SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Bolt EV - pierwszy w PL
Autor Wiadomość
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-19, 00:41   

Pir-serwis napisał/a:
Podstawowa zasada nie wyciągać energii z akumulatora.
W te 30 procent nie wierzę.
Trzeba tak jechać by nie hamować.
I to jest wtedy wydłużenie zasięgu.
500km..hm..


W trybie L praktycznie nie używam hsmulca. Auto staje samo do zera w kilka sekund po puszczeniu pedału gazu. A odzysk energij jest od razu po puszczeniu hamulca aż do zatrzymania auta. Na dystansie 149 km od Ostrołęki do Olsztyna hamulec nacisnąłem może ze dwa razy...
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-05-19, 02:00   

To w Bolcie sa tryby? Po co?

W tesli zdejmuje noge, hamuje odzyskowo do 60kW, i tyle.

Po co komplikowac? Swoja droga, to zeby an 100km 30 km „zyskac“? Nie kumam wyliczen.

Ale fakt, tesla jadax chyba przedxzoraj zjechalem do 10,7kWh na 100km. Jazda lekko upoerdliwa, hypermiling prawie - tzn kolo 60-70km/h, bez klimy. Tez bym wiec blizej 600km osiagnal. Tylko jedno pytanie: po co?;)
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-19, 07:39   

k73 napisał/a:
kalex napisał/a:
Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.


Ty tak poważnie nspisałeś? Z prsktyki, czy z teorii? Bo ja piszę w oparciu o jeżdżenie.


Ho ho , profesor " ja mam , to wiem". To pojeździj jeszcze troszkę to pogadamy .
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-26, 11:39   

kalex napisał/a:
k73 napisał/a:
kalex napisał/a:
Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.


Ty tak poważnie nspisałeś? Z prsktyki, czy z teorii? Bo ja piszę w oparciu o jeżdżenie.


Ho ho , profesor " ja mam , to wiem". To pojeździj jeszcze troszkę to pogadamy .


Nie mówię, że profesor ds EV, ale tak wychodzi, więc w czym problem?
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-27, 09:04   

Nic nie kapujesz.
Caly czas używałeś hamulca.
Hamowałeś elektrodynamicznie, a to nie wydłuża zasięgu (w ogólnym mniemaniu tak).
Masz nie dopuszczać do hamowania, przewidywać sytuacje na drodze i jeździć jak człowiek.
Po Warszawie 90% jedzie bez głowy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-29, 18:25   

Trzeba tak jeździć by tarcze zardzewiały:) Ja Voltem w trybie D mam max odzysk 1kW a mimo to czasem wrzucam N by toczył się dłużej.Trybu L nie włączam w ogóle ( chyba że zjazd pow. 30%). Pod górę nie utrzymuję prędkości, pozwalam by spadała, nie dociskam pedału. Eko pełną vębą. Min zasięg to 87km max 103 po Warszawie z klimą.
Pozdro i życzę sukcesów w biciu rekordów.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2912
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-29, 19:48   

Maras napisał/a:
Trzeba tak jeździć by tarcze zardzewiały:)
No mi zardzewiały i zaczęły trzeć, grubość klocków i tarcz jak by jeszcze roku nie miała, ale wżery głębokie były.

Maras napisał/a:
Ja Voltem w trybie D mam max odzysk 1kW
Przy jakiej prędkości? Bo przy 50km/h raczej 11 niż 1kW powinien być.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-29, 23:22   

Tak jak napisałem. W Volcie 2015 "odzysk" w trybie D przy 50km ok 1kW. Auto prawie nie hamuje. Ampera zachowuje się inaczej, ma raczej inne oprogramowanie. Ma to swoje zalety. Jak potrzebuję odzysku to naciskam hamulec.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2912
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-30, 08:13   

Maras napisał/a:
Tak jak napisałem. W Volcie 2015 "odzysk" w trybie D przy 50km ok 1kW. Auto prawie nie hamuje. Ampera zachowuje się inaczej, ma raczej inne oprogramowanie. Ma to swoje zalety. Jak potrzebuję odzysku to naciskam hamulec.
A, takie buty. Yannosick pisał o znacznym zmniejszeniu mocy odzysku w swojej poliftowej Amperze po ostatniej aktualizacji oprogramowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 23
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-05-30, 08:17   

Pir-serwis napisał/a:
Nic nie kapujesz.
Caly czas używałeś hamulca.
Hamowałeś elektrodynamicznie, a to nie wydłuża zasięgu (w ogólnym mniemaniu tak).
Masz nie dopuszczać do hamowania, przewidywać sytuacje na drodze i jeździć jak człowiek.
Po Warszawie 90% jedzie bez głowy.


I dlatego BMW w trybie EcoPro nie stosuje rekuperacji, tylko właśnie "wrzuca na luz". Dopiero wciśnięcie hamulca aktywuje "prądnicę".
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-30, 18:41   

Tu kilka zrzutów z ekranu. W oknie aparatu jest prędkość. Największa rekuperacja to podczas zjazdu z małej górki.

Screenshot_2018-05-30-08-13-15.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 407,43 KB

Screenshot_2018-05-30-08-13-10.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 408,29 KB

Screenshot_2018-05-30-08-09-22.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 403,9 KB

Screenshot_2018-05-30-08-07-30.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 409,22 KB

 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 425
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-07, 22:37   

Tamten rok jeździłem w trybie D, maksymalny dystans, jaki przejechałem kiedyś to 94km.
W tym roku jeżdżę w trybie L, zauważyłem, że osiągi są minimalnie lepsze, tzn przy zachowawczej jeździe max zasięg wzrósł do 96-97km (z włączoną klimą na eco, na zewnątrz 30C). Tak więc ośmielę się stwierdzić, że tryb L wydłuża zasięg o kilka %.
Oczywiście chodzi o Opla Amperę.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13