SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hulajnoga elektryczna Viron 36V
Autor Wiadomość
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 190
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-01, 19:18   Hulajnoga elektryczna Viron 36V

Chciałbym dziecku kupić coś takiego - czy z czasem można tam zmienić baterie na Li-ion czy lipo bez zmiany innych podzespołów- czyli - wyrzucam 3x12V żelowe i wrzucam litowe 36V ale zamiast 12Ah np 30Ah. Nie chodziłoby ozwiększanie osiągów a jedynie zasięgu i zmniejszenie czasu ładowania- o ile to wogóle ma sens. Są na rynku jakieś e-skutery na lipo60V ale to waży 60kg - dla dziecka 9-10 lat to za dużo i w takie coś nie chciałbym wchodzić.

Chodzi o coś takiego:

https://allegro.pl/hulajnoga-elektryczna-1000w-oryginal-viron-motors-i6880783629.html

Aukcja przypadkowa - nie promuję nikogo.
_________________
500e
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1198
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-07-01, 22:35   

Można zmienić, tylko trzeba dokupić ładowarkę do li-ion.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1181
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-07-01, 22:35   

Nie ma w tym problemu.
Masa zejdzie Ci ale niwiele, jeśli dasz 30Ah,
Ale warto.
Mozesz zostać nawet przy starej ładowarce, Bms odetnie jakby co.
45v nie jest także aż tak krytyczne gdyby bms nawalił, ale testów nie robiłem.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1181
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-07-01, 22:38   

Znaczy testy robiłem w swym rowerze, w podobnej konfiguracji.
Nie testy ladowania 4.5v zamiast 4,2 bezpisrednio do ogniwa.
Pakiet miałem 13s a ładowarka 58.8V bo do 4x12v Pb.
Bms wyłaczal przed czasem.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1206
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-01, 22:54   

Jeżeli mam być szczery (a od dzisiaj chcę być szczery ;) ), to jest to strasznie ciężkie bydle i nawet jak byś wywalił zupełnie aku (12Ah waży ok 4 kg, czyli 12 kg), to pozostaje 36 kg, co jak na 11 latka jest sporo, natomiast moc jest spora.
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 95
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-02, 07:33   

Mam dwie hulajnogi z Alliexpresu. Jedna ok 300 -wat/36volt / 13 Ah pojemności i ta jest słabiutka dla chłopa słusznej wagi , ale jest bezpieczna w miarę dla dziecka ( cicha silnik bez przekładniowy) .
Lekka stosunkowo bo 16/17 kg, z nikczemnym zasięgiem ok. 12 km (chyba pomylili i dali 7Ah?).. Więc dokupiłem żonie drugi akumulator lion 10 ah /36 volt /ok 3 kg

I to coś dla Ciebie gdybys sie zdecydował na wymianę .o drożej trochę będzie z ładowarką (42v)
Np. tu - bez ładowarki Aku Liitokala 36 V 10AH - dla roweru elektrycznego z samochódu na baterię itp o dużej pojemności akumulator lion, dostawa nie obejmuje ładowarki 42v.
http://s.aliexpress.com/2Ef6VfYj?fromSns
.

Działa taki u nas, jako rezerwa i jest lepszy od orginału. Wywaliłem kabelki na wierzch i jest w sakwie za siodełkiem..
W razie czego wystarczy przełączyć.
Żona przejechała 13 km i jest jeszcze ma napięcie 39 volt. Testujemy. Akumulator jest z odcięciem by nie zniszczyć za dużym rozładowaniem .

Ja mam 1000 wat i 52 volty z 23 Ah WAGA TO 35 KG. Z jednym silnikiem:!: Można się zabić :shock: Bez wiatru do 40 km/h i nerwowa manetka. :!: Zasięg duży 50 km co najmniej.
Oczywiście można zmienić te parametry na bardziej cywilizowane.
Radocha z jazdy.
Ceny Pierwsza to ok 600 euro druga ponad 1000.
Można wybrać też z dwoma silnikami ale to już hardcore.

Rada. Nie ma co kupować za 1600 zł, aby wywalić jeszcze 600 na akumulator itd.

