SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2013-02-15, 20:10
3 kołowy motorower elektryczny z dachem nad głowa
Autor Wiadomość
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2012-01-01, 13:29   3 kołowy motorower elektryczny z dachem nad głowa

witam, jak w temacie motorower elektryczny
Motorower to pojazd 2 kołowy kategoria L1e lub 3 kołowy kategoria L2e
silnik elektryczny nie moze przekraczac 4kw, a waga 350 kg bez akku. zablokowany do 45km/h, Wszystko da sie zarejestrować tylko musi być zgodne z prawem!
tutaj link
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/1360/zal1.htm

sam mam zamiar zbudowac 3 kołowy motorower,
przypominał by ten http://www.rafiner.pl/items/482/1230993536.jpg

przerobic 3 kołowy samochód BMW Isetta, ten samochód waży jedynie 350kg, kiedyś nowy kosztował 2,5 tyś. marek, to ok. 1250euro lub 5 tyś PLN i sprzedano ich aż ok 161 tyś. sztuk, jak by teraz szło dostać jakiś taki tani zabytek
http://legendy-prl.pl/bmw_isetta.html
tu jak łatwo odreustaurować http://bmw.hweb.ch/index....id=22&Itemid=22 ,
sprzedać cały silnik z przekładnia, tylnim kołem i wachaczem, kupić, zamontować koło z bezobsługowym silnikiem bębnowym 4KW (5.5KM) i wachaczem z niemieckiego skutera E-max + eletronika z niego, odblokować go.
( http://www.emaxpolska.pl/e-max-110-s ). pod wygodną kanape, wrzócić pare akku, to zalaży jaki zasięg chcemy mieć. do tego jakies radyjko Rydzyka i gra muzyka!
Auto super, bo nie dosć ze zabytkowe BMW to i jeszcze elektryczne, no i dziecinnie proste w budowie
masa własna samochodu, po przeróbce, około 200kg bez akku. dopuszczalna masa całkowita 600kg
tylni hamulec to ręczny, przedni to nozny, osobny akku samochodowy dla oświetlenie, klakson, wycieraczka i radio.
+ rózne pakiety akku do wyboru (najtanszy żelowy za 1,6 tyś 4x 12V/60Ah, waga 90kg zasięg 50km, średni trojany za 3,2 tys PLN, 4 x 12V/125Ah waga 150kg, zasieg 100km km, a najdroższy LiFeYPO4 za 15 tys PLN 12x 12V.90Ah zasięg ok. 220 km waga 180kg).

albo przerobic jakis Velorex, ten by był super!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=5NFLQnqAsYA
i hoba
https://www.youtube.com/watch?v=yJpSn4_9-GA


tu cos o areodynamice, dlaczego 3, a nie 4 koła http://www.milan-velomobil.de/PRO_VELO_01_93.pdf

stabilna rama, dwa koła skutera z przodu, dwa fotele obok siebie, a za nimi akumulatorki i tylnie koło z silnikiem w piascie 4kw z seryjnego el. skutera, lub normalny silnik naped na tylnie koło, biegi nie sa potrzebne. na to wszysko zrobił bym ładna obudowe z włókna szklanego zeby było sucho w deszczowe dni, a w słoneczne dni sciagał bym kopółe i miał fajne cabrio
po zarejestrowaniu bym go przyspieszył do 60, pojazd był by lekki, zwinny i miał daleki zasieg
wszystko jest mozliwe tylko zeby było zgodne z prawem przy rejestracji takiego pojazdu!


silnik i elektronike wzioł bym z tego skutera
http://www.e-max-scooter..../e-max_110s.php

mozna zrobic tez samemu od podstaw, np tak jak to zrobił kolega z Luxemburga LOWRACER HYBRID
http://www.youtube.com/watch?v=eknnzNGzDBU
a tak wygladał gotowy
http://www.youtube.com/watch?v=v1p8JYO9ojs
proponuję obejzec wszystkie czesci filmu, naprawde dobry materiał. tylko troche prymitywny układ kierowniczy.

