BMW i3 rex |
Autor |
Wiadomość |
aviator
i3 94Ah rex
Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-03, 11:55 BMW i3 rex
|
|
|
Witam,
Od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem elektryka - autko z polskiego salonu. Miałem kupić leafa ale zaskakująco i3 okazała się lepsza. Rexa użyłem raz z ciekawości i zaraz po wyjeździe z salonu włączyła się króciutka konserwacja a tak to jazda tylko i wyłącznie na prądzie. Auto jeździ w 99% po mieście ale raz testowo pojechałem Z Wrocławia do Opola i z powrotem - bez ładowania i uruchamiania rexa - oczywiście nie A4 tylko bocznymi drogami aby nie zużyć za dużo prądu Jazda na prąd to jest TO
Niestety w urzędzie komunikacji okazało się, ze to ....nie elektryk a hybryda i nie ma mowy o jeździe buspasami. Na domiar złego nici z darmowego parkowania, bo dla i3 rex BMW nie podaje produkcji co2 w jezdzie miejskiej a taki jest wymóg miasta Wrocławia aby moc parkować za darmo tzn. za opłata roczna 100pln za naklejkę.. Ustawa o elektromobilnosci tez nic tu nie zmienia, bo to hybryda.... BMW zasłania się przepisami unijnymi, gdzie wystarcza średnie wartości dla cyklu mieszanego i nie zamierzają podawać wartości dla cyklu miejskiego.
BMW Polska przyznaje racje, ze nieszczęśliwa jest homologację z wpisana hybryda i napędem jednopaliwowym P/EE tym bardziej ze generator prądu nie jest połączony w żaden sposób z napędem. W myśl zastosowanego nazewnictwa i3 jest taka sama hybryda jak prius czy inne spalinowe auta z malutkim akumulatorkiem.... Jakoś w salonie BMW nikt nie sprzedawał mi hybrydy tylko elektryka z systemem rex.
Ciekawe mnie co myślą inni użytkownicy i3 z rexem: macie hybrydę czy auto elektryczne?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-07-03, 12:32
|
|
|
W wątku o Amperze już spora dyskusja o tym była. Generalnie masz coś, co się nazywa hybryda szeregowa (poczytaj o tym). To, czy silnik spalinowy przekazuje energię na koła w sposób mechaniczny czy elektryczny nie ma żadnego znaczenia - tak czy inaczej masz dwa źródła energii (ekumulator i zbiornik paliwa) więc masz hybrydę. Jeśli na przykłąd masz strefę ekologiczną, do której mogą wjeżdżać tylko elektryki, to nie możesz wjechać tam hybrydą, bo nie ma możliwości zweryfikowania, czy w połowie strefy nie skończy Ci się prąd i nie odpali się spaliniak. Więc prościej do takiej strefy nie wpuszczać hybryd.
Żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem hybryd plug-in, sam rozważam zakup takowej. Ale rozumiem, czym się różnią od elektryków i dlaczego są traktowane 'gorzej'. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/Tesla3LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 817 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-07-03, 14:20
|
|
|
Ja odwrotnie byłem bliski zakupu BMW z Reksem jako atutem.
Ale jednym z mniej istotnych powodów zakupu/zamówienia Leafa byla ewidentnie podyktowana dowaleniem konkurencji, informacja w Nissanie, że BMW REX to hybryda.
Raczej trzeba oczekiwać zmiany prawa, a nie zmiany jego intetpretacji. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD |
|
|
|
 |
aviator
i3 94Ah rex
Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-03, 14:55
|
|
|
Na razie jestem zniesmaczony brakiem dokładnej informacji od sprzedawcy - wiem, mogłem doczytać wcześniej, ze kupuje hybrydę szeregowa a nie auto elektryczne Użytkuje de facto dla mnie auto elektryczne bez żadnych wymiernych korzyści poza świadomością, ze nie produkuje spalin.
