SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o doradztwo w sprawie zakupu i małego tuningu ZT-95
Autor Wiadomość
Przemyslav30

Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-06-02, 12:28   Prośba o doradztwo w sprawie zakupu i małego tuningu ZT-95

Witam serdecznie.
Jestem nieco fizycznie niepełnosprawnym od chwili urodzenia człowiekiem( rozszczep kręgosłupa, przepuklina oponowa, niedowład kończyn dolnych, wewnątrz pomieszczeń poruszam się na własnych nogach bez trudu, na zewnątrz potrzebuję skutera lub wózka, brak równowagi), noszę się z zamiarem zakupu nowego pojazdu inwalidzkiego , gdyż mój dotychczasowy skuter inwalidzki Meyra Cityliner 415, po przejściu z akumulatorów żelowych na kwasowe i krótkiej przygodzie z zamontowanym do akumulatora efektownym radiem motocyklowym, gwałtownie wytraca energię z akumulatora,niegdyś zasięg tych akumulatorów kwasowych wynosił ponad 20km, dzis ledwie 10-12km.
Mój wybór jako następcy Citylinera padł na tenże pojazd:

http://allegro.pl/samocho...11-246e9680cca8

Jest on łudząco podobny do produkowanego w Chinach pojazdu marki ZEV T3-1 i raczej nie mam złudzeń, iż firma ,która go oferuje ,nie jest jego producentem, a wyłącznie importerem.
Chciałbym uzyskać informację, czy ktoś z Państwa już kiedykolwiek go użytkował, czy sprawia jakiekolwiek problemy podczas jazdy, ładowania lub ze strony poszczególnych układów?

Kolejna kwestia, o którą chciałbym zapytać to drobny tuning, któremu chciałbym poddąć zakupiony potencjalnie pojazd. Obejmowałby m.in.:
- dodanie tylnego spojlera a'la lotka sportowa w górnej części pojazdu,ponad portem ładowania , lecz w sposób ,który nie zasłania tylnego okna,
https://www.vmaxzone.pl/i...rod_id=2148&p=2

i przedniego a la quadowy

- dodanie szerokiego, b.pojemnego airbaga z tyłu na zakupy, gdyż zauważyłem ,iż bagażnik jest raczej cząstkowo symboliczny( airbag mógłby być zamontowany na stelążu, którego rysunek przesyłam, lecz w mym przypasdku wchodziłby bardzo kompaktowy rozmiar
- dodanie do wyposażenia stacji multimedialnej w pakiecie z kamerą cofania, wideorejestratorem, modułem samo diagnostyki ,tegoż typu:

http://allegro.pl/radio-s...6890815255.html

http://allegro.pl/radio-s...7138429643.html

wykorzystując do podłączenia którąś z kieszeni schowka, ale w sposób, który nie OBCIĄŻAŁBY AKUMULATORA NAPĘDOWEGO, bowiem to przekładałoby się na skrócenie zasiegu przejechanych km na jednym ładowaniu( ktoś powie nieznacznie, ale w sprawie nieznacznie otrzymałem już w mej Meyrze bolesna lekcję;zamontowanie radia motocyklowego miało tylko nieznacznie skracać zasięg skutera, praktyka pokazała coś dramatycznego...)
I mam dwa dosc ekscentryczne pomysły;
a) jako żródło zasilania wykorzystać poteżny power bank z gniazdami 12V i pod niego podpiąć cała tę stację, z tym, iż nie mam pojęcia czy to wystarczy by wszystko zadziałało i jaki powerbank ad napięcia i natężenia wybrać by wszystko zagrało jak w zegarku bez zakłóceń i jak podłączyć
http://allegro.pl/boost-j...7190599503.html

b) bardzo kosztowna opcja -podłączyć dodatkowy akumulator żelowy o dużej mocy , który odpowiadałby tylko za zasilanie multimediów ,lecz pracował równorzednie z głównym silnikiem.

Co moglibyście mi doradzić w tej kwestii?
Ponadto w ramach tuningu, chciałbym rozprowadzić w kątach dachu i na jego srodku plus nad lusterkiem przednim oświetlenie lamp LED, by doswietlić wnętrze w warunkach jazdy wieczorem( bo nie wiem, jak pojazd stoi z fabrycznym oświetleniem wnętrza):

http://www.autoswiatla.pl...arowek-SMD.html

I ostatni niekonieczny, ale wart przeprowadzenia zabieg, stworzenie rozchylanego połowicznie, rozsuwanego sciślej dachu, tworzac z pojazdu pseudo cabrio odsuwając przednia szybę która tworzyłaby owiewkę, od reszty kabiny( nieznaczna rozpietość rozsuwu o którą mi chodzi)którą by okalała obręcz tylnej częsci kabiny w tyle rozwiązanie znane m.in. z Chevrolet Cruiser PT dołączam foto.( plus ewent.drzwi boczne przesuwane w bok) ten element modyfikacji najmniej konieczny:)

Liczę na kompetentne, zyczliwe ,poważne porady ,wskazówki ad możliwości wykonania takich modyfikacji jak i porady dot. zakupu tego modelu....
Pozdrawiam pięknie

s-l1000.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 90,81 KB

13958042_1348314751849432_5437493267729057731_o.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 117,3 KB

b-max-e.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 172,05 KB

71InaaaIXXL._UY560_.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 42,94 KB

