SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2017-10-19, 08:35
Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-03, 07:34   

Może ktoś podpowie o co chodzi
Kabel zrobiłem i w domu działa na mojej ładowarce.
Podjechałem dzisiaj do stacji publicznej i podłączyłem kabel do samochodu i gniazda Typ2 i nic. Nie rozpoczął ładowania.
Przy wyciąganiu wtyczki z ładowarki nagle zminił się kolor na niebieski i zaczął ładować - zrobiłem kilka prób i przy mocnym dociśnięciu wtyczki TYP2 do ładowarki rozpoczyna ładowanie, ale jak tylko puszczę to przestaje ładować (tak jakby piny były za krótkie).
Sprawdziłem na drugim kablu z identyczną wtyczką Typ2 to bolce jednakowo są wyciągnięte. Zmierzę jeszcze suwmiarką wysokość wystawania. Nie zamieniłem też bolców CP z PP (jeden jest krótszy)
Schemat kabla

Tam może nie widać na obrazku, ale od strony ładowarki czyli na TYP2 jest opornik 330 Omów a od strony samochodu przełącznik jest pomiędzy opornikami 150 Omów/ 300 Omów
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-03, 11:47   

iwi napisał/a:
Przy wyciąganiu wtyczki z ładowarki nagle zminił się kolor na niebieski i zaczął ładować - zrobiłem kilka prób i przy mocnym dociśnięciu wtyczki TYP2 do ładowarki rozpoczyna ładowanie, ale jak tylko puszczę to przestaje ładować (tak jakby piny były za krótkie).
Widziałem takie coś - niektóre wtyczki mają większy obwód tej szerokiej części i do niektórych gniazd nie do końca wchodzą (np. stacje ENSTO jak ta w Płocku mają gniazdo głębiej schowane).

iwi napisał/a:
na TYP2 jest opornik 330 Omów
Powinien być 220 omów (kabel 32A) lub 680 omów (kabel 16A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1187

Wysłany: 2018-08-03, 13:02   

Fajtycznie, niektore gniazda sa schowane glebiej, co jest naprawde denerwujace. Poza tym, zauwazylem, ze gniazda phoenix contact maja uszczelke, ktora nota bene niepotrzebna do niczego jest, i lubi sie „luzuwac“ z czasem, bardzo utrudniajac wlozenie kabla (znam ludzi, ktorzy sie poddali, uwazajac, ze gniazdo pub kabel zepsute)- pomaga wyjecie uszczelki z gniazda..
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-03, 21:54   

Zmierzyłem suwmiarką i odległość od krawędzi do pinów jest o 5mm większa niż w identycznej wtyczce z drugiego kabla. Rozebrałem wtyczkę raz jeszcze i skręciłem mocniej te trzy wkręty i już jest tyle samo - mój błąd, nie chciałem zerwać gwintu i dokręciłem za słabo. Tym razem dokręciłem do oporu i co do 0,1 mm obie wtyczki są zrobione.

Jutro jadę na miasto i sprawdzę kabel.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-05, 06:41   

No i to było to. te pół centymetra rozwiązało sprawę. Działa.

Z innej beczki. Jest możliwość przerobić oryginalną ładowarkę typ1 z10A na 16A? Chcę dodać przełącznik. Są takie dni że wracam do domu na godzinę i przez tą godzinę mógłbym naładować 25% a tak ładuje max15%
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-05, 07:42   

Z przerobieniem oryginalnej ( chodzi Ci o tą od PHEV-a) chyba na razie nikt tego nie zrobił( nie jest to proste) .
Poszukaj Kopp-a ( dość często bywają na portalach w PL) . Standardowo są na 10A ale łatwo je przeprogramować. A ze względu na to że stanowią one standardowe wyposażenie fabryczne samochodów elektrycznych i hybrydowych koncernu VW
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-05, 21:39   

