SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Agregat do Leafa
Autor Wiadomość
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1094
Wysłany: 2018-02-20, 17:01   

Apropos problemu, porownano spalanie tesli zasilonej pradem z agregatu i volvo bodajze V40 (czyli mniejsze, wolniejsze, i lzejsze) - i tesla wygrala, "spalajac" mniej paliwa...:))

https://electrek.co/2018/02/16/tesla-model-s-charged-diesel-generator/
 
 
piero 

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-20, 22:10   

Jeden użytkownik próbował podnieść zasięg swego Leafa czysto elektrycznie poprzez rozbudowę baterii:
https://www.youtube.com/watch?v=Ztejn3YYbvw
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 90
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-20, 23:14   

Przyklad z yt niezbyt szczesliwy. Zakonczyl smutno.
Idea ok ale wykonanie amerykanckie 😀
Problem zasięgu występuje w Leafie, też się z tym borykam.
Agregat jest pewnym rozwiązaniem , zamieniłbym to źródło na UPS z odpowiednią ilością kWh
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-20, 23:54   

rarek napisał/a:
Przyklad z yt niezbyt szczesliwy. Zakonczyl smutno.
Bo ja wiem? Musiał tylko zholować z działki 100km do domu i tam pewnie sobie wymienił ten rezystor. A idea dokładania sobie ~1kWh paczek do bagażnika (tyle paczek ile przewidujemy na podróż) jest mi bardzo bliska :-) Wykonanie miał mocno prototypowe i brak automatyki mu zapewnił to holowanie, ale pewnie nie spoczął na laurach tylko lutuje kolejne pakiety.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2427
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-21, 00:09   

Tutaj pozostałości innego rozwiązania:
https://www.youtube.com/watch?v=2cIo95W-vfE

Liczba przewodów wskazuje, że do każdego ogniwa Leafa podłączone było ogniwo zewnętrzne - tym sposobem te zewnętrzne były ładowane i balansowane tak samo jak wewnętrzne. Kosztuje to sporo grubej miedzi (jeśli ten zewnętrzny pakiet jest porównywalny z wewnętrznym), ale za to te zewnętrzne ogniwa mają komfortowe warunki pracy i można użyć nawet takie dość mocno zużyte, i nie trzeba ich do siebie dopasowywać pojemnością (w sensie wzrost pojemności całego pakietu będzie tylko taki jak najsłabsze ogniwo zewnętrzne, ale nie ma niebezpieczeństwa rozładowania tego najsłabszego do zera i uszkodzenia). Rozwiązanie to jest niestety mniej bezpieczne ze względu na grubą wiąchę kabli pod wysokim napięciem wychodzących z pakietu - trudniej tu zastosować jakiekolwiek odcięcie przekaźnikami.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 90
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-02-22, 08:16   

pomysł odpowiedni
tylko potrzebna ładowarka na 96s
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-02-25, 08:05   

Moze w polsce ktos wpadnie na taki pomysl i beda mobilne ladowarki tak jak to jest w berlinie
http://www.businessinside...probleme-2018-2
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-05-03, 21:52   

Szkoda, że nikt nie wymyślił sensownego zwiększania pojemności baterii. Chociażby przez wymianę na aktualny pakiet. Nic to - pozostaje się przyzwyczaić, pracować nie dalej niż te 60km od domu, albo...wymienić auto na nowy model, który np w naszym przypadku pokryłby zasięgiem 100% potrzeb.

Problem, przez który rozpocząłem ten wątek chyba na razie nie jest problemem, bo okazało się, że żona będzie przez tydzień jeździć 65km do miejsca, gdzie na parkingu ma słupek. Czyli nawet jakby się okazało, że jest wyłączony, to albo jakoś się dotoczy do domu, albo ją ostatnie kilometry na lince ściągnę ;) Chociaż mam nadzieję, że bez blokowania ruchu i bez kombinowania z ogrzewaniem te 130km na baterii zrobi jadąc 90-100km/h (na tej trasie ma limit 100km/h).
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1094
Wysłany: 2018-05-03, 22:07   

Z tego, co o leafie wiem, to wiosna powinna bez problemu, no bo i ogrzewanie niepotrzebne:)
 
 
piero 

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-03, 22:39   

RadekNet napisał/a:
Szkoda, że nikt nie wymyślił sensownego zwiększania pojemności baterii. Chociażby przez wymianę na aktualny pakiet.


