SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2018-08-30, 08:08
Jakie opony dla Chevroleta Volt / Opel Ampera?
Autor Wiadomość
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-29, 22:16   Jakie opony dla Chevroleta Volt / Opel Ampera?

Zwracam się do was z prośbą o opinie o oponach które używacie. Interesują mnie te R17.
Proszę podawajcie rozmiary i dokładną nazwę producenta i modelu opony.

Muszę kupić zarówno letnie i zimowe.
Ostatnio znalazłem letnie Dunlopy 205/55/R17 Sport BlueResponse 95V. Czy ktoś z was używał takich? Mają indeks toczenia A.

Maras
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-08-30, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-30, 13:31   

Ja letnie wziąłem Vredestain bo: mają "A" na mokrym ( dla mnie priorytet) , a najważniejsze że firma jest Holenderska i opony też tam produkowane, będąc tam stwierdziłem że napewno wykonanie będzie należyte.

Zimówki kupiłem Zeetex - nie pamiętam jaki parametr na mokrym ,ale chyba B. Firma z Emiratów Arabskich , więc mniemam że doinwestowana i bubli nie robią. No i jakie mają doświadczenie ze śniegiem i zimą :mrgreen:
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-31, 13:26   

Michelin energy saver plus letnie, maja niskie opory toczenia
_________________
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 92
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-09-01, 21:37   

Instrukcja podaje rozmiar 215/55/17 i raczej takich należy szukać.
Zastosowanie zimą 205/55/17 nie powinno być jednak dużym błędem.

Na mojej Amperze mam właśnie Micheliny Energy Saver ale są już mocno zużyte i będą wkrótce wydatki. Cena za sztukę ponad 600 zł. Indeksy B,B,71dB
Ciekawą opcją na lato mogą być GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 98W. Cena za sztukę około 420, indeks toczenia A , przyczepności B, hałas 69dB.
Teoretycznie lepsze i tańsze a jak w praktyce?

Z zimówkami jest już gorzej ze względu na wysokie opory toczenia.
Praktycznie nie ma nic lepszego od C a ceny powyżej 600 zł.

Dlatego mocno się przyglądam oponom całorocznym. Ceny podobne ale odchodzi problem przekładania dwa razy do roku i nie zaskoczy nagła zmiana pogody.
Goodyear vector 4seasons C,B, 69 dB - chwalona
Vredestein quatrac 5 B,C, 70dB
Michelin CROSSCLIMATE+ C,B, 69 dB

Używał ktoś całorocznych? Da się pogodzić tak skrajne warunki użytkowania?
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1999
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-01, 23:12   

Osobiście polecam Goodyear Vector 4seasons - miałem w dwóch Peugeotach elektrycznych które ujeżdżałem od sierpnia do lutego .
Są idealne na nasze krajowe warunki zarówno upalne lato , deszcz i świeży śnieg - sprawdzają się.
Z mojego doświadczenia zachowują się w zimie lepiej niż Michelin CrossClimate.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-02, 06:30   

[quote="zb1g"]Instrukcja podaje rozmiar 215/55/17 i raczej takich należy szukać.
Zastosowanie zimą 205/55/17 nie powinno być jednak dużym błędem.

205 a 215 to różnica 1 cm szerokości, średnica mniej niż 1,5% na minus. To samo z siebie zmniejsza opory. Poza tym Dunlopy mają i dobrą cenę i indeks toczenia A a przyczepności B. Nie pomykam nadmiernie szybko więc przy hamowaniu raczej powinny się wyrabiać.

Micheliny używałem aż do slicków i były wtedy świetne jeśli chodzi o opory. A i średnica pewnie była już taka jak "205". Goodyear efficient grip zimówki testowałem nawet latem i dają radę ( jeśli chodzi o opory - maja dość zwarty wzór bieżnika, ale śpiewają na zakrętach). Były też regenerowane zimówki Profil i sprawdzały się b. dobrze ale opory ( zasięg zimą 45km )były spore. Na Amperze testowałem Chińczyka ( nie pamiętam nazwy ), po przesiadce z Michelin Energy dramat w pierwszym momencie zasięg spadł myślę że o ponad 30%. Jak się dotarły to 90% tego co Michelin ( ale głośne ) - zmieniły właściciela :) .

