SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na sprawdzenie EVSE
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 15:00   Sposób na sprawdzenie EVSE

Witajcie.
Kuapiłem taką ładowarkę [To się nazywa: EVSE]
z wtyczką TYP2

Jak sprawdzić tą ładowarkę czy działa.
Mam 2 samochody ZOE (Typ2) i OIII (Typ1)
W Zoe nie działa bo podobno one nie działają, a żeby sprawdzić w OIII to muszę zmienić wtyczkę.
Ale z kolei zmieniając wtyczkę tracę gwarancję.
Jak więc sprawdzić przed wymianą kabla.

Mam dodatkowo kabel z wtyczką TYP1. Kabel jest 4 zyłowy
Mam wolne gniazdo TYP2 (samochodowe) do którego wtyczka wchodzi do samego końca
Ale wytczka jest 5pinowa a kabel do TYP1 jest 4 pinowy.
Podeśle ktoś schemat jak to pożenić na krótko - na chwilę żeby tylko sprawdzić ładowarkę. Jak będzie działać to rozbebeszę ją i wymienię na właściwy kabel

Mam jeszcze kabel TYP2-TYP1 ale nie mam zamiaru skracać plastyku żeby pin PP się "wydluzyl"
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-09-28, 09:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-27, 15:11   

Poproszę nie używaj słowa ładowarka - bo to nie jest ładowarka - ją masz w samochodzie.
Używaj skrótu EVSE /PCS lub określenia .
Wyjście z Koppa masz jednofazowe czyli wychodzą ci z Kopp'ai wyłącznie następujące przewody ( czyli piny)
CP (control pilot)
E(ziemia)
N ( neutralny = zero)
L1 czyli faza 1
A opis pinów we wtyczce type1 i gnieździe Type2 masz opisane
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 15:28   

Jestem z krk, napisz na PW możemy podpiąć do PriusaIVPHV :)
_________________
Prius plugin IV 13000km - 4,0/100
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 16:11   

jas_pik napisał/a:

CP (control pilot)
E(ziemia)
N ( neutralny = zero)
L1 czyli faza 1
A opis pinów we wtyczce type1 i gnieździe Type2 masz opisane

Myślałem że ten PP trzeba przez opornik do PE
Ok sprawdzę
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-27, 17:48   

iwi napisał/a:
Myślałem że ten PP trzeba przez opornik do PE
To ma znaczenie tylko dla stacji z gniazdem, tu po prostu podłącz przewody swojego kabla Type 1 do odpowiednich pinów gniazda samochodowego. A jak zamarzy Ci się wersja 16A to jest tylko kwestia wysyłki do mnie lub jas_pik'a :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 18:56   

Ok. Ucialem wtyczkę i nic. Okazuje się że na EVSE trzeba nacisnąć I żeby rozpoczęło ładowanie. Domyślnie idzie na 10a jak się zmienia na mniej. Z drugiej strony jedynki jest zero ale naciśnięcie go powoduje wyłączenie ładowania. Podłączyłem po tym odkryciu do Zoe i też ładuje
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-27, 19:02   

Instrukcję do tego EVSE Koppa masz w linku mega
Po przeprogramowaniu sposbem Patryka będziesz miał 5 poziomów regulacji prądu :)
Możesz tez sposobem Patryka przerobić na EVSE 3f x16A czyli do 11 kW
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 18
Wysłany: 2019-01-29, 16:51   

Czy mamy jakiś sposób na przerobienie ORYGINALNEJ EVSE, którą dostajemy z Fordem, domyślnie 10A? Może damy radę z niej wyciągnąć 16A? A może po zmianie przewodów i przekaźnika.... więcej?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-29, 18:07   

A zamieścisz zdjęcia płyty głównej tego EVSE ?
Dane producenta itd .
Nie widziałem nigdy EVSE Forda ale to zapewne nie ford je produkuje tylko ktoś inny.
Czasami może być to zworka ale rzadko jest to takie proste
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 18
Wysłany: 2019-01-29, 21:52   

Model to FM58-10B706-DA
Oryginalnie na 230VAC
Załączam zdjęcia poglądowe, do płyty mogę się dobrać, tylko boję się utraty hermetyczności, a to jedyna na stanie ;D

EDIT
Udało się znaleźć zdjęcia na innym forum, tam akurat pytanie brzmiało jak przerobić 110->230.

EVSEFORD1.jpg
Dol.
Plik ściągnięto 16 raz(y) 251,94 KB

EVSEFORD2.jpg
Góra.
Plik ściągnięto 23 raz(y) 168,87 KB

oznaczenie.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 236,21 KB

EVSE Ford.png
Plik ściągnięto 15 raz(y) 254,74 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-29, 22:25   

Przekaźniki sa na 16A .
Ale ja swoim okiem nie widzę jak to można zmienić w łatwy i prosty sposób .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 18
Wysłany: 2019-01-29, 22:36   

Może zwykłą zmianą rezystancji :D ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-30, 10:21   

jas_pik napisał/a:
Ale ja swoim okiem nie widzę jak to można zmienić w łatwy i prosty sposób .
Ja też nie.

