SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
bayliner
Autor Wiadomość
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-06, 11:08   bayliner

Witam wszystkich , mam na imię Jerzy, jestem z Olsztyna, chłop po 50 z zamiłowaniem technicznym.

Oczywiscie jestem miłośnikiem EV , dotychczas zrobiłem , zmodyfikowałem 4 rowery elektryczne
, postawiłem elektrownie PV 20kW , i chciałem przejść do czegoś konkretniejszego, a że u nas jezior nie brakuje zamierzam zelektryfikować łodkę.

Tak więc zmierzamy do sedna tematu: BAYLINER 175 , łóż cabrio 5x2m orginalnie z silnikiem
Mercury FORCE 85 sciągnieta z Angli, całośc waży coś koło 800kg i przewidziana jest na 6 osób.
Chciałbym ją zelekkryfikować wykorzystując konstrukcję starego silnika (działa sterociąg, trym )
Prośba o pomoc w doborze silnika sterownika baterii, planuje również zrobić daszek z 4 panelami PV 300Wp, tak aby to wszystko samo się ładowało i było samowystarczalne.
Wstepne założenia silnik 10kW rated i ok 20kW peak. Slinik powinien miec maksymalnie duzy moment obrotowy natomiast obroty w granicach 1500-3000obr/min bateria min 10kW 18650 lub coś z rozbitego auta.
Wiem że są na tym forum fachowcy od elektryfikacji aut, więc interesuja mnie opinie czy
np. Juli da się do tego wykorzystać. ? dzięki z góry za wszystkie dobre rady
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-08, 20:48   

A jakie parametry ma obecy silnik?
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-08, 22:55   

Z łódką, to jest trochę prościej (nie jeździ pod górki) i masa nie jest bardzo znacząca, więc każdy typ silnika da radę. Bardziej ważne jest aku (z pustego i Salomon nie naleje). Piszesz "Juli" domyślam się że chodzi o silnik od wózka widłowego, ale silniki są różne i różne sterowniki do nich. 20 kW to sporo, musi być do tego bateria.
 
 
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-09, 20:15   

mercury force 85 2T więc podejrzewam że 85KM ale dzisiaj chyba go przytarłem , nie chciał wejść na obroty , po kilku próbach się usmażył , chyba pompa cyrkulacji wody nie chodziła.

Jeśli chodzi o baterię to planuje albo 20s 50p 18650 czyli 72V ok 150Ah lub np. 6xakumulator trakcyjny 150Ah. Jak sami mówicie waga w łodce nie jest az taka wazna. Do tego 1200 W moduły PV.
Jesli chodzi o silnik to zalezy mi zeby był w miarę cichy , po to m. in inwestuje w electro żeby nie słuchać jazgotu kosiarki.
Dlatego zalezy mi na waszej opini czy pchać się koniecznie w BLDC i sterownik wektorowy, co przy tej mocy kosztuje juz słono
czy wystarczy SAIETTA i Curtis . Juli widziałem od napedu pompy hydraulicznej chyba 11,2kW, tylko nie wiem jak nim się steruje. Silniki typu naleśnik sa wydajne lecz chyba potrzebuja duzo powietrza do chłodzenia , a ja to chce zamknąc w hermetcznej obudowie silnika zburtowego ,żeby woda nie bryzgała. Wiem że nie bedzie to juz motorówka, ale byłoby miło gdybym przez 20 minut mógł wyciagnać te 18km/h (czasmi na mazurach trzeba skoczyć po mleko :) Co o tym myślicie ?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-09, 21:08   

Jeśli oryginalnie było 85KM to marnie widzę efekty po zamontowaniu silniczka, który nadaje się do skuterka. Moc należy zwiększać a nie zmniejszać ;)
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-10, 09:28   

EV garage : o ile pewnie silnik od leafa by się zmieścił to wraz z baterią odpowiednia do tej mocy łodka byłaby za cięzka . Zawsze mogę wymienić srubę na mniejszą , a poza tym tak jak pisałem nie chce słyszeć "kosiarki", dlatego wolę większą śrubę na wolniejszych obrotach, choć pewnie stracę na efektywności bo każda sruba ma swoją najlepszą doskonałość dla okreslonej prędkości obrotowej, a ztego wynika moc i moment.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-10, 20:33   

Dlatego pisałem o doborze przekładni. Niemniej jednak jeśli masa za duża to odpada. A jeśli mniejszy silnik to jakiej mocy?
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-11, 15:06   

Myślę ,że max co mogę uzyskać z baterii to 96V 250A Pakiet 24S 50P, więc silnika szukam w tym zakresie prądów i napięć.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-11, 16:01   

Przemyśl jeszcze ewentualnie silnik od Vectrixa - ale jego napiecie zasilania to 120- 144V .
Pod względem masy /mocy i obrotów byłby chyba ok .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-11, 21:44   

vectrixy sa rozchwytywane , trudno o sam silnik, ale dzieki
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-11, 21:46   

Mam na zbyciu silnik z przekładnią ale musiałbyś poszukać kontrolera
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12