SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2017-10-19, 08:35
Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-20, 13:43   

Tania stacja 32A ale trzeba osobiście zdemontować : https://www.ebay.co.uk/it...kW/112874819871
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-20, 15:38   

To w końcu 32A czy 11kW?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-20, 16:06   

vwir napisał/a:
To w końcu 32A czy 11kW?
Ze zdjęcia to pierwsze - Type 1 32A 7kW.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-20, 16:44   

A po drobnej przeróbce by PatrykS może być 22 kW :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-20, 20:37   

jas_pik napisał/a:
A po drobnej przeróbce by PatrykS może być 22 kW
No tu trochę mniej drobna - dochodzi zmiana kabla na trójfazowy Type 2 lub na gniazdo.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-09, 10:30   

Okazja na kable 22kW do stacji:
https://www.ebay.co.uk/it...OE/162780454918
Wziąłem dwa, jak ktoś chętny to mogę więcej, przesyłka wyjdzie taniej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-28, 23:22   

Jak by ktoś chciał karmić amerykańską Teslę maksymalnym prądem przez przejściówkę Type 1 -> amerykańska Tesla to tu można kupić kabel do tego - 75A, naprawdę rzadkość po tej stronie Atlantyku:
https://www.ebay.co.uk/it...CE/163021335858
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-06, 12:25   

Jak myślicie, jakbym zamiast przekaźnika na szynę TH35 dał przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/przekaznik-polprzewodnikowy-elektroniczny-ssr-40a-i7349087267.html to to będzie działać?
Potrzebuję zmniejszyć moją skrzynkę co zrobiłem na enelionie.
3 takie przekaźniki chciałbym dać. Wydaje mi się że mniej miejsca zamją niż ten potrójny przekaźnik.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-06, 18:02   

iwi napisał/a:
Jak myślicie, jakbym zamiast przekaźnika na szynę TH35 dał przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/przekaznik-polprzewodnikowy-elektroniczny-ssr-40a-i7349087267.html to to będzie działać?
Będzie, bez przekaźników najprawdopodobniej też, wtedy będzie zupełnie mała. Standard zabrania półprzewodnikowych ze względów bezpieczeństwa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-06, 23:02   

PatrykS napisał/a:
bez przekaźników najprawdopodobniej też, wtedy będzie zupełnie mała.

Czyli nic sie nie stanie jak puszczę do wtyczki typ2 napięcie? 3fazy! Myślałem, że można to zrobić dopiero po dogadaniu się kontrolera z samochodem.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-07, 08:44   

iwi napisał/a:
Czyli nic sie nie stanie jak puszczę do wtyczki typ2 napięcie? 3fazy! Myślałem, że można to zrobić dopiero po dogadaniu się kontrolera z samochodem.
Pewności nie ma - samochód może zareagować alergicznie na napięcie przed "dogadaniem", ale nie musi. Ważniejsze chyba jednak jest bezpieczeństwo - po to są te styczniki, żeby napięcia nie było przed poprawnym podłączeniem do samochodu, a dyndająca na kablu wtyczka prędzej czy później wpadnie do kałuży czy pechowo nadzieje się na wystający z płotu drut, o który akurat ktoś jest oparty, nie wspominając o zębach psa wbitych w kabel czy pomysłowości dzieci.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-11, 10:38   

W zasadzie to jeśli chodzi o bezpieczeństwo to się nie boję, bo to ma być do mojej prywatnej ładowarki przenośnej, gdzie będę miał zasadę, że najpierw podłączam do samochodu a potem do gniazdka na ścianie. Tylko myślę nad tym czy coś się nie spali w samochodzie jak dostanie napięcie bez informacji z kontrolera.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-11, 12:14   

iwi napisał/a:
Tylko myślę nad tym czy coś się nie spali w samochodzie jak dostanie napięcie bez informacji z kontrolera.
Spalić się nie spali z dokładnością do błędów projektu/wykonania/oprogramowania samochodu, może on jednak zgłosić błąd i odmówić (w co wątpię, aczkolwiek jeszcze nie sprawdzałem).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-01, 16:12   

witajcie.
kupilem wtyczki j1772 i typ2 i samemu sobie zrobie kabel.
wiadomo ze L1, N i PE łączę ze sobą. a co z cp i pp. czy też mogę połączyć jeden do jeden. we wtyczce )1772 jest jeszcze wyłącznik. czy on ma rozłączać linię PP
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-01, 16:38   

iwi napisał/a:
kupilem wtyczki j1772 i typ2 i samemu sobie zrobie kabel.
To musiałeś je naprawdę tanio dostać, że Ci się to opłaca :-) Chyba że jakiś nietypowy potrzebujesz - np. bardzo długi.