Dużo wielbicieli rowerów robi sobie własny VELOMOBIL (Rower poziomy zabudowany)
na takich stronkach mozna podpatrzeć jak zrobic własną areodynamiczna, obudowe z włókna szklanego w kształcie kijanki
http://www.youtube.com/watch?v=llkrBRWr2GE

dlaczego akurat motorower 3 kołowy?
1. łatwo da sie go zbudowac i zabudowac, mozna jezdzic nim w deszczu i w zimie bez zimówek, dorobic ogrzewanie
2. Przeglad motoroweru bezterminowy, zaden nie bedzie sprawdzał co sobie w nim w pózniejszym czasie przerobie.
3. bardzo tanie ubezpieczenie OC ok 50zł rok
4. Motorowerem w polsce moze jezdzic kazdy na dowód, a dzieci z karta motorowerowa
5. Lekkosc konstrukcji, Nie potrzeba tak mocnego silnika, i az tylu akku, jak w samochodach elektrycznych. Ogar ma ok 2,5kw wazy ok 90kg, moje autko z akumulatorami bedzie wazyło ok 250kg to te 4 elektryczne kw w zupełnosci wystarcza
6. niski opór powietrza, opływowy kształt, jak kropla wody
7. predkosciowo dopasowany do terenu zabudowanego, w polsce obowiazuje 50km/h
8. niska cena, materiałów potrzebnych do wykonania takiego trzykołowca, w porównaniu do samochodu.
9. łatwiej i taniej jest zarejestrowac motorower marki sam nieprzekraczajacy predkosci 45km/h niz inny pojazd jadacy szybciej, sa wieksze wymogi bezpieczenstwa
10. tani w eksploatacji, niski pobor pradu, ewentualna wymiana akumulatorow

1970VelorexHOBA350_2.jpg
3 kołowa czeska hoba velorex
Plik ściągnięto 1185 raz(y) 191,43 KB

BMW Isetta jako pojazd dla młodych ludzi na dorobku, w perspektywie oczekujących na dziecko..jpg
Plik ściągnięto 1122 raz(y) 108,93 KB

velomobil_waw_bibelskole_600.jpg
Plik ściągnięto 1125 raz(y) 141,4 KB

velor-x-trike4_PKJfz_3868.jpg
czeski velorex
Plik ściągnięto 1198 raz(y) 202,86 KB

hodge-hawk_concept-car.jpg
Plik ściągnięto 1198 raz(y) 43,07 KB

hol-trex.jpg
rama
Plik ściągnięto 1462 raz(y) 95,16 KB

_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
Ostatnio zmieniony przez mann25 2013-02-24, 20:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
rafaello

Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-03-25, 20:09   Re: 3 kołowy motorower elektryczny z dachem nad głowa

Witaj, mam pytanieten pojazd w twym avatarze to stworzony przez ciebie? sam szukam rys tech by taki zbudowac.pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2012-03-25, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
emaxblog.pl 

Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-04-02, 16:40   

No plany są ciekawe ale chociaż bardzo lubie e-max (które są produkcji chińskiej jak wynika z dokumentów, które otrzymałem) to radzę z niego zbyt wiele nie wyciągać:) z mojego doświadczenia (na razie od roku użytkuje e-max 90s) wynika, że elektronika w tym skuterze jest daleka od ideałów. Ja tam jestem zadowolony ale od tych, którzy mają większe doświadczenie nie słyszałem na jej temat wiele dobrego.

