SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowarka li-ion czy jest osiągalna?
Autor Wiadomość
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-11, 11:13   ładowarka li-ion czy jest osiągalna?

Witam Wszystkich!

Czy ktoś z szanownych kolegów się orientuje, gdzie mogę kupić ładowarkę z balanserem do
akumulatora 126v 35 cell po 3,7v 6,5ah.
Może jest jakaś firma co podejmie się wykonania takiej ładowarki?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-11, 21:01   

Nie słyszałem o ładowarkach z balanserem na taka ilośc S.
Zazwyczaj przy tego typu konstrukcjach BMS znajduje się w akumulatorze a ładowarka jest sterowana BMS-em.
Masz charakterystykę tych ogniw ?
Jakim prądem zamierzasz ładować?
Ja zrobiłem prototyp ładowarki z cyfrowym sterowaniem prądu i napięcia do 15A i 120V o mocy maksymalnej 700W
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-12, 08:04   

Ja też nie słyszałem
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-12, 22:34   

Ok. Czy może ktoś taką ładowarkę zbudować, aby ładować przez oryginalne gniazdo tego akumulatora?
Zależy mi na czasie, bo mam dwa takie akumulatory i boję się że zaraz posiadają ogniwa.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-12, 22:42   

A może coś więcej - bo z tych informacji które podałeś niewiele wiemy.
Masz charakterystyki ogniw ?
Co to za producent tego akumulatora ?
Jakie złącze ?
Nie mamy szklanej kuli aby wiedzieć co masz.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-12, 23:07   

Tyle co wiem i mogę napisać to:
35 ogniw cylindrycznych po 3,7v, zamknięte w obudowie z nierdzewki i do tego zaspawane.
Producent Continental.
Zdjęcie poglądowe w załączniku.
Dla mocno zainteresowanych mogę wysłać dokładne fotki mojej baterii.

aku.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 31,67 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-12, 23:48   

A nie mogłeś tego od razu napisać że to akumulator HV do Mercedesa S400 Hybrid? Nikt nie rozgryzł jeszcze elektroniki tego modelu i juz chyba raczej nie rozgryzie bo jest ich za mało na rynku .A sprawne używane (zazwyczaj regenerowane) sa do kupienia w USA w granicach 400 $
Możesz ją podładować wyłącznie w samochodzie gdy będzie się komunikować z elektroniką samochodu.
Jeśli potrzebujesz ją naprawić ( masz padnięte ogniwa) to polecam Ci chyba jedyny serwis który może się tego podjąć i naprawić ( Hybrid Serwis w okolicach Mińska Mazowieckiego)
Ogniwa w tej baterii to model VL6P produkowane przez JC Saft we Francji i w USA ( czasami bywają na Allegro) a zakres napięć pracy to 2,5 - 4.1 V
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
  
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-13, 09:22   

Upss, faktycznie nie napisałem od jakiego to modelu.
Ten akurat jest od bmw F04, ale to taki sam akumulator, jedynie inne oprogramowanie w sterowniku.
Ja mam ten akumulator otworzony i mogę bezpośrednio się podłączyć pod pakiet ogniw.
Czy teraz ktoś może doradzić jaką ładowarką te ogniwa naładować?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2423
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-13, 09:24   

jas_pik napisał/a:
Ogniwa w tej baterii to model VL6P produkowane przez JC Saft
6,5Ah - wychodzi więc 6,5A x 3,7V x 35 = ~0.8kWh, za 400$ = ~1400zł to jednak sporo, chyba że się je dostało okazyjnie. A ktoś już te moduły rozbierał?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-13, 11:27   

Arek7 napisał/a:
Ja mam ten akumulator otworzony i mogę bezpośrednio się podłączyć pod pakiet ogniw. Czy teraz ktoś może doradzić jaką ładowarką te ogniwa naładować?

Jak masz otworzona to dowolną modelarską ( szukaj takiej która obsługuje najwięcej "S"
Ale żeby stwierdzić parametry ogniw to po jednym niestety.
Sprawdź jakie napięcie widzi na głównym złączu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-13, 12:38   

ok. akurat trochę zajmuje się modelarstwem :)
znalazłem coś takiego:
https://abc-rc.pl/p/322/10966/ladowarka-vista-power-c6-7-ladowarki-mikroprocesorowe-ladowarki-modelarskie-lipo-akumulatory-ladowarki-zasilanie.html
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2423
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-13, 13:48   

Arek7 napisał/a:
znalazłem coś takiego:
35 takich jak poniższa umożliwi Ci ładowanie jednocześnie wszystkich ogniw i wychodzi taniej (i balanser niepotrzebny):
https://allegro.pl/ladowarka-li-ion-18650-14500-16340-uniwersalna-i5695068866.html
Ciekawe czy da się w nich ograniczyć napięcie końcowe do 4,1 lub nawet 4,0V - to mocno wpływa na trwałość baterii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-13, 20:12   

To już lepiej kupić same płytki - cena jeszcze niższa a taka obudowa niepotrzebna. Do tego zasilacz większej mocy 5V. Trzeba jedynie kupić trochę więcej niż 35szt bo mają duży rozrzut produkcyjny i dobrać, żeby miały względnie takie samo Uwy.

