SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na sprawdzenie EVSE
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 174
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 14:00   Sposób na sprawdzenie EVSE

Witajcie.
Kuapiłem taką ładowarkę [To się nazywa: EVSE]
z wtyczką TYP2

Jak sprawdzić tą ładowarkę czy działa.
Mam 2 samochody ZOE (Typ2) i OIII (Typ1)
W Zoe nie działa bo podobno one nie działają, a żeby sprawdzić w OIII to muszę zmienić wtyczkę.
Ale z kolei zmieniając wtyczkę tracę gwarancję.
Jak więc sprawdzić przed wymianą kabla.

Mam dodatkowo kabel z wtyczką TYP1. Kabel jest 4 zyłowy
Mam wolne gniazdo TYP2 (samochodowe) do którego wtyczka wchodzi do samego końca
Ale wytczka jest 5pinowa a kabel do TYP1 jest 4 pinowy.
Podeśle ktoś schemat jak to pożenić na krótko - na chwilę żeby tylko sprawdzić ładowarkę. Jak będzie działać to rozbebeszę ją i wymienię na właściwy kabel

Mam jeszcze kabel TYP2-TYP1 ale nie mam zamiaru skracać plastyku żeby pin PP się "wydluzyl"
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-09-28, 08:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-27, 14:11   

Poproszę nie używaj słowa ładowarka - bo to nie jest ładowarka - ją masz w samochodzie.
Używaj skrótu EVSE /PCS lub określenia .
Wyjście z Koppa masz jednofazowe czyli wychodzą ci z Kopp'ai wyłącznie następujące przewody ( czyli piny)
CP (control pilot)
E(ziemia)
N ( neutralny = zero)
L1 czyli faza 1
A opis pinów we wtyczce type1 i gnieździe Type2 masz opisane
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 14:28   

Jestem z krk, napisz na PW możemy podpiąć do PriusaIVPHV :)
_________________
Prius plugin IV 13000km - 4,0/100
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 174
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 15:11   

jas_pik napisał/a:

CP (control pilot)
E(ziemia)
N ( neutralny = zero)
L1 czyli faza 1
A opis pinów we wtyczce type1 i gnieździe Type2 masz opisane

Myślałem że ten PP trzeba przez opornik do PE
Ok sprawdzę
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2675
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-27, 16:48   

iwi napisał/a:
Myślałem że ten PP trzeba przez opornik do PE
To ma znaczenie tylko dla stacji z gniazdem, tu po prostu podłącz przewody swojego kabla Type 1 do odpowiednich pinów gniazda samochodowego. A jak zamarzy Ci się wersja 16A to jest tylko kwestia wysyłki do mnie lub jas_pik'a :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 174
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 17:56   

Ok. Ucialem wtyczkę i nic. Okazuje się że na EVSE trzeba nacisnąć I żeby rozpoczęło ładowanie. Domyślnie idzie na 10a jak się zmienia na mniej. Z drugiej strony jedynki jest zero ale naciśnięcie go powoduje wyłączenie ładowania. Podłączyłem po tym odkryciu do Zoe i też ładuje
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-27, 18:02   

Instrukcję do tego EVSE Koppa masz w linku mega
Po przeprogramowaniu sposbem Patryka będziesz miał 5 poziomów regulacji prądu :)
Możesz tez sposobem Patryka przerobić na EVSE 3f x16A czyli do 11 kW
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-01-29, 16:51   

Czy mamy jakiś sposób na przerobienie ORYGINALNEJ EVSE, którą dostajemy z Fordem, domyślnie 10A? Może damy radę z niej wyciągnąć 16A? A może po zmianie przewodów i przekaźnika.... więcej?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-29, 18:07   

A zamieścisz zdjęcia płyty głównej tego EVSE ?
Dane producenta itd .
Nie widziałem nigdy EVSE Forda ale to zapewne nie ford je produkuje tylko ktoś inny.
Czasami może być to zworka ale rzadko jest to takie proste
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-01-29, 21:52   

Model to FM58-10B706-DA
Oryginalnie na 230VAC
Załączam zdjęcia poglądowe, do płyty mogę się dobrać, tylko boję się utraty hermetyczności, a to jedyna na stanie ;D

EDIT
Udało się znaleźć zdjęcia na innym forum, tam akurat pytanie brzmiało jak przerobić 110->230.

