SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki skuter?
Autor Wiadomość
wor3q 

Dołączył: 11 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-11, 13:03   Jaki skuter?

Dzieńdoberek.
Pierwszy post, więc nie bijcie za mocno :)

Jakiś czas temu do Gdańska przybyło blinkee, wypożyczyłem skuter i spodobał mi się niesamowicie. Na tyle, że chciałbym coś kupić.

Budżet koło 5k, ale im mniej wydam, tym lepiej.
Realny zasięg ~20km w zupełności mi wystarczy, służyłby głównie do turlania się 3km do pracy + jakieś małe zakupy potem.

Zupełnie nie mam pojęcia, jaki model kupić, więc proszę o pomoc...
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1201
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-11, 13:26   

Nie znamy Twych wymiarów i wagi..
Blinky możesz kupić w warszawie starą serię, przebiegi 500_1000km za 3tys.zl.
Na ołowianych.
Kolega wczoraj kupił, mają mu przywieźć.
Pisz do nich.
Mnie sie one nie podobaja (Vespa) ja chcę sportowy wygląd.
W Scarlet Oak możesz kupić Yamakoyo Spox A20 za 3200zl nowy.
2 osobowy, sportowy wygląd.
Mam takowy, mnie się podova, aż chce się tym jeździć, po przerobce na lity.
Ale dla Twych zasięgów ołowiane wystarczą.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
wor3q 

Dołączył: 11 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-11, 13:34   

Ok, mały nie jestem, 185, 125kg :)

Zakup używki raczej musiałby być w mojej okolicy/z dostawą, ciężko by mi było przytargać skuter do domu.

Wygląd mnie szczerze nie obchodzi, jeździć ma znośnie :)
Jak się sprawował spox przed przeróbką?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1201
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-11, 13:42   

Baterie byly do zmiany wiec przejezdzal 4km.
A ja kupilem pod kątem wymiany. Nie jeździłem nim.
Ale przyspieszenie było super, tylko kosi baterie.
Mnoe pokazało 133A przy przyspieszaniu przy 48V.
Baterie masz tam 20Ah.
Jeśli ten Blinki Ci pasuje to możesz i od nich odkupić.
Nie na wszystkich się zmieścisz, trzeba patrzeć na dostęp na nogi podczas skręcania.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1201
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-11, 15:08   

Kolega ,ktory jest wysoki, cos kolo tego co Ty stwierdził, że za mały, Yamakoyo, nie można skręcić bo kolana..masy mniejszej o połowę.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 426
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-05-11, 16:02   

A te Vespy z blinkee to łatwo przerobić na lit? W sensie czy trzeba coś programować czy wystarczy wymienić baterie na takie o podobnym napięciu i prądzie rozładowania?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1201
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-11, 21:05   

W miejsce ołowiu wejdzie 3x tyle w licie, BMS 14s, ładowarka powinna byc o napieciu koncowym aku, ale tamta tez byc moze, dopoki bms bedzie dzialal to bedzie rozłączał ładowanie. Nie trzeba nic przerabiać.
Wespa-chodzilo mi o kształty, których nie trawię.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 88
Wysłany: 2018-05-29, 08:32   

Pir-serwis napisał/a:
W miejsce ołowiu wejdzie 3x tyle w licie, BMS 14s, ładowarka powinna byc o napieciu koncowym aku, ale tamta tez byc moze, dopoki bms bedzie dzialal to bedzie rozłączał ładowanie. Nie trzeba nic przerabiać.
Wespa-chodzilo mi o kształty, których nie trawię.


Tylko za ten lit zapłaci prawie 1000zl za 10km zasięgu.
Ja mam 72V w ołowiu. I zamieniłem na 24S w licie a że nie mam BMS to chińczyki zrobiły mi ładowarkę na 98V po 4.1V na cele. Pakiet 5A 24S. Daje 10kmzasiegu z prędkością 62km/h czyli spalanie do 5KWh/100km

Te pierwsze blinkee to pochodzą z Trybeco są nawet do kupienia nówki. Wydaje się jednak iż 1,5 do 2kW motorowery powinny mieć żeby to miało frajdę a po licie i lekkim przewoltowaniu dają przyzwoite 50-60km/h a nie 40 jak w oryginale
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1201
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-29, 08:57   

Bylo kupic ode mnie, miałbyś 1000zł na 30km zasięgu.
Spalanie coś za duże.
Kolega na 5Kwh robi 160km z v 70km/h
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-29, 15:47   

Jak się baterię obciąża dużymi prądami, to sporo energii idzie na podgrzanie aku. Na naszym (druciarskim) forum jest mnóstwo ogłoszeń z ogniwami. Twoja bateria ma jakieś 0,5 kWh i kosztowała 1000 pln, co daje 2000/kWh. Dla mnie to przepaść. Ostatnie zakupy 250zł/kWh. Można :-P .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11