SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 13:25   

jkret napisał/a:
I jak efektywnie jeździć (sterować odzyskiwaniem) ?
Czy jak jedziesz bez hamowania, to przełączasz na D lub B0 ?


Jesli jedzie się na D to:
- "lewa łopatka" przy kierownicy to od razu hamujesz/odzyszkujesz z B3 (dwa tyknięcia i B5)
- "prawa łopatka" to wskakuje B1.
Gdy raz użyjesz łopatki to później w trakcie jazdy trzeba sobie regulować lewa/prawa, aby do świateł dotoczyć się i odzyskać energię optymalnie - banalne rozwiązanie.
W trakcie jazdy nie używam, "gałki" biegów.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-04, 13:33   

Może i głupie pytanie, ale jak rozumiem, jeżeli jadę ze stałą prędkością lub przyspieszam, to poziom ustawienia B (B0-B5) nie ma znaczenia, a hamowanie przez odzysk rozpocznie się dopiero po odpuszczaniu gazu ?
Czy też B0-B5 - cały czas wpływa na pewien poziom "obciążenia" systemu (jednocześnie odzyskując i dorzucając energię) ?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 13:34   

jas_pik napisał/a:
Czy możesz sprawdzić w swoim DR jaki masz wpis w pozycji O1 i O2 ?


Z DR:
O1: 1500 kg
O2 750 kg

Tak się składa, że hak był priorytetem, bo mam przyczepkę kempingową z DMC 1100 kg.
Więc mam fabryczny hak THULE na kluczyk.
W DR pozycja F1 to 2310 kg (DMC samochodu), co oznacza, że DMC przyczepki to maks. 1190 kg na zestaw 3,5 tony.
Wielka szkoda, że nie 1200 kg, bo jest wiele przyczep z takim DMC.

Również mogę podzielić się doświadczeniem w ciągnięciu przyczepki.
Załączam LOCK 4WD. Na baterii ciągnie przyczepkę bez problemu (2 silniki elektryczne, przód-tył).
Niestety zasięg z przyczepką w trybie EV to 20-25 km.
Po wyczerpaniu baterii i prędkości 80-90 km na przód załącza się równolegle silnik benzynowy 120 KM + ładowanie baterii z generatora, a na tył na stałe chodzi silnik elektryczny 70 KM – jest POWER.
Bez problemu ruszanie, czy wyprzedzanie.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 13:41   

jkret napisał/a:
Może i głupie pytanie, ale jak rozumiem, jeżeli jadę ze stałą prędkością lub przyspieszam, to poziom ustawienia B (B0-B5) nie ma znaczenia, a hamowanie przez odzysk rozpocznie się dopiero po odpuszczaniu gazu ?
- dokładnie tak

jkret napisał/a:
Czy też B0-B5 - cały czas wpływa na pewien poziom "obciążenia" systemu (jednocześnie odzyskując i dorzucając energię) ?
- przy B5 i lekkim muskaniu gazu jest pewien "opór", dlatego po prostu po ruszeniu wracam na B2/B3. Gdy puszczam gaz to obserwuje czy zwiększyć, czy zmniejszyć hamowanie. B0 i B1 praktycznie nie wyczuwalny odzysk, taki "luz".
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-04, 14:57   

To jeszcze takie pytanie:
Testowałem ostatnio jednego outlandera, przebieg trochę powyżej 100tys.
Po odpaleniu komputer pokładowy podał zasięg na baterii 27km (prawie cała naładowana była - podobno tylko jazdy manewrowe po placu były zrobione).
Czy to może wskazywać słaby stan baterii czy raczej wynika z ostatniego spalania (ew. jazd testowych) ?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 15:08   

jkret napisał/a:
To jeszcze takie pytanie:
Testowałem ostatnio jednego outlandera, przebieg trochę powyżej 100tys.
Po odpaleniu komputer pokładowy podał zasięg na baterii 27km (prawie cała naładowana była - podobno tylko jazdy manewrowe po placu były zrobione).
Czy to może wskazywać słaby stan baterii czy raczej wynika z ostatniego spalania (ew. jazd testowych) ?


komputer wyliczał to na podstawie ostatniego zużycia energii. Można wejść w opcje i zobaczyć historię zużycia energii w kW na 100 km. Rozrzut jest spory. U mnie od 12 kW/100 do 20 kW/100.
Jeśli historia pokazuje wysokie wartości to komputer ma podstawy do wyliczenia zasięgu 27 km.
Tak by się działo po trasie na autostradzie przy prędkości 120 km/h. Przy takiej prędkości zasięg jest w okolicach 30 km.

