SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[Romet 4e] Czym objawia sie rozladowanie akumulatorow?
Autor Wiadomość
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-07, 20:26   

Na razie mam w miare nowy pakiet, wiec nie bede wymienial, bo kasa poszlaby w bloto, ale w przyszlosci, jesli nie zmienie fury to na pewno wybiore litowo-jonowe.

Ten wskaznik naladowania baterii dziwnie dla mnie dziala. Ostatnio przejechalem 30km i skoczyl z 5 kresek (full) na 2. Teraz przejechalem juz ponad 40km i nadal pokazuje full ;-) No ale tak czy owak za Wasza namowa doladuje go dzis do maksa i bede sie staral ladowac co 30-40km. Rozumiem, ze to pomoze utrzymac mi zywotnosc aku? Oby byla to gra warta swieczki ;-)

Gienek zastanawia mnie tylko jedno. Gosc od ktorego kupowalem chyba dosc mocno w elektrycznych sprawach siedzial (facet kolo 60tki). Skoro lit-jon mozna w tej cenie ogarnac, waga prawie 10x nizsza, nie wspominajac o wygodzie i zywotnosci, to po kiego on kupowal te olowiaki :roll:
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-07, 21:01   

Tak, ladowanie po kazdej jezdzie daje BARDZO duzo (nawet i czesciej niz 30-40km...). Czemu kupowal olowiane? Nikt Ci tego nie wyjasni:) ja do skutera tez kupilem, ale tylko dlatego, ze byly bardzo tanie, a do litow potrzeba jeszcze: bms, i innej ladowarki zazwyczaj; wiec niekiedy znajac pojazd „wygodniej“ zostac przy tym, co sie ma...;)

Niemniej jednak litowe sa naprawde nieporownywalnie lepsze..
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-07, 21:48   

Ja od 20 lat nie kupiłem nowego aku (mam 4 samochody i dwa pojazdy elektryczne). Post z "przeszłości" https://www.elektroda.pl/...08&yoursposts=1 ,mam również te aku, mają tak skromnie 90% pojemności.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-08, 12:13   

radoslavv napisał/a:
Na razie mam w miare nowy pakiet, wiec nie bede wymienial, bo kasa poszlaby w bloto, ale w przyszlosci, jesli nie zmienie fury to na pewno wybiore litowo-jonowe.
Zawsze możesz sprzedać ten pakiet jako prawie nowy i kasa na LiIon będzie. Pytanie czy ktoś już taką przeróbkę robił w tym aucie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-22, 20:39   

Panowie jak moge ustalic ile wattow pobiera romecik podczas ladowania? Czy to jest tak ze bierze tyle na ile pozwala instalacja? Ze strony producenta mam info ze zjada przy pelnym ladowaniu 16.5 kWh. Znalazlem tez zapis, ze ladowanie odbywa sie ładowarką pokładową o mocy około 1,8 kW (72 V, 25 A). Byc moze bede mogl ladowac go od sasiada z garazu i chcialem kupić miernik zuzycia pradu, a ma on ograniczenie obciazenia 16A i 3600W. Czy to sie nada? Czy ten zapis o prądzie 25A oznacza ze takim natezeniem jest ladowany? Co by z kolei znaczylo ze miernik odpada ze wzgledu na ampery? Dobrze rozumuje? :-(
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-22, 20:49   

Jesli ladujesz zwyklym kablem (takim do kontaktu), to maksymalnie romet moze sie ladowac z taka wlasnie moca (nie jest w stanie pobrac wiecej). Sadze nawet, ze jest ogranoczony jeszzce bardziej, no wiele gniazdek jest podlaczonych „nienajlepiej“, i nie wytrzymuja ciaglego obciazenia 16A, zazwyczaj jest to ok. 13A. Tak maja m.in. Renault.

Ladowarka pokladowa zmienia prad zmienny 230V na 72V napiecia stalego; ladujac 1800W ladujesz wiec okolo 8A. Czyli majac akumulatory ok 16kWh powinienes „od zera“ ladowac je okolo 8-10h. Zgadza sie to z obserwacja?:)
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-22, 21:00   

Tak. Czasowo sie to zgadza :-) Wiec rozumiem ze nie ma opcji na prad o natezeniu 25A, wiec moglbym spokojnie takiego watomierza uzyc z obciazeniem dopuszczalnym 16A i 3000W?
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-22, 21:03   

Nie ma opcji na 25A. Ze zwyklego gniazdka nie da sie tez tyle pocoagnac:) zazwyczaj sa one zabezpiecuone bezpoecznikami 16A(lub mniej).