EVSEFORD1.jpg
Dol.
Plik ściągnięto 13 raz(y) 251,94 KB

EVSEFORD2.jpg
Góra.
Plik ściągnięto 18 raz(y) 168,87 KB

oznaczenie.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 236,21 KB

EVSE Ford.png
Plik ściągnięto 13 raz(y) 254,74 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-29, 22:25   

Przekaźniki sa na 16A .
Ale ja swoim okiem nie widzę jak to można zmienić w łatwy i prosty sposób .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-01-29, 22:36   

Może zwykłą zmianą rezystancji :D ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2675
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-30, 10:21   

jas_pik napisał/a:
Ale ja swoim okiem nie widzę jak to można zmienić w łatwy i prosty sposób .
Ja też nie.

Sebuś napisał/a:
Może zwykłą zmianą rezystancji ?
Może podpowiesz której? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-30, 10:38   

Sebuś napisał/a:
Może zwykłą zmianą rezystancji :D ?

Konstrukcja EVSE jest blokowo bardzo prosta ( logicznie) popatrz się na schemat blokowy.

Jeśli wiesz w jaki sposób zmienić w tych układach elektronicznych widocznych na płytce ( któryś z nich jest generatorem sygnału 1 kHz) i wiesz którym rezystorem da się zmienić poziom wypełnienia w torze linii CP to wszyscy użytkownicy tych EVSE na świecie będą Ci dziękować. :mrgreen:
Dodatkowo ta wersja z USA nie jest tożsama z wersjami Europejskimi które moga być zupełnie inaczej zbudowan
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-01-30, 19:49   

Możliwe, że myślę błędnie, ale gdyby tak rezystancję zmienić dla wartości tożsamej z np. Duosida 16A, na wtyczce rzecz jasna, to może ładowarka pokładowa pobrałaby 16A?

Kabel do ładowania 16A/32A działa na takiej zasadzie - prawda?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-30, 20:51   

Sebuś napisał/a:
Możliwe, że myślę błędnie,

Niestety tak
Sebuś napisał/a:
ale gdyby tak rezystancję zmienić dla wartości tożsamej z np. Duosida 16A, na wtyczce rzecz jasna, to może ładowarka pokładowa pobrałaby 16A?

Oporniki w kablu sa po to aby określić dla EVSE jaki jest maksymalny dopuszczalny prąd dla danego kabla

Sebuś napisał/a:
Kabel do ładowania 16A/32A działa na takiej zasadzie - prawda?

jw

EVSE generuje sygnał prostokątny i poziom jego wypełnienia określa prąd w połączeniu ( łańcuchu) EVSE -> kabel -> EV
Jesli potrafisz zmienić poziom wypełnienia sygnału w EVSE w odpowiedni sposób określający poziom prądu na 16A ( co można zrobić w zależności od konstrukcji danego EVSE za pomocą zmiany softu w EVSE/zworek/oporników) to jest własnie rozwiązanie problemu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2675
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-30, 22:00   

jas_pik napisał/a:
EVSE generuje sygnał prostokątny i poziom jego wypełnienia określa prąd w połączeniu ( łańcuchu) EVSE -> kabel -> EV
Jesli potrafisz zmienić poziom wypełnienia sygnału w EVSE w odpowiedni sposób określający poziom prądu na 16A ( co można zrobić w zależności od konstrukcji danego EVSE za pomocą zmiany softu w EVSE/zworek/oporników) to jest własnie rozwiązanie problemu.
Potwierdzam w całej rozciągłości :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14