SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie naprawiać/serwisować EV/PHEV w Polsce?
Autor Wiadomość
Ardaturan 

Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-22, 08:54   

W temacie wątku to chciałbym zapytać - a jak sobie (posiadacze używantych aut EV) radzicie z dylematem pt. a co jeśli się zepsuje?
Od kilku dni czytam forum i internety (może jeszcze zbyt krótko?) i jakoś nie znalazłem namiarów na serwisy w Polsce które oferują pogwarancyjną kompleksową diagnostykę i naprawy aut EV. Czy temat jest na tyle "prosty" że każdy porządny zakład elektromechaniki ogarnie awarie elektroniki, problemów z ładowaniem itp.?
Czy też ryzyko awarii jest na tyle małe że machacie ręką? W przypadku wydatku rzędu 20 tys. na "trojaczki" to jeszcze jakoś jest do przełknięcia, zakładając egzemplarz sprawdzony; w przypadku totalnej awarii i braku możliwości naprawy w Polsce, można sprzedać na części i część kasy odzyskać.
Natomiast, przy zakupie np. Leaf-a za cenę grubo ponad 50 tys. ??...
_________________
pozdrawiam
Grzegorz
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 83
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-22, 09:05   

Ardaturan napisał/a:
Leaf-a za cenę grubo ponad 50 tys. ??


Skoro Nissan sprzedaje Leafy , to chyba je też serwisuje ?? Mniemam ,że te kupione gdzie indziej też .
Mam taką nadzieję , że mnie nie wypchną za bramę z tym moim nowym Leafem i pomachają na do widzenia :roll:

Oczywiście pewnie nie za darmo taki serwis . Jak to u nas jak zwykle barierą gdy chodzi o kasę . Generalnie serwisy dilerskie są droższe od Pana Zenka . Choć, gdy Pan Zenek to prawdziwy specjalista , bywa i odwrotnie .
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-22, 09:52   

Ardaturan napisał/a:
W temacie wątku to chciałbym zapytać - a jak sobie (posiadacze używantych aut EV) radzicie z dylematem pt. a co jeśli się zepsuje?

Na razie jest bardzo mało serwisów radzących sobie z EV. Nie dotyczy to raczej EV sprzedawanych w dużej ilości w sieci dealerskiej w PL.
Ale jeśli masz EV sprawadzony ( nigdy nie sprzedawany oficjalnie w PL) to jest problem.
Pozostaja hobbyści i użytkownicy.
Problemem jest też dostęp do sprzetu diagnostycznego który zazwyczaj jest drogi i niedostepny .
Ja rzogryzłem ( diagnostykę i serwisowanie programistyczne) starych PSA , mam zrsztą 2 kompletne zestawy urzadzeń diagonstycznych .
Pod tym wzlędem z synem znaprawimy prawie każde ( no chyba że coś jest spalone - tu nie posiadam umiejętności naprawy elektroniki)
Teraz rozgryzam "trojaczki" i udaje mi się rozgryzać je coraz bardziej . Ale tu też jesli coś jest spalone to raczej nie.
Ale i tak działam lepiej niż ASo - które niby się na tym zna ale ich rozwiazaniem jest wymina całych modułów zamiast ich naprawy.
Vectrixy też już coraz bardziej rozgryzam :)
Teraz się jescze męczę nad uruchomieniem Tazzari.



Ardaturan napisał/a:
Od kilku dni czytam forum i internety (może jeszcze zbyt krótko?) i jakoś nie znalazłem namiarów na serwisy w Polsce które oferują pogwarancyjną kompleksową diagnostykę i naprawy aut EV. Czy temat jest na tyle "prosty" że każdy porządny zakład elektromechaniki ogarnie awarie elektroniki, problemów z ładowaniem itp.?

Te porzadne zakłądy mogą zrobić część roboty za Ciebie - ale nie mają wiedzy ani umiejętności. Co najwyżej możesz im zlecić proste rzeczy do zrobienia ( dorobić szczotki itp)

Ardaturan napisał/a:
Czy też ryzyko awarii jest na tyle małe że machacie ręką? W przypadku wydatku rzędu 20 tys. na "trojaczki" to jeszcze jakoś jest do przełknięcia, zakładając egzemplarz sprawdzony; w przypadku totalnej awarii i braku możliwości naprawy w Polsce, można sprzedać na części i część kasy odzyskać.
Natomiast, przy zakupie np. Leaf-a za cenę grubo ponad 50 tys. ??...

Zawsze znajdzie się ktoś kto to naprawi chociaz probleme jest braak urządzeń diagostycznych czy specialistycznego softu do diagnostyki i części .
Na razie mogę w miarę poprawnie zdignozować i naprawić (programowo)
Peugeot Scootelec
PSA electrique ( Saxo/Peugeot 106E/Berlingo /Partner)
Vectrix
CityEl
Think City
Trojaczki ( Peugeot iON/Citroen Czero/Mitsubishi iMiEV)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 671
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-05-22, 10:38   

Leaf jest oficjalnie sprzedawany w salonach w Polsce, więc generalnie tak jak ze spaliniakiem - możesz do nich jechać na naprawę. Oczywiście - tak samo jak ze spaliniakiem - tanio nie będzie (jak to w ASO). Faktem jest, że nie każde ASO nissana serwisuje elektryki. Na stronie nissana masz listę tych, które to robią.