 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-03, 09:51   

Jak to mówią wszystko się da zrobić. Podstawowy problem z tym wehikułem, który planujesz kupić jest taki, że ma akumulatory ołowiowe. Tak samo w tym, którego już masz jeśli zmieniłeś z żeli na kwasy to była to zmiana z kiepskich na beznadziejne więc efekt jest taki jak piszesz. Wg mnie do napędów nie ma sensu stosować innych aku niż litowe.
I tak się zastanawiam, czy w tej cenie nie da się już kupić Twizzy? (używka oczywiście ale z normalnymi akumulatorami i mocniejszym silnikiem bo 3kW to ludzie w rowerach montują)
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Przemyslav30

Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-06-05, 11:32   

Czyli do Citylinera 415 dotychczasowego optymalne byłyby litowo jonowe? Bardzo dziękuję za tę wskazówkę

Jak i za info nieocenione o tym super pojeździe wspaniałym, jak Twizza, naprawdę robi mega wrażenie, tylko zastanawiam się, czy po zakupie ,można by je zakwalifikować do rejestracji jako skuter inwalidzki lub motorower inwalidzki i jeździć na podstawie dowodu osobistego?Czy też potrzeba byłoby uprawnień, bo należę do niepełnosprawnych, korzy nigdy prawka nie wyrabiali, jeżdżąc na skuterze inwalidzkim bo było to zbędne.

Pozdrawiam.
 
 
Przemyslav30

Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-06-05, 20:59   

A wracając do ZT 95,poza akumulatorem,który potencjalnie można wymienić,to czy konstrukcyjnie i mechanicznie jest w miarę solidny i bezawaryjny?Pozdrawiam.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-05, 21:51   

Litowe aku są jedynymi słusznymi na ten moment, przede wszystkim mają kilkukrotnie mniejszą masęm objętość i lepszą obciążalność prądową.

Na Twizzy raczej jakieś uprawnienia będzie trzeba mieć
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-05, 22:35   

Aku litowe jak najbardziej, ale w przypadku Meyry aku ołowiowe dodatkowo stabilizują pojazd. Można oczywiście włożyć tyle samo w licie, to zasięg skoczy z 5x. Aku ołowiowe (24V 75 Ah) to ok 45 kg i teoretycznie 1.8 kWh. 1000 ogniw li-ion 18650 daje jakieś 10 kWh (takie około 3 Ah), koszty od 2 do 13 tysi. Do zasilania radia i innych urządzeń pokładowych polecam przetwornicę.
 
 
Przemyslav30

Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-06-06, 14:39   

Dziękuję po raz kolejny za Wasze wypowiedzi i mam pytanie:czy znacie jakieś adresy,linki,gdzie można naprawdę tanio , zakupić akumulatory litowe do skutera Meyry?
Pytałem w kilku miejscach,to kosmos z koszmarem,nie na b.skromną kieszeń-ok 10tys.lub lekko ponad.
Pozdrawiam.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-06, 17:06   

Jest takie "druciarskie" forum, gdzie ludzie coś robią, a nie tylko chwalą się "drogimi zabawkami". Napisz, ktoś zaoferuje tanie ogniwa, inny taniej zgrzeje itd. http://pojazdyelektryczne.org/
 
 
Przemyslav30

Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-06-09, 12:59   

Czy jest możliwość ,że na wskazanym forum,zechce mi ktoś pomóc w stworzeniu orientacyjnego rysunku i projektu 3D na własny użytek no i w "wyklepaniu"prototypu wg moich wskazówek z bezpiecznych komponentów? Bo o to mi głównie chodzi. Pozdrawiam.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-09, 21:32   

To napisz na "wskazanym forum" :) .
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-15, 23:36   

Witaj.
Pogadamy za dnia w sprawie baterii.
I może coś z tego wyniknie.
Jedyna słuszna droga to litowe.
Jeśli pojazd ci odpowiada, to bez sensem pakowanie się znów w nowszy ale też na ołowiu.
Mam ogniwa litowe 200Ah akurat tyle co ci potrzeba 8sztuk.
Dokupić BMS i byś hulał..i waga tego 45kg energi napewno nadto więcej.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-15, 23:39   

Napisz proszę, bo masz na dłoni zapewne, a ja nie muszę szukać wymiary baterii, masa, napiecie, pojemność, ilość.
Zapewne tam jest 12v x 2, przy pojemnosci 50Ah najmniej, w wózku inwalidzkim miałem miejsca na dwa żele takie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-15, 23:52   

Na szybko szukając producwnt podaje zasięg do 65kmprzy 6km/h do 50km przy 15tu.
Tu będziesz miał do wyjęcia energii przaktycznie tyle co pojemność baterii.
Tam masz 70 Ah z czego teraz zapewne dostępne z połowa.
Po włożeniu moich powinieneś 100km plus robić minimum jeśli prawdą to co pisze producent bo będziesz miał energii rzeczywistej 3x tyle.
Koszta baterii to gdzieś 5tyś zł.
Ale jazdy to chyba już na tyle ile chemia przeżyje, bo ani choć byś chciał to nie przekroczysz ich nominalnych parametrów.
Bateria Calb albo Winston mam, 200 lub 180Ah.
Generalnie nowe drogie, coś koło 10tyś, mają mało cykli zrobione.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14