[Sprzedam] Napęd z Nissana Leafa do konwersji DIY (zestaw) |
Autor |
Wiadomość |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-29, 21:16 [Sprzedam] Napęd z Nissana Leafa do konwersji DIY (zestaw)
|
|
|
Oferuję na sprzedaż zestaw napędowy do samodzielnej konwersji samochodu na elektryczność na bazie silnika z Nissana Leafa.
Zestaw składa się z silnika z oryginalnym inwertorem, kontrolera, wiązki, pedału przyspieszenia, przełącznika kierunku jazdy, kontaktorów i bezpiecznika.
Wszystko jest sprawdzone, działa od razu po włączeniu.
Inwertor sterowany jest nie-nissanowskim kontrolerem dzięki czemu nie ma problemów z wypluwaniem tony błędów uniemożliwiających eksploatację, czy też z brakiem komunikacji z BMSem, którego przeszczepienie poza oryginalną obudowę akumulatora w Leafie to prawdziwa masakra.
Napięcie zasilania to 345V czyli jak w oryginale; 96s z pakietu NMC lub 108s z pakietu LFP. Wszystko co trzeba zrobić to zamontować części fizycznie, przekazać napęd, zapewnić układ chłodzenia cieczą i podłączyć przewody zgodnie ze schematem - zasilanie 12v i zasilanie z pakietu trakcyjnego. Osiągi tego napędu raczej są forumowiczom znane.
Najprostszym rozwiązaniem pasującym do większości samochodów jest użycie oryginalnej przekładni z Leafa. Wówczas konieczne jest jedynie dorobienie półosi napędowych.
Aby dodatkowo zapewnić, że ten zestaw będzie działać dla pierwszych 4 osób cena obejmuje także indywidualną konfigurację parametrów u Klienta (na terenie całej Polski).
Cena zestawu to 12000pln. W razie pytań proszę o kontakt. |
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-08-30, 08:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2670 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-30, 14:13
|
|
|
W sensie że masz ich więcej? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-30, 15:16
|
|
|
W "sensie" że wie jak to "odpalić", bo kupić to pewnie można. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2670 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-30, 21:15
|
|
|
Na razie odpukać nie potrzebuję - pytam bo aż nie dowierzam akcji z takim rozmachem |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-30, 23:02
|
|
|
Planuję mieć coś takiego permanentnie dostępne bo to ciekawa alternatywa dla wszystkich wynalazków o żenującej mocy i jakości, które nie kosztują prawie nic taniej |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-30, 23:03
|
|
|
Najtrudniejszy pierwszy krok . |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-31, 07:25
|
|
|
To prawda. A docelowo w skład zestawu będzie wchodził jeszcze wyświetlacz z parametrami typu temperatury, obroty i takie tam. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 82
|
Wysłany: 2018-09-07, 09:58
|
|
|
Ciekawy jestem czy do Smarta Fortwo by sie zmieściło Znasz wagę z przekładnią i wymiary maksymalne wys x szer x dł bez półosi ? |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 82
|
Wysłany: 2018-09-09, 10:05
|
|
|
Wysłałem e-mail. |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 82
|
Wysłany: 2018-09-12, 07:42
|
|
|
Dzięki za info na e-mail. Mam nad czym myśleć i kombinować czy wejdzie (tylko gdzieś muszę się dowiedzieć o wagę ). . Teraz może bardziej otwarcie w tym temacie .
Jaką ładowarkę do tego oferujesz? Da się ładować aku ze słupków dostępnych dla Leafa ?
Generalnie z jakiego źródła będzie można ładować i jaką mocą ? |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-09-12, 08:35
|
|
|
No i fajnie. Chyba nie pisałem, masa silnika to około 50kg, przekładnia koło 20kg. Będę musiał zważyć dokładnie.
Oferuję ładowarki ElCon, stosowane w konwersjach na całym świecie, oczywiście sam takiej używam. Moc 3,3kW, parametry programowane przez producenta w fabryce pod konkretny pakiet akumulatorowy. Izolowana więc można równoleglić - np łącząc 3szt z trzech faz.
Zasilanie takiej ładowarki dla pełnej mocy z okolic 230V lub połowa mocy z 115V.
