłem , póki co mam siłę w garażu 16A . Gadałem ze znajomym dobrym elektrykiem , który akurat w Marinie w Kołobrzegu sprawdzał instalacje , są tam ładowarki Tesli 32A .
Gdy okaże się że trzeba będzie , to zrobi mi nową linię od skrzynki do chaty też 32A lub więcej ? Jwestia jeszcze umowy z ZE.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 210
Wysłany: 2018-03-24, 15:13   

na 20-30 km dziennie spokojnie wystarczy Ci najpodlejsze nawet gniazdko.. szkoda pieniędzy
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 371
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-03-25, 10:48   

bro napisał/a:
na 20-30 km dziennie spokojnie wystarczy Ci najpodlejsze nawet gniazdko.. szkoda pieniędzy

To samo się tyczy auta. Do takich przebiegow 24 a 30kwh to juz hoho. Wiec tez moim zdaniem szkoda kasy. Ale kolega nie kierował sie ekonomia i rozsadkiem a leaf urzekl jego serce. Wiec szanuje wybór i gratuluje bo to fajne auta.
Ps. Nie zazdroszcze bo mam nie takie auta. Ja raczej neguje wizje nissana. Bo dla mnie to oszukuja ludzi i tyle. Ale wiekszosc tak robi wiec ludzie chyba lubia byc nabijani w butelke
 
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2018-03-25, 14:13   

KilleR.racer napisał/a:
Bo dla mnie to oszukuja ludzi i tyle. Ale wiekszosc tak robi wiec ludzie chyba lubia byc nabijani w butelke

k
Więc :mrgreen: nie nabijano mnie tyle lat.... to czas się samemu nabić...
Wiem, jak to zabrzmi ale co mam zrobić.? :mrgreen: Z przymrużeniem oka... proszę czytać ;)

Sprzedałem Harleye, Mercedesa ukochanego G :-(
ŻONA benzyną 3,6l 284KM...W garażu stoi jeszcze dziwoląg cabrio V8....też do sprzedania..

To co se kurna miałem kupić? Passata ? :mrgreen: Za stary jestem by tyłek podnosić ze sportowego, np prosiaka :shock:

Tesla za szpanerska ale za droga i serwis daleko a ja leń jestem :oops:

To akurat Nissana, marka fakt... bez komentarza... Gdyby nie napęd elektryczny i ciekawość, w życiu bym Nissana, itp nie kupił. .. Za młodu przeleciałem kupę różnych..... samochodów i teraz już mogę a nie muszę jeszcze :mrgreen:
Nie te lata i facetowi nie przystoi do hipermarketu czy innej świątyni jeździć w kapeluszu i np.autem na gazie :mrgreen:

Jak zwykle są ludzie, co muszą jeździć (praca, obowiązki..) i tacy co tylko chcą lub robią to bradziej dla przyjemności.
A do tego jedni mają możliwość wyboru, a inni nie bardzo (zdrowie, kasa). Przykre, ale taki jest Świat. :spoko
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-08, 21:03   

to jako newbie w dziedzinie EV (ale doktoryzujący się z Leeafa II - bo mi po głowie chodzi)

dopóki nie wypuszczą wersji 60 kWh z chłodzeniem to będzie tak jak tu czytam Leaf 1.7 a nie 2 :)
no i pewnie u nas cena 200+ :(
ogólnie ludzie cancelują zamówienia na 2kę po tym filmiku (też go oglądałęm x razy :D i oni tam w zimnym jechali to w +20 co będzie...)

bo powiem tak - jasne, że 90% czasu czlowiek jeździ do pracy albo na zakupy, ale chciałby z dziećmi pojechać na narty czy inne Chorwacje - wg mapy ładowarek realne, ale jak mam czekać 4h przy Chademo a przez T2 6kW idzie to przepraszam bardzo ale dziękuję i poczekam z rewolucją na następną wymianę samochodu (Tesla 3 mnie odstraszyła bezsensem sterowania wszystkim z panelu - tempomat dotykowy 3 klikniecia, żeby coś zmienić (S/X poza moim zasięgiem, choć idelanie się wpasowują zasięg/jakość) a maleństw nie chcę bo to ma być głowne auto w domu)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-05-09, 06:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 210
Wysłany: 2018-05-08, 21:27   

na szczęście każdy update trochę pomaga- teraz można ustawić prędkość czy odległość tempomatu za pomocą kółek na kierownicy, a wycieraczki mają teraz tryb auto, ale pewnych dziwactw się nie cofnie (typu klamek i klapy bagażnika).