Poszukaj czegoś w cenie 2000 z lion. Jeśli nie da się ograniczyć mocy w ustawieniach wyświetlacza, to 1000 wat o ile jest to prawda, może być niebezpieczne.
Fakt 36 v to nieduże napięcie i szału nie będzie.

Ale hulajnoga to maleńkie kółka i niemal zero kąta główki kierownicy. Dziura lub gwałtowny skręt i dzieciak leży.
Lepiej by leżał gdy jedzie wolno. :!:
Dla siebie można kupić bez testów, dla dzieciaka, to bym bez sprawdzenia nie brał.
Pisze to stary motocyklista :lol:
Mamy też rowery elektryczne itd...

Ps. Tu o takiej było. http://forum.samochodyele...topic.php?t=834 to już jakaś stara konstrukcja... kilka lat temu!

Masz pytania dzwoń 601762869
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 190
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-02, 20:40   

Jego koledzy na tym jeżdżą. Nie jest to jakieś super szybkie. To ma być dla 9-latka - zresztą już kupione - jutro zobaczę do czego się to nadaje. Jak przyjdzie czas to sobie kupię jakiegoś e-skutera albo coś podobnego. Zawsze to ciekawe doświadczenie i coraz większe brnięcie w elektryczność :D
_________________
500e
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 984
Wysłany: 2018-07-02, 20:55   

Skutery moge bardzo polecic, nam sie rodzinnie jezdzi po prostu mega:)
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 190
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-03, 06:48   

A jakie dokładnie są godne polecenia - nie ma co ukrywać, że zrobiło się tego dużo. Wiadomo że aku litowy i silniki bezszczotkowe. Ale co jest pewne ?
_________________
500e
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1181
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-07-03, 09:52   

Mnie sie podoba Yamakoyo Spox A20.
Sylwetka ładna, cena nieduża samego skutera, celem przezbrojenia na litowe, oraz sterownik z odzyskiem.
Chyba, że nie zależy na zasięgu i 25km wystarczy to nowka sztuka już za 3200, a nawet i 2200 tylko baterie trzeba zmienić za 600zł, starczają na około 10tyś km.przy spokojnej jeździe, zasięg przy 45km/h 45km.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 190
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-03, 16:58   

Syna hulajnoga - o ile można jątak nazwać - złożona i się ładuje (w zasadzie deszcz pada - to podłączyłem - w sumie chyba sam odłącza ładowanie jak się naładuje. Się okaże.
Trochę słabo wykonane hamulce - tzn może się ułożą ale póki co są nie ułożone i ocierają dość mocno - szczególnie po skręceniu przedniego koła - na dystansach - słabo to trochę wygląda - niestety to nie ferrari.

NA razie na 1 biegu - w teorii do 5km/h - to dość szybko jedzie i jest dość zrywne nawet przymoich 80kg. Aż boję się że przy 2 będzie to zdecydowanie za szybkie dla dziecka - będzie musiał pod moim okiem potrenować.

Minus to brak ładowania aku w domu - ładowarkę podłącza się do hulajnogi a cała elektronika jest schowana - trochę szkoda.
Ale może i na to jest rada ? Da się to jakoś obejść? Czy zwykły prostownik samochodowy da radę w domu ?

zastanawiałem się czy czymś takim można jeździć - ale najpierw zarejestrować :

https://allegro.pl/e-skuter-elektryczny-e-hulajnoga-elektryczna-city-i7394688834.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YTJlNWE3YTMtMzc1MC00MTY2LTgyNGQtOTgxNzc4M2QzYjkyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=58efd05d-ccf0-4e8f-81bf-699a3e75d415

Aku litowe - to już plus. Ciekawe jak się to sprawuje.
_________________
500e
  
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 95
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-03, 17:16   

Już policja się czepia, bo sprzęty wynajmowane wczasowiczom. A Ci wiadomo...różnie. luzik itd..
Generalnie Prawo zabrania albo nie ma jeszcze prawa...

https://youtu.be/lgGl2bfAYR4

Ładowarka powinna sama się odłączyć przy 36v lion to 42 volty i koniec ładowania.
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-07-04, 09:02   

U mnie do pracy ktoś przyjeżdża na czymś takim...

