SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Toyota Prius 3 Plug-in
Autor Wiadomość
Notoco 

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 140
Skąd: NL
Wysłany: 2016-08-23, 09:04   Toyota Prius 3 Plug-in

Najbardziej popularny w europie plugin a jeszcze nikt go nie umieścił w tym dziale
Czyżbym był jedynym użytkownikiem ttakiego auta na tym forum?
Co prawda zasieg ma mniejszy niz GM-y czy outlander ale ciagle jest to phev
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-03-27, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Notoco 

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 140
Skąd: NL
Wysłany: 2016-08-26, 09:29   

Moze jest ktos na tym forum kto tez jezdzi priusem -
Chetnie sie wymienie uwagami z innymi uzytkownikami
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-08-26, 17:31   

Chyba Priusy tu niemodne.
Ja mam Estime HYBRID ;) może być?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 24
Wysłany: 2016-08-26, 18:26   

Jeżdżę Priusem dwa tygodnie , więc dużo nie przejechałem,
zwłaszcza że cały czas przy nim grzebię.
Próbuję zwiększyć zasięg EV przez dołożenie akumulatorów.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 451
Wysłany: 2016-08-26, 22:24   

Kiedyś rozważałem priusa plus dołożenie aku, po podliczeniu kosztów i minusów wynikających z ograniczenia prędkości przy moim wykorzystaniu auta, wyszło mi że chcąc mieć hybrydę phev powinienem kupic ampere :-P , a tak w ogóle to teslę, leafa, chociaż fluence w okół komina by sie nadal, ale ceny jeszcze nie na moją kieszeń
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
Notoco 

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 140
Skąd: NL
Wysłany: 2016-08-27, 00:45   

toyota plugin nie powala zasiegiem ale zdecydowanie ekonomicznoscia i jakoscia
Te beteryjki sa bardzo pozyteczne w miescie
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2017-08-22, 14:07   

Zdarzają się wariaty, co mają taką zabawkę :-P Witam wśród użytkowników Priusa! :)
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 21:51   

Czy Prius ma taką opcję jazdy ,że przy słabych bateriach silnik spalinowy działa jak generator i w dalszym ciągu możliwa jest jazda tylko na silniku elektrycznym ?
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 65
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-03-07, 12:16   

Nie. Jak skończy ci się bateria automatycznie włącza się silnik spalinowy...z tą straszną jak dla mnie przekładnią CVT
Jeżdziłem przed zakupem Priusem plug-in 2017 i mogę powiedzieć żę w porównaniu do Volta II ma on swoje plusy i minusy.
+ jest możliwość ładowania aku podczas jazdy(teoretycznie tylko do 30% ale udało mi się doładować prawie do 45%)
- jest to hybryda równoległa gdzie przy każdym mocniejszym naciśnieciu pedału gazu włącza się ICE
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-26, 19:21   

Czy silnik elektryczny w Priusie korzysta ze skrzyni CVT ?
 
 
witek_34

Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 1
Wysłany: 2018-03-27, 12:25   

To bardziej skomplikowane.

W Priusie jest silnik spalinowy i dwa moto-generatory MG1 i MG2 (silniki) elektryczne. Każdy z nich może pracować zarówno jako silnik trakcyjny jak i generator. Połączone są za pomocą układu przekładni planetarnych. Tam (w wersji 3) nie ma pasa typowego dla przekładni
CVT. Toyota nazywa to power split device. Komputer dobiera tryb pracy każdego z silników (motor lub generator) i prędkość oraz kierunek obrotów aby uzyskać wymaganą prędkość. Silnik spalinowy pracuje od 2000 obrotów w wzwyż. Jeśli jedzie się powoli używany jest silnik elektryczny. Jeśli prądu w baterii jest mało a jedzie się powoli na elektryku włącza się silnik spalinowy na 2000 obrotów a nadmiarowa moc napędza drugi silnik w trybie generatora, prąd trafia do silnika trakcyjnego. Jeśli jedzie się do tyłu napęd zapewnia zawsze silnik elektryczny, również z możliwością zasilania z drugiego silnika pracującego jako generator. Jeśli przyspieszamy poza możliwościami silników elektrycznych włącza się silnik spalinowy na stosunkowo wysokie obroty. Wycie spowodowane jest pracą silnika spalinowego ze stałą i znaczną prędkością obrotową, bo właściwa regulacja prędkości odbywa się poprzez obciążanie silnika spalinowego lub wspomaganie za pomocą MG1 i MG2, zaś spalinowy utrzymywany jest w optymalnym zakresie obrotów ze względu na zużycie paliwa.