Oczywiście jeśli uda Ci się coś takiego zbudować chętnie przyjadę zobaczyć :)
_________________
Blog użytkownika skutera elektrycznego e-max 90s
oraz
Najlepsza strona o lotto w internecie :)
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2012-04-03, 21:13   

Jako ciekawostkę podam

http://www.recumbents.com...510&whichpage=1



http://www.n55.dk/MANUALS...mevehicles.html
 
 
czifu

Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 15
Wysłany: 2012-05-10, 21:07   

Czesc
A ja mam pytanie na temat wlaśnie budowanych przez siebie tego typu pojazdów elektrycznych.
Jak to ma sie do pozwolenia na jazde po naszych drogach ?
Na przyklad chciałbym zbudować dwukołowy pojazd eletryczny o osiągach skutera ?
Czy trzeba oddać taki model do rzeczoznawcy czy na jakieś badania?
Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym?
Bo konwersja markowego auta na napęd elektryczny ze spalinowego to co innego jak budowa wlasnego.

Pozdrawiam Konrad
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-02-09, 22:51   

also, sam jeszcze tego nie robiłem, ale z tego co sie dowiadywałem to musisz wykonac dokładny opis pojazdu i musi on spełniac niezbedne wymogi bezpieczenstwa, hamulce, oswietlenie itd...
pózniej zeczoznawca i badania na stacji kontroli pojazdów.
wszystko sie da zrobic tylko musi miec to rece i nogi ;) pamietam jak kiedys mieszkałem na wsi to ludzie rejestrowali traktorki i przyczepki samochodowe własnej roboty. tam gdzie marka pojazdu wpisywało sie SAM

co do rysunku technicznego to sam szukam jakiś planów od velorexa, chciał bym je troche poprawic i wykonać taką rame z aluminium
http://www.youtube.com/watch?v=LavKnzYrS1g
http://www.youtube.com/watch?v=RT2fkPgXrhs
a jak ktos nie chce sie za dużo sie wysilać to gołą rame velorexa mozna kupić za ok 1000zł
znalazłem w ogłoszeniu
a tu juz coś nowszego do odgapienia
http://www.youtube.com/watch?v=uM5O7Ir9kzY
http://www.youtube.com/watch?v=ovXVPIRZSG8
http://www.youtube.com/watch?v=cs7crWLL268
http://www.youtube.com/watch?v=hLASs0ueF7I
http://www.youtube.com/watch?v=Vx_DHRqbx9o
http://www.rqriley.com/xr3.htm

podzespoły z skuterów MP3
http://www.youtube.com/watch?v=qxABsXvdoIQ
lub quada
http://allegro.adventure-...DY/SHINE/S1.JPG

przekladnia.jpg
lekka przekładnia bezstopniowa, czyli mozna by było od 0 do 90 km/h na jednym biegu tak jak w samochodach tesli
Plik ściągnięto 1015 raz(y) 130,93 KB

1000x901c_velorex-273830.jpg
pózniej wystarczy taka plandeką obciągnąc i mamy gotową lekką rame, z umiejscowieniem akku, silnika i przełozeniem tez by nie było problemu
Plik ściągnięto 951 raz(y) 213,58 KB

_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-02-24, 22:03   

na myśl nasuneły mi sie znowu nowe pomysły, mysle ze rame wykonam z zelaza łatwiej i duzo taniej.
felgi, tarcze, zaciski amortyzator i wachacz wzioł bym z peugeot speedfight
http://www.mspgroup.co.uk...03/dsc00697.jpg
po lekkiej przeróbce na wzór velorexa
http://pgvelorex.prv.pl/wybrane/tn_HPIM3604.JPG
myslałem tez o szybach i nasuneła mi sie mysl o tylniej i bocznych tylnych szybach z malucha były by dobre na przednią i boczne szyby, nakleił bym je bezposredno na ramki wykonane z profili

cała rame wykonał bym z profili kwdratowych i prostokątnych http://katalog.lca.pl/zdjecie,70,3.jpg
na podłoge sklejka grubosci 1cm na kleju http://www.dlh-poland.com...c=ffffff&mw=450
a na boki lekkie płyty z tworzyw stucznych usadzone na kleju bezposrednio do ramy z do profili. http://www.magmedia.pl/img/offer8.png