Świadectwo homologacji tez jest dla mnie dziwne: napęd jednopaliwowy P/EE - dla własnej satysfakcji, to już powinno być EE/P no i na koniec po co ta naklejka na klapie "edrive", BMW wstydziło się lub marketing nie pozwolił nakleić "hybrid".... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/Tesla3LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 817 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-07-03, 15:25
|
|
|
Ustawodawca z góry założył, że obywatel to krętacz i oszust. I wjedzie na prądzie po czym....
Ale to tak jest, Państwo, które jest samo nieuczciwe, mierzy swoją miarą.
Firmy, ukrywają wiele... BMW, VW, Nissan.... każda czegoś niedopowiedziała lub wręcz oszukała. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-07-03, 16:29
|
|
|
aviator napisał/a: | Użytkuje de facto dla mnie auto elektryczne bez żadnych wymiernych korzyści poza świadomością, ze nie produkuje spalin. |
Wiesz, sporo osób jeździ elektrykami od kilku lat, gdy nikt nie myślał o żadnych przywilejach dla elektryków. Więc nawet jeśli teraz mamy jakieś przywileje to ja się jakoś bardzo do nich nie przyzwyczajam, bo gdy elektryki spowszednieją to i przywileje znikną.
Przywilejem jest to, że masz fajne auto, znacznie przyjemniejsze do jazdy niż spaliniaki |
|
|
|
 |
aviator
i3 94Ah rex
Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-03, 18:45
|
|
|
vwir napisał/a: |
Przywilejem jest to, że masz fajne auto, znacznie przyjemniejsze do jazdy niż spaliniaki |
I tego się trzymam Szkoda tylko, ze pomimo zainteresowania tematem, na pewne tematy trafiam dopiero teraz http://elektrowoz.pl/pora...lbo-bmw-i3-rex/ |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-07-03, 19:03
|
|
|
Pewnie Cię to nie pocieszy, ale właściciele elektryków też na razie nie mają tych naklejek |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 403 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-04, 07:18
|
|
|
Fachowe słowo - paranoja (może nawet jednostka chorobowa) . Kupujemy pluginy , rexy, sreksy żeby jeździć na benzynie i być cwańszym od wszystkich. Zalatuje jakimś fanatyzmem , jak się nie "umęczysz" razem z nami to nie jesteś w klubie. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-07-04, 07:30
|
|
|
Wychodzi na to, że skoro sprzedają jako samochód elektryczny a definicja prawna jest inna to zostałeś wprowadzony w bład i można wedle mnie odstąpić od tej umowy zakupu.
W sumie jak komentarz powyżej, może być tak, że ktoś kupi a będzie tylko benzynę widział..ale zasięg mizerny wtedy, dla pasjonatów paliwa byłoby to mega upierdliwe, bo wiecznie chwalą się ilecto na baku nie przejadą bez tankowania a elektryk..be. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 657 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2018-07-04, 07:41
|
|
|
W sumie to Pir-serwis ma rację. W salonie mówiąc że kupujesz elektryka wprowadzono cię w błąd. Jeśli kupowałeś auto prywatnie możesz z tytułu rękojmi żądać zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy) lub obniżenia ceny.
Znajomi już tak walczyli w Renault i obniżyli im cenę samochodu. Nie pamiętam ile dokładnie to było ale sporo
Korzyścią takiego podejścia może być to że BMW może zmienić podejście marketingowe i może przestanie oszukiwać ludzi że rex to nadal elektryk. |
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 386 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2018-07-04, 07:52
|
|
|
kalex napisał/a: | jak się nie "umęczysz" razem z nami to nie jesteś w klubie. |
Nie no Kalex szacun za te słowa. To powinny być słowa kultu naszego "klubu" jak w Biblii 10 przykazań. Normalnie tak mi poprawiłeś z rana humor tym tekstem że hej.
ps.