Z tym, że ja nie szukam ładowarki żeby na stałe miała 16A tylko takiej która ma możliwość wyboru 10/16A.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-05, 22:14   

No własnie EVSE Kopp-a maja programowe fabryczne ustawienia 6/8/10 A .
Ale dzięki odkryciom dokonanym przez niezastępionego PatrykaS okazuje się że po wgraniu innego softu uzyskujemy możliwość ustawień 6/8/10/12/16A .
Dodatkowo jako nieliczne EVSE mają czujnik temperatury wtyczki Schuko oraz wnętrza EVSE i przy wzroście temperatury automatycznie obniża prąd ładowania.
Rzecz świetna jeśli ładujemy w różnych dziwnych miejscach gdzie często spotykamy się z przegrzewaniem gniazd .
Naprawdę polecam zakup takiego EVSE i przeprogramowanie u mnie czy u Patryka :)
jak się do Patryka uśmiechniesz to zrobi Ci nawet wersję 3-fazową tego EVSE z regulacja prądu :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-05, 23:24   

jas_pik napisał/a:
jak się do Patryka uśmiechniesz to zrobi Ci nawet wersję 3-fazową tego EVSE z regulacja prądu
Oj, musiałby być naprawdę fajną dziewczyną, żebym to zrobił za uśmiech - nap... znaczy napracowałem się przy prototypie tyle, że na jakiś czas mi wystarczy, do tego nie jestem w pełni zadowolony z rezultatu. Mam fotki i tylko czasu ostatnio brakuje, żeby coś o tej przeróbce napisać na forum.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-06, 07:22   

Na razie nic nie ma z tych co piszecie ani na Alledrogo ani na Ebayu
Natomiast jest taka na Allegro https://allegro.pl/ladowarka-evse-j1772-16a-fiat-500-miev-ion-prius-i7430050664.html - co prawda 16A na stałe, ale to można bez programowania ograniczyć zwiększając opór.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-06, 07:59   

Jest ich mnóstwo na polskich portalach , zazwyczaj ceny poniżej 500 zł .
Więcej się nie opłaca. Szukaj od pojazdów hybrydowych/elektrycznych grupy VW.
Wiesz przecież że ta marka jest liderem sprzedaży używek w Polsce, dlatego handlarze zwoża na kopy części do tej marki. Sa oczywiście tacy co sprzedają znacznie drożej ale warto szukać .
Coś takiego jak na zdjęciu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-06, 10:36   

iwi napisał/a:
co prawda 16A na stałe, ale to można bez programowania ograniczyć zwiększając opór.
Że jak niby?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1187

Wysłany: 2018-08-06, 16:10   

Apropos ladowarek, to moze PatrykS cos moze miec.., napisz PW
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-19, 16:58   

Może ktoś potrzebuje kabel Type 2 trójfazowy 32A/22kW do własnej stacji (Tesla, ZOE)? Cena atrakcyjna:
https://www.ebay.co.uk/it...Z0AAOSwXOFbcvzB
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-05, 22:27   

A tu Type 2 -> Type 2 32A/22kW 7,5m:
https://www.ebay.co.uk/it...47/123469225054
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
micmax4 


Wiek: 33
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: oslo
Wysłany: 2018-11-06, 22:05   

PatrykS czy jest moliwość zakupienia od Ciebie takiego zmodyfikowanego kopp-a bądź wsadu z 16a EVSE?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-07, 10:18   

micmax4 napisał/a:
PatrykS czy jest moliwość zakupienia od Ciebie takiego zmodyfikowanego kopp-a bądź wsadu z 16a EVSE?
Nie handluję nimi - możesz przysłać mnie albo jas_pik'owi to przeprogramujemy, albo jeśli umiesz przeprogramować Atmele albo chcesz się nauczyć to podeślę instrukcje i wsad.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
micmax4 


Wiek: 33
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: oslo
Wysłany: 2018-11-07, 10:24   

Poprosze o instrukcje w takim razie. Juz wysylam email na pw :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12