ale poza tym nie ma konkurencji, moim zdaniem, zarówno pod względem osiągów, technologii i przede wszystkim infrastruktury

trzeba czekać na premierę wersji europejskiej
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-08, 21:41   

bro napisał/a:
teraz można ustawić prędkość czy odległość tempomatu za pomocą kółek na kierownicy, a wycieraczki mają teraz tryb auto,

rili? to brzmi całkiem ciekawie :) bo informacje pare miesięcy temu były masakryczne w tej kwestii

a z drugiej strony - to poza tym to super samochód (zwłaszcza w wersji z zasięgiem) i jak się okaże, że LEAF 60 będzie w jego cenie (brawo łapczywe Nissan Polska) to można się będzie znów zastanawiać - bo jak czytam, że jedynym sposobem komunikacji z LEAFem jest SMS (więc sterowanie jest wooooooolne) - ja rozumiem w trasie, bo koszty transmisji w roamingu, ale powinna byc opcja podpięcia samochodu pod wifi
o wykończeniu części deski z gniazdkiem 12V nie wspomne (ale na to jest opcja "tuningu" :D
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-05-08, 21:47   

Tak, update poprawil ustawianie tempomatu.

A 15“ calowy monitor jest naprawde super (mialem okazje sie pobawic), o wielkosci modeli3 w stosunku do leafa „1.7“ nie wspominajac - m3 jest jednak wielkosci a4...
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-08, 21:59   

to az sobie jutro pojadę do salonu - mam 20 min z hotelu :) i moze sie zalapie na jazde testowa 3ki :)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-05-08, 22:06   

Chyba testowych jazd trojka nie ma.. ale jesli w Salonie jest, mozesz sie pobawic:) gdzie przebywasz?
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-08, 22:20   

Służbowo na N od Chicago
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-05-08, 22:21   

Nie wiem, czy w tych okolicach w salonach stoja juz m3. Sa w Kaliforni (ale nie wszedzie), i w NY.
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-08, 22:26   

ale, ale - to temat o LEAF 1.7 :)

zajrzę do Nissana, może mają demówkę :) - choć pewnie tak czy siak nie powiedzą słowa o wersji 60kWh (bo pewnie nie wiedzą)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 210
Wysłany: 2018-05-08, 22:33   

rangerek napisał/a:

rili? to brzmi całkiem ciekawie :) bo informacje pare miesięcy temu były masakryczne w tej kwestii


https://www.youtube.com/watch?v=8IIe86kHdNk
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-08, 22:37   

to będzie prawdziwy LEAF 2 :)


źródło (https://www.express.co.uk/life-style/cars/900488/Nissan-leaf-new-2019-range-price-specs)
ale jak ceny będą wyższe niż Tesla 3 to nie będzie to kompletnie miało miejsca na rynku (jakość wykonania wnętrza)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-11, 15:47   

obejrzałem wczoraj podczas biegania na bieżni cały filmik Bjorna (ten 1h) - to jest masakra i żenada - ja rozumiem, że to samochód do jazdy w około komina, ale takie błędy konstrukcyjne (jak prawodopodobnie obliczanie prędkości ładowania po ponownym połączeiu) to dyskwalifikuja "nowego" Leafa - przecież w lecie się nie będzie dało podładować go szybko nigdzie
poczekam na podobną recenzję 2+ ale coś czuję, że będę spoglądał bardziej na m3 albo Konę (pytanie kiedy i za ile)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
kozikpl
kozikpl

Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 24
Wysłany: 2018-05-13, 15:18   

Mógłbyś wytłumaczyć szerzej o co chodzi z tymi błędami konstrukcyjnymi.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2018-05-13, 19:30   

:) Najbardziej to chyba ??? ... :-o ta kierownica i to gniazdo 12v. O tym co drugi z ciśnieniem nacszkło e YT gada.
O ile kierownica bez ustawiania dwuosiowego to wpadka i niektórym to przeszkadza w zajęciu dobrej pozycji, no i to gniazdo 12v. Dla mnie jest ekstra. Bardzo potrzebne....ale nie jest modne, bo teraz ipoda trzeba łączyć? A wsadź se za kilka euro orzejściówkę. Te 12v jest uniwersalne.