Apropo "umęczenia"
To w poniedziałek ten czyli 2.07.2017 wybrałęm się do Warszawy po szwagierkę na lotnisko. Jakż byłem uradowany po dojechaniu na LIDL w Wawie i zobaczeniu ekranu
"ładowarka wyłaczona przez operatora" a ja mam w baku 1,5kwh i najbliższej ładowarki brak. Nie jednokrotnie już byłem i to było jak kaszka z mleczkiem i nawet nie oszczędzałem po drodze bo wiedziałem że tam dojadę "z palcem w d..." Na dość wszystkiego zazwyczaj na dalsze wypady EV jadę sam ale tym razem Córcia 6lat chciała szybciej zobaczyć Ciocię
Mina po zobaczeniu tego komunikatu ? Bezcenna za wszystko inne zapłacisz wiadomo czym
Oczywiście nie był to luźny wyjazd i na 21 musiałem być na lotnisku a na LIDL'u byłem o 20:40.
Niedaleko tylko Greenway typ2 w Galeri Północnej i CHADEMO w PGNIG ale tylko dla taxi. I to była jedyna moja szansa żeby cokolowiek się udało. Także "zmęczyłem się okrutnie" na powrocie też nie było miodu po swoją 24kwh musiałem startować z GREENWAY'a przy S8 a nie na LIDL który jet na wylocie Wawy do chaty. Ostatnie 20km jechaliśmy 50km/h i to ja jako doświadczony kierowca EV muszę przyznać nie byłem pewien czy daojadę. Ale udało się w baku zostało jeszcze 0,5kwh i 7,1% SoC.
Jedyna pozytywna rzecz że tak powolne rozładowywanie aku bo jazda 50km/h to zużycie poniżej 4kwh na 100km to podskoczyło mi Hx i SoH o kilka setnych.
Na szczęście Córka jeszcze jest mało świadoma co się działa ale gdyby to był mój 10 letni syn, to raczej nie pojechał by już ze mną nigdzie dalej EV po takiej przygodzie. |
|
|
|
 |
aviator
i3 94Ah rex
Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-04, 08:07
|
|
|
krawcu napisał/a: |
Korzyścią takiego podejścia może być to że BMW może zmienić podejście marketingowe i może przestanie oszukiwać ludzi że rex to nadal elektryk. |
Nie zmieni. BMW Polska umywa ręce a winę zrzuca na polskie prawo. Twierdzą, ze wszystko było dobrze, dopóki urzędy komunikacji przestały rejestrować i3 rex jako EE. Tylko jak maja je inaczej rejestrować, skoro świadectwo homologacji wystawione przez producenta temu zaprzecza?.. z reszta o czym my tutaj mówimy. Moja wina bo nie sprawdziłem a salon dobrze wiedział co robi nie dając mi świadectwa homologacji - musiałem się upomnieć po wizycie w wydziale komunikacji. Do dzisiaj nie mam twardego dowodu, bo jak zaczęto po moim proteście wszystko sprawdzać, to już drugi raz przedłużono mi tymczasowy.
Z auta jestem bardzo zadowolony, z papierologii już nie. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 657 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2018-07-04, 08:13
|
|
|
Czujesz niesmak znaczy się czujesz się oszukany. Skoro dobrze Ci z tym samochodem to żądaj obniżenia ceny za wprowadzenie w błąd - będzie to rekompensata za buspasy i opłaty parkingowe |
|
|
|
 |
aviator
i3 94Ah rex
Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-04, 08:48
|
|
|
Wiesz, nie kupiłem auta dla buspasow i darmowych parkingów także pod tym względem jest Ok - to była wartość dodana post factum. Proponowano mi w BMW hybrydę i pytano dlaczego jej nie chce - nawet nie chciałem się przejechać żadna z nich. Chciałem elektryka i wiedzieli, ze konkurują już tylko z leafem. Rex był świetna opcja - kołem ratunkowym w razie pilnej potrzeby- i dlatego go wybrałem ale nikt się nawet nie zająknął, ze to tez jest hybryda. Następny będzie pełen elektryk a co do ceny, to była na tyle atrakcyjna, ze nie odczuwam potrzeby jej obniżenia i nie o nią mi chodzi ale trochę im napsuje krwi w tym BMW, bo lecą sobie w kulki z centrala na czele.
