Citroen Berlingo E500 |
Autor |
Wiadomość |
Apacz
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 40 Skąd: Banbury UK
|
Wysłany: 2018-05-15, 21:15
|
|
|
highend napisał/a: | Apacz napisał/a: | Hello!!
Ludki, zabieram się za dolanie wody do baterii. Powinienem zrobić już to dawno temu, ale jakoś mi się nie chciało. |
|
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć. |
_________________ Pozdrawiam
Apacz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2111 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
Apacz
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 40 Skąd: Banbury UK
|
Wysłany: 2018-05-16, 09:54
|
|
|
Dziękuję przyjacielu. Niech Ci Bozia w darmowym prądzie wynagrodzi Twą dobroć.
Tylko nie wyczytałem tam, czy ładowanie serwisowe mogą robić na naładowanych akumulatorach w iluś tam procentach, czy muszę je wcześniej opróżnić.
Lepiej je chyba więc wyjadę do zera |
_________________ Pozdrawiam
Apacz |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3003 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-05-16, 13:06
|
|
|
Apacz napisał/a: |
Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć. |
ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.
Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
rzepon
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-16, 22:13
|
|
|
Coś mieszacie, maintenance charge może przedłużyć do 72h, dolanie wody powinniśmy zrobić jak akumulatory będą rozgrzane do co najmniej 25 stopni max 34, w zimie to tylko w ogrzewanym garażu, maintenance charge w pierwszej fazie ładuje akumulatory tak jak zwykłe ładowanie a potem przechodzi w podtrzymanie prądem 5A i obie fazy mogą trwać max 72h, w czasie kiedy prąd spadnie do 5A po np. 9h wskaźnik mamy na 100% i płyn chłodniczy ma powyżej 25c przerywamy ładowanie i po około 10-15minutach (czas potrzebny by aku przestały gazować) i zaczynamy dolewać wodę i najlepiej nie dłużej jak 15 minut. Dolanie w taki sposób wody nie spowoduje nam później wycieków elektrolitu (zasady) przy tzw. ładowaniu przeładowującym (co jedenaste ładowanie standardowe). |
_________________ http://www.evalbum.com/4085 |
|
|
|
 |
Apacz
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 40 Skąd: Banbury UK
|
Wysłany: 2018-05-19, 10:16
|
|
|
highend napisał/a: | Apacz napisał/a: |
Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć. |
ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.
Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem. |
Zrobione. Weszło około 14litrów
Dziękuję wam wszystkim za pomoc. |
_________________ Pozdrawiam
Apacz |
|
|
|
 |
Apacz
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 40 Skąd: Banbury UK
|
Wysłany: 2018-09-24, 11:37
|
|
|
No i się zreperowało. Mam nadzieję, że kolejne 5 lat nie będę musiał o tym myśleć.
Postanowiłem udusić dzida. Czyli odpiąć auto od wszelakich źródeł prądu. Mówiąc wprost zresetować go poprzez odpięcie akumulatora roboczego.
By to zrobić bezpiecznie najpierw powyciągałem bezpieczniki z boksów z bateriami trakcyjnymi. I takie dziwo się stało, że po wygrzebaniu bezpieczników z 3 paneli (górnego przedniego nie ruszałem, bo mi się pod auto nie chciało wpełzać) Wentylator się zatrzymał.
Nawet nie musiałem wypinać akumulatora roboczego. No ale jak już tyle czasu się namarzłem na zewnątrz (w UK piździ i jest jakoś 12st.C) to odpiąłem i jego. Po ponownym podpięciu wszystkiego jest cisza jak powinna. Wentylator milczy. Oby na kolejne 5 lat.
Jak już jednak poświęciliście tyle czasu na czytanie moich wypocin, to proszę napiszcie co o tej awarii myślicie i gdzie są czujniki odpowiadające za uruchomienie wentylatora na chłodnicy.
Dziękuję |
_________________ Pozdrawiam
Apacz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2111 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-09-24, 20:51
|
|
|
Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Apacz
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 40 Skąd: Banbury UK
|
Wysłany: 2018-09-24, 23:23
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc |
Dzięki wielkie. Skąd taki błąd się wkradł do kompa, że wentylatorem mielił nie mam pojęcia.
Wcześniej próbowałem skasować błędy z eVlite, ale to nic nie dało. |
_________________ Pozdrawiam
Apacz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2111 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-09-25, 08:31
|
|
|
Pamiętaj o tym że elektronika tego pojazdu została stworzona na początku lat 90-tych.
Wystarczy spadek napięcia ( nawet tymczasowy na akumulatorze pokładowym 12V) i robią się różne dziwne rzeczy.
Sagembox próbkuje napięcie tego akumulatora co 30 minut , jeśli napięcie spadnie poniżej progu 12V włącza konwerter dc/dc.
Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Apacz
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 40 Skąd: Banbury UK
|
Wysłany: 2018-09-25, 08:55
|
|
|
jas_pik napisał/a: |
Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V |
Dobra rada. Będę mierzył. |
_________________ Pozdrawiam
Apacz |
|
|
|
 |
|