SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo E500
Autor Wiadomość
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-05-15, 22:15   

highend napisał/a:
Apacz napisał/a:
Hello!!

Ludki, zabieram się za dolanie wody do baterii. Powinienem zrobić już to dawno temu, ale jakoś mi się nie chciało.


:shock: :shock: :shock:


----------------------------------------------------------------------------------------------
Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-16, 10:07   

Po francusku masz instrukcję obsługi EVlite wraz z info o procedurze uzupełniania wody na moich chomiku (bezpłatny transfer)
http://chomikuj.pl/jas_pi...,6404653013.pdf
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-05-16, 10:54   

jas_pik napisał/a:
Po francusku masz instrukcję obsługi EVlite wraz z info o procedurze uzupełniania wody na moich chomiku (bezpłatny transfer)
http://chomikuj.pl/jas_pi...,6404653013.pdf


Dziękuję przyjacielu. Niech Ci Bozia w darmowym prądzie wynagrodzi Twą dobroć.

Tylko nie wyczytałem tam, czy ładowanie serwisowe mogą robić na naładowanych akumulatorach w iluś tam procentach, czy muszę je wcześniej opróżnić.
Lepiej je chyba więc wyjadę do zera
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2934
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-05-16, 14:06   

Apacz napisał/a:

Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.


ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.

Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-16, 23:13   

Coś mieszacie, maintenance charge może przedłużyć do 72h, dolanie wody powinniśmy zrobić jak akumulatory będą rozgrzane do co najmniej 25 stopni max 34, w zimie to tylko w ogrzewanym garażu, maintenance charge w pierwszej fazie ładuje akumulatory tak jak zwykłe ładowanie a potem przechodzi w podtrzymanie prądem 5A i obie fazy mogą trwać max 72h, w czasie kiedy prąd spadnie do 5A po np. 9h wskaźnik mamy na 100% i płyn chłodniczy ma powyżej 25c przerywamy ładowanie i po około 10-15minutach (czas potrzebny by aku przestały gazować) i zaczynamy dolewać wodę i najlepiej nie dłużej jak 15 minut. Dolanie w taki sposób wody nie spowoduje nam później wycieków elektrolitu (zasady) przy tzw. ładowaniu przeładowującym (co jedenaste ładowanie standardowe).
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-05-19, 11:16   

highend napisał/a:
Apacz napisał/a:

Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.


ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.

Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem.


Zrobione. Weszło około 14litrów
Dziękuję wam wszystkim za pomoc.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-09-24, 12:37   

No i się zreperowało. Mam nadzieję, że kolejne 5 lat nie będę musiał o tym myśleć.

Postanowiłem udusić dzida. Czyli odpiąć auto od wszelakich źródeł prądu. Mówiąc wprost zresetować go poprzez odpięcie akumulatora roboczego.
By to zrobić bezpiecznie najpierw powyciągałem bezpieczniki z boksów z bateriami trakcyjnymi. I takie dziwo się stało, że po wygrzebaniu bezpieczników z 3 paneli (górnego przedniego nie ruszałem, bo mi się pod auto nie chciało wpełzać) Wentylator się zatrzymał.
Nawet nie musiałem wypinać akumulatora roboczego. No ale jak już tyle czasu się namarzłem na zewnątrz (w UK piździ i jest jakoś 12st.C) to odpiąłem i jego. Po ponownym podpięciu wszystkiego jest cisza jak powinna. Wentylator milczy. Oby na kolejne 5 lat.

Jak już jednak poświęciliście tyle czasu na czytanie moich wypocin, to proszę napiszcie co o tej awarii myślicie i gdzie są czujniki odpowiadające za uruchomienie wentylatora na chłodnicy.


Dziękuję
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-24, 21:51   

Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-09-25, 00:23   

jas_pik napisał/a:
Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc


Dzięki wielkie. Skąd taki błąd się wkradł do kompa, że wentylatorem mielił nie mam pojęcia.
Wcześniej próbowałem skasować błędy z eVlite, ale to nic nie dało.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-25, 09:31   

Pamiętaj o tym że elektronika tego pojazdu została stworzona na początku lat 90-tych.
Wystarczy spadek napięcia ( nawet tymczasowy na akumulatorze pokładowym 12V) i robią się różne dziwne rzeczy.
Sagembox próbkuje napięcie tego akumulatora co 30 minut , jeśli napięcie spadnie poniżej progu 12V włącza konwerter dc/dc.
Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-09-25, 09:55   

jas_pik napisał/a:

Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V


Dobra rada. Będę mierzył.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11