Sebuś napisał/a:
Może zwykłą zmianą rezystancji ?
Może podpowiesz której? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-30, 10:38   

Sebuś napisał/a:
Może zwykłą zmianą rezystancji :D ?

Konstrukcja EVSE jest blokowo bardzo prosta ( logicznie) popatrz się na schemat blokowy.

Jeśli wiesz w jaki sposób zmienić w tych układach elektronicznych widocznych na płytce ( któryś z nich jest generatorem sygnału 1 kHz) i wiesz którym rezystorem da się zmienić poziom wypełnienia w torze linii CP to wszyscy użytkownicy tych EVSE na świecie będą Ci dziękować. :mrgreen:
Dodatkowo ta wersja z USA nie jest tożsama z wersjami Europejskimi które moga być zupełnie inaczej zbudowan
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 18
Wysłany: 2019-01-30, 19:49   

Możliwe, że myślę błędnie, ale gdyby tak rezystancję zmienić dla wartości tożsamej z np. Duosida 16A, na wtyczce rzecz jasna, to może ładowarka pokładowa pobrałaby 16A?

Kabel do ładowania 16A/32A działa na takiej zasadzie - prawda?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-30, 20:51   

Sebuś napisał/a:
Możliwe, że myślę błędnie,

Niestety tak
Sebuś napisał/a:
ale gdyby tak rezystancję zmienić dla wartości tożsamej z np. Duosida 16A, na wtyczce rzecz jasna, to może ładowarka pokładowa pobrałaby 16A?

Oporniki w kablu sa po to aby określić dla EVSE jaki jest maksymalny dopuszczalny prąd dla danego kabla

Sebuś napisał/a:
Kabel do ładowania 16A/32A działa na takiej zasadzie - prawda?

jw

EVSE generuje sygnał prostokątny i poziom jego wypełnienia określa prąd w połączeniu ( łańcuchu) EVSE -> kabel -> EV
Jesli potrafisz zmienić poziom wypełnienia sygnału w EVSE w odpowiedni sposób określający poziom prądu na 16A ( co można zrobić w zależności od konstrukcji danego EVSE za pomocą zmiany softu w EVSE/zworek/oporników) to jest własnie rozwiązanie problemu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-30, 22:00   

jas_pik napisał/a:
EVSE generuje sygnał prostokątny i poziom jego wypełnienia określa prąd w połączeniu ( łańcuchu) EVSE -> kabel -> EV
Jesli potrafisz zmienić poziom wypełnienia sygnału w EVSE w odpowiedni sposób określający poziom prądu na 16A ( co można zrobić w zależności od konstrukcji danego EVSE za pomocą zmiany softu w EVSE/zworek/oporników) to jest własnie rozwiązanie problemu.
Potwierdzam w całej rozciągłości :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-13, 12:15   

Sebuś napisał/a:
Może zwykłą zmianą rezystancji :D ?


Trzebaby przeprogramować procek - przekaźniki są 16A, ale sam kabel jest dość cienki (1.25mm2 max 1.5mm2 o ile pamiętam) więc to już grubsza przeróbka.

Na długotrwałe ładowanie 16A trzebaby dać 2.5mm2 no i przekaźnik lepiej jakiś 20A.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-05-16, 23:15   

Odkopię troszkę ten temat...
Czy dowolny EVSE z kablem można zmusić do puszczenia prądu bez podłączania samochodu?
W przypadku EVSE z gniazdem jest to możliwe za pomocą rezystora ale czy to zadziała jak będziemy mieli EVSE z kablem?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-05-16, 23:26   

Tak samo ( ale musimy mieć gniazdo) aby zewrzeć piny
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-05-16, 23:43   

Zakładając że mam 3 odpowiedniej średnicy piny (2 cienkie do CP i PP i jeden grubszy do PE) to mogę zrobić to bez gniazda (dolutowując te dwa rezystory i diodę wg schematu)?
Tu chodzi tylko o warsztatowe sprawdzenie czy EVSE działa i pojawia się napięcie na wtyczce.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-05-17, 00:04   

Właśnie tak ,
Aczkolwiek najlepszym testerem jest zawsze pojazd i to czy się ładuje ( niektóre są wybredne)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-05-17, 00:08   

Dzięki jas_pik!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-19, 20:41   

jas_pik napisał/a:
Właśnie tak ,
Aczkolwiek najlepszym testerem jest zawsze pojazd i to czy się ładuje ( niektóre są wybredne)
Potwierdzam. Np. EVSE naścienne Tesli nie chcą ładować Ampery ani symulatora z rezystorem/diodą, chociaż na Amperę jest obejście z tego co słyszałem, nie miałem jeszcze okazji wypróbować.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14