SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model S po 500.000km :)
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2954
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-07, 20:31   Tesla Model S po 500.000km :)

:) zakładać nowy temat ? :) ktoś chętny poczytać o wrażeniach? ;)
Było Berlingo, był iOn, był Leaf... no to teraz Model S :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1979
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-11-07, 21:12   

No pewnie :)
Na teslą z takim przebiegiem to i pewnie ja uzbieram :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 176
Wysłany: 2018-11-08, 12:57   

Kupić pewnie można i dalej posłuży ale czy to jest opłacalne... Trzeba zapewne sporo kasy w remont zawieszenia wrzucić, środek zazwyczaj bardzo już używany, czy nie lepiej dołożyć i kupić auto z rozsądnym przebiegiem?
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-08, 14:06   Re: Tesla Model S po 500.000km :)

highend napisał/a:
:) zakładać nowy temat ? :) ktoś chętny poczytać o wrażeniach? ;)
Było Berlingo, był iOn, był Leaf... no to teraz Model S :mrgreen:


ja bardzo chętnie!
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 454
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-11-08, 22:03   

I ja też chętnie poczytam/pooglądam Twoje doświadczenia.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2954
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-09, 00:07   

rafmat napisał/a:
Kupić pewnie można i dalej posłuży ale czy to jest opłacalne... Trzeba zapewne sporo kasy w remont zawieszenia wrzucić, środek zazwyczaj bardzo już używany, czy nie lepiej dołożyć i kupić auto z rozsądnym przebiegiem?


jaki remont zawieszenia? skąd taka wiedza - jezdziles? :)

bo to brzmi jak biadolenie posiadacza spalinowca: "kurcze fajny elektryk, no ale baterie drogie i potem ta ich utylizacja, a prąd z węgla przecież"
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2954
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-09, 00:12   

Na razie za wiele nie mam do napisania, poza tym, że cena niska bardzo, wersja europejska

Model S85, rocznik 2014, 524.000km

wyposażona w takie rzeczy jak:
- pneumatyczne zawieszenie regulowane
- modem LTE
- podwójna ładowarka (22kW) ciągnie 100km/h na ładowarce AC :mrgreen:
- brak autopilota (nawet 1.0 nie ma)

Aktualnie jest u lakiernika do poprawek i czekam ;)
przejechałem dystans z Holandii do siebie, łącznie 1050km, z kilkoma ładowaniami na SC

zasięg typical po naładowaniu do 100% = 325km i tyle na pewno się da przejechać, a zapewne więcej jak pojadę oszczędniej

próbuję wyciągnąć historię serwisową i umówić się w ogóle z serwisem bo jest problem z aktualizacją oprogramowania (musi auto jechać na serwis aby tam jakies ustawienia zrobili - ktoś miał identyczny problem na forum Tesli).

inny problem to (faktycznie remont zawieszenia :mrgreen: ) - przy ostrym dodaniu gazu ciągnie auto w lewo, a jak się odpuści gaz to.. auto wraca. Równiez doszukałem się tego u paru ludzi na forum Tesli (identyczne objawy) - u nich było coś w zawieszeniu... niedokręcone.

Szukamy na razie co może być - zawieszenie wygląda na igłę ;) i nic się nie tłucze.

Tyle na razie.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2954
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-09, 00:13   

aaa.. z drobiazgów - połamana osłona dolna za zderzakiem (taka plastikowa płyta) - zapewne od najechania na krawężnik, koszt używanej na alledrogo: 600-700 zł. Musze zamówić. Ale zanim to zrobię sprawdzę ile kosztuje w serwisie, nr części 6008189-00-F :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
  
 
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 299
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-09, 07:45   

Dołączam się, jestem bardzo ciekaw twoich doświadczeń. Gratulacje i zadowolenia życzę oraz mam nadzieję, że nie znikniesz z naszego forum, mało mamy tu kolegów z Teslami.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-09, 09:17   

highend napisał/a:

przejechałem dystans z Holandii do siebie, łącznie 1050km, z kilkoma ładowaniami na SC


to moje marzenie. z jakiej strony kupowałeś?

highend napisał/a:

zasięg typical po naładowaniu do 100% = 325km i tyle na pewno się da przejechać, a zapewne więcej jak pojadę oszczędniej


bardzo ciekawe jak będzie zachowywać się w okolicach 0%, czy nie będzie odcinać zasilania przy 5%+
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2521
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-09, 09:47   

bro napisał/a:
bardzo ciekawe jak będzie zachowywać się w okolicach 0%, czy nie będzie odcinać zasilania przy 5%+
W baterii Tesli jest bardzo dużo ogniw łączonych równolegle - szansa, że w którejś z kilkudziesięciu takich grup wszystkie ogniwa będą bardzo mocno odstawać od średniej jest mała.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-09, 11:04   

nawiązuje do filmów Bjørna Nylanda, gdzie samochody (mocno używanymi bateriami) potrafiły stanąć daleko przed 0%
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-09, 11:50   

Tesla nie odcina.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 176
Wysłany: 2018-11-09, 12:20   

highend napisał/a:
rafmat napisał/a:
Kupić pewnie można i dalej posłuży ale czy to jest opłacalne... Trzeba zapewne sporo kasy w remont zawieszenia wrzucić, środek zazwyczaj bardzo już używany, czy nie lepiej dołożyć i kupić auto z rozsądnym przebiegiem?