iwi napisał/a:
a co z cp i pp. czy też mogę połączyć jeden do jeden. we wtyczce )1772 jest jeszcze wyłącznik. czy on ma rozłączać linię PP
CP jeden do jeden. PP od strony stacji przez rezystor do uziemienia (220 omów dla kabla 32A i 680 omów dla 16A). Od strony samochodu trochę bardziej skomplikowanie - przycisk musi zwierać rezystor R7, ten połączony z R6:
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-01, 20:17   

Troche to skomplikowane ale sie udalo.
po co w takim razie robia kable 5x2,5 plus 2x0,5 skoro tylko jeden cp 0,5 jest potrzebny.
Ja zastosowałem 5*2,5 a mogłem w sumie 4*4 żeby się nie grzał przy 16A

Nie miałem czasu czekać. A wtyczki kipiłem za 500zł i kabel 10m za 50zł.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1196
Wysłany: 2018-08-01, 20:40   

Gratuluje, tez lubie sam skrecac:) 5x2.5mm2 nigdy sie nie bedzie grzal przy 16A.. mam nadzieje, ze gumowy kupiles:)

Outlander ma ladowarke jedynie 3,7kW, jesli sie nie myle.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-01, 21:07   

Przy takiej długości lepiej stosować większą średnicę żył bo spadek napięcia na końcu przewodu będzie już zauważalny a w związku z tym i moc ładowania się zmniejszy.
Pamiętaj też o zaciskaniu przewodów - połączenia skręcane nie bardzo się sprawdzają w dłuższym czasie.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1196
Wysłany: 2018-08-01, 21:22   

Czesc jas_pik, naprawde przy 10m kabla 2,5mm2 uwazasz, ze bedzie eidoczny duzy spadek napiecia? Sadze, ze kilku V nie powinno przekroczyc..
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-01, 21:55   

Z mojego doświadczenia to przy 10 m spadek to około 8-12 V co daje spadek mocy ładowarki o 200-280 W dla 16A . A to jest już znacząca różnica.
iwi napisał/a:
. A wtyczki kipiłem za 500zł i kabel 10m za 50zł.

A dlaczego dałeś zarobić Chińczykom .
Ja sprzedaję wtyczki type 1 z kablem po 150 zł ( 4 m kabla) ?
Dlaczego nie kupiłeś u mnie ?
Jestem tańszy od Chińczyków przecież :)
Daj zarobić polakowi :)
Zostaw pieniądze w Polsce
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-01, 22:05   

wodnik7 napisał/a:
Czesc jas_pik, naprawde przy 10m kabla 2,5mm2 uwazasz, ze bedzie eidoczny duzy spadek napiecia? Sadze, ze kilku V nie powinno przekroczyc..
Wg Helukabel 2,5mm2 ma przeszło 7 omów/km, co przy 16A daje 112V/km, czyli 1,12V/10m, razy dwa bo w jedną i drugą stronę dwiema osobnymi żyłami, czyli koło 2V spadku, 32W strat, rzeczywiście można chyba pominąć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-01, 22:08   

iwi napisał/a:
po co w takim razie robia kable 5x2,5 plus 2x0,5 skoro tylko jeden cp 0,5 jest potrzebny.
Nie wszędzie takie stosują, przeważnie jest jeden przewód sygnałowy. Jak są dwa to jeden można wykorzystać do pociągnięcia zasilania dla diody LED we wtyczce - ma tak oryginalna ładowarka od Ampery (ta nowsza) i to rewelacyjna sprawa po zmroku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-02, 06:35   

jas_pik napisał/a:

Ja sprzedaję wtyczki type 1 z kablem po 150 zł ( 4 m kabla) ?
Dlaczego nie kupiłeś u mnie ?

W Polsce znalazłem tylko na Aledrogo po 290zł - gdzie się reklamujesz?

A przy okazji mam do sprzedania 2 wtyczki Typ3 (francuskie) po 100zł/szt
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-02, 07:28   

iwi napisał/a:
A przy okazji mam do sprzedania 2 wtyczki Typ3 (francuskie) po 100zł/szt
Ha, też mam jedną taką, ale trzymam w kolekcji przejściówek na wypadek jakiegoś wyjazdu tam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-02, 07:33   

Przecież daję ogłoszenia na forum w dziale ogłoszeń .
Nie daję tych ogłoszeń za często na Allegro bo tam wszyscy handlują wyłącznie "ładowarkami" oraz częściami do "zrobienia" rozbitków.
Wystawiają i sprzedają Mirkowie biznesu samochodowego. Przez pół roku wystawiania tych kabli nie sprzedałem przez Allegro żadnego .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13