Jeśli nie ASO to zarówno tutaj na forum znajdziesz osoby zajmujące się takimi autami, jak i sam możesz się za to zabrać. Generalnie zawieszenie, układ kierowniczy, itp jest identyczne jak w spaliniakach. Jedyne do czego trzeba mieć wiedzę to układ ładowania, bateria i silnik, przy czym te elementy w leafie są dość pancerne (no może poza baterią, która z czasem traci pojemność). A nawet jeśli się zepsują to kupno używki to nie problem (najlepiej na zachodzie/w USA, bo w Polsce ceny używek niejednokrotnie przewyższają ceny nowych części w ASO).

Pamiętaj tylko o tym, że elektryk jest znacznie prostszy konstrukcyjnie niż spaliniak, więc jest dużo mniej elementów, które się zużywają/psują. Silnik ma praktycznie jedna wirującą część, wspartą na łożyskach (żadnych panewek, oleju, świec, układu wtryskowego, wydechowego, turbiny, itp). Zamiast skrzyni biegów masz bezobsługową przekładnię o stałym przełożeniu (oczywiście bez żadnego sprzęgła).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-22, 13:04   

Potwierdzam przedpiścę.
Nawet jesli ASO ma autoryzację to czesto nie ma pojęcia bo mechanik nie był na odpowiednim szkoleniu.
Mam taki dobry przykład ASO Mitsubishi które posiada autoryzację na naprawę PHEV-a i iMiEV-a ale jak do nich trafiło auto z drobną ustarką mechaniczną - szumiącym łożyskiem w przekadni ( olej warto wymieniać co 50 kkm w tej bezobsługowej niby przekładni) to okazało się że jedynym roziwazaniem jakie proponują jest wymiana całej przekłądni wraz z silnikeiem ( bo mechanik nie był na szkoleniu z wymiany łożysk) , mimo opisania całej procedury w manualu serwisowym .A wtedy koszty to już kosmos.
Komplet łożysk do przekłądni w ASO wcale nie jest taki drogi bo to tylko 580 zł za komplet 6 łożysk i 3 simmeringów.
To zaś wymieni bez problemu każdy kumaty mechanik.
Nie warto z czymś takim udawać się do serwisów od skrzyń biegów bo dla nich taka przekąłdnia o stałym przłożeniu to "hipernowoczesna komputerowa automatyczna skrzynia begów" i ich wyceny naprawy są takie same jak w ASO.

To samo dotyczy w ASO wymiany jednego padniętego ogniwa akumulatora - ASO zaleca wymianę całej baterii :)
A takie rzeczy bez problemu zrobi się samemu o ile zdobędzie się zapasowe ogniwa :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 32
Wysłany: 2018-05-22, 17:55   

jas_pik napisał/a:
Potwierdzam przedpiścę.
Nawet jesli ASO ma autoryzację to czesto nie ma pojęcia bo mechanik nie był na odpowiednim szkoleniu.
Mam taki dobry przykład ASO Mitsubishi które posiada autoryzację na naprawę PHEV-a i iMiEV-a ale jak do nich trafiło auto z drobną ustarką mechaniczną

Nie ma to jak zachęcić do kupna hybrydy... koledzy :)
jas_pik napisał/a:

To samo dotyczy w ASO wymiany jednego padniętego ogniwa akumulatora - ASO zaleca wymianę całej baterii :)
A takie rzeczy bez problemu zrobi się samemu o ile zdobędzie się zapasowe ogniwa :)

No i trzeba wiedzieć jakie, gdzie, czym zrobić i gdzie zrobić. Generalnie nie jest nie tylko różowo, ale coraz bardziej brązowo... :/

W temacie wątku: można by wymusić (?) na deweloperach, żeby miejsca parkingowe w garażach podziemnych były wyposażone w gniazdka (230/400) oraz minimum jedna ładowarka na 20 (?) mieszkań na parkingu wspólnym dla wszystkich nowych inwestycji. Do tego zobligowanie miast do budowy ładowarek np. minimum 1 na 20k (?) mieszkańców, przynajmniej na początek. Generalnie zachęty zamiast zakazów.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-22, 21:47   

Co do wymiany ogniw w aku, to ja był bym ostrożny. W samochodzie, gdzie ładujemy szybko to jednak wymieniłbym całą baterię, a starą też wykorzystał, ale w innych zastosowaniach. Mam wiele pojazdów elektrycznych, jeden parkuję w garażu podziemnym dużego bloku, ale go tam nie ładuję. Znam prawo murphyiego :-( .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-22, 22:58   

@gienek333
Poszczególne ogniwa wymieniałem prawie w każdym posiadanym samochodzie z wyjątkiem iMieV - bo tego się na miescu parkingowym w grażu podziemnym prosto i szybko nie wymieni.
Od 4 lat tez ładuję wszystkie samochody na swoim miejscu parkingowym.
I to coraz szybciej :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-23, 09:35   

Jeżeli mówimy o aku Ni-Cd, czy ołowiowych to oczywiście można wymieniać poszczególne cele (jeżdżę na prądzie 15 lat i aku zawsze mam "używane" ;) ), ale co do ładowania to podtrzymuję, bardzo dobra wentylacja i brak potencjalnych miejsc na wodór (jest lekki i można go nosić w słoiku do góry nogami). W przypadku Li-ion (a te miałem na myśli), to nie wiem czy w samochodach występują tzw "balansery", może być tylko pomiar napięcia na poszczególnych sekcjach (tak jest często w elektronarzędziach), a ogniwa są tak równe, że nie ma rozjazdów,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13