więcej: https://youtu.be/dLNDGUISTYM
 
 
zetez

Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-04-29, 16:42   

czy ktos wie jakie problemy wystepuja w priusie plus po 250tys przebiegu ? czy wymiana baterii nna wieksza cos da . no i nie orginlalna bo wiekszych chyba nie maja w toyocie
 
 
TWin_78 
TWin_78


Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Wschowa
Wysłany: 2018-05-02, 11:46   

Prawdopodobnie nie wystąpią żadne problemy. Dla tych samochodów przebiegi 500tys wzwyż nie stanowią żadnego specjalnego wyzwania...
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9DiD (z sentymentu)
Nissan Patrol 2.8TD GR Y60 (off-road)
Mercedes R500 L (nie bądź łosiem - kup V8)
Toyota Prius Plug-In (1/10 zużycia paliwa MB R500)
BMW K1300R (żeby podziczeć)
 
 
 
Ferdek 

Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-29, 13:38   

zetez napisał/a:
czy ktos wie jakie problemy wystepuja w priusie plus po 250tys przebiegu ? czy wymiana baterii nna wieksza cos da . no i nie orginlalna bo wiekszych chyba nie maja w toyocie


Jako właściciel Priusa 2 HV z przebiegiem 270tys. dodam moje 3 grosze.

1wszy
grosz - w modelu 2 interwał zmiany oleju w przekładni planetarnej HSD wynosi 90000 km w przypadku 3 i 4 nie ma takiej usługi w zakresie przeglądów... :shock: Chociaż niektóre ASO nawet nie oferują zmiany w drugiej generacji ( też :shock: ) . W moim skrzynia działa jak w nowym, zero szarpnięć, opóźnień, dziwnych dźwięków. Trzeba po prostu zmieniać olej...najlepiej na ten Toyoty, który charakteryzuje też odpowiednia przewodność. Zamienników nie warto testować tym bardziej, że do przekładni wchodzi 3,6L, a oryginał jest tani ok. 50zł / litr.

2gi
grosz - ciężko tutaj porównywać żywotność w stosunku do tradycyjnego auta, gdyż w takim aucie hybrydowym silnik nie pracuje (strzelam) nawet 50% czasu. (Przy hamowaniu, postoju, umiejętnej jeździe). Mamy zatem przebieg wyznaczony kołami, a nie pracą silnika, a olej zmieniamy tak samo co 10-15tys. km czyli częściej 1NZ-FXE to mega trwały i prosty silnik. Ludzie ściągają Priusy z taksówek co mają pół miliona km, zdejmują naklejki, cofają na na 150 tys.km i jeszcze u nas klient jeździ za 300-400tys km. :)

3ci grosz - mało kto wie o czymś takim jak gliding, cruzing, coasting... czy jak to jest nazywane - da się jechać inaczej o czym nie wspomina instrukcja... https://www.wikihow.com/Glide-in-a-Toyota-Prius
I to działa, da się jechać nawet 60-70 utrzymując prędkość na płaskim. Energia potrzebna do podtrzymania jest chyba tak mała, że wyświetlacz nie pokazuje zużycia kWh ani paliwa.