Możliwość ładowania z publicznych stacji zależy od posiadanych przewodów. Bez problemu można podłączyć do gniazd typu 2, zwykłego gniazda, gniazda kamperowego czy gniazda 3f. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 82
|
Wysłany: 2018-09-17, 08:32
|
|
|
Muszę policzyć baterię . Wiesz może jakie prądy przy zwalnianiu , hamowaniu max odzyskuje sterownik z silnika i pcha w aku ? |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-09-17, 20:15
|
|
|
Można ustawić limit prądu przy regenie, (przy jeździe też, tylko nie wiem kto by chciał) tak samo maksymalne napięcie, do którego będzie odzyskiwać. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-09-18, 08:12
|
|
|
Jak robiłeś zdjęcia z wymiarami, to można by na forum wrzucić. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-09-18, 18:59
|
|
|
Na razie mam tylko takie "na kolanie". Jak ogarnę na seryjnie to wrzucę. A pewnie jeszcze mi z tym zejdzie parę dni |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
bayliner
Dołączył: 06 Paź 2018 Posty: 11
|
Wysłany: 2018-10-09, 19:25
|
|
|
A do łodzi by się to nadało ? 50kg to nie tak dużo , gorzej już z przekładnia , mogę też dostać jakieś foto na prv ? |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-10-09, 20:05
|
|
|
Myślę, że do wszystkiego się nada. Nie wiem dokładnie jak to jest w łodziach ale chyba bez problemu można zdobyć V-drive aby podłączyć śrubę i wówczas trzeba będzie dorobić jedynie mocowanie na oś silnika.
Zdjęcia oczywiście, proszę o mejla to prześlę. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 89 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2018-10-09, 20:58
|
|
|
Tak sobie lużno myslę nad postawieniem na półkę silnika spalinowego z Volvo 142 (1969) i wstawieniem elektrycznego + pakiet baterii na 50-70km jazdy z prędkościa 70-80km/h. Jaki byłby koszt wykonania takiej konwersji (w sensie mechaniki)? Napęd w samochodzie idzie na tył. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-10-10, 19:30
|
|
|
Jeśli z tyłu jest sztywny most to potrzebna jest przekładnia redukująca obroty z silnika i podłączona wałem do mostu. Jeśli natomiast jest dyfer i półosie to może można się pokusić o zastąpienie dyfra przekładnią i silnikiem. Choć może szkoda robić tak dalekoidące zmiany w klasyku.
Odnośnie wyceny to proszę o mejla lub PW. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-10-10, 21:03
|
|
|
Można założyć SepEx-a od widlaka, albo szeregowca i podpiąć się do wału bezpośrednio (od 7-8 kW ciągłej powinien wystarczyć). Pakiet 10 kW też na te kilometry powinien styknąć. Silnik+sterownik 2-3 tyś, bateria- za 5-7 tyś da się kupić, plus styczniki, przetwornice, jakieś pompy (wspomagania, podciśnienia-jeżeli są potrzebne), wskaźnik naładowania aku, ładowarki to ze 3 tyś. Do 15 tyś można się zmieścić. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-10-11, 06:24
|
|
|
Można ale efektu nie będzie żadnego. Przyspieszenie - żenada, prędkość przelotowa 70? To już lepiej wydać te 15k na co inne... |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-10-11, 07:41
|
|
|
Przepraszam, ale myślałem że piszę w temacie (a nie ogłoszeniach). Może kolega założyć odpowiedni wątek. Co do silnika, to Saxo, P106 mają silniki 9 kW (ciągłej). |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2107 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-10-11, 08:01
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Co do silnika, to Saxo, P106 mają silniki 9 kW (ciągłej). |
Gienek333 trochę się pomyliłeś co do danych silnika w Saxo/P106
Moc nominalna a w zasadzie minimalna ( w zakresie obrotów 1100- 5500) to 11 kW przy napięciu nominalnym 120V i prądzie 110 A
Moc max 20 kW ( w tym samym zakresie obrotów) - dotyczy to prądu 200 A i temperatury silnika do 45 stopni. Silnik krótkotrwale ( do 1 minuty) może oddać znacznie większą moc bo 30 kW ( aż do wzrostu jego temperatury do 75 stopni) , później kontroler zmniejszy prąd max do 245 A i zwiększy chłodzenie silnika zwiększając moc wentylatora chłodzącego.
Moment 127 Nm w zakresie obrotów 0 - 1100 obr/min.
Prędkość samochodu przy 1000 obrotach to aż 14,4 km/h - i wtedy ma moc 15 kW
A wykres mocy i momentu masz na tym rysunku.
Żaden w silników od wózków nie ma takich charakterystyk . Podejrzewam że silniki i kontrolery układu napędowego Leafa też mają charakterystyki znacznie lepsze niż podawane jako nominalne.
 |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
|