SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2018-08-30, 09:08
Jakie opony dla Chevroleta Volt / Opel Ampera?
Autor Wiadomość
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 225
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-29, 23:16   Jakie opony dla Chevroleta Volt / Opel Ampera?

Zwracam się do was z prośbą o opinie o oponach które używacie. Interesują mnie te R17.
Proszę podawajcie rozmiary i dokładną nazwę producenta i modelu opony.

Muszę kupić zarówno letnie i zimowe.
Ostatnio znalazłem letnie Dunlopy 205/55/R17 Sport BlueResponse 95V. Czy ktoś z was używał takich? Mają indeks toczenia A.

Maras
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-08-30, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-30, 14:31   

Ja letnie wziąłem Vredestain bo: mają "A" na mokrym ( dla mnie priorytet) , a najważniejsze że firma jest Holenderska i opony też tam produkowane, będąc tam stwierdziłem że napewno wykonanie będzie należyte.

Zimówki kupiłem Zeetex - nie pamiętam jaki parametr na mokrym ,ale chyba B. Firma z Emiratów Arabskich , więc mniemam że doinwestowana i bubli nie robią. No i jakie mają doświadczenie ze śniegiem i zimą :mrgreen:
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-31, 14:26   

Michelin energy saver plus letnie, maja niskie opory toczenia
_________________
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 88
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-09-01, 22:37   

Instrukcja podaje rozmiar 215/55/17 i raczej takich należy szukać.
Zastosowanie zimą 205/55/17 nie powinno być jednak dużym błędem.

Na mojej Amperze mam właśnie Micheliny Energy Saver ale są już mocno zużyte i będą wkrótce wydatki. Cena za sztukę ponad 600 zł. Indeksy B,B,71dB
Ciekawą opcją na lato mogą być GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 98W. Cena za sztukę około 420, indeks toczenia A , przyczepności B, hałas 69dB.
Teoretycznie lepsze i tańsze a jak w praktyce?

Z zimówkami jest już gorzej ze względu na wysokie opory toczenia.
Praktycznie nie ma nic lepszego od C a ceny powyżej 600 zł.

Dlatego mocno się przyglądam oponom całorocznym. Ceny podobne ale odchodzi problem przekładania dwa razy do roku i nie zaskoczy nagła zmiana pogody.
Goodyear vector 4seasons C,B, 69 dB - chwalona
Vredestein quatrac 5 B,C, 70dB
Michelin CROSSCLIMATE+ C,B, 69 dB

Używał ktoś całorocznych? Da się pogodzić tak skrajne warunki użytkowania?
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-02, 00:12   

Osobiście polecam Goodyear Vector 4seasons - miałem w dwóch Peugeotach elektrycznych które ujeżdżałem od sierpnia do lutego .
Są idealne na nasze krajowe warunki zarówno upalne lato , deszcz i świeży śnieg - sprawdzają się.
Z mojego doświadczenia zachowują się w zimie lepiej niż Michelin CrossClimate.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 225
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-02, 07:30   

[quote="zb1g"]Instrukcja podaje rozmiar 215/55/17 i raczej takich należy szukać.
Zastosowanie zimą 205/55/17 nie powinno być jednak dużym błędem.

205 a 215 to różnica 1 cm szerokości, średnica mniej niż 1,5% na minus. To samo z siebie zmniejsza opory. Poza tym Dunlopy mają i dobrą cenę i indeks toczenia A a przyczepności B. Nie pomykam nadmiernie szybko więc przy hamowaniu raczej powinny się wyrabiać.

Micheliny używałem aż do slicków i były wtedy świetne jeśli chodzi o opory. A i średnica pewnie była już taka jak "205". Goodyear efficient grip zimówki testowałem nawet latem i dają radę ( jeśli chodzi o opory - maja dość zwarty wzór bieżnika, ale śpiewają na zakrętach). Były też regenerowane zimówki Profil i sprawdzały się b. dobrze ale opory ( zasięg zimą 45km )były spore. Na Amperze testowałem Chińczyka ( nie pamiętam nazwy ), po przesiadce z Michelin Energy dramat w pierwszym momencie zasięg spadł myślę że o ponad 30%. Jak się dotarły to 90% tego co Michelin ( ale głośne ) - zmieniły właściciela :) .

Chyba podjąłem decyzję i kupię te Dunlopy do Volta ( 310 netto ) i przetestuję zwłaszcza że mam we wrześniu i październiku z 10.000 tras po PL do zrobienia.

Dzięki za odpowiedzi

Pzdr.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2018-09-02, 11:17   

zb1g napisał/a:
Michelin CROSSCLIMATE+ C,B, 69 dB

Ostatnio się skusiłem na te. Nie są tanie, pierwsze wrażenie to względnie płytki bieżnik. Wyśmienicie jeździ się na deszczu w stosunku do poprzednich letnich Continental ContiSportContact 3, które przecież też są b. dobre. Dla auta, które nie ma dużych przebiegów, nie jest katowane latem (szybsze zużycie), a rzadko widzi zimę i teren górzysty (zeszłej zimy jechałem po śniegu pewnie tylko kilka razy) można brać. No i jest spokój ze zmiennością pogody, sezonową zmianą opon. Generalnie opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w zmiennych warunkach jesiennych i wiosennych, a tych jest w Polsce najwięcej, więc jeżeli zdejmie się nogę z gazu na śniegu, to według mnie jest to optymalne rozwiązanie.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 88
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-09-02, 16:37   

Właśnie znalazłem w instrukcji dla Ampery 2012 str. 177:
"Opony zimowe dozwolone są
w rozmiarze 205/60R16.
Opon rozmiaru 215/55R17
i 225/45R18 nie wolno stosować jako
opon zimowych."
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-09-04, 18:53   

Fajny temat bo też muszę kupić buty do swojej Ampery.
Czy ktoś jeździ na R16? Bo samo zawieszenie jest dosyć niskie i pytanie czy przy R16 jeszcze w ziemie nie będę robił za pług.
Zastanawiam się też nad całorocznymi Goodyear Vector 4seasons ale 205/55/R17 bo niby węższe w zimie lepsze. a latem może troszkę dłuższa droga hamowania.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2424
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 20:53   

dawspeed napisał/a:
Czy ktoś jeździ na R16? Bo samo zawieszenie jest dosyć niskie i pytanie czy przy R16 jeszcze w ziemie nie będę robił za pług.
Ja mam takie zimówki. Średnica zdaje się nie ma znaczenia - wkładasz wtedy grubsze kapcie przecież?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13