Warszawa już się wypowiedziała, zamykam ten etap, teraz Niemcy. Językowo żaden problem, także tylko kwestia czasu, determinacji i trafienia do odpowiednich osób.
Niech nazwa to hybryda albo niech sami lobbują za odpowiednim dopasowaniem prawa lub o uwzglednie specyficznego napędu w i3 z rexem - jednak bliżej mu do elektryka niż np. toyoty prius. Jak na razie chyba im to mocni zwisa i powiewa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1211
|
Wysłany: 2018-07-04, 09:04
|
|
|
aviator napisał/a: | BMW Polska umywa ręce a winę zrzuca na polskie prawo. |
He he, przecież BMW to niemiecka firma i u nich w Niemczech też się RExów nie rejestruje jako EV tylko PHEV |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-07-04, 09:11
|
|
|
Dokładnie to samo było z Amperą. Na początku uchodziła za elektryka i zdaje się, że opel miał nawet z tego tytułu nieco problemów. Później zostało to zmienione i ma hologację jako hybryda. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 657 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2018-07-04, 10:06
|
|
|
Jak chcesz im napsuć krwi to roszczenie z tytułu rękojmi. Wtedy zaboli ich to finansowo. Jak nie skorzystałeś z tego jeszcze to sprawa nadal otwarta... i to przed 2 lata od zakupu.
Jak nie chcesz pieniędzy to przekaż na cele dobroczynne... np. budowa ogólnodostępnej ładowarki |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-07-04, 10:42
|
|
|
KilleR.racer napisał/a: | jazda 50km/h to zużycie poniżej 4kwh na 100km | Oj chyba z dobrej górki i/lub z niezłym wiatrem - Leaf niedużo lżejszy od Ampery, i z aerodynamiką gorzej, stawiam przy tej prędkości na min. 9kWh/100km. Moc średnia przy tej prędkości to rzeczywiście 4-5kW, ale potrzebujemy 2 godzin na te 100km.
aviator napisał/a: | Niech nazwa to hybryda albo niech sami lobbują za odpowiednim dopasowaniem prawa lub o uwzglednie specyficznego napędu w i3 z rexem - jednak bliżej mu do elektryka niż np. toyoty prius. | W Kaliforni jest osobna kategoria REX, powstała dla i3 i chyba tylko i3 się w niej mieści. W USA i3 ma trochę mniejszy bak zdaje się. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1286 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-07-04, 11:09
|
|
|
PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-07-04, 16:02
|
|
|
vwir napisał/a: | PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu | Wszystko zależy od warunków - na pewno znajdziemy jakąś trasę, gdzie da się nim tyle przejechać |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-07-04, 17:48
|
|
|
PatrykS napisał/a: | vwir napisał/a: | PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu | Wszystko zależy od warunków - na pewno znajdziemy jakąś trasę, gdzie da się nim tyle przejechać |
Jeszcze pryz niewielkim sloncu, i 18C w plusie oczywiscie;) |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-07-04, 21:18
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | Jeszcze pryz niewielkim sloncu, i 18C w plusie oczywiscie;) | Oj ja bym 25 stopni preferował, chyba że bateria byłaby podgrzana szybkim ładowaniem. Nawet w dużym słońcu daje się wytrzymać na samym nawiewie, choć lekko pochmurne niebo daje większy komfort. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-07-04, 21:36
|
|
|
Tez przerabialem:) bez duzego problemu da sie w temperaturach i pogodzie zeszloweekendowej kiec zuzycie na poziomie 14 jadac autostrada i nie bedac zawalidroga (kolo 100km/h. |
|
|
|
 |
arczik
Dołączył: 19 Kwi 2018 Posty: 13
|
Wysłany: 2018-07-07, 11:42
|
|
|
To kwestia tak naprawde chyba ustawienia sobie trasówki. Jechalismy wlasnie w zeszly weekend ponad 250km. Raz zjechalismy na greenway'a i wystarczylo zeby swobodnie dokulać sie do hotelu |
|
|
|
 |
|