Ale patrząc po wypowiedzi tej policjantki to lepiej przerobić sobie rower na elektryczny i będziemy jeździć nie zwracając na siebie uwagi, no i pewnie szybciej :)
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 95
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-04, 10:34   

krawcu napisał/a:
.. no i pewnie szybciej


No tu bywa różnie . :-D O ile rower nie będzie słusznie wspomagany tym samym niezgodnie z prawem ( 25km/h.. 250wat) Przegra .

Ta moja hulajnoga w porywach do 45km/h daje , co jest przyjemne na dobrej drodze ale ciut za dużo . najlepiej tak ok 25-30 km/h .
Jestem fanem tego sprzętu ze względu na mobilność . Na chodniku mniej upierdliwa od roweru i łatwiej zejść i np. prowadzić .

Dziennie przejeżdżam ok 10 km , czyli ładuję 1x w tyg . Do tego ma opcję ładowania dwoma ładowarkami na raz co skraca ten proces do kilku godzin . Tu pojemność duża 23AH ma swoje prawa i nie da się tego naładować w godzinkę .
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-07-04, 11:03   

Przerobiłem rower (trekking) na elektryczny. Silnik 250W, sterownik ogranicza do 25km/h ale z manetką udało mi się jechać 48.
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 95
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-04, 16:51   

Manetka i prędkość .... Jesteś przestępcą ściganym .... :-D
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-07-04, 21:02   

Jak większość motocyklistów... :)
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 190
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-04, 21:52   

Podpowiedzcie jak tą baterię żelową powinno się ładować czy jak tylko ma się możliwość czy pełne cykle - ładowanie - rozładowanie? Naładowane pełne mają wg miernika - 36,1 - przynajmniej ładowarka już się wyłączyła - czy tak to ma wyglądać ?
_________________
500e
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-04, 22:23   

Karwoś napisał/a:
Podpowiedzcie jak tą baterię żelową powinno się ładować czy jak tylko ma się możliwość czy pełne cykle - ładowanie - rozładowanie?
Pełne cykle je wykańczają, najlepiej mieć zawsze naładowane. W LiIon inaczej - najlepiej trzymać w okolicy połowy naładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1206
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-04, 22:35   

Ładować jak często się da (teoretycznie jak 4x rozładujesz po 25% jest lepiej niż raz 100%). Żelowe po naładowaniu powinny mieć minimum 2.1V/celę (ja bym się skłaniał do 2.2V) i jest to wartość po 2 dobach od ładowania ( przy 36 V to jest 37.8 do 39.6).
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 984
Wysłany: 2018-07-04, 22:37   

Sam mam zele w skuterach: po kazdej przejazdzce doladowauj, odlaczaj ladowarke. Nie lubia byc wyladowywane zbyt duzo.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 190
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-07-05, 11:18   

Teraz właśnie cały czas doładowuję. jak podłączam ładowarkę - lampka zapala się czerwona. Jak jest odłączona od hulajnogi - zielona. Jak się naładuje lampka z czerwonej zmienia się na zieloną - czyli w teorii napięcie jest odłączone ??
_________________
500e
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 984
Wysłany: 2018-07-05, 14:13   

Zalezy od ladowarki:) mozesz zmierzC amperomierzem, czy jakis prad idzie..
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 95
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-05, 19:16   

Drugim prametrem organoleptycznym jest temperatura. Ładuje jest ciepła, nie ładuje zimna. :mrgreen:

Normalnie powinna nie ładować.

Do tego część ładowarek nie wystartuje gdy najpierw podłączysz do hulajnogi itp a potem do gniazdka, lub odwrotnie.

Mam kilka do różnych sprzętów i każda jest inna.

Ad lampka zielona w Twoim przypadku.. to normalka, też tak mam w jednej.
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1206
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-05, 21:35   

Proste ładowarki do żeli ładują często CC (stały prąd) i po osiągnięciu określonego napięcia przechodzą do fazy CV i jak w tej fazie spadnie prąd poniżej określonego progu to zapala się zielona dioda (napięcie jest podtrzymywane dla 12 V np. 13.8V)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11