SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki czynnik do klimatyzacji w Renault ZOE
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-12, 11:41   Jaki czynnik do klimatyzacji w Renault ZOE

Witajcie.
Czy ktoś się orientuje jaki czynnik przychodzi do ZOE?
Wydawało mi się, że rok temu uzupełniałem R134a a teraz znalazłem takie podsumowanie w którym jest że to jest R1234yf
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=184.0
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-06-12, 14:05   

Jak już uzpuełniłeś starym to po co Ci nowy.
A w okolicach chłodnicy pownieneś mieć nakleje z nazwą czynnika w klimatyzacji.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-06-12, 19:57   

Bo to jest to R1234yf w nazwie też zaszyfrowana jest cena.
inny gaz inne końcówki inny sprzęt.
Możliwe, że masz przerobioną instalację.
Cena za ostatnią obsługę wyjaśni wszystko
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-12, 23:18   

300zl placilem ale nic nie ma o tym czy dobijali czynnika czy nie.
Na zakretce od klimy jest niestety R1234yf

Mechanik pobliski mowi ze moze mi wymienic na R134a i to nie ma znaczenia dla klimy bo czynniki niewiele sie roznia a nawet ten nowszy jest gorszy
Teraz sie zastanawiam co robic.
Podzwonie i dopytam ile kosztuje ten 1234yf bo za tego mam 25zl za 100g
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-06-13, 10:58   

1234 zł za 1 kg liczą
był tu temat omawiany, że za 5 kg u dostawcy płaci się 2500 zł
ogólnie nabicie całego układu czyli 1 kg to 1000-1300 sobie liczą
jak powyżej pamiętaj że zawory są inne i nie miesza się tych gazów.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 167
Wysłany: 2018-06-14, 06:51   

W Zoe na 100% powinien być czynnik R-1234yf i zabawa w nabicie klimy do tanich nie należy. Nabić można wszystkim nawet gazem od zapalniczki a później się dziwić, że kompresor do wymiany i przy tym połowa układu... Dziwie się stać kogoś na elektryka za grubą kasę i oszczędza kilka zł na oryginalnym czynniku do klimy... Proponuje na stacji paliw do benzyniaka nalać oleju napędowego zawsze to kilka gr taniej :) .
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 161
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-06-21, 22:50   

Jeśli ktoś kupuje bite ZOE od handlarz niech się nie łudzi że ma nabity R-1234, w najlepszym przypadku R-134a, a jeśli oszczędny to nabił zwykłym LPG po 4zł za kg, nazywanym fachowo R600 stosowanym do lodówek. Życie Panie...
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-21, 23:59   

To nie życie tylko mafia UE :-( .
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-06-22, 14:45   

Przestan gienek ty z ta zolcia do UE. Juz sie tego czytac nie chce..
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-22, 22:07   

Jaka żółć? Czy jest na forum ktoś, co uważa że "promocja" czynnika 1234... jest uczciwa, uzasadniona itd?
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-05, 11:40   

Witajcie.
Po długim czasie przebywania u mechanika okazało się, że samochód ma wyłączoną klimę przez CLIPa (przy którymś przeglądzie wyłączyli) - czynnika w klimatyzacji było 800g z 1000.
Czynnik oczywiście 1234Y.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-07-05, 13:27   

Jakiś powód mieli skoro wyłączyli.
Co w takim przypadku działo się z chłodzeniem baterii podczas ładowania.
U mnie przy, powyżej 25 stopni C po 30 min. ładowania na 11-22 kWh,
odpala się klima i chłodzi baterie. Ładowarka chłodzi się już wcześniej płynem
chłodniczym, co razem doprowadza system do wariacji czyli stwierdzenia
braku prądu 12V. Stały numer wersji Q.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-05, 14:17   

Nie mieli powodu - wydaje mi się że szukając problemu z ładowaniem, ktoś przez przypadek wyłączył klimę.
Nie wiem czy się bateria chłodziła czy nie bo w serwisie nic nie mówią na ten temat, ale chyba sprężarka działała bo w gorące dni coś było słychać - z tym, że kabiny nie chłodziło.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-07-05, 15:57   

Coś słychać - to chłodzenie ładowarki.
Chłodzenie baterii to spory hałas, pracuje pompa ciepła i wentylatory pod tylnym siedzeniem.
Przy godzinie ładowania w 30 stopni masz pewne, że akumulator 12 V zgłosi błąd i ładowanie
będzie niemożliwe. Jest to skutkiem pracującej pompy cyrkulacji płynu chłodzącego, wentylatorów
chłodzenia akumulatora i pracującego wyświetlacza (to polecam wyłączyć).
Zazwyczaj tego typu raport stresuje użytkownika, ale wystarczy poczekać z 15-20 min,
a system ładowania 12v z baterii trakcyjne uzupełni braki. Oczywiście wydłuża to proces
ładowania w upalne dni, no ale takie uroki wersji Q
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 207
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-15, 23:15   

I tu kłania się moje pytanie w 500e - co za inżynierowie że nie zrobili ładowania AKU 12V z sieci podczas ładowania baterii??!! Co za problem żeby przekirować 2-3Amp na Aku 12V.
_________________
500e
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 167
Wysłany: 2018-07-16, 10:00   

Apolonia napisał/a:
Coś słychać - to chłodzenie ładowarki.
Chłodzenie baterii to spory hałas, pracuje pompa ciepła i wentylatory pod tylnym siedzeniem.
Przy godzinie ładowania w 30 stopni masz pewne, że akumulator 12 V zgłosi błąd i ładowanie
będzie niemożliwe. Jest to skutkiem pracującej pompy cyrkulacji płynu chłodzącego, wentylatorów
chłodzenia akumulatora i pracującego wyświetlacza (to polecam wyłączyć).
Zazwyczaj tego typu raport stresuje użytkownika, ale wystarczy poczekać z 15-20 min,
a system ładowania 12v z baterii trakcyjne uzupełni braki. Oczywiście wydłuża to proces
ładowania w upalne dni, no ale takie uroki wersji Q


W wersji R240 nie ma problemu z aku 12V, ładowałem wiele razy z ładowarki 22kW w upalne dni, załączało się chłodzenie pod tylnymi siedzeniami nie raz, z przodu auta też słychać było pompę chłodzenia i ani razu nie miałem problemu z aku 12V. Auto 2016r. po modernizacji z silnikiem Renault nie Continental.

@Apolonia
Jeśli aku 12V Ci się rozładowuje to coś masz nie tak, po podłączeniu clip'a widać, że podczas ładowania aku głównego ładuje się także aku 12V i to jest logiczne jeśli rozładowuje Ci się aku 12V masz na 100% jakiś problem z jego ładowaniem...

@ iwi
Apropo chłodzenia baterii systemem klimatyzacji, jest ona raczej niezależna od klimatyzacji kabinowej - oddzielny parownik ale sprężarka klimatyzacji oczywiście jedna i ta sama. Nie wydaje mi się aby ktoś w serwisie wyłączył chłodzenie baterii trakcyjnej, kabiny może i tak ale wyłączanie chłodzenia baterii to samobójstwo więc jeśli któryś serwis Ci tak zrobił to lepiej zmień serwis...
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-07-16, 12:47   

Apolonia napisał/a:


@Apolonia
Jeśli aku 12V Ci się rozładowuje to coś masz nie tak, po podłączeniu clip'a widać, że podczas ładowania aku głównego ładuje się także aku 12V i to jest logiczne jeśli rozładowuje Ci się aku 12V masz na 100% jakiś problem z jego ładowaniem...



Wiadomo jaki to problem akumulator 12V do wymiany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12