SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Aplikacja MyVoltStar do Volta/Ampery - zamiast OnStar'a :-)
Autor Wiadomość
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-27, 08:51   

PatrykS napisał/a:
MyVoltHold dzisiaj się nieźle spisał - po chwili jazdy po osiedlu termometr złapał -11 stopni i włączył się spaliniak, uspokoiłem go zaraz aplikacją i dalej już w ciszy kręciłem się po uliczkach :-)


Patryk. Zainwestuj w cos takiego. Ten programowalny układ ogranicza temperature tylko do -10 aby "oszukać" komputer.
https://www.ebay.com/itm/...5.c100752.m1982

Przy wysokich mrozach nie jest wskazane dla silnika spalinowego takie krótkotrwałe włączanie. Olej wtedy nie jest dokłądnie rozprowadzony. Unikniesz późniejszych awarii lub brania oleju jeżeli jednak przyjdzie ci jechać gdzieś w trasie.

Ja zauważyłem że Mój Volt przy obecnych mrozach włącza się na 5 min. Aby nabić temp płynu do 67 St. i potem spokój. Oczywiście startuję z ogrzewanego garażu. Ale po wyjściu z Pracy gdzie stoi 8h na -11 St. Pracuje raptem 10 min. Obroty 1450 RPM nie zależnie od obciążenia :)

Obliczyłem że "stracę" na tych 2 tyg mrozów ok 15-17 ltr. benzyny dopuki nie przyjdzie mi ten Chip z Ebay-a :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-27, 12:54   

Drobny napisał/a:
Patryk. Zainwestuj w cos takiego. Ten programowalny układ ogranicza temperature tylko do -10 aby "oszukać" komputer.
Ha, z Kanady właśnie :-) Może być fajna sprawa, bo MyVoltHold'em nie mogę "wyłączyć" silnika przed włączeniem zapłonu - a po włączeniu zapłonu silnik od razu się włącza, jeśli samochód nie jest podłączony do prądu. Skoro bateria ma własne czujniki to chyba to rozwiązanie jest OK.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-02-27, 19:08   

Zamiast tego wynalazku butelka ciepłej wody na czujnik temperatury i nie ma problemu z odpalaniem silnika, a potem aplikacja i wyłączenie go na dobre.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 148
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-27, 23:15   

Ludzie w Kanadzie radzą sobie z tym problemem wpinając rezystor ok. 40k równolegle do czujnika.
Można to zrobić też wewnątrz kabiny, pod siedzeniem pasażera można się wpiąć do przewodów:

Pin Size Color Circuit Function
26 0.35 L-BU/GY 636 Outside Ambient Air Temperature Sensor Signal
40 0.35 BK/L-BU 61 Outside Ambient Temperature Sensor Low Reference
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-28, 08:46   

Rafał napisał/a:
Ludzie w Kanadzie radzą sobie z tym problemem wpinając rezystor ok. 40k równolegle do czujnika.
Można to zrobić też wewnątrz kabiny, pod siedzeniem pasażera można się wpiąć do przewodów:

Pin Size Color Circuit Function
26 0.35 L-BU/GY 636 Outside Ambient Air Temperature Sensor Signal
40 0.35 BK/L-BU 61 Outside Ambient Temperature Sensor Low Reference


Jest to rozwiązanie tylko na zimę. ponieważ rezystor "podnosi" ci współczynnik sygnału w całym zakresie. Czyli jeżeli nie wypniesz go latem to będziesz widział na wyświetlaczu 50 lub wyżej St :)
Ten chip z Ebay ma programowalny układ który odcina temperaturę tylko poniżej -10. Czyli nie wpływa na odczyt temp czujnika dla każdej tempreatury która jest powyżej -10 St.
Myslę że to jest najlepsze rozwiązanie - wpinasz w oryginalną kostkę i zapominasz o istnieniu tego gadżetu. A to już samo robi robotę :)
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-28, 23:14   

Dziś sie już wkurzałem że kupiłem samochód pseudo elektryczny gdy po kilku krótkich trasach okazało się że 80% czasu pracował na benzynie a bateria na full.

Myślałem jak to ominąć oszukując czujniki a tu w między czasie takie ciekawe wpisy.

A może by tak wpiąć rezystor wraz z małym przełącznikiem zima/lato gdzieś w kabinie ? To by było proste i skuteczne rozwiązanie.
Czy ktoś wpinał się w wiązkę modułu HPCM2 pod fotelem do którego przychodzi sygnał z czujnika temperatury ? Dostęp nie jest tragiczny.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-01, 22:36   

Maras napisał/a:
Jaki masz zasięg przy obecnych temp? Bo pomiędzy Voltem a Amperą różnica jest widoczna. W V nie zeszła mi poniżej 50km a w Amperze nawet 36km.

Przy -12C, po prawie natychmiastowym właczeniu silnika spalinowego (dogrzewanie, tryb EV) robi się taki sam zasieg, gdybyś jechał przy + 10-12C na zimowych oponach. Co najmniej 60km. Tak do 63-64km. Nie więcej.
Ale gdy jest -8C i nie korzystam z dogrzewania silnikiem, to zasięg spada do nie więcej niż 50km.
Jazda mieszana - trym miejski, pozamiejski... Dogrzewanie silnikiem drastycznie zwiększa zasięg przy bardzo niskich temperaturach.
_________________
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-03-29, 16:23   

Trafił może juz ktoś na info czy platforma będzie rozwijana na Volta Gen2? trochę wam zazdroszczę możliwości zdalnej komunikacji z autem
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-29, 20:23   

Drobny napisał/a:
Trafił może juz ktoś na info czy platforma będzie rozwijana na Volta Gen2?
Nie wygląda na rozwijaną nawet na Gen1 - autor nie odpowiada na zaczepki niestety.

Drobny napisał/a:
trochę wam zazdroszczę możliwości zdalnej komunikacji z autem
Uboga ona jest, ale zawsze coś.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-14, 22:30   

Dziś w ponad 350km podroży z rodziną (czytaj trochę spalin musi powstać, roczne zużycie paliwa wzrosło o prawie 10% - o niecałe 10l) zauważyłem, że MyVoltHold w trybie Engine ON ładuje baterię tylko do 27,45% (to te procenty wahające się od 20 do 85). Ktoś ma podobne obserwacje?
Przy okazji - w tym roku znowu dołożyliśmy Niemcom pod Grunwaldem :-) :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-07-17, 13:07   

Jechałeś w trybie Normal czy Mountain?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12