SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II (2018) Tekna w Polsce
Autor Wiadomość
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-08, 22:37   

kupiłem takie jakie jak w filmiku
na Amazonie nie Alliexpress, komplecik za dwie stówki

https://youtu.be/fOdTTZ3MTBM
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-08, 22:48   

To powinno banglać.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-08, 23:20   

wodnik7 napisał/a:
No to kiedys moge podjechac pod Twoja 22kW, jesli chcesz, i sprawdzic, jak pobiera prad - ciekawe, czy przekrecajax Patrykowe pokretlo stacja zglasza sie tez jako 6,10,20A - w tesli to widac (lub czy po prostu zglasza sie jako 32A, ale puszcza ich mniej).
Jedyne co stacja może zrobić to "zgłaszać" maksymalny prąd i ewentualnie przerwać ładowanie po wykryciu jego przekroczenia. Z tego co widziałem ten model nie ma pomiaru prądu, więc może tylko "zgłaszać". Sprawdziłem miernikiem PWM, że prawidłowo sygnalizuje wszystkie dostępne prądy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-09, 00:03   

Po podliczeniu koszt materiałów do przeróbki wyniósł 107,09zł - w tym własnoręcznie wykonana przejściówka siłowa (z wtyczką 16A i gniazdem 32A), kabel do stacji ma 2,5m i jest to guma 5x4mm2. Jeśli więc ktoś z Leafem dostał takową to jak widać tanio i prosto można z niej zrobić fajną przenośną.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1144
Wysłany: 2018-10-09, 06:43   

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
No to kiedys moge podjechac pod Twoja 22kW, jesli chcesz, i sprawdzic, jak pobiera prad - ciekawe, czy przekrecajax Patrykowe pokretlo stacja zglasza sie tez jako 6,10,20A - w tesli to widac (lub czy po prostu zglasza sie jako 32A, ale puszcza ich mniej).
Jedyne co stacja może zrobić to "zgłaszać" maksymalny prąd i ewentualnie przerwać ładowanie po wykryciu jego przekroczenia. Z tego co widziałem ten model nie ma pomiaru prądu, więc może tylko "zgłaszać". Sprawdziłem miernikiem PWM, że prawidłowo sygnalizuje wszystkie dostępne prądy.


Kilkakrotnie spotkalem sie z tym, ze stacja sygnalizowala 32A, a de facto plynelo mniej, ostatnio w Ensto w Straszynie np. bylo okolo 20A.. jak to sie dzieje i dlaczego? Dlatego bylem ciekaw, jak to jest u Bronka..
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-09, 07:21   

Zapraszam, bo takiego diabła jak Tesla w mojej wsi jeszcze nie widzieli. Bedziem egzorcyzmy robić.

To wersja wygodna dla mnie i sympatyczna .
Druga to spotkać się gdzieś przy "sile". Równie miła.
Trzecia "autystyczna" poczekam jak przyjdzie zabawka z Amazona" i zdam relację.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-09, 13:19   

wodnik7 napisał/a:
Kilkakrotnie spotkalem sie z tym, ze stacja sygnalizowala 32A, a de facto plynelo mniej, ostatnio w Ensto w Straszynie np. bylo okolo 20A.. jak to sie dzieje i dlaczego? Dlatego bylem ciekaw, jak to jest u Bronka..
Wg mnie Tesla wykrywa duży spadek napięcia przy większym obciążeniu stacji i sama ogranicza prąd. Pewnie wychodzi to gdy kabel prowadzący od przyłącza do stacji jest długi i/lub cienki.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-09, 16:06   

Ograniczenie jest uwarunkowane prądem tranzystorów na pierwotnej stronie ładowarki (w laptopie itp małych odbiornikach często mamy zasilanie od 85-285 V), ale przy dużych mocach, to prądy też są duże.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-10, 21:21   

vwir napisał/a:
To powinno banglać.

I coś jest nie tak... telefon widzi OBD a aplikacja nie.
Nie miałem czasu, jutro się pobawię.
Coś robię nie tak z konfiguracją?
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-10, 21:33   

Sprawdź aplikacją jakiej klasy (wersji jest ten OBD) .
Większość chińskich podróbek ładnie wygląda ale nie działa.
Kupuj droższe ale pewne.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-10, 22:36   

Kupiłem na Amazonie a przyszedł z Polski. Taki jak w linku pod filmem. Pochodzenia nie ustalisz?
Prawie stówę to kosztowało więc nie tanio jak na BT.
No cóż chciałem dobrze a wyszło jak zwykle
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-10, 22:41   

Trzeba było pytać :-P
Kup ten: https://allegro.pl/interfejs-elm327-bt-obdii-chip-pic18f25k80-torque-i6306582561.html
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-10, 22:46   

Kupi) em ten mini i czekam na kabel bo chciałem na amen schować pod klapkę.
Jutro jeszcze raz zaatakuję. Może wyłączę parownie leafa z telefonem....?
Abjak nie to kupuę to co proponujesz.
Powiedziałam A, to powiem B.
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-11, 06:25   

Tak, wyłącz bluetooth w aucie. Albo usuń ze sparowanych urządzeń.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-11, 08:10   

No więc... kicha. Pewnie ten polecany kupiony , to jednak nie ten?. Firma Eldar via Amazon mi przysłała .
Trudno, działa ,ale Nissan Spy Pro go nie akceptuje. Telefon jest sparowany ok. Aplikacja nie.
Na filmiku kod 0000 w aplikacji można zmienić i np 1234 też lipa.