Chyba podjąłem decyzję i kupię te Dunlopy do Volta ( 310 netto ) i przetestuję zwłaszcza że mam we wrześniu i październiku z 10.000 tras po PL do zrobienia.

Dzięki za odpowiedzi

Pzdr.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1204
Wysłany: 2018-09-02, 10:17   

zb1g napisał/a:
Michelin CROSSCLIMATE+ C,B, 69 dB

Ostatnio się skusiłem na te. Nie są tanie, pierwsze wrażenie to względnie płytki bieżnik. Wyśmienicie jeździ się na deszczu w stosunku do poprzednich letnich Continental ContiSportContact 3, które przecież też są b. dobre. Dla auta, które nie ma dużych przebiegów, nie jest katowane latem (szybsze zużycie), a rzadko widzi zimę i teren górzysty (zeszłej zimy jechałem po śniegu pewnie tylko kilka razy) można brać. No i jest spokój ze zmiennością pogody, sezonową zmianą opon. Generalnie opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w zmiennych warunkach jesiennych i wiosennych, a tych jest w Polsce najwięcej, więc jeżeli zdejmie się nogę z gazu na śniegu, to według mnie jest to optymalne rozwiązanie.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 92
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-09-02, 15:37   

Właśnie znalazłem w instrukcji dla Ampery 2012 str. 177:
"Opony zimowe dozwolone są
w rozmiarze 205/60R16.
Opon rozmiaru 215/55R17
i 225/45R18 nie wolno stosować jako
opon zimowych."
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-09-04, 17:53   

Fajny temat bo też muszę kupić buty do swojej Ampery.
Czy ktoś jeździ na R16? Bo samo zawieszenie jest dosyć niskie i pytanie czy przy R16 jeszcze w ziemie nie będę robił za pług.
Zastanawiam się też nad całorocznymi Goodyear Vector 4seasons ale 205/55/R17 bo niby węższe w zimie lepsze. a latem może troszkę dłuższa droga hamowania.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2553
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 19:53   

dawspeed napisał/a:
Czy ktoś jeździ na R16? Bo samo zawieszenie jest dosyć niskie i pytanie czy przy R16 jeszcze w ziemie nie będę robił za pług.
Ja mam takie zimówki. Średnica zdaje się nie ma znaczenia - wkładasz wtedy grubsze kapcie przecież?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 48
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2018-09-22, 18:18   

Jak całoroczne to zobacz Nokian weatherproof . Po przeczytaniu internetów, takie będą u mnie.
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 29
Wysłany: 2018-10-05, 23:01   

Może jeszcze się komuś przyda. Co prawda mam przejechane ponad 1,5mln km osobówkami spalinowymi, ale jakieś doświadczenie w ogumieniu zdobyłem. Tak więc:

1 miejsce YOKOHAMA S Drive
+ doskonała na suchym
+ świetne trzymanie boczne
+ nie pamiętam, żeby kiedykolwiek zdarzył się aquaplaning, a kolein ci u nas dostatek
+ hamowanie - rewelacja
+ najlepiej wyważone opony, wręcz doskonałe
- bardzo głośna opona
Dla większości pewnie będzie minusem, że bardzo szybko się zużywa, ale dla mnie to jest jasne - jak coś trzyma doskonale to będzie głośne i szybko zniknie
WERDYKT - nie założę do elektryka, ale jest to najlepsza opona,jaka jeździła ze mną

2 miejsce DUNLOP Sport BlueResponse
+ doskonała na suchym
+ bardzo dobre trzymanie boczne, ale jednak troszkę gorzej niż Yokohama
+ świetne hamowanie
+ najcichsza opona, na jakiej jeździłem (* Michelin był cichszy, ale o tym później)
- niestety - zdarzył się kilka razy aquaplaning, co prawda w koleinach i raz na autostradzie przy ścianie deszczu, ale jednak.
Opona, która zużywa się w tempie zadowalającym. W zależności od stylu jazdy można zrobić nawet 100tys. km. Zajechałem 3 komplety. Do tego świetnie się zawsze wyważały
WERDYKT - wywalam z elektryka Conti i na przyszłe lato będą u mnie te oponki. Mam pełne zaufanie.