jaki remont zawieszenia? skąd taka wiedza - jezdziles? :)

bo to brzmi jak biadolenie posiadacza spalinowca: "kurcze fajny elektryk, no ale baterie drogie i potem ta ich utylizacja, a prąd z węgla przecież"


Zależy jak była eksploatowana czy na trasach czy po mieście ale generalnie przy przebiegu 0,5mln km w każdym zawieszeniu jest już co robić zresztą sam napisałeś, że ściąga. Jak nic się nie tłucze to jest ok, jeśli była regularnie serwisowana to na bieżąco zużyte części były zapewne wymieniane i zawiecha będzie w dobrej kondycji. Wszystko zależy od ceny jaką dałeś na gotowo bo akcyzę musiałeś chyba zapłacić :) . Zdradź ile Cię cały ten interes kosztował? LTE oryginalne w standardzie było dopiero w 3 kwartale 2015r. więc pewnie ktoś zrobił upgrade modułu connectivity w serwisie. AP1 jako standard choć nie zawsze programowo włączony (przynajmniej cały sprzęt) dostępny był od początku 2015r. W ogóle w 2015r. auto przesło szereg zmian na skutek pojawienia się napędu na 4 koła "D". Sporo rzeczy jest pozmienianych, podobnie jak później w 2016r. podczas liftu. Jaka wersja, wrzuć jakieś fotki, no ciekawi zapewne wszystkich stan baterii ale w Teslach dużo nie ucieka :) .
Ogólnie gratulacje. PS. Na co dzień jeżdżę nie tylko sadzomiotem :) i mam kilka EV.
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-09, 12:58   

wodnik7 napisał/a:
Tesla nie odcina.


mhym

https://www.youtube.com/watch?v=PLKNu-mfkIc
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-09, 13:18   

Jesli bms nie moze czegos przeliczc, bo np jechales 400km powoli i delikatnie, a potem 20km przycisnales gazu na full, to moze odciac - ale dlatego, ze znienilo sie drastyxzniensposob jazdy.

Po przejechaniu ponad 150.000km moge powiedziec, ze mi sie cos takiego nie zdarzylo.

A czesto dojezdzalem „na oparach“ pod SC, by jak najoptymalnirj czasowo ladowac.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-09, 13:23   

jeszcze tylko disclaimer - nie neguję ani Twojego doświadczenia, ani tego że to jest świetny samochód. jestem ogromnym entuzjastą Tesli i wszystkiego co robią.
niestety to piekielnie drogi samochód więc nie jeżdżę, ale kiedyś może będzie mnie stać na używany. Natomiast kupując używany nigdy nie wiesz w jaki sposób poprzedni właściciele go użytkowali. Stad ciekawosc jak bedzie w tym przypadku..
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-09, 14:03   

Bro, spoko, nie ma sprawy: bateria jest jednak odpowrna, to widac po wielu statystykach.

Ja probuje swojego uczciwie, i delikatnie w sumie jezdoznego, sprzedac, ale nie potrafie;)

4lata, 190.000 do negocjacji. I jakos ludzie wola te z USA...grrr
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 340
Wysłany: 2018-11-09, 15:04   

mhh 190, jak tempo spadku ceny się utrzyma to przed zlotem będzie mnie stać na to auto :-P

wracając do tematu. Na mobile.de Tesle z przebiegiem 500+ są wystawione za ok 130kzł, znając highend'a, Nie wydał więcej niż 100kzł 8-)
_________________
Za ok 2 tygodnie będę sprzedawał Citroen C4 Grand Picasso 2011r 2.0 hdi przebieg ok 143 000km. ... Czas na Amperę ... a może Teslę ??
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-09, 15:14   

Chyba wydal delikatnie ciut wiecej:)

Jatko, kupuj:) ale duzo nizej nie moge zejsc...
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 176
Wysłany: 2018-11-09, 15:22   

No za 100k zł to na pewno się mega opłacało ale musiała być to mega okazja, auto mimo wszystko 2014r. wiec 4 lata a takie z "normalnym" przebiegiem w wersji EU oscylują w granicach 180-200k zł. Cena zależy także od wyposażenia bo można kupić wersję podstawową a można i full'a. Pytanie jeszcze o baterię bo są 60, 75 także i one są tańsze. Cenę bardzo winduje literka D no i sprzęt do autopilota na pokładzie w standardzie ale to już minimum 2015r. i cena grubo ponad 260k zł. Generalnie mimo dużych kosztów to zakup tesli jako EV to rozsądny wybór.
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-09, 15:27   

W 2014 nie bylo jeszcze 70 ani 75;)
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 176
Wysłany: 2018-11-09, 15:29   

A 60?
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1183
Wysłany: 2018-11-09, 15:52   

Byla, acz rzadko.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2954
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-09, 15:54   

26500euro = 115K PLN
taniej nie było i nie ma obecnie najtańsze wystawione zaczynają się od 30K euro w górę.

ja tu do dzisiaj nie umiem fotek wklejać :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11