To nie jest mój pierwszy kontakt z OBDII w innych samochodach bez problemu.

Kupiłem polecany przez Ciebie
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-11, 13:58   

Czekając na kolejny moduł, powiem że z Android Auto działa dobrze i Spotify też pięknie obsługuje .
To plus bo chłamu radiowego nie da się już czasem słuchać.
Co raz bardziej przestaje mi przeszkadzać jego "babska" nijaka linia.
A zaczyna wkurzać pozycja za kierownicą. Niestety coś jest z fotelem albo z moją.... d.. ą i plecami. Brak regulacji kierownicy bliżej /dalej to jednak spora wada. Nie jest tragicznie ale nie jest też komfortowo.

Ps "Ładowarka " /Stacja przerobiona na mobilną przez Patryka rewelacja, teraz do Poznania, spoko, po drodze koledzy z 400v 32A.
Powinno być tak fabrycznie
  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-12, 15:00   

Dzięki działa i.... :mrgreen: jest bo jest. Tak szczerze, to mi nie zależy co tam sobie pokazuje.
Dla nawiedzonych... ale sobie poogladam SOC SOH itd... zobaczymy, póki co jest za ładna pogoda by sobie tyłek zawracać samochodem.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-12, 15:46   

Przydaje się czasami. Gdy na przykład zmieniam koła zima->lato to trzeba mu powiedzieć, żeby sobie od nowa czujniki ciśnienia zakodował (mam 2 komplety całych kół). Niby można to zrobić bez interfejsu, ale z interfejsem dużo wygodniej.
Z ciekawości - jaki masz SOH?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-12, 20:16   

O ile pamiętam to SOH 98,12.

Może opoiszesz /napiszesz o ile to nie kłopot, co jak istotnego w tej aplikacji?
Np., podstawowe funkcje i dane i z czym to się je?
Np te koła? Czy ustawiać np 36psi czyli tyle ile powinny mieć? CO I GDZIE
_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-12, 21:33   

Musisz mieć wersję pro. Wtedy w ustawieniach klikasz, żeby Ci pokazał ekran serwisowy. No i tam jest adaptacja (czyli na przykład uczenie czujników kół), odczyt/kasowanie błędów, itp.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-12, 21:37   

Mam Pro. Ten ekran kliknięty. Ale pomimo jako takiej znajomości języka Shakespeare a raczej po latach już słabej, nie bardzo jeszcze kumam ustawień i danych.
Oczywiście, to z czasem poznam. Ale to działające OBD2 muszę schować, czekam na kabel. Inaczej nie chce mi się go ciągle instalować, a sporo wystaje.
..........................
Jest dobrze Waze i Gogle OK działają dobrze. Smsy są czytane..

90% trasy z Koszalina na autopilocie.
ALE Uwaga na ostre zakręty wieczorem przy 90km/h, autopilot ich nie wyrabia. Gdy do tego ucieknie z śledzenia mu auto z przodu jest sygnał wyłączenia autopilota i gdyby kierowca nie był czujny, będzie w rowie.
Trzymanie jednym palcem lub podpieranie leciutkie kolanem kierownicy, oszukuje czujnik, że trzymamy ręce na kierownicy.

Niemniej to przydatna funkcja, bo w końcu można podziwiać widoki i spokojnie grzebać np w nawigacji itp
_________________
Alleluja i do przodu !
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-10-12, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-12, 21:39   

W weekend postaram sie dokładnie sprawdzić co i jak i zrzucić screeny.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-12, 21:51   

Dziękuję..
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-12, 22:16   

Tak sobie oglądam aukcje tego gościa od tych działających obd i ma też mniejsze wersje na tym samym chipie. Teoretycznie powinny działać, ale nie mam, więc nie wiem na 100%.
U mnie podłączam interfejs tylko gdy potrzebuję. Czyli w praktyce dwa razy w roku przy zmianie kół ;)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 265
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-12, 22:54   

I tego się będę trzymał :mrgreen:
No właśnie... koła. Mam 17stki i może by tak zimówki z felgami?
Tylko czy warto. Oponki mi wymienią w serwisie po ok450 sztuka i od razu skalibrują czujniki. Jakie? nie wiem. 24 st C jest czas :mrgreen:

Jak widać to nie jest źle 1x był ładowany CHademo, ale nie przeze mnie , 19x zwyką ładowarką ale tu nie ma już podziału na to jaką stacją . itd..
SOH od wczoraj spadł o jedną setną %
Parametr Hx (Wewnętrzna rezystancja baterii) też z tego co wyczytałem dobry...
Przebieg ma nikczemny.

Bardziej mnie interesują te parametry do zmiany w ustawieniach, co dają te wybory? Jeszcze tego nieozkminiłem

A szczególnie dzwięki

Screenshot_20181013-132024.png
Plik ściągnięto 1 raz(y) 96,09 KB

Screenshot_20181013-131052.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 133,95 KB

Screenshot_20181013-131043.png
Plik ściągnięto 1 raz(y) 113,26 KB

Screenshot_20181013-131014.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 102,2 KB

PhotoPictureResizer_181013_124809073-600x1067.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 90,99 KB

_________________
Alleluja i do przodu !
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13