Teraz MICHELIN Energy Saver... Mógłbym pewnie wkurzyć kilka osób, ale to były najgorsze opony, jakie miałem. Po prostu plastikowe. Po 100tys. nie było oznak zużycia, opony błyszczały się na bieżniku. Bardzo kiepskie na suchym. Na mokrym - ok. Wyważały się też dobrze. Bocznie - miałem wrażenie, że boki opon są za twarde, za sztywne. Ta opona w zakrętach nie pracowała. Jedyną zaletą jaką mógłbym dostrzec to w zasadzie niezniszczalność i pewnie niskie spalanie. Bez względu na malkontentów i wbrew niezrozumiałym przeze mnie pozytywnym opiniom nie polecam tych opon. Za drugim razem jak je dostałem to opyliłem po 20tys. Nie miałem poczucia bezpieczeństwa. Nie polecam

CONTINENTAL ContiPremiumContact - dwukrotnie miałem je na pierwszym montażu. Absolutnie przeciętna opona. Średnia na suchym i na mokrym, średnie zużywanie się bieżnika. Bocznie - wyraźnie lepsza niż Michelin. Hamowanie - też średnio. Aquaplaning - zdarzał się, ale nadal w normie. Nie sądzę również, żeby była to opona ekonomiczne - spalanie w aucie było średnie. Taka opona dla przeciętnego użytkownika. Dostałem ją również z autem elektrycznym - i też przeciętna.

Miałem również Bridgestone oraz GOODYEAR EfficientGrip. Co do pierwszych to się nie wypowiem za wiele, bo nie pamiętam nazwy bieżnika. Za krótko i nie na moim aucie. Ale wydawała mi się ciekawa - zwłasza boczne trzymanie.
Goodyear - wiem, że to ten sam koncern co i Dunlop, ale strasznie się sparzyłem. Z 4 założonych opon wszystkie miały pionowe bicie. Reklamacja. Dwie uznano i wymieniono, dwie nie. Ale nawet nieźle wyszło, bo te wymienione miały takie samo bicie pionowe, jak te, których nie uznano. :) Serio. Kolega gumiarz mówi, że miałem jakąś kumulację pecha. Odkupił ode mnie te opony i sprzedał mi wtedy pierwszy raz Dunlop S BlueResponse. I się można powiedzie zakochałem w oponach.

To tyle. Jakby co - chętnie poczytam o waszych doświadczeniach oponiarskich w świecie elektryków. Ja jestem pewien, że DUNLOP mnie nie zawiedzie. I będzie świetnym wyborem.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-06, 19:18   

Michelin Energy Saver faktycznie wolno się zużywają (przejchałem już 30 kkm na nich i wiele zużycia po nich nie widać), miałem porównanie miedzy Peuegot 208 z Kleber zimówkami i Amperą Michelen Energy Saver Plus w temperaturze -10C. Tam, gdzie Amperą jechałem i trzymała tor jazdy, Peuegotem 208 mnie w dokładnie tych samych warunkach zarzuciło.
Oczywiście, że ma tutaj kluczowe znaczenie masa auta (980kg vs 1750kg). Więcej doświadczeń nie miałem w kwestiach porównawczych.
Pewne jest jedno - Michelin Energy Saver + jest doskonałą oponą pod kątem oporów toczenia. Lepszej nie miałem.
Oczywiście mój post wygląda śmiesznie w porównaniu ze świetną analizą kolegi gednet, ale u mnie tak było.
_________________
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 78
Wysłany: 2018-10-09, 16:21   

U mnie na lato są Hankook Ventus Prime 2 w standardowym rozmiarze. Opona ma wyśmienite parametry. C, B, 68 dB. Zobaczymy jak będzie ze zużyciem...w firmowym aucie zimowe Icept2 zjadło bardzo szybko. Na zimę lada moment zakładał będę Nokiany WR A3 215/55 R17. Dam znać po zmianie. Co do seryjnych Michelin Energy Saver to zgadzam się całkowicie z gednet, miałem te opony w trzech autach przy zakupie (pierwszy montaż) i generalnie jedyny plus to słaba ścieralność i niskie opory toczenia. Z Yokohamą miałem do czynienia - porażką była bardzo wysoka ścieralność. Dobrze wspominam z letnich Dunlop SP Fastresponse, Good Year Efficeintgrip Performance. Dość dobre, ale głośne BF Goodrich G-grip, niezłe Kleber Dynaxer HP3. Z zimówek najlepsze do tej pory Good Year UG 8. Wszelkie wynalazki typu Kormoran czy chińczyki to dramat i szkoda pieniędzy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14