Z baterii 12kWh do dyspozycji jest około 8,5 kWh, co oznacza, że przy średnim "spalaniu" 17 kW/100 km powinno dać zasięg właśnie 50 km. Pozostała energia 3,5 kW jest rezerwą. Samochód nie ma skrzyni biegów więc do 70 km/h zachowuje się jak czysty elektryk i zawsze musi mieć 30% pojemności baterii właśnie do ruszania i przyśpieszania. Z silnika spalinowego ma jedno przełożenie - "piątkę" wrzucaną w okolicach 70 km (jeśli w baterii brak już zapasu na jazdę w trybie EV)

Myślę sobie, że najlepiej przed zakupem kupić adapter OBD2 na Bluetooth + odpowiednia aplikacja na smartfonie i można sprawdzić stan baterii. Wcześniej o to nie zadbałem i kupowałem w ciemno.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 16:19   

jkret napisał/a:
podał zasięg na baterii 27km (prawie cała naładowana była - podobno tylko jazdy manewrowe po placu były zrobione).?


... jeszcze jedna uwaga, może klimatyzacja była włączona wtedy na klimatyzacje komputer mógł odjąć 10 km i stąd taka niska prognoza 27 km zasięgu.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-06, 08:19   

Wczoraj sprawdziłem przy użyciu PHEV watchdog i pokazało kondycję baterii na 84,7% co chyba można uznać za normalny wynik (3 lata około 100 tyś. km).

Jakie są Wasze doświadczenia w zakresie doładowywania baterii w Outlanderze przy użyciu CHAdeMO ?
Czy wpływa to na szybszą degradację baterii (przykładowo jestem w sklepie i robię zakupy czy warto podłączyć do CHAdeMO czy bezpieczniej do AC) ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 08:30   

jkret napisał/a:
Jakie są Wasze doświadczenia w zakresie doładowywania baterii w Outlanderze przy użyciu CHAdeMO ?
Mogę się wypowiedzieć o i-MiEVie, bo na nim bazuje Outlander. Generalnie im wolniej tym dla baterii lepiej, ale póki temperatura baterii pozwala (<25 stopni) to używałbym CHAdeMO. Zwłaszcza zimą - wtedy podgrzanie baterii w czasie ładowania ma w zasadzie tylko pozytywne skutki.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-06, 09:15   

jkret napisał/a:
Wczoraj sprawdziłem przy użyciu PHEV watchdog


Czy mógłbyś podać jaki adapter/interfejs OBD II używałeś? Z czym Outlander PHEV dobrze współpracuje.

jkret napisał/a:
Czy wpływa to na szybszą degradację baterii (przykładowo jestem w sklepie i robię zakupy czy warto podłączyć do CHAdeMO czy bezpieczniej do AC) ?


Odkąd mam PHEVa to ulubiony market spożywczy to LIDL z ładowarką Chademo :)

To co zauważyłem: samochód sam odpala klimatyzację by schłodzić baterię. nie wiem czy to jest nadmuch powietrza na baterie, czy jakiś płyn schładzany który przepływa i odbiera ciepło.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-06, 09:24   

tomusy napisał/a:
jkret napisał/a:
Wczoraj sprawdziłem przy użyciu PHEV watchdog


Czy mógłbyś podać jaki adapter/interfejs OBD II używałeś? Z czym Outlander PHEV dobrze współpracuje.


Użyłem tego: Interfejs OBDII Vgate iCar PRO BT 4.0

Z tej aukcji: https://allegro.pl/interfejs-obdii-vgate-icar-pro-bt-4-0-torquepl-fv-i7499125451.html

Moja sony xperia nie chciała się z nim połączyć po BT (Chociaż ODB Auto Doctor - to zrobił bez problemu).

Na szczęście druga osoba zaciągnęła program i połączyła się bez problemu.
PHEV Watchdog (z tego co zauważyłem) wymaga, aby telefon najpierw połączył się po BT z adapterem i dopiero z listy można wybrać adapter.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 10:28   

tomusy napisał/a:
To co zauważyłem: samochód sam odpala klimatyzację by schłodzić baterię. nie wiem czy to jest nadmuch powietrza na baterie, czy jakiś płyn schładzany który przepływa i odbiera ciepło.
Wygląda że jest tam takie samo rozwiązanie jak w e-NV200:
https://www.youtube.com/watch?v=Gf9fDbwF1K0
Płyn schłodzony klimą trafia do wymiennika wewnątrz obudowy baterii, a tam wiatrak miesza powietrzem między ogniwami.