W Leafie może i nie, ale np. na Tajwanie budowana jest sieć elektrycznych skuterów Gogoro - zwróćcie uwagę na 2. ilustrację do artykułu pokazującą sposób "tankowania".
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-04, 08:12   

piero napisał/a:
sposób "tankowania".

Wymiana baterii okazała się finansowo i logistycznie ślepa uliczką .
To juz było i się nie sprawdziło w Renault Fluence ZE .
Po tych doświadczeniach i stracie blisko 2 mld$ nikt więcej nie pójdzie w tym kierunku.
Nawet dzierżawa baterii ( i możliwość upgrade pojemności w trakcie trwania umowy dzierżawy" też już Renault się z tego modelu wycofuje.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
piero 

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-04, 10:39   

jas_pik napisał/a:
piero napisał/a:
sposób "tankowania".

Wymiana baterii okazała się finansowo i logistycznie ślepa uliczką .
To juz było i się nie sprawdziło w Renault Fluence ZE .
Po tych doświadczeniach i stracie blisko 2 mld$ nikt więcej nie pójdzie w tym kierunku.
Nawet dzierżawa baterii ( i możliwość upgrade pojemności w trakcie trwania umowy dzierżawy" też już Renault się z tego modelu wycofuje.


Czas pokaże. Nie ma jednego modelu mobilności, wiele zależy od warunków lokalnych.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1919
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-04, 10:46   

Czas już pokazał.
Tesla tez planowała szybką wymianę akumulatorów a po doświadczeniach Renault i izraelskiej Spółki Better Place się wycofała z tego pomysłu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 210
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-04, 11:04   

Dodam, że nie tylko ekonomia i logistyka ma znaczenie ale też nastawienie kupującego .
Na swoim przykładzie, szukając elektryka wykluczyłen Reno właśnie z tego względu.
Brak poczucia własności. Pomimo, że i tak w leasingu ale dzierżawa akumulatora, to mi nie pasowało.
Cały samochód rozumiem ale jego istoną składową? Już nie.

Nawet jak na zimno to analizowałem, że to nawet nie takie głupie.. Jednak nie.
To o baterii jako bateriii.

Tankowanie w postaci wymiany, jedynie możliwe na szeroką skalę, gdyby to były moduły identyczne dla różnych marek. Ale Świat się nie dogadał nawet w sprawach zasilaczy telefonów...
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 88
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-05-04, 19:40   

RadekNet napisał/a:
Szkoda, że nikt nie wymyślił sensownego zwiększania pojemności baterii. Chociażby przez wymianę na aktualny pakiet. Nic to - pozostaje się przyzwyczaić, pracować nie dalej niż te 60km od domu, albo...wymienić auto na nowy model, który np w naszym przypadku pokryłby zasięgiem 100% potrzeb.

Problem, przez który rozpocząłem ten wątek chyba na razie nie jest problemem, bo okazało się, że żona będzie przez tydzień jeździć 65km do miejsca, gdzie na parkingu ma słupek. Czyli nawet jakby się okazało, że jest wyłączony, to albo jakoś się dotoczy do domu, albo ją ostatnie kilometry na lince ściągnę ;) Chociaż mam nadzieję, że bez blokowania ruchu i bez kombinowania z ogrzewaniem te 130km na baterii zrobi jadąc 90-100km/h (na tej trasie ma limit 100km/h).


Wystarczy się uczepić za TIRem, nie próbować wyprzedzać i delikatnie przyśpieszać. W zasadzie się nikogo nie blokuje a jedzie płynnie i max 88-90 km. Przy jeździe około 100 km/h i gdyby jeszcze wiało w dziób, można nie zrobić Leafem 24KWh 130km trasy.
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
jasam 

Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Białystok/Choroszcz/
Wysłany: 2018-06-26, 10:06   

jas_pik napisał/a:
Naukowcy też nad tym problemem pracowali :)
http://www.diva-portal.or...7789/fulltext01

Świetna praca!
Nie do końca się jednak wyleczyłem z natrętnych myśli o generatorze. Jak wygląda taki generator w BMW i3? Przecież nie jest tak ciężki i mocny, jak te które się tu proponuje.
W BMW nie ma blokady ładowania gdy pojazd się porusza i nie potrzeba tak dużej mocy aby doładowywać akumulator na całym dystansie. Może da się obejść temat w podobny sposób?

Oczywiście to jest rozwiązanie ogólne a nie konkretnego problemu żony której brakuje kWh na stałej trasie. W takich przypadkach lepsze jednak będzie poszukanie i dogadanie się z jakimś posiadaczem gniazda na trasie ...
_________________
https://www.plugshare.com/location/142510
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11