Ale jak watomierz ma 16A to raczej 3600, nie 3000, pewnie w drugim poscie sie pomyliles:)
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-22, 21:20   

Yyy fakt 3600W powinno byc :oops: Dziękuję za pomoc w temacie wodnik7 :kufel
_________________
Romet 4E
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-22, 22:08   

25A to prąd ładowania aku, a pobór z sieci to ok 8A.
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-22, 08:46   

Temat z ladowaniem w hali garazowej niestety upadl, regulamin wspolnoty nie pozwala na korzystanie z pradu wspolnego (nawet jesli zamontowalbym wlasny licznik) :cry:
Poniewaz od pazdziernika przenosze sie z praca do Galerii Lodzkiej zaswital mi w glowie jeszcze jeden pomysl. W galerii PGE utworzylo punkt ladowania natomiast idac z duchem czasu nie ma tam gniazda 230V, a jedynie type2 i chademo. Gdzies na forum widzialem schemat gdzie mozna moj kabel do 230V przerobic na koncowke typ 2. Czy takie rozwiazanie jest bezpieczne dla moich aku (no i dla ladowarki pge)? Druga sprawa jest to ze parkowac za free mozna max 3h na ich parkingu. Czy jesli jadac 12km do pracy podlaczalbym na te 3h do ladowania codziennie to myslicie ze w tym czasie doladuja sie do maksa? Chyba powinienem sie wyrobic? Pisaliscie ze czeste ladowanie jest pozadane przy aku Pb, wiec taki pomysl bylby dobrym rozwiazaniem?
_________________
Romet 4E
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-09-22, 11:46   

Nie ma problemu aby z type2 brac tylko 1 faze, aby ladowac romecika!

Wtyczki typ2 sa tanie, kabel tez. A w galerii nie ma zwyklych gniazdek? Objedz parking, zazwyczaj gdzies jakies sa:) troche slabo „blokowac“ codziennie typ2, biorac z niego kilka kW, gdy moze on dac do 43kW..:)
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-22, 11:55   

Przy stacji ladowania nie widzialem niestety zwyklego gniazdka ale sie jeszcze rozejrze. Stacje w Lodzi chyba sa dosc rzadko uzywane. Nie widzialem jeszcze w galerii bedac na zakupach aby ktos z niej korzystal, natomiast fakt faktem, ze zwykle gniazdko zalatwiloby temat. Moze w PGE spytam czy nie mogliby domontowac ;-)
_________________
Romet 4E
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-22, 22:14   

wodnik7 napisał/a:
Nie ma problemu aby z type2 brac tylko 1 faze, aby ladowac romecika!
Potwierdzam - ale trzeba trafić okazję, żeby dorwać taką wtyczkę poniżej 200zł. Ktoś tu sprzedawał kabel Type 2 -> Type 2 żółty od VW za 100zł, to była okazja.

wodnik7 napisał/a:
troche slabo „blokowac“ codziennie typ2, biorac z niego kilka kW, gdy moze on dac do 43kW..:)
Zgadza się, ale jak się zostawi karteczkę pt. "odłącz mnie w razie potrzeby" to problem jest zdecydowanie mniejszy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-23, 09:29   

Czyli krotko mowiac musze polowac najlepiej na kabel typ2-typ2 lub ewentualnie wtyczke typ 2. Natomiast z tego co pamietam to gdzies na forum byl schemat ukladu ktory jeszcze trzeba zastosowac pomiedzy koncowka 230v a typ2, takze poza samymi wtyczkami bede potrzebowal jeszcze czegos takiego, tak?
_________________
Romet 4E
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-23, 10:28   

Całą elektronikę masz na schemacie który już wielokrotnie publikowałem
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-23, 12:28   

jas_pik dzieki. Widzialem to gdzies juz na forum ale teraz nie moglem znalezc :-)
_________________
Romet 4E
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-23, 13:40   

http://forum.samochodyele...opic.php?t=2217
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-09-24, 17:48   

Te 12km powinien zrobić po godzinie ładowania i to będzie już full.
Saxo po godzinie 20_25km zrobi przy mocy ładowania 3kw
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11