Do właścicieli Plug-Inów 3 mam dwa pytania:
-jaki dystans robicie w trybie EV? Zimą/latem?
- czy wersje EU miały wtyki typu 1 czy 2?
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 65
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-08-29, 17:43   

Za kilka tygodni będe ci w stanie odpowiedzieć.
 
 
Ferdek 

Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-30, 08:08   

Drobny napisał/a:
Za kilka tygodni będe ci w stanie odpowiedzieć.


Sprowadzasz czy ściągasz z za granicy?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2955
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-30, 13:53   

Ferdek napisał/a:
- czy wersje EU miały wtyki typu 1 czy 2?
Właścicielem nie jestem, ale starsze wersje Priusów PlugIn miały Type 1, a nowy na gdańskich rejestracjach spotkany w Sopocie miał Type 2.
https://www.plugshare.com/location/64874
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Ferdek 

Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-03, 10:28   

PatrykS napisał/a:
Ferdek napisał/a:
- czy wersje EU miały wtyki typu 1 czy 2?
Właścicielem nie jestem, ale starsze wersje Priusów PlugIn miały Type 1, a nowy na gdańskich rejestracjach spotkany w Sopocie miał Type 2.
https://www.plugshare.com/location/64874
Obrazek


Chyba masz rację. Chociaż w katalogach niektórych sklepów do Priusa 3 przyporządkowany jest typ 2, jak też przyznam, że nie widziałem wersji 3 z gniazdem 2.
Znalazłem coś ciekawego - mod gniazda na typ 2 w wersji 3 z gniazdem 1.
https://www.mictronics.de...-type-2-socket/

Mało jest o tym aucie i u nas takich też mało używanych...a to całkiem fajny PHEV.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 65
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-09-03, 12:21   

Ferdek napisał/a:
Drobny napisał/a:
Za kilka tygodni będe ci w stanie odpowiedzieć.


Sprowadzasz czy ściągasz z za granicy?


lokalny dealer toyoty robi na świeta wyprzedaż i mają IV pligin więc zobaczymy co to będzie za promocja.
poza tym Auto jak najbardziej udane do poruszania się w mieście. Na trasy juz nie koniecznie a autostradami raczej broń boże. Wszystko przez głośną przekłądnię CVT. chociaz Toyota kusi Baaardzo wygodnymi fotelami. To nawet widać po tylnej kanpie. Zamiazt kompromisowych 3 miejsc są 2 pełnowymiarowe z podłokietnikiem.
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-03, 22:16   

Nie powielaj bzdur, że Prius nie nadaje sie na autostrady. Ja kupiłem właśnie w takim celu... Ustawiasz na tempomacie 160 i zap.... Auto opływowe wiec jest cicho i dużo przyjemniej niż w nie jednej innej osobowce. A spalania na poziomie 6l/100km przy 160 km, nie udało mi się uzyskać w żadnej innej osobówce nawet w dieslu.
_________________
Prius plugin IV 13000km - 4,0/100
 
 
Ferdek 

Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-06, 08:33   

KubaPHV napisał/a:
Nie powielaj bzdur, że Prius nie nadaje sie na autostrady. Ja kupiłem właśnie w takim celu... Ustawiasz na tempomacie 160 i zap.... Auto opływowe wiec jest cicho i dużo przyjemniej niż w nie jednej innej osobowce. A spalania na poziomie 6l/100km przy 160 km, nie udało mi się uzyskać w żadnej innej osobówce nawet w dieslu.


Może jak ktoś potrzebuje 200 na autostradzie to faktycznie są lepsze auta do takiej jazdy.
Prius na autostradzie się sprawdza należycie - jest cicho i wygodnie.
A spalanie... 4,5 litra przy tempomacie 120km/h, i 5-5,5 litrów przy 140km/h

To, że w AŚ i innych polskojęzycznych magazynach, gdzie promuję "niemiecką technologię" gnoją Toyotę to jedno...ale warto czasem pogadać z osobami, które mają i jeżdżą takimi autami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12