Możliwości regulacji U wg mojej wiedzy nie ma ale można dać diodę i z 4,20V zrobić 4,13V czy coś koło tego i już jest ok.

I wspólnymi siłami znaleźliśmy super łatwe i super tanie rozwiązanie ;)
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 416
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-13, 20:37   

Właśnie naszła mnie taka refleksja, że szybciej napisałem niż pomyślałem. Te moduły raczej nie są izolowane więc jednak każdy musi mieć osobny zasilacz.
Niemniej jednak zdecydowanie nie polecam kupna tych gotowych. Miałem takich 5. Po dwóch dniach już 4, po tygodniu 3 a po miesiącu 2. Bardzo nietrwały produkt. Podczas gdy te zbudowane na bazie wspomnianych modułów działają.

TP4056 to oznaczenie modułu o którym myślę.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-13, 21:35   

Ale kolega wciąż nam nie odpowiedział jakie ma napięcie na głównym złączu akumulatora
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-13, 21:57   

Raczej z tymi modułami nie będę się bawił. Kupię mocniejszą ładowarkę modelarską i polecę po 6 ogniw.
Fajnie by było te aku przywrócić do pełnego życia i zakupić nowe ogniwa.
Tylko gdzie ten model VL6P kupić?
Pisałem do firmy sonicgroupcn, ale niestety zero odpowiedzi.
A gdyby te ogniwa zamienić na zupełnie inne, przełożyć BMS i zrobić inną obudowę?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-13, 22:19   

Kupić najłatwiej u producenta :)
Dystrybutora na Polskę znajdziesz tutaj : http://www.saft-ferak.cz/pl/dystrybutorzy
Ale jak zobaczysz cenę to pewnie odpuścisz.
Napierw zbadaj co masz.
A odpowiesz w końcu na zadane pytanie ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-13, 22:32   

Faktycznie przeoczyłem pytanie :roll:
W tej chwili jest jakieś 122v
Temat rzeka z autem, uziemiony jakieś 2 lata.
Tutaj nie chcę się rozpisywać, bo nie będę zaśmiecał.
Jak ktoś chętny do pomocy, to zapraszam na pw.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1266
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-13, 23:27   

Bierzesz jakieś trafo, albo kilka tak żeby osiągnąć napięcie ok 150V, ładujesz to przez jakiś opornik (kuchenka elektryczna, żelazko, grzałka od pralki w wiadrze z wodą itd.), mierzysz napięcia na ogniwach. Jak są duże rozjazdy (odchylenia napięć), to takie ogniwa nadają się do latarek, może coś do hulajnogi, ale nie poważne konstrukcje. Dobre ogniwa mają różnice mV. Rozładowanie przez podobny "opornik".
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-13, 23:51   

@gienek333 .
jak kolega posłucha Twojej rady to się może pożegnać z tym akumulatorem - niestety.
Masz napięcie na ogniwie 3,48V . Z takim napięciem o ile któreś nie padło możesz długo je przechowywać.
jeśli nie wiesz jak to robić to nie ładuj ich bo rozjadą się napięcia i BMS już więcej może nie ruszyć.
Jedyne co możesz teraz zrobić to sprawdzić napięcia wszystkich ogniw dobrym miernikiem.
Dobrze by było sprawdzić czy napięcie znacząco nie siada to ten akumulator jest sprawny.
Jeśli napięcia jałowe i obciążeniem na ogniwach są zbliżone to nie jest to wina tego akumulatora.
Jeśli masz coś innego do naprawy to skontaktuj się z serwisem który Ci podałem. Odpalą Ci ten samochód.
A jak chcesz podładować ten akumulator to skontaktuj się ze mną .
Mam do tego specjalne bezpieczne zasilacze . Sam tez je możesz zrobić bo to nie jest wiedza tajemna :)
Ale trochę to kosztuje niestety .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-14, 20:27   

ok, jas_pik czy możesz mi podać kontakt telef do siebie?
 
 
Arek7

Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-14, 20:37   

Po skasowaniu błędów w module SME-akumulator i ponownej próbie uruchomieniu mam błąd:
control unit not switched off correctly
Po włączeniu zapłonu słychać jak stycznik kilka razy się załącza w akumulatorze.
Czy może to być związane z nieprawidłowymi informacjami z modułu EME-sterownika hybrydy?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1918
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-14, 21:23   

W błędach hybrydy Ci nie pomogę . Musisz sprawdzić w serwisówce tego BMW co to oznacza i rozwiązać problem.
A telefon to 606252818
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14