Ktoś jeszcze marudził o osłonach przeciwsłonecznych.., że mu słońce zasłaniają.

No i tradycja.... wysoki pórg załadunku. Jakby każdy palety fajek każdy. przemycał. i dźwigał worek ziemniak9w (sztaplarki są też elektryczne)
Oooooo i ten Rapidgate...


To jest tylko samochód, to nie jest żona, a ten babski Nissan jest w stosunkowo w dobrej cenie i na wypasie...

Najbardziej marudzą Ci, co czekają na cud... A w końcu kupią używkę po powodzi i git ucichną .

Bez przesady, to tylko średniej klasy auto w cenie premium ale z samego dołu to premium i tyle.
Wybór elektryków jest skromny, pewnie za kilka lat to się zmieni... Na razie rynek wąski, skromny i drogi.

Ale teraz Hyundai dla mnie jest szpetny. BMW jest już stare. Nissan... choć paskudna marka ale znów jest nowy..
Dostanę, pojeżdżę zobaczę. Najwyzej sprzedam ...
Teoretykom mówimy stanowczo : NIE :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
kozikpl
kozikpl

Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 24
Wysłany: 2018-05-13, 22:03   

Zostaje jeszcze Hyundai Kona- który prezentuje się ciekawie.
Niestety jak narazie nie znamy cen (ale pewnie będzie wyższa niż Leafa).

ps. nie rozumiem polityki Nisanna- taki z niego "pionier" w EV, a chłodzenia/grzania baterii nie potrafią ogarnąć :(
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2018-05-13, 22:51   

Itd itp... Wszyscy obiecują a robić nie ma komu.

Gdyby nie zadupie w jakim mieszkamy, pewnie kupił bym Teslę.
Ale mi się niechce przeżywać jak mrówce okres, problemu samochodu. Serwisu, aktualizacji itp.
Debatować nad zawieszeniem systemu, itd.. Niemniej jest, to auto nr jeden póki co.
Jak będzie w sklepie za rogiem, to kupię.
BMW i Nissan mają już historię... a serwis mam 40km od domu. Wyb9r... bo Nissa nowy na rynku. A BMW i3 już swoje lata ma.
VW, to... pomijam w ogóle tą markę. Dobra była gdy miałem 30 lat. To auta dla menagementu... szczebla tzw asystentów szefa.W automacie " starszych asystentów" :mrgreen:
Golf nigdy mnie nie kręcił. Od diabła tego jeździ, jakbym kartofle se kupił

Hundai, (miałem kiedyś i mile markę wspominam) ale ten jest brzydki :-/ i za duży.

itd. A właściwie to koniec...
Reszta to obiecanki!
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-14, 16:05   

kozikpl napisał/a:
Mógłbyś wytłumaczyć szerzej o co chodzi z tymi błędami konstrukcyjnymi.

jak oglądałem film Bjorna to wspominał, że Nissan do prędkości ładowania wylicza temperaturę w momencie podpięcia wtyczki i na tym koniec - później już jej nie bierze pod uwagę przy throtlingu - zo pokazał dobitnie wypinając wtyczkę i wpinając ją spowrotem i nagle spadło ładowanie o 4-5kW

o braku chłodzenia jakiegokolwiek nie wspominam - zastanawiam się jak te samochody przetrwaja w Hiszpanii, Francji, Kaliforni czy Florydzie (w USA go reklamuja jak nienormalni - kazda przerwa w NBA czy NHL i widze tego Leafa 1.7 :D )

Bronek napisał/a:
ta kierownica i to gniazdo 12v

kierownica 2 płaszczyznach moge miec w Fabii za 40k a nie ma jej w "Mikrze EV" za 140k? a ten panel z 12v wyglada gorzej niż w moim Peugeocie 207 sprzed 10 lat :) - jakość wykonania samochodu za 140k+ to jest to

a dokładajac zasięg (realny z szybkim ładowaniem) to ten samochód powinien być wprost reklamowany jako "dookoła komina" bo na chwilę obecna chwalenie się na stronie Nissana 378km zasięgu - to złodziejstwo i oszustwo :( :(

To jak Kona bedzie koszmarnie droga to na prawde poczekam do 2020 na m3 w Polsce ponizej 200k :)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13