W i-MiEVie jest inaczej - w czasie ładowania powietrze z dmuchawy (od nawiewu do kabiny) przekierowywane jest do komory baterii i przepływa przez nią. W przypadku wysokiej temperatury ogniw (chyba powyżej 25 stopni) włącza się dodatkowo klima.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-06, 10:58   

jkret napisał/a:
Wczoraj sprawdziłem przy użyciu PHEV watchdog i pokazało kondycję baterii na 84,7% co chyba można uznać za normalny wynik (3 lata około 100 tyś. km).


Właśnie się okazało, że interfejs OBDII pożyczyłem od kolegi w pracy i na parkingu podłączyłem. tylko 5 minut zabawy. W domu sprawdzę więcej.

TO co udało mi się zobaczyć w PHEV Watchdog to Capacity 92,4%, 35.1 Ah. - 2014 rok , 116 tys. przebiegu. Zrzut w załączeniu

Screenshot_20180906-114102_PHEV Watchdog.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 435,84 KB

 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 441
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-06, 12:09   

PatrykS napisał/a:
tomusy napisał/a:
To co zauważyłem: samochód sam odpala klimatyzację by schłodzić baterię. nie wiem czy to jest nadmuch powietrza na baterie, czy jakiś płyn schładzany który przepływa i odbiera ciepło.
Wygląda że jest tam takie samo rozwiązanie jak w e-NV200:
https://www.youtube.com/watch?v=Gf9fDbwF1K0
Płyn schłodzony klimą trafia do wymiennika wewnątrz obudowy baterii, a tam wiatrak miesza powietrzem między ogniwami.


Pakiet w Outlanderze ma własny parownik klimy i dmuchawę. ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 14:53   

tomusy napisał/a:
TO co udało mi się zobaczyć w PHEV Watchdog to Capacity 92,4%, 35.1 Ah. - 2014 rok , 116 tys. przebiegu.
Lepsze chłodzenie i ograniczenie zakresu napięć pracy swoje robi - Trojaczki przy tym przebiegu (a nawet mniejszym - 70tys. km) mają prawie tyle samo Ah, ale to tylko 70% ich oryginalnej pojemności (w Trojaczkach są aku LEV50, w Outlanderze LEV40, liczba oznacza Ah).

EVgarage napisał/a:
Pakiet w Outlanderze ma własny parownik klimy i dmuchawę.
Więc tam dochodzą sztywne przewody od klimy? Hmm, może w e-NV200 też tak jest. Dmuchawa w każdym bądź razie jest w obu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 441
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-06, 16:31   

Zgadza się, są rurki klimy
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 17:39   

EVgarage napisał/a:
Zgadza się, są rurki klimy
To wyklucza zabawy w rodzaju wymontuję sobie dziś z samochodu pakiet i zobaczę, jak wygląda w środku - bo napełnianie klimy zbyt tanie nie jest.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 8
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-09-06, 20:10   

Panowie, czy ma ktoś z Was możliwość zdekodować VIN od PHEV'a ?

jmbxdgg2wez017658

Z góry serdecznie dziękuję
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-09-21, 22:19   

Poszukuję Samochodu dla ojca - koniecznie PHEV z USA.
Bardzo ważne - zasięg na Elektryku - ponad 35km (najlepiej). Możliwość montażu haka i ciąganie lekkiej przyczepki. Najlepiej wysoki - Jak Outlander. Czy Kia Niro jest wysoka ?

C-max Energy - nie można montować haka.

Chrysler pacifica - trochę duży - no i 3,6l chyba ?
_________________
500e
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-22, 18:27   

Karwoś napisał/a:
Poszukuję Samochodu dla ojca - koniecznie PHEV z USA.
- dlaczego musi być z USA?
Karwoś napisał/a:
bardzo ważne - zasięg na Elektryku - ponad 35km (najlepiej).
Outlander bez problemów robi 45km, Maks to 52 km (to już wyczyn)
Karwoś napisał/a:
możliwość montażu haka i ciąganie lekkiej przyczepki. ?
na rynku sporo jest ogłoszeń z outlanderami PHEV, które fabrycznie mają zamontowany hak
Karwoś napisał/a:
najlepiej wysoki - Jak Outlander.
ma około 170 , +- 2 cm zależy czy liczyć z relingami czy bez.
Karwoś napisał/a:
Czy Kia Niro jest wysoka ?
154,5 cm, dla mnie to nisko
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-09-27, 13:16   