dwuosobowy fotel wzioł bym z busa, oczywiscie bym go lekko odchudził http://images49.fotosik.p...df04d610gen.jpg

co do silnika to jeszcze nie mam konkretnego na oku ale wiem ze to będzie trójfazowy indukcyjny prądu przemiennego 4kW podobny jak w twizy do tego przetwornica domowej roboty, i proste przełozenie jak w rowerze łancuch lub pasek http://auto.hier-bitte.de...0010.jpg?84cd58

masa całkowita autka szacowana na 250kg
poruszac sie bede głównie w terenie zabudowanym v-max 80km/h (oficialnie 45km/h)

przenosny pakiet akku w aluminiowej skrzynce 3kW 23kg 2800zł który bede wyjmował na noc i ładował w domu (4 x SINOPOLY 200AH LIFEPO4 LITHIUM BATTERY http://www.3xe-electric-c...-battery-detail )
porównując do twizy45 580kg który na pakiecie 6.1kW przejedzie 120km, to mój 3 kołowiec przy mniejszych oporach i wadze powinien spokojnie zrobic więcej niz 60km na pakiecie 3kW.

oswietlenie led http://www.lidor.pl/_data...lampy_led,2.jpg
ogrzewanie halogen kwarcowy 0,4kw http://obrazki.elektroda.net/73_1261655279.jpg


samochodzik ma mi posłuzyc za codzienny srodek transportu: dojazd do pracy 18km w jedną strone + po pracy zaleznie od dnia: praca dodatkowa 8km, 4 km supermarket, 10 km wypady nad jeziorko, 2km basen, 3km siłownia, 2km znajomi, 7km centrum venlo itd. na dalsze trasy, ewentualnie wieksze zakupy mam wygodnego pasata b7 kombi 1.6tdi który dał bym zonie na dojazdy do pracy, po co mam trzymac 2 duze samochody?
co o tym sądzicie? jakies uwagi? moze cos zmienic?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
RadekEV 

Wiek: 30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-19, 21:28   

po zagłebieniu sie w temat nawet mi sie on spodobał mam znajomka ktory spawa takie wieksze gokarty z alu wiec mysle ze z 3 kolowcem nie miał by problemu:) .
temat godny przemyslenia
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-10-09, 09:16   

znalazlem cos ciekawego, w dzisiejszych czasach ciezko znalesc tanie lekkie konstrukcje seryjne. Chlopaki mowia ze wydali na pojazd 20 tys zl, i ze w produkcji seryjnej koszty byly znacznie mniejsze
Bombus 3 kolowy hybrydowy pojazd politechniki krakowskiej (2,5 m długości i 1,2 m szerokości), lekki (240 kg) moc silnikow el. 3 kw, zasieg na malutkim akku 35km, predkosc 45km/h
a jednak da sie wykonac cos estytycznego, ladnie wygladajacego pojazdu ala motorower
http://krakow.gazeta.pl/k...381512.html?i=3

bombus.jpg
Plik ściągnięto 1063 raz(y) 66,62 KB

_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1202
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-10-09, 18:57   

Bardzo podobny do SAM-a.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-03-18, 14:48   

tutaj cos antycznego elektrycznego :) Morgan 4 godziny z gniazdka i 250km zasiegu
https://www.youtube.com/watch?v=nNVnMfP9CoA
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-03-27, 20:47   

ciekawe czy bedzie dostepny w europie?
https://www.youtube.com/w...nK_nyGMzh7T0JpA
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-06-03, 13:07   

http://elektryczne-pojazdy.pl/trojkolowce/
No i jest dostepny w polsce
Samochodzik bez prawa jazdy dla Babci :mrgreen:
czy ktos z was juz robil jazde probna? Moze cos na ten temat powiedziec?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-08-18, 21:23   

Econelo 1500 Elektro Kabinenroller

https://youtu.be/AYgcHdEKnhU

https://youtu.be/jLB82HPKuI4

Dwa filmiki z z jazdy probnej w niemczech ;)



_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 17