tomusy napisał/a:
Karwoś napisał/a:
Poszukuję Samochodu dla ojca - koniecznie PHEV z USA.
- dlaczego musi być z USA?
Karwoś napisał/a:
bardzo ważne - zasięg na Elektryku - ponad 35km (najlepiej).
Outlander bez problemów robi 45km, Maks to 52 km (to już wyczyn)
Karwoś napisał/a:
możliwość montażu haka i ciąganie lekkiej przyczepki. ?
na rynku sporo jest ogłoszeń z outlanderami PHEV, które fabrycznie mają zamontowany hak
Karwoś napisał/a:
najlepiej wysoki - Jak Outlander.
ma około 170 , +- 2 cm zależy czy liczyć z relingami czy bez.
Karwoś napisał/a:
Czy Kia Niro jest wysoka ?
154,5 cm, dla mnie to nisko


Czemu z USA - chce sobie kupić i wsadzić w kontener i go stamtąd przywieźć.
Zasięg - wiadomo - im więcej tym lepiej. W grę wchodzi Outlander i Kia Niro aktualnie
Jak wyżej - można montować. W c-maxie - nie można
Wysokość - chodziło o prześwit - outlander - 19cm. Niro 15,5.
Niro ma dość ciekawie podany przebieg - w polsce 58km a w usa wychodzi ok 42. Oczywiście to wartości względne
W c-maxie daje radę zrobić 42km z ładowania. Ale zimą z ogrzewaniem będzie tego 15km:)

Póki co oczy zwracają się na Niro ze względu na mniejsze gabaryty. Wożenie powietrza nie należy do ulubionych zajęć :)
Może macie jakieś informacje jak się taka KIA sprawuje?
_________________
500e
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-27, 16:37   

Karwoś napisał/a:
Może macie jakieś informacje jak się taka KIA sprawuje?
Kolega z pracy ma taką od miesiąca, nie narzeka jakoś głośno.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 07:41   

Karwoś napisał/a:
Czemu z USA - chce sobie kupić i wsadzić w kontener i go stamtąd przywieźć.


…ale rozumiem, że to nie jest taka sobie fanaberia lecz wynik ekonomii.
Jak zakładasz kosztowo taka operacja Cię wyniesie?

Porównać to mogę do mojego zakupu w Berlinie, maj 2018.
Outlander PHEV, 2014, przebieg, 106 tys. Z dodatkowego wyposażenia Xenony, Nawigacja, półskóra (eko), fabryczny hak na kluczyk, klima dwustrefowa, a reszta chyba standardowa – cena w Niemczech 15 000, czyli około 64 000 PLN (zależy po ile Euro), bilet lotniczy 600 PLN, rejestracja w Niemczech na siebie około 600 PLN, powrót na kołach niech będzie 200 PLN, później tłumaczenie dokumentów (100-200) i rejestracja w kraju (chyba 250).

Jak to wygląda w porównaniu do zakupu w USA?
Wersje europejskie chyba niczym się nie różnią (ładowanie typ1 + chademo) z wyjątkiem map nawigacji (w EUR mam wgraną Europe i całe menu + głos nawigacji w języku polskim). W wersji US może brakować języka polskiego.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-01, 07:54   

Taka ciekawostka. Z parametrów technicznych wynika, że Outlander PHEV ma dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś (przód, tył) o mocy po 70 KM każdy. Zakładałem, że skoro każdy ma taką samą moc to podczas jazdy pracują tak samo, z rozkładem mocy 50/50%.

Jednak jak widać z aplikacji PHEV Watchdog silniki mają różne obroty. Załączyłem printscreeny z prędkości 20-30 km/h, 50 km/h, 70 km/h, 100 km/h oraz maks 120 km/h (licznikowe 125). Przy około 9300 obrotów załącza się już silnik spalinowy w układzie równoległym.

5-pomiar 120.jpg
tempomat, licznikowe okolo 125 km/h
Plik ściągnięto 1 raz(y) 146,44 KB

4-pomiar 100.jpg
tempomat
Plik ściągnięto 1 raz(y) 143,95 KB

3-pomiar 70.jpg
tempomat
Plik ściągnięto 1 raz(y) 148,36 KB

2-pomiar 50.jpg
tempomat
Plik ściągnięto 1 raz(y) 148,82 KB

1-pomiar_20-30.jpg
20-30 km/h, na oko, a w zasadzie na nogę
Plik ściągnięto 1 raz(y) 133,12 KB

 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-10-03, 18:53   

Moc w tym samochodzie to 60% tył + 40% przód. Napęd praktycznie stały na 4koła.
_________________
500e
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13